Hotel Sinestra

05-04-2023

7.5

Hotel Sinestra (Blu-ray)

Tijdens een skivakantie in het Zwitserse Hotel Sinestra wenst Ava in een boze bui haar overbezorgde ouders weg. De volgende morgen aan het ontbijt zijn alle volwassenen ineens verdwenen. Het feest barst los, want nu kunnen de kinderen alles doen wat ze zelf willen! Maar dan ontstaat, opgezweept door de opmerkelijk kinderachtige Jonas, een gevaarlijke situatie waardoor het hele hotel zonder stroom komt te zitten. Ava en haar nieuwe vrienden zetten alles op alles om hun ouders terug te vinden zodat ze samen kerst kunnen vieren.

Hotel Sinestra is geregisseerd door Michiel ten Horn, die voornamelijk visueel mooie arthouse-films op zijn naam heeft staan, bijvoorbeeld De Ontmaagding van Eva van End en Aanmodderfakker. Deze jeugdfilm is (letterlijk) een heel ander verhaal, maar je kan wel zien dat de film soms een volwassen visueel aspect heeft, vooral als de geschiedenis van het hotel wordt verteld aan het begin van de film (dat ook een beetje aan het einde van The Shining doet denken, wellicht een knipoog). Verder is dit een brave familiefilm die zeker erg voorspelbaar is maar leuk in elkaar is gezet. Iedereen speelt zijn rol met erg veel lol en vooral de kinderen doen goed hun best. De volwassenen, onder leiding van Elise Schaap en Jeroen Spitzenberger, hebben logischerwijs kleinere rollen maar maken er iets leuks van. De film kent soms wel wat pedagogisch verantwoord moralisme, maar dat doet verder niks af aan een leuke en grappige jeugdfilm.

Genre: Familie, Jeugd
Jaar: 2022
Speelduur: 85 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
  • DTS-HD MA 5.1 - Nederlands & Vlaams
EAN: 8719372016244

Hotel Sinestra krijgt op Blu-rasy Disc een prima 1080p HD-beeldtransfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1. De transfer ziet er prima uit met mooie, felle kleuren, een goed contrast en zwartniveau tijdens donkere scènes. Soms hebben sommige scènes een beetje een fletse waas over zich heen, maar dat komt gelukkig niet veel voor. Een prima transfer.

De backcover van de blu-ray van Hotel Sinestra doet vermoeden dat er zowel een Nederlandse als Vlaamse DTS HD MA 5.1-track op staat, maar dat is niet het geval. Er staat één audiotrack op deze blu-ray Disc, en die wordt omschreven als Nederlands & Vlaams, en die geflagd wordt door je receiver als alleen Nederlands. De track klinkt verder prima met goed verstaanbare dialogen, goede verdeling over de voorste kanalen met muziek, en bij drukkere scènes ook over de surroundkanalen met muziek en actie-geluiden. Een prima track.

De Blu-ray Disc van Hotel Sinestra bevat geen extra's.

Tijdens een skivakantie in het Zwitserse Hotel Sinestra wenst Ava in een boze bui haar overbezorgde ouders weg. De volgende morgen aan het ontbijt zijn alle volwassenen ineens verdwenen. Het feest barst los, want nu kunnen de kinderen alles doen wat ze zelf willen! Maar dan ontstaat, opgezweept door de opmerkelijk kinderachtige Jonas, een gevaarlijke situatie waardoor het hele hotel zonder stroom komt te zitten. Ava en haar nieuwe vrienden zetten alles op alles om hun ouders terug te vinden zodat ze samen kerst kunnen vieren. Hotel Sinestra kent soms wel wat en stichtelijk en pedagogisch verantwoorde moralisme, maar dat doet verder niks af aan een leuke en grappige jeugdfilm. De Blu-ray Disc is prima in orde met goed beeld en geluid en verder zonder extra's.