Shazam! Fury of the Gods

26-05-2023

6.9
Streaming

Shazam! Fury of the Gods (Streaming)

Een wraakzuchtig trio oude godinnen arriveert op aarde, op zoek naar een magische kracht die lang geleden van ze is gestolen. Hierdoor raken Shazam en zijn bondgenoten verwikkeld in een strijd om hun superkrachten, hun leven en het lot van de wereld.

Shazam! Fury of the Gods is het vervolg op Shazam! uit 2019, ook geregisseerd door David F. Sandberg. Shazam! deel 2 is een beetje een vreemde eend in de bijt, want naast het feit dat Shazam al een karakter is dat alleen in z'n eigen solofilm heeft gespeeld binnen het DCEU (en niet in andere solofilms van andere superhelden of in een "team-up"-film zoals Justice League) is het ook al bekend dat de huidige DCEU ophoudt te bestaan en er na deze film ook geen vervolgen meer komen. De reden dat de film toch is gemaakt was het feit dat het vervolg al erg vroeg was aangekondigd, namelijk toen de eerste film een week in de bioscoop draaide. Daarnaast is de releasedatum ietwat vertekend, omdat de productie van de film veel vertraging heeft opgelopen door de Corona-pandemie. Shazam! Fury of the Gods speelt zich kort na de gebeurtenissen af van deel 1. De groep superhelden wonen samen in een samengesteld gezin en maken dagelijk hun beslommeringen mee op school en daar buiten. De enige die nogal geobserdeerd is met zijn krachten en wat hij ermee moet doen is Billy Batson/Shazam (Shawn Levy). Dit komt goed uit want er staat een nieuwe dreiging voor de deur, namelijk de twee zussen van de onderwereld (Helen Mirren en Lucy Liu) die de aarde willen vernietigen. Een derde zus zit in tweestrijd, want die voelt zich meer verbonden met de mensheid. Shazam! deel twee is een aardig vervolg en borduurt qua sfeer verder op het eerste deel. Dus genoeg dreiging, maar ook genoeg humor. Die humor is soms een beetje teveel en langdradig en voelt soms een beetje flauw aan. Shawn Levy doet zijn best om zijn rol grappig en fris over te laten komen, maar dat lukt soms niet altijd. Hij doet soms teveel zijn best om de lolligste te zijn. De rest van de cast hobbelt er achteraan, en hebben buiten Freddy (Jack Dylan Grazer) niet echt een eigen karakterontwikkeling. De dreiging vanuit Liu en Mirren komt voldoende over, maar boet gedurende de film een beetje aan kracht in. Het wordt repetatief en op een gegeven moment wordt de film erg voorspelbaar. De actie en effecten zijn op zich prima in orde, maar je ziet niet echt iets wat je als kijker nog niet eerder hebt gezien. Om Shazam! Fury of the Gods toch verassend te houden zit er een leuke cameo in (die nu wel volledig in beeld wordt gebracht) en maar liefst 2 post-credits-scènes. Of deze nog een vervolg krijgen is erg onzeker, dat bewees de post-credits scène wel van Black Adam. Shazam! Fury of the Gods is een aardig leuk vervolg en ook als er hierna niks nieuws meer komt staan de twee films best leuk op zichzelf. Als film op zichzelf komt Shazam! Fury of the Gods net wat tekort om echt vernieuwend en onderscheidend te zijn, maar als vervolg op de eerste Shazam! is deze best oke geslaagd.

Medium: Streaming
Genre: Actie, Komedie
Jaar: 2023
Speelduur: 130 min
Uitgever: HBO Max

Een wraakzuchtig trio oude godinnen arriveert op aarde, op zoek naar een magische kracht die lang geleden van ze is gestolen. Hierdoor raken Shazam en zijn bondgenoten verwikkeld in een strijd om hun superkrachten, hun leven en het lot van de wereld. Shazam! Fury of the Gods is een aardig leuk vervolg en ook als er hierna niks nieuws meer komt staan de twee films best leuk op zichzelf. Als film op zichzelf komt Shazam! Fury of the Gods net wat tekort om echt vernieuwend en onderscheidend te zijn, maar als vervolg op de eerste Shazam! is deze best oke geslaagd.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Eigen Collectie.