De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Indies: Klachtenafhandeling Crime Scene Investigation

    Indies: Klachtenafhandeling Crime Scene Investigation



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Prima actie van Indies!

    Alleen: wie bewaart er nou z'n kassabonnetjes? Als je de originele DVD opstuurt zou dat toch afdoende 'bewijslast' moeten zijn?
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Alleen: wie bewaart er nou z'n kassabonnetjes? Als je de originele DVD opstuurt zou dat toch afdoende 'bewijslast' moeten zijn?
    Dat is ook mijn probleem. Mijn vrouw spaart deze serie en zij wilde met het kijken van de afleveringen wachten tot ze niet meer zo vers in haar geheugen lagen omdat ze vlak daarvoor op TV te zien waren. Na aankoop hebben wij wel de discs getest of de speler ze pakten maar verder niet gekeken. Na alle afleveringen dan maar deze week gekeken te hebben blijkt zij ook een defecte DVD te hebben maar geen kassabon.

    Ik wil de discs ook zonder kassabon kunnen omruilen. Indies is nog niet van mij af.
    Prince:So, do U like environmental records? Crickets chirpin', water rushin'. Supposed 2 make U horny, it just make me wanna go 2 the bathroom.

  4. #4

    Standaard

    Het lijkt mij dat het mogelijk moet zijn om de discs om te wisselen zonder dat je een kassabon hebt. Wie bewaart die dingen? Ik in ieder geval niet, want je moet er toch van kunnen uitgaan dat er geen fouten op DVD's aanwezig zijn? Mocht dat toch zo zijn, dan moet je de discs kunnen omruilen zonder kassabon.

  5. #5

    Standaard

    In de e-mail die ik van Indies heb gekregen stond er niks over een kassabon. Je kunt ze gewoon naar Indies opsturen en dan moet je goede discs terug krijgen.

    @Michel75: hé leuk nog iemand uit Zevenbergen op dit forum! :wink:


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Indies
    Geachte heer / mevrouw,

    Een tijdje geleden heeft u een klacht bij Indies Home Entertainment ingediend over het slecht functioneren van de DVD’s van Crime Scene Investigation.

    Inmiddels hebben wij uitgezocht wat de oorzaak van het probleem is. Het blijkt dat sommige DVD’s te snel gedroogd zijn. Hierdoor start de DVD niet, staakt na enige tijd of speelt niet helemaal goed af.

    Op dit moment worden nieuwe DVD’s van Crime Scene Investigation geproduceerd. Dit gebeurt onder de juiste afstemming van machines en controle van het proces, om ervoor te zorgen dat de nieuwe DVD’s geen problemen opleveren.

    Als u uw DVD’s wilt omruilen, wilt u dan zo vriendelijk zijn om het complete DVD-pack, dus verpakking, inclusief DVD’s, te sturen naar: Indies Entertainment Group
    Betreft: DVD CSI
    Antwoordnummer 1297
    1200 WB Hilversum
    Er hoeft geen postzegel geplakt te worden.
    Vermeld alstublieft uw naam en adres.

    Zodra wij uw DVD-pack hebben ontvangen, zullen wij dezelfde verpakking, aangevuld met nieuw geproduceerde DVD’s, naar u retourneren. Dit zullen wij doen binnen twee weken na ontvangst van uw DVD-pack. Wij vertrouwen u op deze wijze een passende oplossing aangeboden te hebben.

    Tot slot onze excuses voor de tijd die we nodig hadden om tot een oplossing te komen, maar we wilden ons ervan verzekeren dat we goede DVD’s zouden kunnen retourneren. Bedankt voor uw begrip en geduld.

    Met vriendelijke groet,

    Anneloes Griffioen
    PR & Marketing
    Indies Home Entertainment
    Regentesselaan 20-26
    1217 EG Hilversum
    T:035-5385300
    F:035-5385301
    Email: Anneloes@indies.nl
    Internet: www.indies.nl
    Four-Star Trader (236)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    In de e-mail die ik van Indies heb gekregen stond er niks over een kassabon. Je kunt ze gewoon naar Indies opsturen en dan moet je goede discs terug krijgen.

    @Michel75: hé leuk nog iemand uit Zevenbergen op dit forum! :wink:
    Alle klanten die geklaagd hebben en daarna door Indies benaderd zijn hoefden geen kassabon te overleggen. Wie zich van nu meld moet volgens het bericht wat ik heb gekregen de box alleen opsturen als je aan de voorwaarden voldoet. En die voorwaarden houdt in dat ze een kassabon willen hebben.

    Heeft iemand deze discs al zonder bon opgestuurd?

    @Caledonians: Hé, dorpsgenoot! :wink:
    Prince:So, do U like environmental records? Crickets chirpin', water rushin'. Supposed 2 make U horny, it just make me wanna go 2 the bathroom.

  7. #7

    Standaard

    Nog niet getest of ik er klachten mee heb, wel weet ik dat ik de bon er niet meer van heb. Mocht er dus iets mee zijn dan heb ik gewoon pech gehad, en dat vindt ik toch wel een beetje kinderachtig. De fout ligt immers bij Indies zelf.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  8. #8

    Standaard

    Ik kon mijn originele box met dvds gewoon ter omruil opsturen. Niks geen gedoe met kassabon.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Prima actie van Indies!

    Alleen: wie bewaart er nou z'n kassabonnetjes? Als je de originele DVD opstuurt zou dat toch afdoende 'bewijslast' moeten zijn?
    Ik heb nog alle kassabonnetjes van bijna alle 900 dvd's die ik gekocht heb, tja de verzekering zal maar eens een keertje gaan zitten zeuren als jij aankomt met: goh er zijn 900 dvd's gestolen.. tja, geen bonnetjes, geen geld..

  10. #10

    Standaard

    Duidelijk een uitgever met wakkere juristen in dienst.

    Voor degenen die problemen ondervinden met het ruilen zonder kassabon, hieronder het consumentenrecht in een notendop;

    Indien een product niet de eigenschappen bezit die de koper mocht verwachten (een DVD behoort te spelen, een auto hoort te rijden etc.) is dit een 'non-conformiteit' (7:17 BW). De verkoper is dan verplicht ofwel:
    • aflevering van het ontbrekende (7:21 lid 1 onder a BW)
    • herstel van de afgeleverde zaak (7:21 lid 1 onder b BW)
    • vervanging van de afgeleverde zaak (7:21 lid 1 onder c BW)
    De verkoper kan/moet zich vervolgens verhalen op de fabrikant. Omdat de meeste verkopers hier geen zin in hebben zullen ze eisen dat je aantoont dat de DVD bij hen gekocht is. Daarvoor heb je idd een bonnetje nodig óf een giro-afschrift indien je gepint hebt. Alle transacties hebben nl een uniek nummer waardoor ze in hun administratie het moeten kunnen terugvinden.

    Dat Indies hier aanbied de verkoper-schakel over te slaan is uiteraard netjes. Niet alle verkopers zijn op de hoogte van het (relatief) nieuwe consumentenrecht. Daarentegen heeft Indies weer geen rechtsgrond kassabonnetjes te vragen aangezien het duidelijk hun product betreft.

    Mochten ze toch weerbastig blijven kan een bezoekje aan een Rechtswinkel helpen.

    Voor de fijnproevers: Het gaat om wat men redelijkerwijs mag verwachten. Zo mag men van een TV redelijkerwijs verwachten dat deze bijv 5 jaar mee gaat. Krijgt men op de TV 1 jaar 'garantie' en gaat deze na 1,5 jaar kapot dan zal de verkoper tóch de TV moeten laten repareren. Ook dit is redelijk nieuw, en laat je dus niet afschepen door onwetende verkopers. Je kunt hier de gehele regeling lezen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bzz
    Voor degenen die problemen ondervinden met het ruilen zonder kassabon, hieronder het consumentenrecht in een notendop;
    leuk en aardig, maar helaas is het recht wel zo dat ze je redelijk makkelijk kunnen afschepen want tja, zo makkelijk is het weer niet om naar de rechter te stappen.. EN dat is waar grote bedrijven juist op hopen.. Het kost soms meer geld voor de consument om zijn gelijk te halen dan gewoon een nieuw apparaat te kopen.
    Let maar op met je dvd speler bv, volgens sommige bedrijven (philips) zal deze gemiddeld bij dagelijks gebruik (1 a 2 films per dag) maar iets van 2 jaar mee gaan, daarna kun je problemen gaan verwachten..
    En jij moet maar bewijzen wat de normale verwachting van hoe lang dat ding dus zou moeten werken.. Als jij verwacht 5 jaar, maar het bedrijf beweert 2 jaar dan ben je dus nergens met je consumentenrecht. En bv bij de levensduur van een dvdspeler verwachten veel mensen dat die net zo lang mee gaat als een normale 'oudere' cdspeler, maar dat is dus bij lange na niet aangezien de dvd vele malen harder ronddraait dan de normale cdspeler..

  12. #12

    Standaard

    Even een aantal vraagjes

    - Zijn er mensen die de DVD's los opgestuurd hebben ? Ik heb het er niet zo op, om de hele digipack op te sturen ivm mogelijke schade
    - In welke vorm op welke disc uiten de problemen zich bij jullie ?
    - Iemand al gezuer over bonnejtes gehad ? Ik bewaar deze namelijk ook nooit.
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    - Zijn er mensen die de DVD's los opgestuurd hebben ? Ik heb het er niet zo op, om de hele digipack op te sturen ivm mogelijke schade
    Het is, denk ik, ook niet nodig om de hele digipack op te sturen. Alleen het schijfje is voldoende.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    - Zijn er mensen die de DVD's los opgestuurd hebben ? Ik heb het er niet zo op, om de hele digipack op te sturen ivm mogelijke schade
    Het is, denk ik, ook niet nodig om de hele digipack op te sturen. Alleen het schijfje is voldoende.
    Lees nou eens wat er staat in de reply e-mail:
    Als u uw DVD’s wilt omruilen, wilt u dan zo vriendelijk zijn om het complete DVD-pack, dus verpakking, inclusief DVD’s, te sturen naar:

    HET COMPLETE DVD-PACK...dus dvd's en pack...lijkt mij.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R_B
    Lees nou eens wat er staat in de reply e-mail:
    Als u uw DVD’s wilt omruilen, wilt u dan zo vriendelijk zijn om het complete DVD-pack, dus verpakking, inclusief DVD’s, te sturen naar:

    HET COMPLETE DVD-PACK...dus dvd's en pack...lijkt mij.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb vandaag mijn box met de nieuwe dvds ontvangen. Zo te zien doen de dvds allemaal het. Ik hoefde overigens geen bon mee in te sturen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #17

    Standaard

    Heb in de originele CSI-probleem-thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...261&highlight=) al een reactie geplaatst over deze omruilactie en die luid als volgt:

    Kreeg vandaag mijn box weer terug van Indies met "..nieuwe DVD's...".
    Ik weet niet wat ze dan met die 'nieuwe' DVD's gedaan hebben (effe lekker mee frisbie'en op het strand misschien?), maar alle drie de schijven zaten vol vingerafdrukken en krassen. Ik hoop voor alle betrokkenen dat mijn geval slechts een incident is, anders ben ik bang dat Indies Nederland spelletjes aan het spelen is.
    Nog iemand positieve ervaringen met deze 'omruilactie'?

  18. #18

    Standaard

    Uitgaande van de begeleidende brief zijn de dvds die terug worden gestuurd getest in twee dvd-spelers. Dat kan meer of minder zorgvuldig gebeuren. In mijn geval heb ik geen klagen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R_B
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    - Zijn er mensen die de DVD's los opgestuurd hebben ? Ik heb het er niet zo op, om de hele digipack op te sturen ivm mogelijke schade
    Het is, denk ik, ook niet nodig om de hele digipack op te sturen. Alleen het schijfje is voldoende.
    Lees nou eens wat er staat in de reply e-mail:
    Als u uw DVD’s wilt omruilen, wilt u dan zo vriendelijk zijn om het complete DVD-pack, dus verpakking, inclusief DVD’s, te sturen naar:

    HET COMPLETE DVD-PACK...dus dvd's en pack...lijkt mij.
    Lees nou eens wat mijn vraag is:
    Zijn er mensen die de DVD's los opgestuurd hebben ? Ik heb het er niet zo op, om de hele digipack op te sturen ivm mogelijke schade

    Hieruit kun je opmaken dat ik wel degelijk gelezen heb dat ze je vragen om de gehele digipack op te sturen, maar dat ik mij afvraag of er al mensen zijn die dit niet hebben hoeven doen (op aanvraag).

    Maar goed, heb een mailtje naar Indies verstuurd met de vraag of ik de originele Discs mag opsturen, in plaats van een compleet digipack.
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R_B
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    - Zijn er mensen die de DVD's los opgestuurd hebben ? Ik heb het er niet zo op, om de hele digipack op te sturen ivm mogelijke schade
    Het is, denk ik, ook niet nodig om de hele digipack op te sturen. Alleen het schijfje is voldoende.
    Lees nou eens wat er staat in de reply e-mail:
    Als u uw DVD’s wilt omruilen, wilt u dan zo vriendelijk zijn om het complete DVD-pack, dus verpakking, inclusief DVD’s, te sturen naar:

    HET COMPLETE DVD-PACK...dus dvd's en pack...lijkt mij.
    Lees nou eens wat mijn vraag is:
    Zijn er mensen die de DVD's los opgestuurd hebben ? Ik heb het er niet zo op, om de hele digipack op te sturen ivm mogelijke schade

    Hieruit kun je opmaken dat ik wel degelijk gelezen heb dat ze je vragen om de gehele digipack op te sturen, maar dat ik mij afvraag of er al mensen zijn die dit niet hebben hoeven doen (op aanvraag).

    Maar goed, heb een mailtje naar Indies verstuurd met de vraag of ik de originele Discs mag opsturen, in plaats van een compleet digipack.
    Jouw vrees voor schade is niet geheel ongegrond. Zoals je ergens boven al kon lezen kreeg ik afgelopen zaterdag beschadigde discs terug. Helaas is ook de binnenkant van het digipack beschadigd (soort slijtsporen). Even ter verduidelijking: mijn box was SPLINTERNIEUW (had 'm al een keer geruild bij MM). Ben misschien een zeikerd, maar ik hou m'n spullen graag netjes, als 't effe kan.

  21. #21

    Standaard

    Precies, bij mij precies hetzelfde.
    Ik ben niet voor niets op de eerste dag van uitgave naar de winkel gegaan om mij ervan te verzekeren dat ik 'm *en* meteen in huis had *en* net nieuw uit doos nog mooi in seal.

    Dan voel ik er weinig voor om zo'n hele digipack met de boeren van de TPG op te sturen.
    Ze kunnen toch net als bij de BTTF omruilacite even de discs in een papieren hoesje in een bubbeltjes enveloppe versturen.

    Maar goed, heb Indies al gemaild met het verzoek of ik zonder digipack mag opsturen.
    Als dat niet kan, dan maak ik even pics van de digipack voordat ik deze in een kartonnen doos opstuur.
    Komt de meuk beschadigd terug, mogen ze dat oplossen ook.
    /me heeft al een keer eerder een CSI box teruggelegd in de winkel omdat ze geen nette versie hadden.
    Als verzameler wil ik het graag in mooie staat houden.
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  22. #22

    Standaard

    Merkwaardig genoeg had ik vandaag ook een probleem met CSI serie 1, aflev. 1 tm 12. Mijn DVD's waren bekrast bij aankoop, maar zag het pas thuis. Pas de vierde die bij de Mediamarkt uit het plastic werd gehaald was onbeschadigd

  23. #23

    Standaard

    Even een schopje.
    Zijn er mesnen die naar aanleiding van dit bericht ook gemaild hebben ?
    Ik heb mijn mail namelijk al meer dan ween week geleden verstyyrd, maar tot nu toe nog geen enkele reactie ontvangen ?
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  24. #24
    HJ Lameij
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Even een schopje.
    Zijn er mesnen die naar aanleiding van dit bericht ook gemaild hebben ?
    Ik heb mijn mail namelijk al meer dan ween week geleden verstyyrd, maar tot nu toe nog geen enkele reactie ontvangen ?
    Ik heb naar aanleiding van het bericht afgelopen zaterdag gemaild, maar nog niks gehoord.

    Ik had vorige week woensdag (!) de DVDpack gekocht, deed het niet, 2 dagen later geruild en eveneens weer een niet werkende gekregen, dus de bewering van Indies dat alle slechte versies inmiddels uit de winkels verdwenen zijn klopt niet.

  25. #25
    Melancholy
    Guest

    Standaard

    Afgelopen weekend heb ik Seizoen 1, 2 en 3 uitgepakt om een "marathon" te gaan houden.
    Ik had deze cadeau gehad maar omdat ik ze ook allemaal op tv gezien heb had ik nog niet de behoefte gehad ze te bekijken.

    De dvd's van seizoen 1 en 2 waren allemaal brak

    Omdat ik ze cadeau heb gehad heb ik natuurlijk geen bon. Dus even gegoogeld en zo kwam ik hier op dit forum uit.
    Afgelopen dinsdag een mailtje gestuurd naar Indies en vandaag een reactie gehad met excuses voor het late antwoord en de brakke dvd's.
    Ook nu nog kan ik de dvd's opsturen (zonder verpakking !) en ze worden kosteloos omgeruild.

    Klasse Indies !!!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •