De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Happy-Go-Lucky [DVD]

    Happy-Go-Lucky

    Een leuke, luchtige acteursfilm van Mike Leigh met een dramatisch tintje.

    Lees dit artikel

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Jammer van het beeld, want ik heb 'm op 35mm gezien, dat was echt prachtig beeld met mooie heldere kleuren.
    Dus importeer inderdaad de UK versie, die heeft het originele aspect ratio en voor zover ik kan zien op dat screenshot, lijken de kleuren meer op de 35mm bioscoopversie.

    @Verhoeven:
    Dit is inderdaad een luchtige film, maar wel met af en toe een serieuze ondertoon.
    Ik ben beslist geen comedyliefhebber, maar dit is gewoon een zeer goede filmhuisfilm!

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht

    @Verhoeven:
    Dit is inderdaad een luchtige film, maar wel met af en toe een serieuze ondertoon.
    Ik ben beslist geen comedyliefhebber, maar dit is gewoon een zeer goede filmhuisfilm!
    De scene met de zwerver s' nachts of het conflict met het kind of de scenes met de rijschoolhouder? Zo af en toe wil ik het niet noemen daarvoor zijn ze uiterst serieus en gelaagd. Dus nee ik vind het niet luchtig.

  6. #6

    Standaard

    Opzich heb je daar wel gelijk in, maar ik zie deze film veel luchtiger, ondanks de ''gelaagdheid''.
    Die rijlessen waren behoorlijk absurd en daardoor grappig, ondanks dat daar ook een zware laag inzit, om het zo te zeggen.
    Dat is het interessante aan zo'n arthousefilm als deze, je kan 'm op verschillende manieren interpreteren.
    Ik heb de film in een zaal gezien met een hoop Friezen uit die buurt, die kijken er weer heel anders naar, dan bezoekers in ''De Spiegel'', dunkt me?

  7. #7

    Standaard

    Er is geen sprake van een verkeerd beeldformaat; het 'oorspronkelijke' beeld is een open matte, een groot beeld met extra beeldinformatie boven+ onder, en links+rechts) en daaruit wordt dan het beeld voor bepaalde versies (bioscoop en/of TV/DVD) geselecteerd. Bij 2,35:1, wordt boven en onder een vrij brede strip verwijderd (afgeplakt) en links en recht erg weinig. Bij 16:9 wordt boven en onder vrij weinig verwijderd, maar links en rechts juist veel meer. Regisseurs zullen in de toekomst meer en meer voor deze methode gaan kiezen omdat bioscooppubliek de voorkeur geeft aan panoramisch beeld, maar de mensen thuis het beeld van hun breedbeeld televisie graag 'gevuld' zien. Zelfs een klassieke 4:3 televisie kan met dit open matte beeld worden gevuld, namelijk door niets te verwijderen/af te plakken.

  8. #8

    Standaard

    Dat weten we allemaal wel, maar op de set wordt nou eenmaal gekaderd op 2:35:1.
    Dit moet je ook gewoon zo bekijken, ondanks dat er meer beeld is opgenomen.
    Het gaat om compositie, dat mag je gewoon niet verknoeien, zelfs niet op een 4:3 TV!

  9. #9

    Standaard

    Had van mij best wat vrolijker gemogen dan de film uiteindelijk bleek te zijn. Sally Hawkins is wel een plezier om bezig te zien in haar rol. Zeker geen slechte film, alleen wat onevenwichtig.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dat weten we allemaal wel, maar op de set wordt nou eenmaal gekaderd op 2:35:1.
    Dit moet je ook gewoon zo bekijken, ondanks dat er meer beeld is opgenomen.
    Het gaat om compositie, dat mag je gewoon niet verknoeien, zelfs niet op een 4:3 TV!
    Dat valt nog te bezien.
    Veel regisseurs geven de voorkeur aan andere formaten dan 2,35:1 voor films als deze. Het panoramish formaat achten zij enkel geschikt voor actiefilms. Ik ben het daar mee eens, voor actiefilms is 2,35:1 geschikt (zij het dat ik bijvoorbeeld 2,20:1 nog iets beter vind), voor drama en komedie is 1,85 veel beter. 2,35:1 is niet erg geschikt voor 'huiskamerscenes' en close-ups (tenzij de extreme close-ups à la Leone).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •