Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Star Wars producent schetst doemscenario

    Star Wars producent schetst doemscenario



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Hij is gewoon bang dat hij minder centjes zal gaan verdienen. Het gaat alleen maar om geld.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  3. #3
    john gouda
    Guest

    Standaard

    op welke planeet woont die man?

  4. #4

    Standaard

    "Met dank aan forumlid Chickendorp" ????

    Pardon? Dacht dat ik anders heette.....

    Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...threadid=12464
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charleybaak
    Hij is gewoon bang dat hij minder centjes zal gaan verdienen. Het gaat alleen maar om geld.
    zeer zeker
    lijk wel of steeds vaker de liefde voor een film maken verdwijnt
    weet ook wel dat het gewoon een bedrijf is waar geld verdient moet worden maar om nu alles alleen om het geld te laten draaien
    dat geld kom toch ook vanzelf wel binnen als een goede film met liefde is gemaakt

  6. #6

    Standaard

    In het verhaal zit natuurlijk wel een kern van waarheid ook al brengt hij het een beetje zwart wit.

    Zonder inkomsten is het natuurlijk moeilijk investeren in nieuwe films. De schuld echter geheel op het bord van de consument leggen gaat natuurlijk wat ver.

    De echte liefhebber zal de film toch liever orgineel op DVD willen hebben dan een slechte kopie. Iemand zal hoofdzakelijk alleen een kopie van een film pakken voor een film die hij normaal niet zou kopen maar slechts eens een keer gezien wil hebben.

    Ik heb mij ook altijd al verbaasd over het feit dat men streng tegen illegaal kopieren is (terecht). Maar vervolgens brengt men wel al het materiaal voor een habbekrats op de markt om dit te kunnen doen.

    Kopieren hou je niet tegen. Dus wat kun je dan wel doen. Bied de consument iets extras. BV bij koop van de DVD de film poster gratis of iets dergelijks. Levenslang omruilrecht bij een defecte DVD zodat er geen noodzaak is voor een backup kopie.

    Meest belangrijk. Prijs de DVD's redelijk. Belachelijk dure DVD's zoals bv die van Spiderman ad € 44,95 zijn een goed voorbeeld om mensen naar (illegale) alternatieven te drijven.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    "Met dank aan forumlid Chickendorp" ????

    Pardon? Dacht dat ik anders heette.....

    Zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...threadid=12464
    Dat heb ik in het bericht gezet omdat Chickendorp de CNN link had doorgemaild naar nieuwssubmit@dvd.nl.

    Zie ook deze thread.

    Nu stond natuurlijk ook jouw thread op het forum en het was voor mij even zoeken naar een juiste manier om jullie allebei te bedanken. Dat heb ik in jouw geval gedaan door de link naar jouw thread op te nemen in het nieuwsbericht en door Chickendorp apart even te vermelden onderaan het bericht.

    Ik hoop dat je mijn gedachtengang een beetje kunt volgen. Excuses voor de onduidelijkheid.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Kopieren hou je niet tegen. Dus wat kun je dan wel doen. Bied de consument iets extras. BV bij koop van de DVD de film poster gratis of iets dergelijks. Levenslang omruilrecht bij een defecte DVD zodat er geen noodzaak is voor een backup kopie.

    Meest belangrijk. Prijs de DVD's redelijk. Belachelijk dure DVD's zoals bv die van Spiderman ad € 44,95 zijn een goed voorbeeld om mensen naar (illegale) alternatieven te drijven.
    Zelf prefereer ik the real stuff. Maar ik let wel op mijn prijzen ... als er veel DVD's uitkomen moet je keuzes maken. Als ze duur zijn kun je er minder kopen en skip je de dure. Als ik bv aan Peral Harbor of Lord Of The Rings kan geraken (beiden elk 4 DVD's) voor 39.99 moeten ze niet afkomen met nieuwe gewone films van boven de 30.00 EUR. Dan wacht ik wel.

    Ik zou graag als extra de filmmuziek van een film erbij hebben. Dat is voor mij een waardevolle extra omdat ik naast DVD's ook graag muziek hoor en sommige filmmuziek is ronduit fantastisch.

    Wij zijn de consumenten en als ze ons niet in de watten leggen dan blijven we weg uit overvolle, lawaaierige, vuile bioscoopzalen en kopieren we te dure DVD's of kopen we ze niet en wachten tot ze een mooi prijs hebben. Maar sommige maatschappijen snappen dat nog steeds niet ... ze zijn nooit te oud om te leren.

    En wat dat doemdenken betreft. Er zit wel waarheid in ... maar anderzijds is het inderdaad geschreven door iemand die het te zwart wit ziet.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  9. #9

    Standaard

    Tja, Toen Filmvertoning aan publiek nog een nieuw verschijnsel was zal iemand dit vast ook over theater geopperd hebben. Immers: de voorstelling kon worden gefilmd en niemand hoefde meer naar de originele theater voorstelling. Theater was gedoemd tot uitsterven. Vele jaren later (anno nu zeg maar ) blijkt dat theater nog steeds bestaat...
    Het zal allemaal wel meevallen.
    Op dit moment lopen een aantal maatschappijen inderdaad slecht vanwege tegenvallende bioscoopbezoek aantallen. Daar tegenover hoor ik een aantal filmmaatschappijen nog pas geleden verkondigen dat Harry Potter en LOTR elkaar niet in de weg hebben gezeten en ze beide meer hebben opgebracht dan ze hadden verwacht door de directe concurrentie.
    De film industrie is dus nog verre van overleden, maar zal wel moeten opletten dat als een film word gehypt en die hype vervolgens niet kan waarmaken hij in dit digitale tijdperk gegarandeerd flopt, zonder dat er ook maar 1 iemand (nouja, eentje om de screener te maken natuurlijk ) in de bioscoop gezeten hoeft te hebben!
    Goede producten maken is dus het advies!
    En dat advies krijgen ze nog gratis ook
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Excuses voor de onduidelijkheid.
    Voor deze ene keer dan maar, een volgende keer zal ik m'n Italiaanse neef Vito langssturen.....
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Voor deze ene keer dan maar, een volgende keer zal ik m'n Italiaanse neef Vito langssturen.....
    Gelukkig.
    Ik was al bang morgenochtend met een afgehakt paardenhoofd in bed wakker te worden.

  12. #12

    Standaard

    dit is gewoon reclame voor episode 3

    en ik heb nog een idee laat ze dan niet in de bioscoop komen en zet de film gelijk op dvd en verkoop die dvd iets duurder of zo liefst niet maar zet hem gelijk op dvd

  13. #13

    Standaard

    en nog even wat
    het gaat zo slecht he een film in de bioscoop
    maar waarom draait die film nu in alle imax bioscopen in amerika en zelfs in nederland is hij terug in de bioscoop
    die rick spoort gewoon niet en dat heb ik al sinds dat ik zijn kop zag al gezegt

  14. #14

    Standaard

    Ergens kan ik me wel vinden hoor met die man.
    Kijk de echte goeie films daar wordt dik mee verdiend, maar er zijn ook films die zoveel produktiekosten hebben, omdat ze gewoon steeds beter en over the top moeten zijn als andere voorgangers, dat het ook gewoon duurder moet worden en dan toch net niet waardeert wordt door het massale volk.

    Om dan niet al te denken over al het geld dat ze kwijt moeten aan Marketing van die dingen, want als er geen film is met veel gerampestamp over hoe goed die is, dan komt niemand hem kijken, en als ie wel goed is, dan wordt het een van de illustere cultfilms, waarvan de algemene filmkijkende mens zich meestal nauwelijks bewust van is.

    Hij heeft trouwens gelijk dat Filmmakers Dvd veel meer waarderen dan Bioscoop omdat ze echt hun visie erin kwijt kunnen, zie David Fincher Se7en commentaar op marketing en de filmstudio's. Studio's hebben bijna nooit de guts om een regisseur de teugeltjes te geven over hun film.

    Tuurlijk zullen die filmmakers wel verdienen, maar je moet altijd zorgen dat je de betere filmmaker bent of je bent je baantje binnen notime kwijt. Trouwens, waarom zouden ze geen geld mogen verdienen( lees, Geld, maar niet fenomenale bedragen vragen voor tickets of dvdversies ( maar dat ligt ook meestal aan de winkels waar je ze soms koopt) . als wij ze waarderen en ze goed vinden, dan hebben wij toch geen probleem ermee dat ze wat geld verdienen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hermez
    Ergens kan ik me wel vinden hoor met die man.
    Kijk de echte goeie films daar wordt dik mee verdiend, maar er zijn ook films die zoveel produktiekosten hebben, omdat ze gewoon steeds beter en over the top moeten zijn als andere voorgangers, dat het ook gewoon duurder moet worden en dan toch net niet waardeert wordt door het massale volk.
    Als de economische geschiedenis van de film iets bewijst, dan is het wel het tegenovergestelde van wat jij hier poneert, Hermez. Films hoeven echt niet alsmaar duurder te worden om veel geld op te brengen. Ieder jaar weer zien we een aantal kleinere, vaak originele prenten verschijnen, waar een massa volk naartoe gaat en dus ook behoorlijk wat geld aan wordt verdiend.
    Dat de massa het al eens laat afweten om de kassa van de een of andere niets zeggende kollosale waanzin te spekken, is niet meer dan rechtvaardig. Met een paar honderd miljoen € kun je ten alle tijde een hoop kabaal maken, maar zoals maar al te vaak bewezen wordt, niet altijd een goede film.

  16. #16

    Standaard

    Daar bestaat toch ook al een thread over. Kunnen die twee niet gewoon samengevoegd worden?

  17. #17

    Standaard

    Tuurlijk zijn er altijd films met minder kosten. Blair witch is ook zoiets geweest, geen produktiekosten, maar de marketing daarvan was weer zo dat het zogenaamd " echt gebeurd was" meesterlijke zet natuurlijk. Maar t is toch gewoon zo dat de meerderheid van de hollywood films hoge produktie kosten hebben?

    Volgens mij begrijp je mn punt niet helemaal, ik waardeer de originele films ook veel meer dan overthetopfilmpjes, maar dat betekent nog niet dat de studios liever originele films wilt maken, voorlopig vinden ze t nog steeds dat films met een of andere creatief bedacht iets meer risicovoller om uit te brengen dan simpele films waar de meerderheid heen gaat en waar meer aan verdient wordt. Maar bij de simpele ( plot etc.) films kosten meestal meer dan originele films. Als ik aan een bekende vraag of ze Memento of RfaD kennen zeggen ze meestal eerder nee, dan dat ik vraag of ze toevallig de nieuwe arnoldfilm kennen.

    Zulke films zijn gewoon meer gewild nog steeds, ookal zag ik t liever anders, maar dat betekent dan nog wel dat een hoop centen kosten, en dan heb je altijd zo'n film die goed is en goed verdient, maar de films die net wat slechter zijn, daaraan lopen ze verlies. Dus zullen ze meestal het uiterste te halen als ze zon film gaan maken om het succesvol te maken, maar dat houdt dan wel in dat het een hoop kost. Tis gewoon noodzaak voor die producent iets neer te zetten wat het volk boeit omdat ze anders er helemaal niks aan verdienen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Daar bestaat toch ook al een thread over. Kunnen die twee niet gewoon samengevoegd worden?
    Nieuwsthreads houden we liever een beetje gescheiden van de rest. Vandaar dat we ze dus niet samenvoegen.

    En on topic: ik vind zelf dat er té zwart wit naar de hele zaak gekeken wordt.

    Aan de ene kant heb je de mensen die gek zijn op zogenaamde "kunstfilms", aan de andere kant heb je de "blockbusterfreaks". Ik persoonlijk behoor tot een zeldzaam ras die beide films even zeer waardeert.

    Ik geniet even goed van een mooie "kunstfilm" (ik haat die term) als van een mooie spectaculaire "blockbuster". Als het me maar aanspreekt. Ik verwacht bij een blockbuster ook geen diepgaand verhaal. Dat is nu eenmaal het verschil tussen deze twee genres. Het is mooi als het verhaal van een popcornfilm wél sterk is, maar het is dus geen vereiste wat mij betreft.

    Je kunt daar tegenin gaan door te zeggen dat blockbusterfilms allemaal pulp zijn, of je kunt accepteren dat dit een volwaardig genre is en gewoon achterover gaan zitten met een bak popcorn voor een uur of twee van "hersenloos" vermaak.

    Ik zal het nóg sterker zeggen, zonder al dat geld wat binnenrolt aan kaskrakers zouden veel Hollywood studio´s niet eens de poen en de moed hebben om ook de zogenaamd "betere" film uit te brengen. Ik ben dan ook van mening dat deze twee genres elkaar een beetje in evenwicht houden.

    Op het einde is het een kwestie van smaak natuurlijk, ik laat het meestal afhangen van in welke bui ik ben naar welk soort film ik kijk. Afhankelijk van mijn bui kan ik dus net zo puur genieten van bijvoorbeeld Requiem for a Dream, als dat ik kan van popcornfilms als The Mummy.

    "This is not a bad movie, the person who likes it just hasn´t been born yet."

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Op het einde is het een kwestie van smaak natuurlijk, ik laat het meestal afhangen van in welke bui ik ben naar welk soort film ik kijk. Afhankelijk van mijn bui kan ik dus net zo puur genieten van bijvoorbeeld Requiem for a Dream, als dat ik kan van popcornfilms als The Mummy.
    Helemaal mee eens! Er gaat niks boven een lekkere blockbuster die bol staat van de actie. Ik ben blij dat die er ook genoeg gemaakt worden (helaas ook veel troep) naast de films waarbij het verhaal belangerijker is. Denk ook dat het ras waartoe je behoort helemaal niet zo klein is

  20. #20

    Standaard

    Zolang ze acteurs 20, 30 of nog meer miljoen per film kunnen betalen heb ik er echt geen probleem mee dat er wat gekopieerd en gedownload wordt.
    Zolang ze zeuren gaat het goed. Als het niet zo goed ging moeten ze misschien wat nullen van die salarissen afhalen. hebben ze geld zat.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Aan de ene kant heb je de mensen die gek zijn op zogenaamde "kunstfilms", aan de andere kant heb je de "blockbusterfreaks". Ik persoonlijk behoor tot een zeldzaam ras die beide films even zeer waardeert.

    Ik geniet even goed van een mooie "kunstfilm" (ik haat die term) als van een mooie spectaculaire "blockbuster". Als het me maar aanspreekt. Ik verwacht bij een blockbuster ook geen diepgaand verhaal. Dat is nu eenmaal het verschil tussen deze twee genres. Het is mooi als het verhaal van een popcornfilm wél sterk is, maar het is dus geen vereiste wat mij betreft.

    Ik zal het nóg sterker zeggen, zonder al dat geld wat binnenrolt aan kaskrakers zouden veel Hollywood studio´s niet eens de poen en de moed hebben om ook de zogenaamd "betere" film uit te brengen. Ik ben dan ook van mening dat deze twee genres elkaar een beetje in evenwicht houden.
    Ik ben het slechts ten dele met je eens. Om te beginnen geloof ik al niet in 2 categorieen tussen de DVD liefhebbers. Ik denk dat, indien je echt een cinefiel ben (ik veronderstel dat je dit min of meer bedoeld), dat je dan met DVD's met het verkeerde medium bezig bent. Als cinefiel ga je op de eerste plaats trouwens naar de bioscoop om je estetisch genot te bevredigen. Ik ga er vanuit dat heelwat mensen die in DVD's grossieren en dus ook dit forum bezoeken in jouw "tussencategorie" vallen.
    Een ander punt is dat niemand verwacht dat een popcornfilm een diepgaand verhaal moet hebben. Niet 'ns een goed verhaal wat mij betreft.
    Mààr het moeten wel nog effen goede films zijn.
    Neem nu bijv. films als Die Hard of voor mijn part Speed. Nonsens verhalen. Maar wel meesterlijk verfilmde en super spectaculaire actieprenten waar vrijwel iedereen van genieten kan. En zo zijn er vele films. (En maar goed ook!)
    Ik waardeer die heus niet anders als films van Ingmar Berman of Akira Kurosawa (trouwens een meester in dit genre.)
    Wat betreft goede films die zogezegd uit Hollywood komen rollen dankzij de blockbuster of popcornfilm, zou ik zeggen: ik wou dat dit waar was. In ieder geval toch iets meer gebeurde dan nu.
    Maar Hollywood neemt nu net minder risico's en gokt op grootse, vaak megalomane produkties, terwijl het de onafhankelijken zijn die maar al te vaak de betere films voor rekening moeten nemen. Wanneer een regisseur dan slaagt om met een kleinere film flink geld te scheppen, dan huren ze hem in en mag hij zijn kunstwerk volgens "Hollywoodnormen" nog eens dunnetjes overdoen in de hoop dat ze een nieuwe goudader aangeboord hebben. (Woo, Rodriguez, Verhoeven, Parker, Frears, enz. enz.)
    Maar goed, ik heb daar allemaal geen problemen mee.
    En dat evenwicht waar je het over hebt, mag er best zijn. Het is niet omdat ik een deel oudere films in mijn collectie heb, dat het daarom allemaal artfilms zijn. (Nog zo'n hardnekkig misverstand) Heelwat van mijn films waren de popcornfilms van hun tijd...
    Mijn waardemeter wordt dan ook niet bepaald door popcorn of kunstfilms, door pulp of art, door oude of nieuwe films, maar of het goede dan wel slechte films zijn.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin
    Mijn waardemeter wordt dan ook niet bepaald door popcorn of kunstfilms, door pulp of art, door oude of nieuwe films, maar of het goede dan wel slechte films zijn.
    Dan bedoelen we denk ik toch hetzelfde. Roerend mee eens.

  23. #23

    Standaard Bioscoop zelf is het grootste probleem

    Mijn belangrijkste motivatie om niet meer naar de bioscoop (in Nederland) te gaan is de bioscoop zelf. Vaak van armzalige kwaliteit, slechte projectie, pauzes in de film(!!!!) en helaas toch ook het publiek dat de sfeer regelmatig verziekt. De enige bioscoop die ik nog zo nu en dan bezoek is Kinepolis in Antwerpen, maar dat is voor mij nogal een eindje rijden. DVD is voor mij dan ook een godsgeschenk.

  24. #24

    Standaard

    Nou ik ga altijd naar de Pathe bios in Groningen en geloof me daar is echt nix mis mee met die bios!!

    Maar goed ik vind dat de man wel beetje zeurt.. ik bedoel episode 2 is gewoon kwa opbrengsten en hype tegengevallen. waardoor er ongetwijfeld minder geld in het laatje terecht is gekomen.

    en natuurlijk moeten daar allemaal verklaringen voor worden gezocht. want hij zal het nooit in zijn hoofd halen om te zeggen dat het aan de film zelf ligt. maar ja we zullen wel zien als episode 3 in de bios is. echte fans gaan echt nog wel naar de bios. en wie weet zijn de bioscopen er dan ook wel weer stukken op vooruit gegaan.

    we zullen zien...

  25. #25

    Standaard

    Hi,

    Of het in het geval Star Wars het geval is, misschien wel .... want uit sommige antwoorden mag je concluderen dat er gedacht wordt dat de man in kwestie zit te liegen.

    Toch in het algemeen moet dit niet te licht opgevat worden. Zo is het ook met de game-industrie. Iedereen denkt maar dat 'ie overal een kopie van mag hebben en dat er niets aan de hand is. Het is niet van onszelf, dus ons komt geen schade toe. Toch kost alles geld en dat geld moet terugverdiend worden. Ik denk toch dat je op termijn iets gaat merken van het al, hoewel het gros toch waarschijnlijk blijft denken 'het zal allemaal wel meevallen'. Eerst zien dan geloven zal het wel weer worden voor de meesten. Dus iedereen kan wel lekker stoer doorgaan met kopieren en downloaden .... het houdt een keer op. Natuurlijk is de verkoop ook wel iets te verwijten, maar de schuld komt van meerdere kanten .... het is een beetje makkelijk reageren om te zeggen dat men maar niet zo moet zeuren. Het kost geld, veel geld, denk daar niet te licht over.

    Marco
    I find your lack of faith disturbing

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •