De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon 3808 aansluitproblemen

    Hallo ,

    Ik heb een probleem met het aansluiten van een Nintendo Wii (component kabel) op mijn receiver, dit lukt mij namelijk niet.
    Tevens lukt het me niet om het geluid van gewone tv via mijn speakers te laten gaan en om mijn sub automatisch uit te laten gaan zodra ik de receiver uitzet.

    Hieronder 2 foto's met daarop mijn "opstelling" en de aansluitingen. Wie kan mij vertellen hoe ik mijn Wii moet aansluiten en welke instellingen ik moet doen om kabel-tv geluid over mijn speakers te krijgen en de sub automatisch uit te schakelen???

    Mijn configuratie is:

    Sony KDL 40w3000
    Denon 3808
    Sony PS3
    Nintendo Wii
    Kef iq5 4x
    Kef psw2500
    Kef iq9c

    Monstercable HDMI: PS3-->3808-->TV

    Alvast bedankt voor de reactie's

    PS: Let niet op de rommel
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Rdamstra : 08-10-2008 om 14:28

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Tv-type

    Bepaalde software voor de Wii ondersteunt een progressief 480p-beeldsignaal, dat weergave mogelijk maakt met een hogere beeldkwaliteit dan het standaard 576i-beeldsignaal. Let op: om deze optie te kunnen kiezen, dien je het componentsnoer voor Wii te gruiken, en moet je tv een 480p-signaal kunnen weergeven.


    1. Richt op het gewenste tv-type en druk op de A-knop.
    2. Richt op 'Oké' en druk op de A-knop om de instelling op te slaan.




    Schermbeveiliging

    Bij bepaalde televisies kan lang stilstaand beeld leiden tot een zogeheten ‘ingebrand beeld’. Het Wii-systeem kan helpen dit effect te voorkomen met zijn SCHERMBEVEILIGING. Als deze geactiveerd is, maakt het systeem het beeld donker, wanneer software op de Wii gedurende vijf of meer minuten niet wordt gebruikt. Je kunt het beeld weer helder maken door op een willekeurige knop op de Wii-afstandsbediening te drukken, behalve de POWER-knop.
    Belangrijk:


    • Mogelijk heeft de tv zijn eigen schermbeveiliging, waardoor het beeld donkerder of zelfs helemaal zwart wordt.
    • De schermbeveiliging van de Wii werkt niet wanneer Nintendo GameCube-spellen worden gespeeld.



    1. Richt op de gewenste optie en druk op de A-knop.
    2. Richt op 'Oké' en druk op de A-knop om de instelling op te slaan.

  4. #4

    Standaard






    Om de Wii-componentvideosnoeren te kunnen gebruiken, moet je tv componentingangen zoals die hierboven hebben.












    1. Lokaliseer de audio/video-ingangen (Input) EN de componentingangen (Input) op je tv.

    2. Verbind het componentvideosnoer met de componentvideo-ingangen op de volgende manier:


    • Steek de groene stekker in de groene ingang die met een Y is gemarkeerd aan de achterzijde van je tv.
    • Steek de blauwe stekker in de blauwe ingang die met Pb of Cb is gemarkeerd aan de achterzijde van je tv.
    • Steek de rode stekker in de rode ingang die met Pr of Cr is gemarkeerd aan de achterzijde van je tv.
    3. Verbind het stereo AV-snoer met de audio-ingangen, die geassocieerd zijn met de componentingangen:


    • Steek de rode stekker (Audio Right) in de ingang 'Audio IN Right'.
    • Steek de witte stekker (Audio Left) in de ingang 'Audio IN Left'.
    • Laat de gele stekker (Video) hangen. Steek deze niet in de ingang 'Video IN'.
    4. Verbind de rechthoekige stekker van het componentvideosnoer met de toegang 'Digital AV Out' aan de achterzijde van het Wii-systeem.

    5. Steek de (rode) Sensorbalkstekker in de Sensorbalkaansluiting aan de achterzijde van het Wii-systeem.

    6. Verzeker je ervan dat het systeem zich op een hard, vlak oppervlak bevindt. Zorg er voor dat er genoeg ruimte rondom het systeem is voor ventilatie. Zorg ervoor dat de POWER-knop zich in de OFF-stand bevindt (de knop is niet ingedrukt).

    7. Steek de Wii-voeding in de achterzijde van het Wii-systeem in de ingang gemarkeerd met 'DC 12V IN' (hij past er maar op één manier in). Steek de andere uitgang in een stopcontact.

    8. Zet het Wii-systeem aan.

    9. Zet de tv aan en lokaliseer de inputselectie op het toestel zelf of op de afstandsbediening. Gebruikelijke namen hiervoor zijn Input Select, AUX (auxilary), Line, Line In, Input, Source, Select, In of EXT (external). Stel de inputselectie zo in dat hij de Wii op het scherm laat zien.








    Om een spel weer te kunnen geven in de progressive scan-stand, moet het Wii-systeem ingesteld zijn op '480p' in het Wii-instellingenmenu. Klik hier voor meer informatie daarover.

    Let op: wanneer je eenmaal toegang hebt gekregen tot de progressive scan-stand, zal het Wii-systeem de volgende keer dat je een spel speelt dat compatibel is met progressive scan automatisch overschakelen naar de progressive scan-stand. Dat betekent dus dat alle met progressive scan compatibele spellen dus voortaan via progressive scan afgespeeld zullen worden.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rdamstra Bekijk bericht
    Tevens lukt het me niet om het geluid van gewone tv via mijn speakers te laten gaan.
    Volgens de handleiding van de Sony (staat op blz 180 = 26 nl) moet je ook een optische kabel naar je receiver laten gaan en niet alleen een HDMI kabel van je monitor out op je Denon 3808 receiver. Deze optische ingang (toslink) moet je dan even in je denon menu koppelen aan TV zodra je dan je Denon op TV instelt gaat het geluid afkomstig van je TV (die dan wel aan moet staan) over je speakers klinken. nb lees ook even blz 191 = 37 nl van je Sony handleiding.

    Je sub kun je op de volgende wijze in de juiste stand zetten; Je moet je auto/handbedieningsschakelaar op "auto" zetten zodra er 45 min geen signaal is schakelt hij uit om meteen na binnenkomst van enig signaal weer actief te worden. dit knopje zit onder het power lampje. kijk evt even hier in je handleiding;

    http://www2.kef.com/resources/Curren...0manual-en.pdf

    Succes.
    Laatst aangepast door LouisXIV : 07-10-2008 om 12:58

  6. #6

    Standaard

    Hallo,

    Bedankt voor deze antwoorden! Wat betreft de oplossing over de "Sub" deze is opgelost, zo simpel eigenlijk (schaam!).
    Zou u misschien op deze afbeelding kunnen markeren welke aansluitingen ik moet hebben voor het aansluiten voor de Wii? In uw antwoord kan ik alleen lezen hoe deze op de tv moet worden aangesloten... (?)

    Ik heb nog een vraag over die optische kabel. Het is toch juist zo dat je met HDMI A&V op 1 kabel hebt? Maar zoals u het zegt moet ik dus een optische kabel halen dan is dit probleem opgelost?

    mvg Richard

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rdamstra Bekijk bericht
    Zou u misschien op deze afbeelding kunnen markeren welke aansluitingen ik moet hebben voor het aansluiten voor de Wii? In uw antwoord kan ik alleen lezen hoe deze op de tv moet worden aangesloten... (?)

    Ik heb nog een vraag over die optische kabel. Het is toch juist zo dat je met HDMI A&V op 1 kabel hebt? Maar zoals u het zegt moet ik dus een optische kabel halen dan is dit probleem opgelost?

    mvg Richard
    Het video deel van de component-video kabel kun je het beste rechtstreeks op de TV aansluiten. Via receiver is alleen nodig als je meer toestellen hebt die m.b.v. een component-video kabel met de TV moeten worden. Audio kan ook via de TV, maar je verliest dan wel wat kwaliteit omdat je het dan via een omweg naar de receiver leidt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LouisXIV Bekijk bericht
    Volgens de handleiding van de Sony (staat op blz 180 = 26 nl) moet je ook een optische kabel naar je receiver laten gaan en niet alleen een HDMI kabel van je monitor out op je Denon 3808 receiver. Deze optische ingang (toslink) moet je dan even in je denon menu koppelen aan TV zodra je dan je Denon op TV instelt gaat het geluid afkomstig van je TV (die dan wel aan moet staan) over je speakers klinken. nb lees ook even blz 191 = 37 nl van je Sony handleiding.
    Geluid van TV via PS3 naar de Denon? Lijkt mij niet mogelijk. De PS3 zou dan ook middels een scart-kabel met de TV moeten worden. HDMI werkt nl. maar in 1 richting. De optische aansluiting van de PS3 is een nl. een uitgang. Deze hoef je alleen te verbinden als het 5.1 geluid niet via de HDMI kan of als de TV daarvoor een optische digitale audio ingang heeft, wat vaak niet het geval is, en je het geluid via de TV wilt horen.

    Het kan wel zijn wanneer de receiver automatisch van audio-ingang kan wisselen, dat deze voor analoog kiest wanneer de PS3 uit is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-10-2008 om 22:10
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Geluid van TV via PS3 naar de Denon? Lijkt mij niet mogelijk.
    Dat heb ik niet opgeschreven. Volgens mij bedoelde hij dat hij het geluid van de TV over zijn speakers wil horen. Dus bv RTL 4 over de surround speakers ipv alleen over de speakers van de TV.

    Of heb ik dat verkeerd Rdamstra?

  9. #9

    Standaard

    Nee dat heb je wel goed Louis, ik bedoelde inderdaad het geluid van bijv. rtl4 over mijn surround speakers.

    Dus met andere woorden, als ik de Wii component (videogedeelte) aansluit op de tv en het geluids gedeelte op de receiver is mijn probleem opgelost? Dan zou ik hier verlengkabels moeten gaan gebruiken anders gaat het niet lukken.
    |KDL 40W3000|-|Denon 3808|-|Kef iQ5 4x|-|Kef Q9c|-|Kef PSW2500|-|PS3|-|Wii|-|PSP|-|Monstercable HTS1000|

    Mijn thuisbioscoop

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rdamstra Bekijk bericht
    ik bedoelde inderdaad het geluid van bijv. rtl4 over mijn surround speakers.
    Geluid kun je zowel optisch als analoog aansluiten op de receiver. Staat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing beschreven.

    De audio uitgang van de TV kun je dan het beste in het menu instellen als "vast".
    Bij "variabel" wordt het niveau geregeld door de geluidssterte regeling van de TV en dit is niet handig wanneer je de geluidssterkte met de receiver regelt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •