De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuw Receiver kopen

    Hallo,

    Is alweer tijdje geleden dat ik hier op het forum ben geweest. Maar goed daar zal ik jullie niet lastig mee vallen.
    Sinds een aantal weken geleden doet mijn Sony 5.1 Receiver het niet meer

    Dus ik moet opzoek naar een vervangende receiver (altijd leuk), mijn oog is gevallen op de Onkyo TX-NR609 (mooie receiver).

    Maar goed aangezien niet alles kapot is wil ik alleen de NR609 kopen, op dit moment heb ik onderstaande set.


    Sony TV (10 jaar werkt prima) heeft 3 Scart aansluitingen, en geen HDMI.
    Sony Receiver (10 jaar is kapot) heeft geen HDMI maar SPDIF Optical en SPDIF Coaxial aansluitingen.
    Pioneer DVD Speler (10 jaar werkt prima) heeft Scart & SPDIF Optical en SPDIF Coaxial aansluitingen.
    UPC Box heeft 1 Scart aansluiting.
    AC Ryan PlayonHD deze heeft HDMI & Composite Video & Composite Audio Y/Pb/Pr Video & SPDIF Coaxial & SPDIF Optical.

    Het is op de volgende wijze aangesloten;

    De UPC Box gaat naar Scart 0,
    De DVD gaat naar Scart 1 met audio naar SPDIF Optical op de Sony Receiver.
    En de PlayonHD gaat met Composite Video op Scart 2 naar de Sony TV en met SPDIF Coaxial naar de Sony Receiver.

    Ik wil alleen Audio SPDIF Optical & SPDIF Coaxial aansluiten op de TX-NR 609.

    Kan ik deze spullen op een soortgelijke wijze aansluiten op een TX-NR 609 van Onkyo.

    Is dit mogelijk ik kan het niet vinden op Internet.

    Alvast bedankt

    Pierre

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pierre Bekijk bericht
    Hallo,
    Sony TV (10 jaar werkt prima) heeft 3 Scart aansluitingen, en geen HDMI.
    Sony Receiver (10 jaar is kapot) heeft geen HDMI maar SPDIF Optical en SPDIF Coaxial aansluitingen.
    Pioneer DVD Speler (10 jaar werkt prima) heeft Scart & SPDIF Optical en SPDIF Coaxial aansluitingen.
    UPC Box heeft 1 Scart aansluiting.
    AC Ryan PlayonHD deze heeft HDMI & Composite Video & Composite Audio Y/Pb/Pr Video & SPDIF Coaxial & SPDIF Optical.

    Het is op de volgende wijze aangesloten;

    De UPC Box gaat naar Scart 0,
    De DVD gaat naar Scart 1 met audio naar SPDIF Optical op de Sony Receiver.
    En de PlayonHD gaat met Composite Video op Scart 2 naar de Sony TV en met SPDIF Coaxial naar de Sony Receiver.

    Ik wil alleen Audio SPDIF Optical & SPDIF Coaxial aansluiten op de TX-NR 609.

    Kan ik deze spullen op een soortgelijke wijze aansluiten op een TX-NR 609 van Onkyo.

    Is dit mogelijk ik kan het niet vinden op Internet.
    De digitale audioverbindingen (coaxiaal en optisch) zullen geen probleem zijn met de Onkyo.

    Echter, als ik zo naar je set zou ik overwegen om de volgende componenten te upgraden:

    1) Sony TV naar een plasma of LCD;
    2) DVD-speler naar een Blu-ray speler;
    3) UPC box voor een HD-decoder (al dan niet met harddisk).

    Waarom? Je beperkt de mogelijkheden qua beeld en geluid enorm op dit moment. Scart is niet meer van deze tijd en composiet al helemaal niet. Je AC Ryan moet je gewoon via HDMI aansluiten op een goede LCD of plasma TV.

    Een blu-rayspeler is tegenwoordig nauwelijks duurder dan een DVD-speler en ook hier haal je qua beeld en geluid een veel betere kwaliteit, ook met DVD's. Deze kun je dan via de Blu-ray speler upscalen naar je TV.

    Ook een HD-decoder geeft een veel beter plaatje dan een SD-decoder. Ook als je geen HD-zenders kijkt, is het beeld van een HD-decoder structureel mooier. Nu zit in het standaard zenderpakket meestal wel Ned1 HD, Ned2 HD, Ned3 HD en Eurosport HD.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    De digitale audioverbindingen (coaxiaal en optisch) zullen geen probleem zijn met de Onkyo.

    Echter, als ik zo naar je set zou ik overwegen om de volgende componenten te upgraden:

    1) Sony TV naar een plasma of LCD;
    2) DVD-speler naar een Blu-ray speler;
    3) UPC box voor een HD-decoder (al dan niet met harddisk).

    Waarom? Je beperkt de mogelijkheden qua beeld en geluid enorm op dit moment. Scart is niet meer van deze tijd en composiet al helemaal niet. Je AC Ryan moet je gewoon via HDMI aansluiten op een goede LCD of plasma TV.

    Een blu-rayspeler is tegenwoordig nauwelijks duurder dan een DVD-speler en ook hier haal je qua beeld en geluid een veel betere kwaliteit, ook met DVD's. Deze kun je dan via de Blu-ray speler upscalen naar je TV.

    Ook een HD-decoder geeft een veel beter plaatje dan een SD-decoder. Ook als je geen HD-zenders kijkt, is het beeld van een HD-decoder structureel mooier. Nu zit in het standaard zenderpakket meestal wel Ned1 HD, Ned2 HD, Ned3 HD en Eurosport HD.
    Omdat ik dat voorlopig niet ga doen, die tv dvd en UPC box (met hd recorder) werken voor mij naar behoren. Die vervang ik dus niet. Dus de digitale audioverbindingen kan ik zonder problemen aansluiten op de NR 609, ik zie op een foto van de achterkant dat er 2 van ieder zitten, maakt het dan nog uit welke ik wil gebruiken.

  4. #4

    Standaard

    In principe maak dat niet zoveel uit. Ik maakte zelf altijd gebruik van de coaxiale aansluitingen indien mogelijk. Maar ik zou de kabels die je nu gebruikt, gewoon weer gebruiken.

    Wat de upgrade opties die ik je eerder gaf betreft, was dit geen kritiek op jouw spullen. De Onkyo receiver beschikt over alle moderne opties om HD beeld en -geluid weer te kunnen geven. Echter, haal je dat er nu niet uit, omdat je oudere apparatuur met dito aansluitingen gebruikt. Je zou nu ook met een goedkopere 2de hands reciever uit de voeten kunnen.

    Echter, als je de upgrades doet, weet je niet wat je meemaakt
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    En uit wat voor speakers komt het geluid?
    Ik heb zelf een sr608, en idd op deze receiver zitten alle opties om HD beeld en- geluid weer te geven, dus met de sr609 kan je zeker jaren vooruit...ook als je je andere componenten gaat upgraden gaat dat geen problemen opleveren...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    In principe maak dat niet zoveel uit. Ik maakte zelf altijd gebruik van de coaxiale aansluitingen indien mogelijk. Maar ik zou de kabels die je nu gebruikt, gewoon weer gebruiken.

    Wat de upgrade opties die ik je eerder gaf betreft, was dit geen kritiek op jouw spullen. De Onkyo receiver beschikt over alle moderne opties om HD beeld en -geluid weer te kunnen geven. Echter, haal je dat er nu niet uit, omdat je oudere apparatuur met dito aansluitingen gebruikt. Je zou nu ook met een goedkopere 2de hands reciever uit de voeten kunnen.

    Echter, als je de upgrades doet, weet je niet wat je meemaakt
    Mmmm, zeer goed advies, maar aan zuinige mensen niet besteed, mensen die pas gaan vervangen als iets kapot is zijn vaak geen liefhebbers van onze hobby

    TV als een aquarium, scart, 10 jaar oude DVD speler ........ kan geen liefhebber zijn, een DVD speler die al 10 jaar oud is heeft per jaar amper draaiuren gehad en wel zo verschrikkelijk ouderwets
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Karatel Bekijk bericht
    En uit wat voor speakers komt het geluid?
    Ik heb zelf een sr608, en idd op deze receiver zitten alle opties om HD beeld en- geluid weer te geven, dus met de sr609 kan je zeker jaren vooruit...ook als je je andere componenten gaat upgraden gaat dat geen problemen opleveren...

    Ben ook benieuwd, oude speakers kunnen best wel eens heel goed zijn, die hoef je niet altijd te vervangen, goede speakers kunnen menige versterker en andere randapparatuur overleven
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    kan geen liefhebber zijn,
    Om dit soort *** opmerking ben ik inderdaad al een hele poos niet meer op dit *** forum geweest.
    Eikel

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pierre Bekijk bericht
    Om dit soort *** opmerking ben ik inderdaad al een hele poos niet meer op dit *** forum geweest.
    Eikel
    Lekker wegblijven dan

    Een liefhebber van films, wat modernere apparatuur, doet geen tien jaar met een DVD speler. Een DVD speler van 10 jaar oud mist alle moderne aansluitingen, komt niet verder dan SD beeld en mist waarschijnlijk ook een paar afspeelmogelijkheden en kwaliteiten die de modernere spelers wel hebben.

    Mensen met lange tenen zullen waarschijnlijk niet tegen zo'n constatering kunnen, maar hebben gewoon andere prioriteiten dan de HT beleving, geeft helemaal niets, ieder besteed zijn/haar geld en vrije tijd op eigen wijze.

    Een liefhebber van origineel, een liefhebber van films, series, docu's etc etc etc, die draait ongeveer een jaar of 3 met zijn speler, daarna is ie uitgewoond, versleten, opgebrand en aan vervanging toe. Een heel dure speler kan het misschien nog 1 max 2 jaar langer uithouden, maar is dan al lang ouderwets...... en zal bij de liefhebber waarschijnlijk al vervangen zijn of op de reservebank gezet zijn

    Gelukkig ben ik niet de enige eikel op dit ... forum
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Lekker wegblijven dan

    Een liefhebber van films, wat modernere apparatuur, doet geen tien jaar met een DVD speler. Een DVD speler van 10 jaar oud mist alle moderne aansluitingen, komt niet verder dan SD beeld en mist waarschijnlijk ook een paar afspeelmogelijkheden en kwaliteiten die de modernere spelers wel hebben.

    Mensen met lange tenen zullen waarschijnlijk niet tegen zo'n constatering kunnen, maar hebben gewoon andere prioriteiten dan de HT beleving, geeft helemaal niets, ieder besteed zijn/haar geld en vrije tijd op eigen wijze.

    Een liefhebber van origineel, een liefhebber van films, series, docu's etc etc etc, die draait ongeveer een jaar of 3 met zijn speler, daarna is ie uitgewoond, versleten, opgebrand en aan vervanging toe. Een heel dure speler kan het misschien nog 1 max 2 jaar langer uithouden, maar is dan al lang ouderwets...... en zal bij de liefhebber waarschijnlijk al vervangen zijn of op de reservebank gezet zijn

    Gelukkig ben ik niet de enige eikel op dit ... forum
    Ik kan me wel iets voorstellen bij je redenatie. Maar de TS vraagt er niet om om even afgekraakt te worden. Die heeft meer iets aan een antwoord op zn vraag.
    Maar besides that: ik heb zelf ook wat oudere apparatuur (nou ja: wel een BR, maar verder gewone breedbeeld, een receiver zonder hdmi etc.) Maar maakt mij dat dan een niet-liefhebber? Volgens mij niet. Begrijp me goed: ik zou ook het liefst een hdtv hebben, een receiver waarmee ik HD sound kan afspelen etc. maar het geld hangt me niet op de rug en ik ga geen dingen vervangen die het nog goed doen. Maar ik vind mezelf wel een liefhebber, want hoewel het beste beeld en het beste geluid lekker zijn om te hebben, het maakt nog steeds geen goede film. Een goede film is m.i. te herkennen aan een goed verhaal, goede acteerprestaties, goed camerawerk en goede regie. En natuurlijk komt daar ook een goede soundtrack bij soms (waar hd sound dan wel weer iets toevoegt: zo eerlijk ben ik ook wel weer). Kortom: je hebt niet het nieuwste van het nieuwste nodig om een liefhebber te zijn.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pierre Bekijk bericht
    Om dit soort *** opmerking ben ik inderdaad al een hele poos niet meer op dit *** forum geweest.
    Eikel
    laat je niet wegjagen door DVDProfilersFilmgek, hij zegt wat hij denk, recht voor de raap, maar je moet het niet al te persoonlijk nemen.

    Een goed portie realtiveringsvermogen is vaak wel op zijn plaats bij zijn uitspraken
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Ik kan me wel iets voorstellen bij je redenatie. Maar de TS vraagt er niet om om even afgekraakt te worden. Die heeft meer iets aan een antwoord op zn vraag.
    Maar besides that: ik heb zelf ook wat oudere apparatuur (nou ja: wel een BR, maar verder gewone breedbeeld, een receiver zonder hdmi etc.) Maar maakt mij dat dan een niet-liefhebber? Volgens mij niet. Begrijp me goed: ik zou ook het liefst een hdtv hebben, een receiver waarmee ik HD sound kan afspelen etc. maar het geld hangt me niet op de rug en ik ga geen dingen vervangen die het nog goed doen. Maar ik vind mezelf wel een liefhebber, want hoewel het beste beeld en het beste geluid lekker zijn om te hebben, het maakt nog steeds geen goede film. Een goede film is m.i. te herkennen aan een goed verhaal, goede acteerprestaties, goed camerawerk en goede regie. En natuurlijk komt daar ook een goede soundtrack bij soms (waar hd sound dan wel weer iets toevoegt: zo eerlijk ben ik ook wel weer). Kortom: je hebt niet het nieuwste van het nieuwste nodig om een liefhebber te zijn.
    Ik kan me wel iets voorstellen bij je redenatie.
    Oke, ik zal proberen een beetje uit te leggen wat ik bedoel met een liefhebber van het HT gebeuren, en inderdaad, zoals je zelf al opmerkt, horen daar fijne films bij, liefst met perfect beeld en een goed klinkende audio track.

    Zo'n fijne film wil je dan ook een beetje zien zoals hij bedoeld was, niet op een postzegel en met een paar proppen in je oor waar het geluid uitkomt, dus mensen met zo'n MP4 spelertje plaats ik dus zo wie zo niet in de categorie HT liefhebbers.

    Dan heb je ook mensen die downloaden en een filmpje kijken met de laptop op schoot, leuke ontspanning misschien, maar valt ook niet in de categorie liefhebber van HT.

    Gaan we weer een stapje verder, een TV en een speler/recorder zoals er bij velen te vinden zijn, is het oude apparatuur dan nog een beeldbuis en simpele speler/recorder met scart en SD beeld, al weer een stapje hoger op de ladder staat en plat geval, HD Ready of Full HD met een formaatje van zo'n 32inch en daarop een speler/recorder met HDMI uitgangen, leuk om het opgenomen spul en een gehuurd/gekocht filmpje mee te kijken, maar ook deze categorie valt bij mij niet onder de noemer van HT liefhebber.

    Dan krijg je de mensen die al een wat grotere TV hebben, zeg vanaf zo'n 46inch, leuk beginners maatje voor een HT opstelling en geloof me, zij die de smaak te pakken krijgen willen al snel meer. Diezelfde mensen zijn nog een keer naar de winkel geweest en hebben van hetzelfde merk als de TV er zo'n plastic HT geval bijgekocht, als ze dat al niet tegelijk met hun TV gedaan hebben....... zijn het liefhebbers, nou om eerlijk te zijn, ook deze categorie valt in mijn ogen af. Ze mogen dan wel een HT opstelling hebben, maar alles was voorgebakken en er zit niet veel eigen inbreng in.

    Wat is dan een liefhebber, nou om te beginnen, je vergist je als je denkt dat je de allerlaatste apparatuur moet hebben, maar wel een beetje goede apparatuur, apparatuur waar je zelf voor op pad bent geweest en waar je een beetje de in en outs van heb onderzocht voor je het aanschafte, dus met kennis van zaken aangeschaft, je hebt er moeite voor gedaan. laten we eerlijk zijn, we hebben al weer heel lang platte TV's en ze kosten tegenwoordig je kop niet meer, toen ik begon met DVD had ik een 72cm 4:3 beeldbuis TV, dat was zo'n 12/13jaar geleden, nou dat was dus geen kijken. De beeldbuis TV's uit die tijd waren ook een drama, de eerste platte TV's waren onbetaalbaar, dacht dat ze toen ver over de 10.000 gulden tot wel 25.000 gulden of meer kostten, mijn 1e TV werd toen een breedbeeld projectie TV, maar goed dat terzijde. Een beetje leuke beginners TV voor een HT kost je geen vermogen meer, al kun je er nog best flink voor in de buidel moeten tasten, maar echt nodig is dat niet.

    Oke dan heb je een scherm, heb je gewoon nodig voor een film, zonder beeld geen film. Zoals je zelf ook al opmerkte, bij een film hooty natuurlijk ook geluid........ tegenwoordig hebben we allerlei soorten surround, de 1 doet het met stereo, de ander doet het met 2.1, weer een ander met 3.1 of 5.1 of 7.1 of zelfs met 2 subwoofers en het hele nieuwe..... met extra front speakers, je kan het nemen zoals je het wenst. Waar het om draait is dat de liefhebber zijn set zelf samensteld, vaak losse onderdelen neemt en zelf de combinatie helemaal naar eigen smaak heeft beoordeeld voordat het ook daadwerkelijk werd aangeschaft, hij heeft er moeite voor gedaan, kijk dat is de liefhebber.

    Nu is de echte liefhebber echt niet gek, hij zal niet upgraden voor het upgraden, hij weet immers wat hij heeft, hij gaat pas upgraden als hij weer een stapje voorwaards wil maken of gemerkt heeft dat een onderdeel van zijn HT wel storend de zwakste schakel is. Nu.... daar is het verschil tussen de liefhebber en de niet liefhebber, de niet liefhebber zal vaak pas gaan vervangen als er iets stuk gaat of hij komt tot de ontdekking dat er iets met zijn apparatuur niet mogelijk is en dat toch wel graag wil....

    Zo ken ik hier liefhebbers op het forum die ook receivers hebben zonder HDMI, maar niet zo maar een receiver, echte high end apparatuur en zulke liefhebbers gaan echt niety zomaar vervangen, er zijn meer wegen die naar Rome leiden, zo kun je dan wel je randapparatuur zodanig aanschaffen dat je wel van de allerlaatste mogelijkheden gebruik kunt maken zonder de allerlaatste apparatuur in je bezit te hebben. Zodoende kan ik er maar niet genoeg op hameren dat je losse apparatuur moet nemen, je bent dan zo vrij als een vogeltje en kan makkelijker upgraden en bij de tijd blijven zonder dat het gelijk bergen geld hoeft te kosten, de echte liefhebbers weten dat, die kopen geen plastic

    Zelf heb ik ook niet het allerlaatste van het allerlaatste, toch beschik ik over alle mogelijkheden. Als ik jouw verhaal zo lees, dan ben je toch ook wel een liefhebber, je vermeld helaas niet in details wat je aan apparatuur hebt, maar wel dat je een breedbeeld TV hebt, aangezien je een BR speler hebt, neem ik dan aan dat het een Full HD is, dat je receiver geen HDMI heeft wil niet zeggen dat hij niet goed zou zijn, dat voorbeeld heb ik al gegeven, heb zelf ook een tijdje gedraaid zonder HDMI receiver, had toen nog een HDMI switch en gebruikte optisch en coax, toch was ik wel een liefhebber

    En....... ja de centjes, vaak een onderwerp, maar ook niet echt, het groeit bij mij ook niet op de rug, maar het is maar net hoe je het uitgeeft en waar je wensen liggen. Wie weet is je huis gelijk een kasteel en ga je 3x op vakantie

    Frenkel en anderen die me hier wel kennen weten wel hoe ik het bedoel..... ik mag graag anderen ook prikkelen om even verder te stappen, en dat kan net dat ene stapje zijn dat je van gebruiker naar liefhebber promoveerd (mensen met lange tenen zijn geraakt, maar de gebruiker die liefhebber wil worden kan geprikkeld raken om die stap te maken.... , zo dat was dan mijn redenatie )
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Je zou ook kunnen schrijven dat er 2 soorten filmliefhebbers zijn nl. de liefhebbers die veel films kijken en de liefhebbers die weinig films kijken en daarbij ook het onderste uit de kan willen halen en meer willen ontdekken in de film zelf.

    Voor wat betreft de apparatuur:
    Losse delen worden meestal gekocht, om als gebruiker langer plezier van een set te hebben en bwvs niet ieder kwartaal een andere set te moeten kopen wanneer de huidige niet meer gangbaar is. Het feit dat TS nog steeds tevreden is met zijn huidige apparatuur geeft aan dat (de rest van) zijn set voor hem nog wel gangbaar is. Zo lang dit zo blijft, is upgraden van de rest van zijn set nog niet nodig.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Hey Jongens,

    Ik ben al een tijdje niet meer hier op het forum geweest.
    Al m'n films de deur uit gedaan en ja hoor, nog steeds een echte filmliefhebber, dat kan toch.

    Al m'n films op een ENORME hd van 4TB die ik regelmatig ververs.
    Zo heb ik m'n favorieten er blijvend op staan in 1080P en vervang ik de rest tzt steeds weer voor recentere films.

    Soms moet je prioriteiten stellen, en dat was jammergenoeg de hele bups eruit maar ruimte is ook belangrijk.

    En ja hoor, het is hier weer ouderwets gezellig en kissebissen

    Grt Bill.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Hey Jongens,

    Ik ben al een tijdje niet meer hier op het forum geweest.
    Al m'n films de deur uit gedaan en ja hoor, nog steeds een echte filmliefhebber, dat kan toch.

    Al m'n films op een ENORME hd van 4TB die ik regelmatig ververs.
    Zo heb ik m'n favorieten er blijvend op staan in 1080P en vervang ik de rest tzt steeds weer voor recentere films.

    Soms moet je prioriteiten stellen, en dat was jammergenoeg de hele bups eruit maar ruimte is ook belangrijk.

    En ja hoor, het is hier weer ouderwets gezellig en kissebissen

    Grt Bill.
    Tuurlijk is het hier gezellig

    Je hebt nog steeds je apparatuur, tenminste als je lijstje nog klopt, je hebt alleen ruimte gemaakt door je films op een 4TB HDD te zetten......

    Mmmm.... daar zit wel wat in, ben idd een hoop ruimte kwijt met mijn verzameling, in die kast staan voor de films ook wel eens potjes en blikjes die ik zo af en toe niet kwijt kan

    Met je door je zelf samengestelde apparatuur behoor je in mijn ogen nog steeds tot de liefhebbers
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •