Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 145 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Een overdenking....

    De reden dat de maatschappijen van de fysieke media af willen, is eigenlijk redelijk simpel.

    De contenthouders wil zoals uit het verleden is gebleken meer (eigenlijk volledige) controle en hogere continue/herhaalde inkomsten.

    Van een fysiekproduct met content ben je als consument eigenaar. Die kun je dus niet alleen meerdere malen bekijken, maar ook doorverkopen (2e hands of voor veel zelfs als collectors item ingeval van oop). Maar je kan het ook uitlenen, meenemen om te vertonen aan derden/bij derden bekijken of gewoon weggeven om een ander te plezieren.
    En in al die gevallen verdient de maatschappij er aan het content niets.

    Bij VOD betaal je per kijkbeurt en je kan dan niet als bv bij huren de even aan een vriend, familie of buur meegeven of daarmee bijvoorbeeld de kosten meedelen enz.als bij huren van een fysiek content product.

    Bij systemen in de "Cloud" of andere Virtuele systemen mag je,voor een eenmalig of vast terugkerend bedrag zelf zo vaak als je wil het content bekijken, maar zonder de voordelen van fysieke content media. Dus doorverkopen, uitlenen, delen, meenemen om te tonen aan derden of weggeven kan niet. Dus ook niet als je bijvoorbeeld als ouder wat kinderfilms in de cloud (of ander systeem) hebt en deze dan later aan je kinderen wil meegeven voor hun kinderen.
    En wat bij het deels of helemaal stoppen van de service? Stel de service en de maatschappij krijgen onenigheid! Halen een deel of alles weg, of stoppen met de service (failliet, breng niet genoeg op, bedenk maar iets) wat dan? Heb jij dan nog rechten als consument... Verder laat ik voor het gemak storingen e.d. maar even buiten beschouwing.

    Hiermee lever je jezelf als consument volledig over aan de maatschappij/en of service provider en heb je totaal geen controle of zeggenschap meer over het virtuele content.
    Dus deze stap is heel logisch en daarom schreeuwt men ook luid dat VOD hot is, ookal is het gebruik in verhouding (nog) zeer minimaal.

    Persoonlijk en veel slimme en achterdochtige personen als mij stellen hier veel kanttekeningen bij deze ontwikkelingen.
    Wij zijn DVIX (niet te verwarren met DivX zie http://en.wikipedia.org/wiki/DIVX) namelijk nog niet vergeten...
    Mijn voorspelling is al deels waar geworden!!!!!

    De entertainmentindustrie ziet liever dat mensen meerdere malen voor hetzelfde product aftikken. Zo verwijderde Disney onlangs films die mensen gewoon hadden aangeschaft uit hun digitale kluis, omdat Disney liever heeft dat men in de kerstperiode naar de Disney tv-zender kijkt.

    http://frontpage.fok.nl/nieuws/63026...lms-terug.html

  2. #102

    Standaard

    Meer slecht nieuws over Blu-ray:

    Sony's Blu-ray bet returns a 'bag of hurt'

    Sony cuts earnings estimates as disc market shrinks faster than expected

    Sony is warning shareholders to expect poor financial results for its fiscal year ending March 31, 2014. The electronics giant previously expected to pull in an operating income of 80 billion yen ($782 million) over the financial year, but is today adjusting that figure down to just 26 billion yen ($254 million).

    The sharp reduction — the new operating income estimates are 68 percent down from a February forecast — can be attributed to a pair of somewhat unexpected events. Roughly 30 billion yen ($293 million) of the drop is due to "additional expenses" from Sony's exit from the PC business. The company announced it's to sell its PC division to a Japanese investment fund earlier this year.

    "Blu-ray is dying faster than expected"

    The second charge to due to what Sony calls "demand for physical media contracting faster than anticipated," especially in Europe. Because of this, Sony says it does not believe the business will generate "sufficient cash flow in the future to recover the carrying amount of long-lived assets." It anticipates an impairment charge on those assets, and a second charge on the overall value of its disc manufacturing business, which will amount to 25 billion yen ($245 million).

    Blu-ray was officially introduced in 2006, backed by Sony and other manufacturers, and briefly battled against competing "next-generation" format HD-DVD. Buoyed by widespread adoption thanks to integration with the PlayStation 3, the popularity of Sony's format of choice saw HD-DVDs die without trace.

    Winning this battle required heavy investment from Sony, an investment that it expected to recoup with years of strong sales. Instead of the market moving from DVD to Blu-ray, consumers began to embrace downloads from Apple's iTunes service and streaming from sites like Netflix and Hulu. Although Blu-ray is integrated with some Windows laptops, it was never offered by Apple — Steve Jobs famously called the format a "bag of hurt." With the rise of movie streaming and downloads, Sony is now accepting that its disc business is not worth as much as it hoped.

    Sony will give a full rundown of its financial performance over the past year in two weeks. Its revenues from operations are likely to actually be higher than originally expected — the new forecast adds some 70 billion yen ($685 million) to the previous figure — but the company still expects to book a net loss for the year.
    Zie http://www.theverge.com/2014/5/1/567...irment-charges

    Het gaat welliswaar alleen over Sony maar het is wel een weergave van een trend. De toekomst van Blu-ray en andere fysieke media ziet er zorgwekkend uit.

    Is het trouwens niet apart dat we nu in 2014, 8 jaar na de introductie van Blu-ray, nog steeds DVD's in de winkel kunnen kopen? Sterker nog: het gemiddelde winkelaanbod van DVD's is na 8 jaar nog steeds veel groter dan Blu-ray's. Om maar niet te spreken over het verschil tussen het totale aanbod van DVD's en Blu-ray's...

  3. #103

    Standaard

    Nou dat slechte nieuws snijdt aan 2 kanten, want als de fysieke drager gaat verdwijnen zullen er wereldwijd - weeral - tienduizenden jobs verdwijnen.
    En dat het aspect downloaden of streamen de winnende hand ging krijgen was eigenlijk 10 jaar geleden al zo voorspelbaar als iets: iedereen wilt zijn films zo snel mogelijk in huis.
    Je hebt net betaald en je kan het zo afhalen van het net, buiten als je ze fysiek gekocht hebt, je vaak nog 2 - 3 dagen of langer nog moet wachten. Tenzij je natuurlijk nog naar de winkel ze direct haalt.

  4. #104

    Standaard

    In dat artikel wordt gezegd dat Blu-ray niet is geworden wat ze er van hebben verwacht en dat de investeringen die gedaan zijn door Sony niet het verwachtte rendement opleveren.Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen BD's meer gemaakt worden en dat er geen vraag is, die is alleen minder dan verwacht door Sony. Maakt voor bedrijven die niet op de Sony manier geïnvesteerd hebben dus eigenlijk geen reet uit, voor hen verandert er niets.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Tenzij je natuurlijk nog naar de winkel ze direct haalt.
    En daar zit nou ook weer een knel. Diverse DVD/Blu-ray winkels zijn er niet meer (FRS, Van Leest, RoDisc...enz).
    Of beter gezegd het aanbod van winkels waar je DVD's en/of Blu-ray's kan kopen is in de afgelopen jaren flink gekrompen.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    En daar zit nou ook weer een knel. Diverse DVD/Blu-ray winkels zijn er niet meer (FRS, Van Leest, RoDisc...enz).
    Of beter gezegd het aanbod van winkels waar je DVD's en/of Blu-ray's kan kopen is in de afgelopen jaren flink gekrompen.
    Zekers. Maar dat in de overgebleven verkooppunten nog steeds voornamelijk DVD's liggen en heel weinig Blu-ray's vind ik toch wel apart. We zijn namelijk inmiddels toch weer 8 jaar verder. Ik herinner me nog dat velen na de introductie van BD een snelle dood van het DVD-formaat voorspelden.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sam Goodies Bekijk bericht

    Is het trouwens niet apart dat we nu in 2014, 8 jaar na de introductie van Blu-ray, nog steeds DVD's in de winkel kunnen kopen? Sterker nog: het gemiddelde winkelaanbod van DVD's is na 8 jaar nog steeds veel groter dan Blu-ray's. Om maar niet te spreken over het verschil tussen het totale aanbod van DVD's en Blu-ray's...
    Niet enkel dat. Bij Standaard Boekhandel worden zelden nog nieuwe BLU RAY titels in huis gehaald. "Omdat deze amper verkopen.", klonk het bij hen. Hetzelfde verhaal bij Blokker. Ik zie dat ook Bart Smit, en FUN hun BLU RAY aanbod aanzienlijk gezakt is. Dit terwijl het DVD-aanbod redelijk stabiel blijft in vergelijking met enkele jaren geleden. (betr. Belgische filialen)

  8. #108

    Standaard

    Het valt mij nog mee hoe Blu-ray zich uiteindelijk heeft ontwikkeld. Hoewel nog steeds een niche product heeft het zich beter staande kunnen houden dat ik had verwacht. Blu-ray is t.o.v. DVD voor mij als SACD t.o.v. CD. En iedereen weet wat voor een marginaal bestaan SACD momenteel leidt. Voor het gros van de filmkijkers cq. muziekbeluisteraars is DVD resp. CD kwalitatief meer dan voldoende. Waarom zou je dan meer geld uitgeven? Ja , ik verbaas me er ook over dat er mensen zijn die een film op hun mobiele telefoon of tablet bekijken. Echter, zolang de gemiddelde TV in de Nederlandse huishoudens 37-42 inch is, voldoet DVD voor de meesten prima.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #109

    Standaard

    Vind ik stug.
    Als ik heel wat producten zie, zie ik dat de prijs DVD tegenover Blu-ray, de DVD minstens 30% te duur is.
    Vaak zelfs al bijna even duur als Blu-ray.
    Ik vind dat DVD dus serieus overroepen is voor de prijs dat je ervoor betaalt, zeker als je weer voor een paar nikkels meer beter kan scoren.

  10. #110

    Standaard

    Je moet niet alleen naar Nederland kijken, dat zegt helemaal niets wat betreft de stand van zaken wat betreft blu-ray's. Globaal tellen we niet echt mee .

  11. #111

    Standaard

    Ik vind dat men DVD's gewoon de nek om moet draaien, net zoals toen met VHS. Nieuwe films alleen nog maar op Blu-ray uitbrengen,
    dan krijg je vanzelf het succes waarop is gehoopt. Natuurlijk helpt het ook niet mee dat het aantal fysieke winkels in rap tempo afneemt.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HBx2000 Bekijk bericht
    Ik vind dat men DVD's gewoon de nek om moet draaien, net zoals toen met VHS. Nieuwe films alleen nog maar op Blu-ray uitbrengen,
    dan krijg je vanzelf het succes waarop is gehoopt. Natuurlijk helpt het ook niet mee dat het aantal fysieke winkels in rap tempo afneemt.
    Precies! En meteen benzineauto's verbieden, dan nemen mensen vanzelf een elektrische auto of de trein...

    VHS is niet de nek omgedraaid, ze werden alleen amper meer verkocht na de introductie van DVD. Bluray daarentegen is voor de gemiddelde consument net zo interessant als een vinylplaat of een SACD, namelijk niet.

    De verkoop van blurays daalt niet omdat het aantal winkels afneemt, maar het aantal winkels neemt af omdat blurays niet verkopen.

    En dat speelt echt niet alleen in Nederland: http://www.zdnet.com/whatever-happen...ay-7000028895/
    Laatst aangepast door Oakey : 01-05-2014 om 21:25

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    VHS is niet de nek omgedraaid, ze werden alleen amper meer verkocht na de introductie van DVD.
    Jawel, hoor. Sinds 1 januari 2004 werden er geen nieuwe titels meer uitgebracht op VHS.

    Een ander probleem is misschien wel de onzekerheid van een nieuwe drager i.v.m. 4K omdat de huidige opslag van 50 GB niet voldoende zou zijn.
    Ik denk, gebruik dan gewoon een betere en efficiëntere codec: HEVC. Die waarschijnlijk d.m.v. firmware op bestaande Blu-ray spelers gezet kan worden.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Niet enkel dat. Bij Standaard Boekhandel worden zelden nog nieuwe BLU RAY titels in huis gehaald. "Omdat deze amper verkopen.", klonk het bij hen. Hetzelfde verhaal bij Blokker. Ik zie dat ook Bart Smit, en FUN hun BLU RAY aanbod aanzienlijk gezakt is. Dit terwijl het DVD-aanbod redelijk stabiel blijft in vergelijking met enkele jaren geleden. (betr. Belgische filialen)
    In de Nederlandse Blokkers neemt Blu-ray toch een vlucht vooruit hoor. Waarschijnlijk omdat hun voornaamste concurrent de nek is omgedraaid.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    In de Nederlandse Blokkers neemt Blu-ray toch een vlucht vooruit hoor. Waarschijnlijk omdat hun voornaamste concurrent de nek is omgedraaid.
    Dit zelfde effect zou ik graag bij de Belgische Blokkers ook zien, maarja als ik hier af en toe op het forum lees dat die titels bij de NL Blokker aan bijna dumpprijzen worden verkocht en hier aan echt marginaal hoge prijzen (ja België is niet echt bekend om de milde prijzen, zeker niet voor Blu's en dvd's), stel ik me de vraag of dit hier ook zal komen.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht

    En dat speelt echt niet alleen in Nederland: http://www.zdnet.com/whatever-happen...ay-7000028895/
    Och gut, ..weer het zoveelste anti Blu-ray artikel van Robin Harris, deze man voorspeld al 6 jaar de dood van BD en optische disc in het algemeen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  17. #117

    Standaard

    Het verschil tussen dvd en blu-ray is gewoon veel kleiner dan toendertijd het verschil tussen vhs en dvd. Blu-ray is vooral leuk voor de cinematofielen, voor de overige consument is er VOD en Netflix.

    Daarbij wonen we ook nog eens in een land waarbij we als filmliefhebber flink benadeeld worden wat betreft goede releases op blu-ray met exclusieve content, in vergelijking met andere landen zoals de UK en USA.

    Zoals deze release bijvoorbeeld (links de NL, rechts de UK):

  18. #118

    Standaard

    Bluray heeft ook een hoog "onbekend maakt onbemind"-gehalte, tenminste: dat zie ik in mn omgeving. Toen de BD-spelers net een beetje betaalbaar begonnen te worden begon ook de crisis, en iedereen hield de hand op de knip en doet dat nog steeds. Velen houden nog vast aan de DVD-setup en gaan dat pas vervangen als het stuk is. Men kent de voordelen van BD niet echt, en voor de gemiddelde gebruiker zijn die ook niet dusdanig dat dit een vervangingsaankoop rechtvaardigt. Met TV is het alweer anders, daar is men snelller geneigd om een vervangingsaankoop te doen. En dan krijg je al snel een Smart-TV met toegang tot Netflix e.d., naast de on-demand fucnties op je settopbox van je TV-aanbieder. En de prijzen zijn natuurlijk ook verschillend.
    Vrienden van mij hebben al ruim een jaar een Smart-TV staan met 3D en apps, met tot voor kort altijd een DVD-speler eraan gehangen. Nu hebben ze Bluray, omdat ze toch wel iets betere kwaliteit wilden hebben. Dus ik denk dat er mondjesmaat wel de overstap gedaan wordt, maar minder in aantal en minder hevig dan voorheen. En in deze digitale tijdsperiode moet je dat denk ik ook niet meer verwachten. Netflix en HBO leveren zulke goeie kwaliteit dat mensen snel de rekensom maken als ze bijv Game of Thrones willen zien. En dan komt de box die je moet kopen er niet voordelig uit...
    Bluray is voor mij ook het laatste optische medium waarin ik mn films koop. 4K of een nieuwe schijf gaat het voor mij ook niet worden. Het geintje wordt gewoon te duur, en zeker voor het minieme verschil wat 4K helemaal gaat zijn.
    In het aanbod vind ik het allemaal wel meevallen. Er zijn nog (relatief) veel MM's, Saturns, Blokkers en V&D's met een redelijk tot goed aanbod voor een scherpe prijs. Ook wordt 3D weer gepromoot door veel A-titels aan te bieden voor 15,-. Ook online is er genoeg aanbod. Dus dat vind ik goeie ontwikkelingen, ook dat bijv. TV-series als Penoza op BD worden uitgebracht, dat betekent toch een stukje vertrouwen van de distributeur. En dan kijk ik niet eens naar de verschillen in uitgave want de gemiddelde consument kijkt daar al helemaal niet naar.
    Dus uiteindelijk vind ik dat het allemaal nog wel meevalt, en dat we soms niet zo moeten zeuren

  19. #119

    Standaard

    Vandaag ook een artikel in de Volkskrant hierover.

    Met onzekerheid over de opslagcapaciteit van een bluray heeft dit alles niets te maken, dan begrijp je echt niet hoe de markt in elkaar zit.

    Ik verwacht zelf dat het niet heel lang meer duurt tot de eerste major aankondigt geen nieuwe blurays meer uit te brengen. Je krijgt dan mogelijk iets dat bij vinylplaten speelt, nl dat andere, veel kleinere bedrijfjes hierop inspelen en de interessante titels van deze majors in licensie uitbrengen. Maar de markt daarvoor zal steeds kleiner worden.

    Het aanbod van bluray is redelijk nu, dat klopt, maar toch vooral gericht op het playstationpubliek, ofwel de blockbusters. Bluray heeft in de (Europese) filmhuiswereld nauwelijks succes, van topregisseurs als Haneke of Jeunet is weinig op bluray verkrijgbaar, en ook films als My own private Idaho niet.
    Laatst aangepast door Oakey : 02-05-2014 om 07:45

  20. #120

    Standaard

    Er komen ook genoeg non-blockbusters uit op BR (niet in het tempo van dvd maar toch meer dan genoeg). In Duitsland kwam ik zelfs Alarm fur Cobra 11 tegen op BR. Dat van die dood zal wel meevallen. Anders hadden ze het twee jaar terug wel de nek omgedraaid.

    Dat 4K vind ik persoonlijk niets. Waarom weer een nieuwe techniek presenteren terwijl je het verschil alleen ziet als je een een hele grote tv van zeg maar 2 meter hebt. In de meeste huishoudens past zo'n tv al niet.

    Edit: Inzake Haneke is er wel iets uit: http://www.amazon.fr/Le-Cin%C3%83%C2...bluraycom05-21 Als je niet gebonden bent aan de Nederlandse markt, kan je elders genoeg vinden.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Dat 4K vind ik persoonlijk niets. Waarom weer een nieuwe techniek presenteren terwijl je het verschil alleen ziet als je een een hele grote tv van zeg maar 2 meter hebt. In de meeste huishoudens past zo'n tv al niet.
    Daar denken ze in de studio hetzelfde over. Vandaar dat Sony vorige maand een 30″ 10-bit, 4096 x 2160 resolution 4K OLED monitor presenteerde.
    Het hoeft groot te zijn, alleen het prijskaartje is groot.

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het aanbod van bluray is redelijk nu, dat klopt, maar toch vooral gericht op het playstationpubliek, ofwel de blockbusters. Bluray heeft in de (Europese) filmhuiswereld nauwelijks succes, van topregisseurs als Haneke of Jeunet is weinig op bluray verkrijgbaar, en ook films als My own private Idaho niet.
    Dat geldt misschien voor Nederland, maar zeker niet voor het buitenland; in landen als USA, UK, Frankrijk en Duitsland is er genoeg te vinden voor de kijker die op zoek is naar "filmhuis" titels.
    Nogmaals: de situatie in Nederland is niet representatief voor de daadwerkelijke stand van blu-ray's.

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat geldt misschien voor Nederland, maar zeker niet voor het buitenland; in landen als USA, UK, Frankrijk en Duitsland is er genoeg te vinden voor de kijker die op zoek is naar "filmhuis" titels.
    Nogmaals: de situatie in Nederland is niet representatief voor de daadwerkelijke stand van blu-ray's.
    Ik heb het niet over Nederland (ik importeer ook meer dan 95% van mijn blurays), maar over filmhuis in het algemeen. Ik ben dus zeker niet gebonden aan de Nederlandse markt, maar voor Franstalige, Italiaanse of Japanse films wil ik wel Engelse, Duitse of Nederlandse ondertitels. Die Hanekebox heeft bijvoorbeeld niet bij alle films Engelse ondertitels (wat op amazon staat klopt niet). Van Private Idaho is voor zover ik weet in geen enkel land een bluray uit, en een film als La cité des enfents perdus ook niet. Ik zocht laatst de Duitse film Boxhagener Platz uit 2010, maar ook die is alleen op DVD verkrijgbaar in Duitsland. Hetzelfde voor films als The Living End of The Boy Who Cried Bitch uit de VS, alleen op DVD, wereldwijd geen bluray. Ik bestrijd dat er op dit vlak "genoeg te vinden" is, zeker bij oudere films (voor 2008) is de spoeling erg dun, het meeste is van de grote studio's of de grote independents. Ook Criterion richt zich hierop.

    En heel veel recente muziektitels zijn ook alleen op DVD verkrijgbaar terwijl ze wel op HD zijn geschoten (Tina Turner - Tina Live, Pet Shop Boys - Pandemonium, Suede - Royal Albert Hall, Blur - Parklive).

    Als er echt een goede markt was voor bluray, dan waren dit soort titels al lang en breed op bluray uitgebracht. Het huidige bluray-aanbod is onvergelijkbaar met het aanbod dat er in 2004 was op DVD-gebied (DVD werd in 1996 geïntroduceerd en bluray in 2006, dus 2004 is een goede vergelijking met nu).
    Laatst aangepast door Oakey : 02-05-2014 om 11:15

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik heb het niet over Nederland (ik importeert ook meer dan 95% van mijn blurays), maar over filmhuis in het algemeen. Ik ben dus zeker niet gebonden aan de Nederlandse markt, maar voor Franstalige films wil ik wel Engelse, Duitse of Nederlandse ondertitels. Die Hanekebox heeft niet bij alle films Engelse ondertitels (wat op amazon staat klopt niet). Van Private Idaho is voor zover ik weet in geen enkel land een bluray uit, en een film als La cité des enfents perdus ook niet. Ik zocht laatst de Duitse film Boxhagener Platz uit 2010, maar ook die is alleen op DVD verkrijgbaar in Duitsland. Ik bestrijd dat er op dit vlak "genoeg te vinden" is, zeker bij oudere films (voor 2008) is de spoeling erg dun, het meeste is van de grote studio's of de grote independents.

    En heel veel recente muziektitels zijn ook alleen op DVD verkrijgbaar terwijl ze wel op HD zijn geschoten (Tina Turner - Tina Live, Pet Shop Boys - Pandemonium, Suede - Royal Albert Hall).
    Tja, in jouw optiek is dat niet zo omdat je je eigen referentiekader hebt, net zoals eenieder die heeft. De waarheid ligt altijd ergens in het midden, en hierbij dus ook. Wel hebben filmhuisfilms een nog smallere doelgroep dan Bluray op zichzelf al heeft, dus ik vind het persoonlijk wel verklaarbaar dat er niet zoveel filmhuisfilms op Blu-ray verschijnen. Dat het jammer en onterecht is doet daar helaas niks aan af. Concert DVD's is denk ik nog smaller, maar dat was al zo ten tijde van de DVD, dus dat is ook jammer maar dat zie ik niet zo snel veranderen. Maar aan de andere kant, labels als Criterion, MoC, Twilight Times bewijzen wel weer dat er een afzetmarkt is voor deze films, dus het kan wel. En een titel als My Own Private Idaho heeft CC onder licentie dus die zie ik echt wel op Bluray bij ze verschijnen. Het is even geduld hebben met dit soort titels, maar ze komen echt wel.
    In het begin kwamen er ook weinig filmhuisfilms uit op DVD, omdat de productiekosten nu eenmaal duur waren en de mogelijke afzet onbekend. Dat is nu bij BD ook zo, en het duurt nu eenmaal langer door het gebrek aan vertrouwen wat men heeft in het herstel van de economie. En wie weet komt het helemaal niet meer, en krijg je een speciale VOD oid voor filmhuis. Die kant kan het ook op gaan.

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, in jouw optiek is dat niet zo omdat je je eigen referentiekader hebt, net zoals eenieder die heeft. De waarheid ligt altijd ergens in het midden, en hierbij dus ook. Wel hebben filmhuisfilms een nog smallere doelgroep dan Bluray op zichzelf al heeft, dus ik vind het persoonlijk wel verklaarbaar dat er niet zoveel filmhuisfilms op Blu-ray verschijnen. Dat het jammer en onterecht is doet daar helaas niks aan af. Concert DVD's is denk ik nog smaller, maar dat was al zo ten tijde van de DVD, dus dat is ook jammer maar dat zie ik niet zo snel veranderen. Maar aan de andere kant, labels als Criterion, MoC, Twilight Times bewijzen wel weer dat er een afzetmarkt is voor deze films, dus het kan wel. En een titel als My Own Private Idaho heeft CC onder licentie dus die zie ik echt wel op Bluray bij ze verschijnen. Het is even geduld hebben met dit soort titels, maar ze komen echt wel.
    In het begin kwamen er ook weinig filmhuisfilms uit op DVD, omdat de productiekosten nu eenmaal duur waren en de mogelijke afzet onbekend. Dat is nu bij BD ook zo, en het duurt nu eenmaal langer door het gebrek aan vertrouwen wat men heeft in het herstel van de economie. En wie weet komt het helemaal niet meer, en krijg je een speciale VOD oid voor filmhuis. Die kant kan het ook op gaan.
    Ik snap ook wel waarom dat is, maar juist voor filmhuisfilms is bluray een fantastisch medium, omdat de technische kwaliteit van veel filmhuizen niet geweldig is/was, zeker de echt kleine zaaltjes waar deze films werden gedraaid, terwijl de cinematografie vaak prachtig is.

    Het jammere aan criterion is dat het regio A is, ik importeer veel maar ga geen regio-A-speler aanschaffen, dan ******** ik die films wel. Als ze op regio B beschikbaar waren, hoefde ik dat niet te doen.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •