De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Black Lotus (Blu-ray)

    Black Lotus (Blu-ray)

    Black Lotus is als acteerdebuut van kickboxer Rico Verhoeven niet onaardig en krijgt een mooie uitgave op Bly-ray Disc mee.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Sorry, maar de technische info is niet correct.

    De film van DFW staat op een BD25 (ca. 17GB voor de film) en de transfer is 1080i50 (geen 1080p24),
    Oftewel is is een interlacede HD-Tv transfer met (PAL speed-up) een iets hogere bitrate voor de audio dan streaming.
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Sorry, maar de technische info is niet correct.

    De film van DFW staat op een BD25 (ca. 17GB voor de film) en de transfer is 1080i50 (geen 1080p24),
    Oftewel is is een interlacede HD-Tv transfer met (PAL speed-up) een iets hogere bitrate voor de audio dan streaming.
    Heb je een bron van deze info? Bij mij geeft mn Panasonic gewoon 1080p/24 aan.

    Edit: ik heb het nog even nagekeken en ik had gekeken naar de output. De input is inderdaad 1080/50i. Ik heb de recensie aangepast, maar mijn beoordeling en waardering verandert er niet om.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 10-08-2023 om 10:35

  4. #4

    Standaard

    Heb gisteren de film voor de 2e keer bekeken en nu met de Atmos, want de eerste keer was met de DTS-HD MA en Neural:X.

    Bij het luisteren en vergelijken vielen me een paar dingen op. De Atmos lijkt heel erg veel op een TrueHD met DSU, omdat bvb muziek en de simulatie van sommige omgevingen ook via de hoogte-luidsprekers worden weergegeven. Op zich vind ik dit goed, want dit geeft aan dat de hoogte-luidsprekers voor wat meer gebruikt worden dan alleen vliegende en vallende objecten. De grootste verschillen tussen de Dolby en de DTS zitten in het gebruik van de niveaus en de detaillering. Dit is goed te horen wanneer Matteo een rondje gaat joggen door Amsterdam. De muziek van Martin Garrix is bij de DTS wat harder dan bij de Dolby en sommige detailles zijn bij de Dolby weer wat luider dan bij de DTS. De niveaus van de dialogen en de LFE's zijn wel bijna hetzelfde, dus de volumeregelaar kan in dezelfde stand blijven wanneer je het geluidsspoor verandert.

    Bij het kijken naar de specs kun je ook een paar verschilllen zien. De grootste zit in de kwantificering, want de DTS-HD MA is volgens mij een 16-bit en de Atmos een 24-bit. Het kleinste verschil zit in de DN. Die is bij de DTS 0dB en bij de Dolby +1dB. Het veranderen van instelling voor de DRC heeft daardoor heel weinig tot geen invloed op de weergave.

    Ondanks dat de Atmos een hogere bitrate heeft, laat de DTS de film meer "knallen", daarom gaat mijn voorkeur uit naar de DTS en met een 'upmixer' zal deze denk ik voor een betere beleving zorgen dan de TrueHD met en zonder Atmos.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-09-2023 om 12:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •