Bekijk uitslag poll: Beste serie van de afgelopen 10 jaar

Stemmers
153. Je mag niet stemmen in deze poll
  • 24

    27 17,65%
  • 4400, The

    0 0%
  • Grey’s Anatomy

    3 1,96%
  • Heroes

    8 5,23%
  • Lost

    27 17,65%
  • Prison Break

    10 6,54%
  • Sopranos, The

    18 11,76%
  • West Wing, The

    7 4,58%
  • X-Files, The

    19 12,42%
  • Anders namelijk : ........................

    34 22,22%
Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 110 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Heb voor The X-Files gekozen. Blijft voor mij toch wel een topserie.

  2. #27

    Standaard

    1. 24
    2. LOST
    3. Alias
    4. Prison Break
    5. Smallville

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Daar zit wel wat in idd. Maar dat zou je ook kunnen zeggen van 24, Rome.
    Rome ben ik met je eens.

    24 kent grotendeels dezelfde setting, format, personages (welke show niet?), maar elk seizoen heeft een eigen verhaal. Compleet met inleiding in de eerste afleveringen, verdieping/verslechtering van de situatie verderop in het seizoen en afsluiting in de finale.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #29

    Standaard

    Als je zegt de beste series van de afgelopen 10 jaar dan moet je toch met een serie aankomen die redelijk oud is vind ik zelf dan. Dus een serie moet redelijk lang gedraaid hebben of nog draaien. Dan mag je eigenlijk niet met een nieuwe serie aankomen die net 1 seizoen draait. Die moet zich eigenlijk nog bewijzen door het wat langer uit te houden dan een paar seizoenen. Dat wil niet zeggen dat nieuwe series crap zijn. Persoonlijk vind ik Heroes en Battlestar Galactica die pas net draaien best goeie series van de laatste tijd. Zo is the X-Files toch echt een van de betere series moet ik zeggen. Maar mijn all time favoriet blijft toch Stargate SG-1. Die heeft zich al bewezen en bewijst zichzelf nog steeds doordat het de langst draaiende SCI-FI serie is. Maar over smaak valt te twisten dus.

  5. #30

    Standaard

    Ben ik de enige die The OC zeker niet slecht vind?? En wat te bedenken van gewoon de goede Nederlandse series.. Oke, ze zijn wel oud, maar sinds kort op dvd, weer in de belangstelling en nog steeds actueel... En dan bedoel ik Fort Alpha en Hertenkamp..
    All the real people are really not that real

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Het ligt hier even aan de definitie die de topicstarter wil geven aan 'serie'. Ik denk bij een serie in dit geval aan 'seizoenen' en dan valt een eenmalige mini-serie af.

    Over BoB specifiek bedoelde ik dat er een dermate hoge continuïteit is dat alle afleveringen achter elkaar moeiteloos als een hele lange film zouden kunnen fungeren.
    Ik denk dat het gemakkelijkste is om deze poll te bekijken zoals de indeling van onder andere de Emmy's en Golden Globes, dat zou dan betekenen dat deze poll beperkt is tot de kandidaten voor beste drama, waardoor de (meestal kortere) sitcoms afvallen en ook de mini-series die een aparte categorie vormen.

  7. #32

    Standaard

    1. 24
    2. Lost
    3. Heroes
    4. Prison Break
    5. The Shield

    Mijn 5 favorieten, die ik op DVD volg. 8) Daarnaast vind ik Entourage erg vermakelijk.

    Verder ben ik nog steeds fan van Dark Angel. :razz: Van Alias heb ik ook genoten, hoewel daarbij helaas een moeheid ontstaat na de eerste 2 seizoenen. Erg veel ongeloofwaardigheden, een Sidney die begon te irriteren, en altijd maar Sloane met zijn Rambaldi... de eerste complete reeks die ik heb verkocht.

    De rest boeit me niet genoeg om te volgen. Ik heb wel eens een aflevering Sopranos of West Wing meegepikt, maar daar zag ik niet echt brood voor herhaling in. Inhoudelijk wel goed, maar niet echt leuk om te volgen, vind ik.
    CSI levert de verbazingwekkende prestatie al 7 jaar en met 2 identieke spin-offs op andere locaties iedere aflevering hetzelfde kunstje te herhalen... Net als alle Law & Order - reeksen. Niet pakkend genoeg op de lange termijn. Leuk voor een aflevering tussendoor.

    Ik heb met series altijd heel veel geprobeerd. Een paar afleveringen downloaden en proefdraaien. Alles wat ik hier niet noem is niet door mijn test heen gekomen. Te saai of langdradig, oninteressante personages, een basisgegeven dat je persoonlijk te weinig boeit. Redenen genoeg waarom een serie je kan tegenvallen.

    Maar die 5 bovenste...
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cooldown Bekijk bericht
    Ben ik de enige die The OC zeker niet slecht vind?? En wat te bedenken van gewoon de goede Nederlandse series.. Oke, ze zijn wel oud, maar sinds kort op dvd, weer in de belangstelling en nog steeds actueel... En dan bedoel ik Fort Alpha en Hertenkamp..
    The O.C. is wel een goede serie. vooral het 1e seizoen, het tweede ook nog wel. maar ik vond het derde wel tegen vallen 4e was ook wel weer goed.

  9. #34

    Standaard

    1.24
    2. The Shield
    3. The Sopranos
    4. House
    5. The Wire

    Verder nog:
    Alias
    Entourage'
    Rome
    Third Watch
    CSI NY
    Westenwind

  10. #35

    Standaard

    Anders gestemd:

    Band of brothers
    Allo Allo
    Firefly
    Robin of Sherwood
    X-files

  11. #36

    Standaard

    Waarom alleen maar US series?

    Randon volgorde, op 1 na! ... ik heb trouwens een foutje gemaakt, hoewel ... moeilijke keuze ... maar ik had X-files niet gezien in de lijst en heb op Lost gestemd ... beide toch wel naar mijn idee 2 van de beste TV series ooit!

    1) X-files
    2) Waking The Dead
    3) Spooks
    4) Lost
    5) 24
    ...
    ...
    ...
    6) Heroes
    7) Poirot
    8 ) Doctor Who (nieuwe series)
    9) 4400
    10) Supernatural
    (11) Millennium)
    Laatst aangepast door mjlfadriaans : 16-09-2007 om 20:33
    I find your lack of faith disturbing

  12. #37

    Standaard

    1. Lost
    2. Band of Brothers
    3. Angel
    4. Buffy the Vampire Slayer
    5. X-Files

    Al moet ik zeggen dat er nog enkele series zijn die als zeer goed bekend staan, maar die ik nog niet gezien heb, zoals 24, The Soprano's en Six Feet Under (die ik in dit lijstje mis...).
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  13. #38

  14. #39

    Standaard

    1. Lost (beste serie ooit)
    2. Battlestar Galactica (2004)
    3. Carnivale

  15. #40

    Standaard

    grey's anatomy

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee Bekijk bericht
    Ik heb wel eens een aflevering Sopranos of West Wing meegepikt
    Ik neem aan niet zomaar meegepikt maar wel gewoon met de 1e afleveringen begonnen ?

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller Bekijk bericht
    Ik neem aan niet zomaar meegepikt maar wel gewoon met de 1e afleveringen begonnen ?
    Uiteraard, dat bedoelde ik. Niet zomaar ergens middenin.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  18. #43

    Standaard

    1. Carnivale
    2. The Sopranos
    3. Oz
    4. The Wire
    5. The X-Files

    En verder ook Deadwood, The Shield en Prison Break.

    En uit de oude doos Twin Peaks en Miami Vice.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee Bekijk bericht
    Uiteraard, dat bedoelde ik. Niet zomaar ergens middenin.
    Gelukkig, maar probeer West Wing nog eens ( als je tijd hebt ) ... krijg je geen spijt van. Je moet er zeker even inkomen, maar vervolgens leef je helemaal in de karakters en wordt het erg spannend .

    Heeft niet voor niets de meeste prijzen in ontvangst mogen nemen.

  20. #45

    Standaard

    1. The X-Files
    2. Lost
    3. Scrubs
    4. The Sopranos
    5. The West Wing
    6. The Shield
    7. The Wire
    8. Deadwood
    9. 24
    10. Rome

  21. #46

    Standaard

    24
    Prison Break
    Stargate Atlantis
    Alias
    Kidnapped
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  22. #47

    Standaard

    Lost
    Scrubs
    Sopranos
    Dexter
    House MD

  23. #48

    Standaard

    Beetje scheef topic... De meeste ECHTE series van afgelopen tijd staan er niet in en een antieke zoals X-files wel...

    Waar zijn de huidige series als House MD, Bones, The Unit, Battlestar Galactica?

    Das ook wel ongeveer mijn top met 24 er nog bij uiteraard.

    Prison Break lost my vote! Einde seizoen 2/begin seizoen 3 slaat NERGENS op...

  24. #49

    Standaard

    ik ga voor Prison Break, omdat ik naast Heroes verder niet veel tv-series kijk

  25. #50

    Standaard

    1. Smallville.
    2. Roseanne.
    3. The OC.
    4. Lost.
    5. 8 Simple Rules/ That '70s Show (ben ik nog niet over uit).

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •