De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.

Discussie: 5.1 kabel draadje

  1. #1

    Standaard 5.1 kabel draadje

    goeden ochtend,

    Ik heb zojuist deze kabel gekocht; http://www.consoleshop.com/product.php?productid=16541 en ik ga een Z-5500 kopen. Kan ik hiermee 5.1 geluid krijgen voor mijn PS3/ Blu-ray Speler en Wii? Geluid uit alle bokken dus.

    Greetings

  2. #2

    Standaard

    De Wii heeft alleen dolby Prologic en is geen 5.1 geluid. Met een zo'n kabel zou dat moeten. Video ingangen aalsuiten op tv en de audio (stereo) aansluiten op een receiver die de mogelijkheid heeft om Dolby Prologic (II) te decoderen.

  3. #3

    Standaard

    Met alleen die kabel die je hebt gekocht, kom je niet verder dan stereogeluid. Als je naar de foto's van de kabel kijkt, zie je dat hij aan de ene kant de aansluitingen heeft voor de verschillende consoles (Wii, PS2/PS2, Xbox360) en aan de andere kant een componentaansluiting (beeld) en een (stereo)audio-aansluiting (rood/wit tulpstekkertje).

    Wanneer je van 5.1 wilt genieten, zul je in het geval van de PS3 nog een optische kabel moeten kopen die rechtsreeks tussen de PS3 en de Z-5500 aansluit. De Z-5500 decodeert dan het digitale audiosignaal en stuurt dit naar alle boxjes.

    Over de Wii kan ik kort zijn: deze ondersteunt geen 5.1 geluid, dus dat gaat niet werken. Wat je wel zou kunnen doen is het stereosignaal dat de Wii uitstuurt door je Z-5500 laten omzetten in Dolby ProLogic-II. Dan heb je in ieder geval geluid uit alle boxjes in een soort van surround.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 13-12-2007 om 12:48
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #4

    Standaard

    heerlijk, eerst kopen dan vragen en waarschijnlijk nu balen omdat niet kan waarvoor je eigenlijk ging kopen .

  5. #5

    Standaard

    Geluid uit alle bokken dus.
    Dit kwam me al bekend voor!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    heerlijk, eerst kopen dan vragen en waarschijnlijk nu balen omdat niet kan waarvoor je eigenlijk ging kopen .


    Raad je idd aan deze kabel gewoon weer retour te sturen.... die wii via RCA aansluiten en de PS3 via Tos of HDMI.

    ps. over de Z-5500 zal ik ook nog even nadenken als ik jou was, grote investering voor 'n hoop ellende.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    heerlijk, eerst kopen dan vragen en waarschijnlijk nu balen omdat niet kan waarvoor je eigenlijk ging kopen .
    Als hij er een optische kabel bij koopt kan het voor zijn PS3 werken. Echter hoop ik wel voor hem dat hij een TV heeft die een componentingang heeft, anders is 't echt zonde van z'n geld.

    Maar je hebt helemaal gelijk, eerst kopen dan vragen stellen. Lijkt me niet de goede volgorde.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank Bekijk bericht
    De Wii heeft alleen dolby Prologic en is geen 5.1 geluid. Met een zo'n kabel zou dat moeten. Video ingangen aalsuiten op tv en de audio (stereo) aansluiten op een receiver die de mogelijkheid heeft om Dolby Prologic (II) te decoderen.
    De Wii ondersteund Dolby Prologic II en dat is echt 5.1 hoor.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Doorlopen mensen, niets te zien hier ..... dit is gewoon een oude forumtroll. Voor wie twijfelt: klik eens hier voor een van zijn eerdere juweeltjes.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    De Wii ondersteund Dolby Prologic II en dat is echt 5.1 hoor.
    Pro Logic blijf 'n analoog spoor (ongeacht de achterliggende matrix).
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Doorlopen mensen, niets te zien hier ..... dit is gewoon een oude forumtroll. Voor wie twijfelt: klik eens hier voor een van zijn eerdere juweeltjes.
    BOKKEN!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht


    Raad je idd aan deze kabel gewoon weer retour te sturen.... die wii via RCA aansluiten en de PS3 via Tos of HDMI.

    ps. over de Z-5500 zal ik ook nog even nadenken als ik jou was, grote investering voor 'n hoop ellende.
    Hoezo???? Een vriend van me heeft hem aangesloten op zijn PS3 met zo optische dinges en de reviews over dit apparaat zijn altijd positief. Geluid is ook spectaculair en ik denk dat ik hem maar op 15-20 % van zijn maximum ga gebruiken.

    Soms zijn jullie echt te kritisch, dan kraken jullie een product af omdat de vorm niet mooi is of zo, maar zou je wat specifieker kunnen zijn over wat je bedoelt.

    EDIT: never, met dat ding kan ik 480p beeld krijgen voor mijn wii, en dat ding is al zo lelijk en dit maakt hem in iedergeval mooier vriend

    EDIT 2: Sony Bravia 66 cm is mijn HDTV
    Laatst aangepast door Yamcha1885 : 13-12-2007 om 14:53

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Hoezo???? Een vriend van me heeft hem aangesloten op zijn PS3 met zo optische dinges en de reviews over dit apparaat zijn altijd positief. Geluid is ook spectaculair en ik denk dat ik hem maar op 15-20 % van zijn maximum ga gebruiken.

    Soms zijn jullie echt te kritisch, dan kraken jullie een product af omdat de vorm niet mooi is of zo, maar zou je wat specifieker kunnen zijn over wat je bedoelt.

    EDIT: never, met dat ding kan ik 480p beeld krijgen voor mijn wii, en dat ding is al zo lelijk en dit maakt hem in iedergeval mooier vriend

    Voor het geld dat je die 5500 set koopt.. kan je ook 'n basic AMP met 2 simpele staanders aaschaffen, gevolg: je eerste stap naar echt HT ...

    het bezwaarlijke bij mij is, ten eerste rest-geluid, veel tonen kunnen voor overlast zorgen bij bijv. buren. ten 2e, ontbreekt het volkomen aan uitbreidings en vervangings-mogelijkheden. hou ik persoonlijk niet van .

    Over het Wii-gebrabbel.., ik heb het hier over RCA (je geluid), en niet over composiet of component (beeld).
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #14

    Standaard

    Maar je moet er wel rekening houden dat ik een normale jongen ben die gewoon een mooie 5.1 nodig heeft, en de Z-5500 is wat ik nodig ben.

    By the way,,,, ik zal jou ook een advies geven, HD-DVD is binnenkort dood, Blu-ray is de toekomst.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Pro Logic blijf 'n analoog spoor (ongeacht de achterliggende matrix).
    Ook op hd dvd
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ook op hd dvd
    Juist op HD DVD.. je weet toch!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Maar je moet er wel rekening houden dat ik een normale jongen ben die gewoon een mooie 5.1 nodig heeft, en de Z-5500 is wat ik nodig ben.

    By the way,,,, ik zal jou ook een advies geven, HD-DVD is binnenkort dood, Blu-ray is de toekomst.
    geniaal!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #18

    Standaard

    Het is toch zo? 70 Blu-ray tegenover de 30 HD-DVD's, wat dus vooral komt omdat Blu-ray beter is en de consument dat ziet, maar nu on-topic.

    Dit mijn tvs naam: KDL-26U2000 (66cm)

    Het boeit me niet als er geen geluid uit komt voor mijn tv, maar ik wil 5.1 geluid en 720p beeld voor mij tv. that's all folks.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Het is toch zo? 70 Blu-ray tegenover de 30 HD-DVD's, wat dus vooral komt omdat Blu-ray beter is en de consument dat ziet, maar nu on-topic.

    Dit mijn tvs naam: KDL-26U2000 (66cm)

    Het boeit me niet als er geen geluid uit komt voor mijn tv, maar ik wil 5.1 geluid en 720p beeld voor mij tv. that's all folks.
    Zucht
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Het is toch zo? 70 Blu-ray tegenover de 30 HD-DVD's, wat dus vooral komt omdat Blu-ray beter is en de consument dat ziet, maar nu on-topic.
    Qua sales hebben beide momenteel nog maar zo'n niche-aandeel tegenover de gewone DVD, dat het nog veel te vroeg is om een 'overwinning' te claimen in een van beide 'kampen' ....

    En 'de consument' ziet helemaal geen kwaliteit .... draadjes als deze zijn daar wat mij betreft een testament aan.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885 Bekijk bericht
    Het is toch zo? 70 Blu-ray tegenover de 30 HD-DVD's, wat dus vooral komt omdat Blu-ray beter is en de consument dat ziet, maar nu on-topic.
    Waar heb jij het in godesnaam over?
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  22. #22

    Standaard

    Wat analisten zeggen, en omdat jij een HD-DVD in huis haalt ga je de statistieken niet veel veranderen, dat zeg ik je nu al....

    Zucht, maar kunnen jullie even kijken of mijn Sony bravia goed is>? Jullie hadden het er net namelijk over.

    EDIT: ik heb raar genoeg de handleiding nog, maar in het Spaans en er staat "salida de componente" nou weet ik van vele jaren geleerd te hebben in Auswitch dat salida uitgang is en dat componente verdacht veel lijkt op component...

    Lekker jonges dat ik mezelf niet genaaid heb, maar jullie hebben de laatste woord.
    Laatst aangepast door Yamcha1885 : 13-12-2007 om 16:34

  23. #23

    Standaard

    Uit ervaring weten we welke kant dit op gaat. Slotje dus.

    @Yamcha: nog 1 keer een topic van deze strekking of over 'bokken' en je hebt een ban. Tijdelijk of definitief, afhankelijk van de inhoud.
    Laatst aangepast door Herjan Hakkers : 14-12-2007 om 10:41

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •