Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Mmmm beste regiseur,

    wel een hele goeie, dat wel! Maar andere toppers zoals Shymalan, Jackson, Lucas worden wel tekort gedaan. Maar lig er niet wakker van hoor

  2. #27

    Standaard

    Puur vanuit Hollywood en vanuit de commercie geredeneerd, zal 't wel kunnen kloppen. Maar daar houdt het voor mij dan wel op
    De film als kunstwerk, tja dan scoort Spielberg toch minder.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  3. #28

    Standaard

    En om nu peter jackson of rodriguez al uit te roepen tot top regiseurs vind ik persoonlijk nog wat te vroeg(ik vind wel dat zij enkele goede films hebben gemaakt). Laat deze personen eerst maar eens bewijzen dat zij 30 jaar de top kunnen aanvoeren! :wink:
    Het gaat er mij niet om hoe lang je aan de top staat, maar of datgene wat je achterlaat in de vergetelheid raakt, of dat men er na 30 jaar nog met respect naar kijkt en over praat.
    Willekeurige voorbeelden: Chaplin, Hitchcock, Werner Fassbinder, Lucas, Jackson, Sergio Leone, Coppola.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    En om nu peter jackson of rodriguez al uit te roepen tot top regiseurs vind ik persoonlijk nog wat te vroeg(ik vind wel dat zij enkele goede films hebben gemaakt). Laat deze personen eerst maar eens bewijzen dat zij 30 jaar de top kunnen aanvoeren! :wink:
    Het gaat er mij niet om hoe lang je aan de top staat, maar of datgene wat je achterlaat in de vergetelheid raakt, of dat men er na 30 jaar nog met respect naar kijkt en over praat.
    Willekeurige voorbeelden: Chaplin, Hitchcock, Werner Fassbinder, Lucas, Jackson, Sergio Leone, Coppola.
    \

    Als je mijn post goed leest staat er duidelijk in dat er ruimte is voor andere meningen. :wink:

    Ik heb niet echt een favoriete regiseur. Wel favoriete films en wie die nu gemaakt heeft maakt mij niet zoveel uit. :wink:

  5. #30

    Standaard

    Ik moet bekennen dat ik heel wat films van Spielberg in huis heb. Ik denk wel de meeste van alle regiseurs. Mensen die overigens vinden dat Spielberg niet vernieuwend genoeg is, weten echt niet waar ze het over hebben. Alleen de film Jurassic Park heeft als zo'n schokgolf teweeg gebracht dat je gerust kunt stellen dat heel veel films niet mogelijk waren geweest zonder deze film. Daarnaast is Spielberg met name de laatste tijd erg aan het experimenteren met filters en cameragebruik. Een film als Minotory Report is daar een mooi voorbeeld van. En als laatse wil ik nog zeggen dat Spielberg wel een lijstje films of zijn naam heeft staan waar de meeste reguseurs nu u tegen kunnen zeggen.

    Maar het verkiezen van Peter Jackson als een van de beste regiseurs gaat mij toch echt veel te ver. Ok, point take, Lord Of The Rings was erg mooi en erg knap gemaakt, maar al die andere meuk ? En Tarantino, ook een vernieuwend man, zeker Pulp Fiction is daar een goed voorbeeld van. En als je refereert aan zijn invloeden uit Azie, die heb ik nog niet kunnen ontdekken in andere film, behalve Kill Bill. Of er moet worden gerefereerd aan het percentage geweld was zijn oorsprong heeft in Japan en John Woo in Hong Kong, maar verder.

    Hitchcock op nummer 1, lijkt me een zeer goede keuze. Wat ik mij ook afvroeg was waarom David Lean niet werd genoemd. Maar Kurosawa (over invloedtijk gesproken), Welles (over vernieuwend gespoken), Fincher, Leone, Scott en zo kan ik nog wel even doorgaan.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrEd
    Mmmm beste regiseur,

    wel een hele goeie, dat wel! Maar andere toppers zoals Shymalan, Jackson, Lucas worden wel tekort gedaan. Maar lig er niet wakker van hoor
    Uhmm.. Lucas een topper? hij is zowat de slechtste regisseur die er is, ed wood is net iets slechter nog..
    Maaruh, Spielberg heeft wel een paar leuke films op zijn naam staan maar dat is nog geen reden om hem de beste regisseur te noemen..

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Dan zijn hierbij de lezers uitgeroepen tot Grootste Idioten Aller Tijden
    Oh oh oh, mopper mopper mopper, klaag klaag klaag. Wat is dat toch. Een hele groep mensen is het niet met meneer eens, maar onmiddellijk zijn zij dan allemaal maar idioten. Sorry dat ik even reageer maar ik voel me aangesproken.
    Het is blijkbaar niet chic om iets mooi te vinden wat veel andere mensen ook mooi vinden. Is dat soms trendy of zo? Wie ben JIJ dan?

    Niemand verplicht je om Spielberg een goeie regisseur te vinden. Prima. Ieder zijn smaak. Ik ben ongeveer opgegroeid met de man en krijg nog steeds kippenvel bij E.T., zat onder mijn stoel bij Jaws, vond Empire of the Sun briljant, heb tien minuten na zitten schudden in de bios na Schindler's List. The Color Purple vond ik bijzonder integer en breekbaar. Zomaar een willekeurige greep.

    Spielbergs cameravoering vind ik ongekend en zijn gevoel voor theater vind ik bij tijd en wijle geniaal. En velen met mij. Maar zijn wij daarmee idioot?

    Kom zeg.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Dan zijn hierbij de lezers uitgeroepen tot Grootste Idioten Aller Tijden
    Oh oh oh, mopper mopper mopper, klaag klaag klaag. Wat is dat toch. Een hele groep mensen is het niet met meneer eens, maar onmiddellijk zijn zij dan allemaal maar idioten. Sorry dat ik even reageer maar ik voel me aangesproken.
    Het is blijkbaar niet chic om iets mooi te vinden wat veel andere mensen ook mooi vinden. Is dat soms trendy of zo? Wie ben JIJ dan?

    Niemand verplicht je om Spielberg een goeie regisseur te vinden. Prima. Ieder zijn smaak. Ik ben ongeveer opgegroeid met de man en krijg nog steeds kippenvel bij E.T., zat onder mijn stoel bij Jaws, vond Empire of the Sun briljant, heb tien minuten na zitten schudden in de bios na Schindler's List. The Color Purple vond ik bijzonder integer en breekbaar. Zomaar een willekeurige greep.

    Spielbergs cameravoering vind ik ongekend en zijn gevoel voor theater vind ik bij tijd en wijle geniaal. En velen met mij. Maar zijn wij daarmee idioot? :roll:

    Kom zeg.
    Sorry dat ik even reageer maar ik voel me aangesproken! De lezers van Empire hebben hun mening gegeven en zoals het een democratie betaamt kunnen andere mensen op hun beurt dan weer hun mening geven over de mening die voormelde mensen gegeven hebben. Sommigen verkiezen om dit te doen via wat men dan pleegt te noemen een retorische overdrijving, zoals Ill Niño en ik dat klaarblijkelijk gedaan hebben. Overdreven of niet, het is nog steeds een mening, zoals ook de mensen die jij hier verdedigt gegeven hebben, en voor de goede verstaander kwam ze er eenvoudig op neer dat Spielberg in onze ogen niet de beste regisseur aller tijden is. Ik hoop dat je de ironie inziet van het feit dat je hier in het geven van je opinie (om niet steeds 'mening' te gebruiken want dat wordt na verloop van tijd saai) impliciet iemand een idioot noemt voor het feit dat hij in zijn mening de lezers van Empire idioten noemt. Niet alles moet letterlijk opgevat worden, zeker niet op message boards van het internet.

    En waar is Bergman?

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Strakke Frank
    Sorry dat ik even reageer maar ik voel me aangesproken! De lezers van Empire hebben hun mening gegeven en zoals het een democratie betaamt kunnen andere mensen op hun beurt dan weer hun mening geven over de mening die voormelde mensen gegeven hebben. Sommigen verkiezen om dit te doen via wat men dan pleegt te noemen een retorische overdrijving, zoals Ill Niño en ik dat klaarblijkelijk gedaan hebben. Overdreven of niet, het is nog steeds een mening, zoals ook de mensen die jij hier verdedigt gegeven hebben, en voor de goede verstaander kwam ze er eenvoudig op neer dat Spielberg in onze ogen niet de beste regisseur aller tijden is. Ik hoop dat je de ironie inziet van het feit dat je hier in het geven van je opinie (om niet steeds 'mening' te gebruiken want dat wordt na verloop van tijd saai) impliciet iemand een idioot noemt voor het feit dat hij in zijn mening de lezers van Empire idioten noemt. Niet alles moet letterlijk opgevat worden, zeker niet op message boards van het internet.

    En waar is Bergman?
    Beste Frank,
    Vanzelfsprekend zie ik de ironie van alles in. Pas alleen op: ik noem niemand een idioot. Ik spreek hier ook enkel en alleen voor mezelf, alles valt onder mijn mening, en je zult mij niet horen zeggen dat Spielberg de beste regisseur is. Ik vind daarentegen dat de lezers wel eens gelijk zouden kunnen hebben.

    En omdat het op een bulletinboard is, moet ik het dan opeens koddig en enig vinden om als idioot te worden neergezet omdat ik me eigenlijk wel bij die mening van de Empire lezers aansluit...?

    Overigens, niet alleen de "goede verstaander" leest hier dat ze Spielberg niet de beste regisseur vinden hoor, je moet wel een behoorlijk "slechte" verstaander zijn wil je dat niet oppikken.

    Natuurlijk ben ik het niet automatisch maar met de grote massa eens. Toen Fortuijn enige tijd terug als "Grootste Nederlander" werd verkozen, krabde ik me ook verbaasd achter mijn oor. Maar ook die mening heb ik dan maar te respecteren en ik zal niet meteen gaan roepen dat dat dan allemaal maar idioten zijn.

    En ja, waar IS Bergman? Wat zijn er toch eigenlijk een hoop goeie regisseurs. Eigenlijk haast absurd om uit dat leger van toppers één beste te moeten kiezen...
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  10. #35

    Standaard haha

    haha

    spielberg heeft veel kassucces, maar om een goede regisseur te zijn gaat het toch echt om kwaliteit.

    Kubrick, Kurosawa, Scorsese, Leone, Fellini, Coen's, Coppola, John Huston, Polanski,
    Hitchcock, John Ford, Eastwood, Orson Welles

    Dat zijn pas regisseurs.

  11. #36

    Standaard

    En Spielberg heeft geen kwaliteit?

  12. #37

    Standaard

    Als ik de beste regisseur moet benoemen, dan kom ik ook direct uit op Steven Spielberg. Hij was de man die mij Jurassic Park bezorgde, ik was 8, en opeens een dinofan. Tijdens de basisschool periode hield ik mij bezig met dino's en het beplakken van het JP stickerboek. Sindsdien keek ik altijd tegen die man op. Hij komt zo sympatiek en kinds over dat ik erg tegen hem op keek. Vervolgens kwam deel 2 van JP, Schindler's List, Saving Privat Ryan, zeer vaak Hook en Jaws gehuurd en de Indy films op vhs opgenomen en grijs gekeken.

    Mede omdat hij deels mijn jeugd heeft geentertaind, blijft hij altijd m'n Farvoriet

    Maar niet kritisch gezien dus.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door carrus7 Bekijk bericht
    haha

    spielberg heeft veel kassucces, maar om een goede regisseur te zijn gaat het toch echt om kwaliteit.

    Kubrick, Kurosawa, Scorsese, Leone, Fellini, Coen's, Coppola, John Huston, Polanski,
    Hitchcock, John Ford, Eastwood, Orson Welles

    Dat zijn pas regisseurs.
    Spielberg heeft wel degelijk bewezen goede films te kunnen maken, Jaws, C3K, ET, AI, Color Purple Munich de eerste India Jones etc het hoeft niet je smaak te zijn maar de man heeft wel meesterwerken in huis, en laten we eerlijk zijn hij maakt films om er weer andere te kunnen produceren, en als een man als Kubrick je het script van AI geeft kun je wel wat.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    En Spielberg heeft geen kwaliteit?
    spielberg heeft wel kwaliteit maar de regisseurs die ik noemde maken de films die ze willen maken zonder te kijken of het een blockbuster wordt of niet. Spielberg heeft dat wel.

    Plus het feit dat ik spielberg geen vernieuwende regisseur vindt qua camera en vertel technieken

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Spielberg heeft wel degelijk bewezen goede films te kunnen maken, Jaws, C3K, ET, AI, Color Purple Munich de eerste India Jones etc het hoeft niet je smaak te zijn maar de man heeft wel meesterwerken in huis, en laten we eerlijk zijn hij maakt films om er weer andere te kunnen produceren, en als een man als Kubrick je het script van AI geeft kun je wel wat.
    Hij heeft van A.I. ook meteen een ***film gemaakt. Echt slechter dan die komen ze zelden hoor.

    Iedereen zijn smaak hoor. En ik kan niet negeren dat spielberg belangrijk is geweest voor de film.

    Fellini, Kurosawa, Hitchcock, de Sica enz. zijn dat geweest in een technisch opzicht, Spielberg in een financieel opzicht. En noem me raar, maar een film gaat bij mij nog altijd om een mooi verhaal en mooie beelden

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •