Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 72 van 72 worden weergegeven.

Discussie: Centennial

  1. #51

    Standaard

    Ik heb hem ook bij de Blokker gehaald gisteren voor € 39,95. Eerlijk gezegd denk ik dat deze niet lang meer in de winkel ligt en daarom maar meegenomen. Altijd nog beter dan € 65,- bij bol.com. Ben wel benieuwd of de zaak inderdaad zo is verknipt als men stelt.

    Ik heb de discussies gelezen en weet zelf nog het volgende. Deze serie heb ik destijds op televisie gevolgd en ik was zwaar onder de indruk met name van de eerste afleveringen. Het is ZEKER op de Nederlandse televisie geweest, voor zover ik nog weet bij de AVRO. De box met videobanden ben ik ooit een keer in de USA tegengekomen maar vond deze te duur en veel te omvangrijk (12 videobanden!) om mee te nemen. Bovendien dus NTSC en geen ondertiteling. Gelukkig is er nu dus deze set op DVD en ook nog Nederlands ondertiteld.

    Er is nooit een 2e seizoen geweest. Er waren destijds 12 afleveringen en meer niet.

    Joep

  2. #52

    Standaard

    Blijkens de diverse reacties is dit -al met al- een knullige dvd-release.

    Ik ben benieuwd of de regio 1 versie ook zo is.

    Anders wacht ik wel op de uitverkoop.

  3. #53

    Standaard Re:

    Blijkens de diverse reacties is dit -al met al- een knullige dvd-release.
    Wat is precies de kritiek? Het knippen waardoor het 26 ipv 12 delen is en de gekke overgang van het ene naar het andere deel? Mijn vader heeft de VHS-banden verslonden dus ik wil even weten wat de mogelijke problemen zijn zodat ik hem het kan aan-, afraden of voor eigen risico laten als hij het toch wil.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Wat is precies de kritiek? Het knippen waardoor het 26 ipv 12 delen is en de gekke overgang van het ene naar het andere deel? Mijn vader heeft de VHS-banden verslonden dus ik wil even weten wat de mogelijke problemen zijn zodat ik hem het kan aan-, afraden of voor eigen risico laten als hij het toch wil.
    Ik zou hem gewoon aanschaffen voor die prijs. Volgens mij verkoopt Blokker een restpartij en is het daarna gewoon over en uitverkocht.

  5. #55

    Standaard

    Ik denk niet dat Blokker een restpartij verkoopt, want dan had de DVD eerst ook in andere winkels moeten hebben gelegen en dat is niet zo. Blokker heeft voorlopig als enige het recht om deze titel te verkopen. Dat hebben ze zo met Universal afgesproken. Blokker heeft wel vaker DVD's te koop die eerst tijdelijk alleen bij hun te koop is, maar later ook elders te koop zal zijn. Nancy Drew bijvoorbeeld. Al een tijdje te koop bij Blokker, maar nergens anders. Echter vanaf 22 oktober is de DVD ook elders te koop.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepmens Bekijk bericht
    Ik zou hem gewoon aanschaffen voor die prijs. Volgens mij verkoopt Blokker een restpartij en is het daarna gewoon over en uitverkocht.
    Dit is zeker geen restpartij. Blokker heeft met Universal een deal gemaakt voor exclusieve verkoop (gedurende een bepaalde periode, zoals mag worden aangenomen).
    Dit gebeurde eveneens met de 2 delige- serie "Rich Man Poor Man" (De Jordaches).
    Inmiddels ligt de eerste serie voor een dumpprijs bij MM, maar dit terzijde.

    Bol.com - zo lijkt het- heeft toch nog even korte tijd zijn kans schoon gezien Centennial voor een vette prijs aan de man te brengen. Vermoedelijk vanwege contractuele belemmeringen moesten ze al na korte tijd 'nee' verkopen en is de serie thans als 'niet leverbaar' in hun catalogus opgenomen.

    Het is nu gewoon een kwestie van tijd dat ook anderen de verkoop van Centennial kunnen (her-) starten.

    Wat betreft het aantal titels van de afleveringen : De regio 1 heeft de volgende indeling:
    (bron DVDPacific)

    Disc #1 --
    Only the Rocks Live Forever
    The Yellow Apron

    Disc #2 --
    The Wagon and the Elephant
    For As Long As the Waters Flow

    Disc #3 --
    The Massacre
    The Longhorns

    Disc #4 --
    The Shepherds
    The Storm

    Disc #5 --
    The Crime
    The Winds of Fortune

    Disc #6 --
    The Winds of Death
    The Scream of Eagles

    Deze titelindex doet vermoeden dat de regio 1 dus de oorspronkelijke 12 delen bevat.

    Prijs bij DVDPacific (incl. verzendkosten thans eur. 32,00)

    In Nederland is de serie om uitzendingsdoeleinden verknipt tot 26 delen om zo de kijkers met een wekelijkse uitzending een half jaar aan de buis te kluisteren.

  7. #57

    Standaard

    Heb inmiddels de eerste disc bekeken. Ondanks het enorme kijkplezier moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit echt slecht is. Kan me geen film of serie van deze belabberde kwaliteit herinneren, lijken wel DIVX to DVD rip's

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door axmacher Bekijk bericht
    Heb inmiddels de eerste disc bekeken. Ondanks het enorme kijkplezier moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit echt slecht is. Kan me geen film of serie van deze belabberde kwaliteit herinneren, lijken wel DIVX to DVD rip's
    beeldkwaliteit is vanaf disc 2 beter, goed zelfs. Je moet wel bedenken dat de serie 30 jaar oud is en voor die leeftijd is de kwaliteit echt wel goed.
    Ik had zelfs niet gedacht dat de beeldkwaliteit zo goed zou zijn. Ik heb nog niemand horen klagen over slechte beeldkwaliteit, gebruik je soms geen RGB?? dat scheelt ook, maar zelfs zonder RGB vind ik de beeldkwaliteit goed en ik ben ook kritisch.

    lees de review op dvd-home


    Laatst aangepast door twiggertje : 17-09-2008 om 08:50

  9. #59

    Standaard

    De serie is in 1979 in twaalf delen door de AVRO uigezonden.Omstreeks 1982 heeft de KRO de serie in 26 delen herhaald.In diezelfde periode hebben de BRT en de Duitse ARD de serie ook uitgezonden.De BRT heeft hem in twaalf delen uitgezonden. De ARD heeft de serie ook verdeeld over 26 afleveringen en uitgezonden onder de naam "Colorado Saga".

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koen Fier Bekijk bericht
    De serie is in 1979 in twaalf delen door de AVRO uigezonden.Omstreeks 1982 heeft de KRO de serie in 26 delen herhaald.In diezelfde periode hebben de BRT en de Duitse ARD de serie ook uitgezonden.De BRT heeft hem in twaalf delen uitgezonden. De ARD heeft de serie ook verdeeld over 26 afleveringen en uitgezonden onder de naam "Colorado Saga".
    leuk om te weten, ik dacht altijd dat de serie voor het eerst op de BRT te zien was, ik weet i.i.g dat ik die op BRT gevolgd heb.
    Toch klopt de verdeling op dvd niet want de laatste aflevering duurt maar ca 30 min, op tv zullen die afleveringen toch wel beter verdeeld zijn geweest.

    bedank voor de info

  11. #61

    Thumbs up nieuw release

    Ik zag zojuist dat bij Wehkamp.nl [off all places!] hij te koop is vanaf 1 januari 2009!!!!!
    Nu maar afwachten.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door indiaantje Bekijk bericht
    Ik zag zojuist dat bij Wehkamp.nl [off all places!] hij te koop is vanaf 1 januari 2009!!!!!
    Nu maar afwachten.
    Is toch al lang te koop bij blokker.
    Ik verkoop 'm voor €25, alleen afhalen mogelijk.
    bij intersesse pm me maar, ik woon in Sittard.

  13. #63

    Standaard centennial

    Als je hem nog kunt vinden bij Blokker........................bij ons [assen] is hij niet meer te krijgen.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door indiaantje Bekijk bericht
    Als je hem nog kunt vinden bij Blokker........................bij ons [assen] is hij niet meer te krijgen.
    O, dan moet je maar wachten tot januari.

  15. #65

    Standaard

    waarom staat er bij Wehkamp nou weer (nog steeds) "seizoen 1" ?
    en 44,95 is lachwekkend duur.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    waarom staat er bij Wehkamp nou weer (nog steeds) "seizoen 1" ?
    en 44,95 is lachwekkend duur.
    Hoi Herman, ik heb de serie nog gekocht toen hij bij Bol te koop was (en zeer duur betaald), maar toen stond die hinderlijke tekst ook al op de cover. Ben bang dat deze ook voor de verdere uitgaves zoals Blokker, Wehkamp etc. gehandhaaft zal blijven.

    Als je niet afhankelijk wilt zijn van nl-subs (zoals wij) zou je beter kunnen gaan voor de r1 uitgave (de serie zelf blijft het zeker waard, pure tv-nostalgie).
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Hoi Herman, ik heb de serie nog gekocht toen hij bij Bol te koop was (en zeer duur betaald), maar toen stond die hinderlijke tekst ook al op de cover. Ben bang dat deze ook voor de verdere uitgaves zoals Blokker, Wehkamp etc. gehandhaaft zal blijven.

    Als je niet afhankelijk wilt zijn van nl-subs (zoals wij) zou je beter kunnen gaan voor de r1 uitgave (de serie zelf blijft het zeker waard, pure tv-nostalgie).

    Ik kijk het nog rustig aan (heb al genoeg kijkachterstand)

    Trouwens, Universal houdt er een vreemde verkoop tactiek op na, door telkens een andere verkoper exclusieve rechten te geven. Ik neem aan dat die van Blokker eind dit jaar aflopen. Het is een manier om de prijs kunstmatig hoog te houden.
    Zomer 2009 liggen ze misschien weer bij Blokker, maar dan voor 24,99

  18. #68

    Standaard

    Nu ook weer bij Bol voor 36,99 rel. 6 jan 2009

  19. #69

    Standaard

    Het heeft even geduurd, maar de grote Centennial opruiming is begonnen; via FRS wel te verstaan, voor 15,00

    Wie het laatst lacht, lacht het best

  20. #70

    Standaard

    Voor 15 euro zeker wel te doen! Ik heb de serie nooit gezien, maar heb vele jaren geleden het boek verslonden.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht

    Wie het laatst lacht, lacht het best
    Het langst

    En zolang had ik toch niet gewacht.

  22. #72

    Standaard

    Kwam 'm inderdaad (bij de MM) tegen voor EUR 14,99 en zelfs zonder het opschrift 'Seizoen 1'. Er staat nu op de cover:

    'De volledige miniserie'
    'Centennial'

    Links bovenin staat ook: miniserie.

    Zag 't toen ik 'm toevoegde in DVD Profiler. De cover kwam niet overeen met die van mijn exemplaar en dacht dat het een fout was. Maar blijkbaar is degene met 'Seizoen 1' een eerdere editie en hebben ze dit later aangepast. Grappig trouwens dat het personage op de voorkant met een cowboyhoed staat afgebeeld en op de hoesjes met een rode muts.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •