De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Eindelijk ga ik dan ook een platte kopen! Maar welke?

    Beste DVD.NLers

    Binnenkort 13e maand en eindelijk de vrouw zover gekregen om een nieuwe tv aan te gaan schaffen. Nu heb ik al het nodige vooronderzoek gedaan en ik ben op de volgende 3 tv's gekomen. Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met deze tv's

    1: Sony Bravia KDL-40W4000
    2: Samsung LE40A656
    3: LG Scarlett 42LG6000
    4: Philips 42PFL5603

    De tv ga ik gebruiken voor: digitale tv via Ziggo, in eerste instantie nog dvd met upscaler tot 1080p, gamen met xbox360, HTPC, later eventueel Blu-Ray. Wat Blu-Ray speler betreft gaat op dit moment ook mijn voorkeur uit naar Sony.

    Nu kan ik over de tv van LG op dit forum geen gebruikerservaringen vinden, maar als ik de specificaties bekijk van de LG komen die hoger uit dan de als beste geteste Sony. Bovendien is de LG net 2 inch groter en is ie 100Hz.

    Mijn persoonlijke voorkeur qua merk gaat nog altijd naar Sony, maar wat zouden jullie doen? Deze tv's zitten allemaal rond €880,00 en ik wilde eigenlijk tot max €900,00 gaan. Dit omdat er ook nog een tv meubel en muurbeugel bij aangeschaft moeten worden. Plasma gaan we niet doen. Ze zijn prachtig, maar slurpen te veel stroom naar mijn zin. Als ik kijk naar het energieverbruik van bovenstaande tv's steekt Sony er met kop en schouders bovenuit wat zuinig zijn betreft. Die verbruikt slechts 175 watt waar de rest er zo'n 100 bovenop gooit. En aan het milieu moeten we ook denken.

    Maar goed, ik hoor graag van jullie en hoop op een aantal nuttige tips voor ik daadwerkelijk de tv ga bestellen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #2

    Standaard

    Zo te lezen heb je eigenlijk al een keuze gemaakt en wil je de Sony met de Sony BD als latere toevoeging. Geen slechte keuze, de Sony is een prima toestel.
    De Samsung is nog wat fraaier qua beeldinstel mogelijkheden.

  3. #3

    Standaard

    Ik neig idd sterk naar Sony, maar de LG is ook wel mooi zeg. Zeker voor die prijs. Heb je ervaringen met de LG en ISF?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Niet met de nieuwste modellen, sorry. Maar die hebben tegenwoordig volgens mij ook de opties in het usermenu om een volledige ISF kalibratie te doen.
    Ik weet niet hoe ze softwarematig met de-interlacing zijn.
    Maar volgens mij liggen Sony en Samsung technisch wat hoger.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb idd wel gezien dat de LG zeer uitgebreide ISF instellingen kent die je als gebruiker zelf kunt benaderen. Het is dus geen 'geheim' menu in deze tv. Het nieuwe model de 40LG6100 is weer wat platter geworden zag ik zojuist.

    Dadelijk maar eens even naar de Saturn om wat tv's spelend en wel te zien. Bestellen doe ik toch via internet, maar je moet altijd eerst zelf de tv zien voordat je de beslissing neemt uiteraard.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Ik zou dan de Sony Bravia 40W4500 overwegen ipv de 4000. De 4500 heeft 100hz en je krijgt met de Sony actie een gratis Bluray (BPD-S350) erbij, prima toestel (+ 6 films).

    Ik heb zelf de 46 inch versie van het toestel en ben dik tevreden met tv en BR-speler.
    Het kost wel iets meer, maar dan heb je meteen (binnen een paar weken na aankoop) een BR-speler erbij en je hebt je set-up dan wel compleet.
    Send a maniac to catch a maniac...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht
    Ik zou dan de Sony Bravia 40W4500 overwegen ipv de 4000. De 4500 heeft 100hz en je krijgt met de Sony actie een gratis Bluray (BPD-S350) erbij, prima toestel (+ 6 films).

    Ik heb zelf de 46 inch versie van het toestel en ben dik tevreden met tv en BR-speler.
    Het kost wel iets meer, maar dan heb je meteen (binnen een paar weken na aankoop) een BR-speler erbij en je hebt je set-up dan wel compleet.
    Loopt die actie via een coupon in de doos dan? Want dan bestel ik idd waarschijnlijk wel de 4500 via Plasma-discounter.nl

    Ik zag wel dat die tv duurder is dan de 4000, maar omdat de 4000 ook als beste getest is vorige maand en het aanschafbedrag aanzienlijk lager ligt dacht ik in eerste instantie voor de 4000 te gaan. Tot ik de LG tegenkwam die me heel erg aanspreekt. Hmmmm moeilijk moeilijk moeilijk

    Gratis Blu-Ray is ook wel erg aantrekkelijk natuurlijk...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Loopt die actie via een coupon in de doos dan? Want dan bestel ik idd waarschijnlijk wel de 4500 via Plasma-discounter.nl

    Ik zag wel dat die tv duurder is dan de 4000, maar omdat de 4000 ook als beste getest is vorige maand en het aanschafbedrag aanzienlijk lager ligt dacht ik in eerste instantie voor de 4000 te gaan. Tot ik de LG tegenkwam die me heel erg aanspreekt. Hmmmm moeilijk moeilijk moeilijk

    Gratis Blu-Ray is ook wel erg aantrekkelijk natuurlijk...
    Hmm, coupon krijg je in winkel en bij sommige internetshops erbij. Of je moet bij een fysieke winkel een bon kunnen regelen en dan bij een internetshop met afhaaladres bestellen.

    Zelf heb ik bij Mediamarkt de tv gehaald op een uitverkoop-weekend, toen was de 46W4500 1900 euro ipv 2200 (adviesprijs).
    Send a maniac to catch a maniac...

  9. #9

    Standaard

    Ik zal dadelijk gewoon eens brutaal zijn en bij de Saturn zo'n coupon vragen. Zeg ik gewoon dat ik een tv heb gekocht een paar weken terug en die coupon er niet in zat ofzo. Nee heb ik, ja kan ik krijgen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Helaas, geen coupon. Ik heb wel de LG gezien en die is toch ook wel erg mooi voor dat geld. Helaas stond de 40W4000 er niet tussen. Wel de 4500 die een schitterend beeld liet zien. En dat nog wel met de fabrieksinstellingen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Ik heb definitief besloten om de Sony Bravia KDL-40W4500 te kopen. Wel wat duurder dan ik eerst wilde, maar heb dan ook 330 eurootjes extra omdat ik mijn Wii heb verkocht.

    Het beeld van de tv is fenomenaal en ook diverse vakbladen prijzen de tv om zijn contrast en diepe zwart. Ik zal de tv denk ik gewoon goedkoop via internet kopen en dan een losse BR speler van Sony erbij kopen die analoge audio uitgangen heeft zodat ik fatsoenlijk van het geluid kan genieten aangezien mijn receiver deze nieuwe standaarden niet ondersteund.

    In ieder geval bedankt voor het meedenken!
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Ik heb nu toch een plasma gekocht

    Ik had de Sony al vanaf 18 december in bestelling staan en telkens werd de leverdatum vertraagd. Dat was ik gewoon beu dus ben gaan zoeken naar een prachtapparaat wat wél leverbaar is. Mijn keuze is nu gevallen op de Panasonic TH-42PZ80.

    Beter contrast, lagere prijs, betere zwartwaarder, wel een hoger energieverbruik, maar het wordt evengoed genieten!

    Nu even wachten tot de koerier belt voor een afleverafspraak en dan ga ik er vanuit dat ik eindelijk deze week van de tv kan gaan genieten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Ik heb nu toch een plasma gekocht

    Ik had de Sony al vanaf 18 december in bestelling staan en telkens werd de leverdatum vertraagd. Dat was ik gewoon beu dus ben gaan zoeken naar een prachtapparaat wat wél leverbaar is. Mijn keuze is nu gevallen op de Panasonic TH-42PZ80.

    Beter contrast, lagere prijs, betere zwartwaarder, wel een hoger energieverbruik, maar het wordt evengoed genieten!

    Nu even wachten tot de koerier belt voor een afleverafspraak en dan ga ik er vanuit dat ik eindelijk deze week van de tv kan gaan genieten...
    Laat je ons nog weten wat je 1e indruk is van de 42pz80

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darth Sith Jessie Bekijk bericht
    Laat je ons nog weten wat je 1e indruk is van de 42pz80
    Jazeker! Zodra ik een eerste indruk heb zal ik die met jullie delen in mijn HT topic.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •