Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32 Bekijk bericht
    Zeg, je blijft bezig ...

    Op een ander forum kreeg volgend advies:




    Ziet er minder omslachtig uit - maar waar ik niet uitkom is dat dan m.i. het upscalen van dvd`s plaats gaat vinden door de receiver - en die kan dat een stuk minder goed dan een recente BD speler, of zit ik er nu helemaal naast? Doet de receiver niets met het signaal richting de tv?

    Ik blijf zoekende ....

    Sander.
    Ik heb er idd niet bij stil gestaan dat je Marantz eventueel LPCM 7.1 kan weergeven. In dat geval idd gewoon met HDMI werken. Is een stuk makkelijker. Je receiver zal niet gaan upscalen op het moment dat er een 1080p signaal binnenkomt. Wanneer je de BR speler dus laat upscalen zie je receiver dit gewoon als een signaal met de beste kwaliteit en zal er niks aan veranderen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #27

    Standaard

    Als ik het dan goed begrijp laat je de BR speler dan upscalen en de receiver doet er verders niets mee - sluist dit gewoon door naar de tv?

    Maar de hdmi versie van de receiver, 1.1, kan toch minder aan dan die van de Br speler(1.3) waardoor uiteindelijk een minder signaal de tv bereikt?

    Betreft upscalen dvd: een recente test van WhatHifi! heeft uitgewezen dat idd. de recente Br spelers het beste upscalen. De test bestond uit 6 verschillende combinaties van hardware( BR/receiver/tv of BR/receiver/projector). In iedere keten lieten ze om de beurt de verschillende hardware upscalen. Iedere keer was het de BR speler die dat het beste deed.

    Sander.
    Laatst aangepast door xander32 : 19-04-2009 om 17:56

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32 Bekijk bericht
    Als ik het dan goed begrijp laat je de BR speler dan upscalen en de receiver doet er verders niets mee - sluist dit gewoon door naar de tv?

    Maar de hdmi versie van de receiver, 1.1, kan toch minder aan dan die van de Br speler(1.3) waardoor uiteindelijk een minder signaal de tv bereikt?


    Sander.
    Voor zover ik weet sluist ie dat wel goed door. Je komt er maar op 1 manier achter en das gewoon proberen aangezien ik geen ervaring heb met een receiver met 1.1 HDMI. Misschien iemand anders?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #29

    Standaard

    Voor het weergeven van high definition beeldmateriaal tot 1080P@60Hz en ongecomprimeerde meerkanaals audiotracks met een bemonsteringsfrequentie tot maximaal 192KHz is HDMI 1.1 met zijn bandbreedte van 165Mhz en transfersnelheid van 4,9Gbps een minimum vereiste. Ik wil hiermee niet aangeven dat HDMI 1.3 een hype is, en er zijn zeker situaties waarin een volledige configuratie met HDMI 1.3 gewenst is. Daarnaast kan het natuurlijk nooit kwaad om alvast op de toekomst voorbereid te zijn met HDMI 1.3. Echter, HDMI 1.3 is geen absolute noodzaak om momenteel te kunnen gaan genieten van High Definition beeldmateriaal en hoge resolutie, meerkanaals audiotracks!

    Komt hier vandaan: http://www.hifi.nl/artikel/1905/HDMI_1.3_noodzakelijk_.html


    Geeft mij duidelijkheid / bevestiging van jullie advies .

    Resume: alles via HDMI !


    Sander.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyes Bekijk bericht
    Klopt, maar sommige mensen (zoals ik) hebben hun subwoofer samen met de luidsprekerkabels op de linker en/of rechter speaker uitgangen van hun receiver aangesloten. Zoals aanbevolen door oa. Rel. Vooral als je stereo belangrijk vind kan dat in sommige gevallen mooier klinken. En dan heb je dus weer 5 interlinks nodig. In alle andere gevallen inderdaad 6 of meer.


    Vreemd verhaal van Rel....

    Als je film kijkt, dan doe je dat toch met de surround formaten en dan is die .1 (sub aansluiting) toch wel van belang. Ik kan me er wel wat bij voorstellen als je een stereo versterker hebt zonder sub uitgang dat je dan je sub middels de linker en rechter speaker aansluit, gewoon uit pure nood, je hebt dan zelfs geen actieve sub nodig. Het kost de stereoversterker wel extra vermogen om die sub aan te sturen en het lijkt mij dat het ten koste gaat van het signaal dat naar je linker en rechter speaker gaat.

    In alle gevallen dat er een surround installatie staat, zou ik de actieve sub aansluiten middels de daarvoor bestemde uitgang, over het algemeen is de versterker van de sub zwaarder dan die van de receiver en is de versterker van de sub beter in staat om de sub onder controle te houden dan de versterker van de receiver....

    Of het beter klinkt?, een sub goed inregelen op je installatie kan wat tijd kosten, maar als hij dat eenmaal is, dan lijkt het mij dat er geen verschil in klank zal zijn als je de sub low level of high level aansluit, hooguit dat je bij de low level aansluiting uiteindelijk wat meer power kunt krijgen en dat je de .1 krijgt zoals die bedoeld is bij films.

    Nee, zelf zou ik de sub niet via de speaker aansluitingen aansluiten, dan kun je beter goede volwaardige speakers aansluiten die wel het nodige laag kunnen weergeven lijkt mij zo, dan heb je de stereo zoals stereo is bedoeld

    Stereo speakeruitgang aansluiten op de sub, het klinkt zo Bose melkpakjesachtig
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    reactie verwijderd... had niet gezien dat er al een 2e pagina was

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander32 Bekijk bericht
    Komt hier vandaan: http://www.hifi.nl/artikel/1905/HDMI_1.3_noodzakelijk_.html


    Geeft mij duidelijkheid / bevestiging van jullie advies .

    Resume: alles via HDMI !


    Sander.

    Beetje oud artikel..... maar goed, de informatie lijkt correct.

    Sander, je bent toch wel zo handig geweest om ook even de gebruiksaanwijzing van je receiver door te nemen

    Op oa blz 19, 29 , 40 en 64 vond ik in de engelstalige online versie van de gebruiksaanwijzing informatie over je HDMI aansluiting van je receiver. OA dat het een 1.2 ingang is en deze is instaat om bepaalde audioformaten via de HDMI ingang te verwerken..... niet de nieuwe HD formaten, maar genoeg om toch nog comfortabel door te kunnen gaan. Dolby True en DTS Master gaat niet lukken via Bitstream, maar met PCM zul je toch nog wel een eind komen en ook met bitstream via DD5.1 en DTS kun je uit de voeten. Met een beetje speler kun je zelfs SA DVD via de HDMI ingang beluisteren. Zelf ben ik niet zo verzot op de analoge ingang om daar zogenaamd van de nieuwe formaten te gaan "genieten" , klinkt soms armzalig. Zou het iig proberen om via de HDMI ingang te gaan doen, denk zelf dat dat de beste oplossing is, ondertussen gaan sparen voor een receiver die het allemaal wel kan

    Denk dat je, als je de speler op bitstream laat staan, deze core uitstuurt over HDMI, ook niet slecht..... gewoon wat proberen.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht


    Vreemd verhaal van Rel....

    Als je film kijkt, dan doe je dat toch met de surround formaten en dan is die .1 (sub aansluiting) toch wel van belang. Ik kan me er wel wat bij voorstellen als je een stereo versterker hebt zonder sub uitgang dat je dan je sub middels de linker en rechter speaker aansluit, gewoon uit pure nood, je hebt dan zelfs geen actieve sub nodig. Het kost de stereoversterker wel extra vermogen om die sub aan te sturen en het lijkt mij dat het ten koste gaat van het signaal dat naar je linker en rechter speaker gaat.

    In alle gevallen dat er een surround installatie staat, zou ik de actieve sub aansluiten middels de daarvoor bestemde uitgang, over het algemeen is de versterker van de sub zwaarder dan die van de receiver en is de versterker van de sub beter in staat om de sub onder controle te houden dan de versterker van de receiver....

    Of het beter klinkt?, een sub goed inregelen op je installatie kan wat tijd kosten, maar als hij dat eenmaal is, dan lijkt het mij dat er geen verschil in klank zal zijn als je de sub low level of high level aansluit, hooguit dat je bij de low level aansluiting uiteindelijk wat meer power kunt krijgen en dat je de .1 krijgt zoals die bedoeld is bij films.

    Nee, zelf zou ik de sub niet via de speaker aansluitingen aansluiten, dan kun je beter goede volwaardige speakers aansluiten die wel het nodige laag kunnen weergeven lijkt mij zo, dan heb je de stereo zoals stereo is bedoeld

    Stereo speakeruitgang aansluiten op de sub, het klinkt zo Bose melkpakjesachtig
    Dat heb ik ook lang gedacht.
    Na wat navraag in een High-end zaak bleek hetgeen Rel beweert toch wel te kloppen.
    5.1 bestaat eigenlijk helemaal niet, naar het schijnt.
    De mix is gewoon 5.0 en doormiddel van de crossoverfunctie worden dan de lage tonen, vooral van de voorste kanalen weergegeven via het subwoofer kanaal.
    Als je dus gewoon je subwoofer in het menu van je receiver op uit hebt staan, en je fronts gaan diep genoeg /of ze worden aangevuld door een subwoofer via de frontkanalen, dan mis je helemaal niets. Wel goed afstellen, natuurlijk....
    2 x B&W 803, 2 x B&W 804, 1 x B&W HTM, Rel Storm, Denon A1SR, Panasonic BD80, Sony 555es, Panasonic 42PY, Ps3.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyes Bekijk bericht
    Dat heb ik ook lang gedacht.
    Na wat navraag in een High-end zaak bleek hetgeen Rel beweert toch wel te kloppen.
    5.1 bestaat eigenlijk helemaal niet, naar het schijnt.
    De mix is gewoon 5.0 en doormiddel van de crossoverfunctie worden dan de lage tonen, vooral van de voorste kanalen weergegeven via het subwoofer kanaal.
    Als je dus gewoon je subwoofer in het menu van je receiver op uit hebt staan, en je fronts gaan diep genoeg /of ze worden aangevuld door een subwoofer via de frontkanalen, dan mis je helemaal niets. Wel goed afstellen, natuurlijk....
    5.1 bestaat weldegelijk. Dat is specifiek een kanaal met lage tonen. Dat is echt een mono kanaal met alleen lage frequenties. Er bestaan ook 5.0 tracks inderdaad waarbij je receiver zijn crossover aan het werk zet. Wanneer je een 5.1 track luistert en je geeft idd aan dat je geen sub hebt aangesloten, dan stuurt je receiver dat signaal uit over je frontspeakers. Of in ieder geval over de speakers die op large staan ingesteld. Wanneer je dan je speakers via je sub doorlust kun je idd via die crossover werken...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyes Bekijk bericht
    Dat heb ik ook lang gedacht.
    Na wat navraag in een High-end zaak bleek hetgeen Rel beweert toch wel te kloppen.
    5.1 bestaat eigenlijk helemaal niet, naar het schijnt.
    De mix is gewoon 5.0 en doormiddel van de crossoverfunctie worden dan de lage tonen, vooral van de voorste kanalen weergegeven via het subwoofer kanaal.
    Als je dus gewoon je subwoofer in het menu van je receiver op uit hebt staan, en je fronts gaan diep genoeg /of ze worden aangevuld door een subwoofer via de frontkanalen, dan mis je helemaal niets. Wel goed afstellen, natuurlijk....
    Ook High-end zaken lullen wel eens compleet uit hun nek......

    Het bestaat dus wel degelijk, alle (sub)lage tonen worden naar dat kanaal geleid(ook die van de achterkanalen(achterkanalen kunnen ook die sublage tonen bevatten, surround van huidige generaties zijn uit alle kanalen volledig geluid) door alleen uit je voorkanalen het sublaag aan je sub te geven door hem op speakerniveau aan te sluiten mis je dus wat er achter gebeurt.

    Ook mis je die kracht die een actieve sub geeft, deze is zwaarder dan wat een receiver normaal aan de kanalen geeft, of je moet er speakers op aan sluiten die zelf over een actieve sub beschikken. Dat is voor een stereo opstelling dan wel leuk, maar in een 5.1/7.1 opstelling weer niet, dan dien je rondom speakers met een actieve sub te plaatsen en dat kan best wel eens een duur geintje gaan worden.

    Sorry, je mag van mij best van een stereo opstelling houden en zo je sub hebben aangesloten, maar mijn inziens gaat dat sprookje van die ene "High-end zaak " niet op bij een surround opstelling.

    Heb rondom (5.1 - heb nog geen behoefte aan een 7.1 opstelling al heb ik daarvoor wel alle speakers) Full range speakers, en op mijn fronts na(die kunnen tot zo'n 24 Hz komen) m'n andere speakers blijven zo rond de 33-38 Hz hangen en dat is in mijn ogen nu niet direct sub laag, al zijn er subs die daar al moeite mee schijnen te hebben:wink: , nee leuk verhaal, maar als je van de echte HD audio wil genieten, dan moet je van alle kanalen het sub laag kunnen krijgen en niet alleen van je fronts..... ook achter je rug kan de wereld vergaan en dat wil je toch niet missen

    Stereo, prachtig voor muziek, maar voor een surround film hoeft het even niet
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    Sander, je bent toch wel zo handig geweest om ook even de gebruiksaanwijzing van je receiver door te nemen
    Ja hoor. Ik meende gelezen te hebben dat de receiver 1.1 hdmi bezat maar het betreft dus diens opvolger; hdmi 1.2. Betreffende het geluid ben ik nog erg content met de SR6001 - ben voorlopig nog niet van plan deze weg te doen. Eind deze maand een plasma en BR speler. Dan is voorlopig de maat weer vol bij mij vriendin :wink: .

    Sander.

  12. #37

    Standaard

    Ok, bedankt voor jullie uitleg in ieder geval.
    Ik heb zelf lang met dit vraagstuk geworsteld en wat jullie uitlegden leek mij eerst ook logischer. Ik zal in ieder geval nog eens aan de slag gaan en kijken wat beter klinkt.
    Stereo vind ik ook erg belangrijk en daarbij vind ik deze manier van aansluiten juist wel mooi klinken, alhoewel zonder sub bij mij ook zeker wel goed te doen is. Mijn fronts gaan tot 31hz, dacht ik. In surround geeft een sub wel lekker meer beng via 5.1, inderdaad.
    Ik zal alles nog eens op de verschillende manieren beluisteren en dan nog eens kijken wat ik belangrijker vind.
    2 x B&W 803, 2 x B&W 804, 1 x B&W HTM, Rel Storm, Denon A1SR, Panasonic BD80, Sony 555es, Panasonic 42PY, Ps3.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •