Pagina 27 van 34 EersteEerste ... 17232425262728293031 ... LaatsteLaatste
De resultaten 651 tot 675 van 850 worden weergegeven.

Discussie: Wat lees je nu?

  1. #651

    Standaard

    Kamermeisjes en Soldaten - Arnon Grunberg onder de mensen
    Een bundeling van de serie van Grunberg waarin hij zich onder het gewone volk begeeft en daar verslag van doet. Vooral bekend was de reeks waarin als 'embedded journalist' in Afghanistan zit, maar ook zijn bezoek aan Guantanomo Bay staat in dit boek.
    Opgeschreven in zijn kenmerkende stijl was het een interessante inkijk in verschillende levens, inclusief het zijne.
    Leuk detail is dat hij het in een bepaald stuk heeft over een beeld van een oom in een Boliviaanse mijn, en dat dit beeld een grote rol speelt in zijn laatste, fenomenale roman.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  2. #652

    Standaard

    Nederland in twaalf moorden - Blokker, Blokker en Blokker
    Een aardig boekje over de Nederlandse identiteit hoe deze door de eeuwen heen steeds is veranderd en we daarom niet kunnen spreken van tolerantie en berekening, etc. Dat laten de drie Blokkers zien door twaalf moorden (oa. Theo van Gogh, gebroeders de Witt, Carlo Picornie, Jan van Speijk) te bespreken, die zeer weinig te maken hebben met rust, orde een tolerantie.

    Het leest lekker weg maar het gaat nergens echt heel diep. Argumentatie is redelijk goed, hoewel de ene keer iets tot in den treure uitgelegd wordt en de andere iets totaal niet. Voor niet-historici denk ik een leuker boek, want nu was teveel informatie al bekend. Ook voelen de eigentijdse moorden op van Gogh en Picornie een beetje geforceerd aan, toegevoegd aan om een breder publiek aan te spreken. Zeker de mindere hoofdstukken.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  3. #653

  4. #654

    Standaard

    NAHL: Michio Kaku - Physics of the impossible. Leuk boek waarin gepoogd wordt te verklaren wat waarschijnlijk wel en niet kan qua natuurkunde in de nabije of verre toekomst, gebaseerd op voorbeelden uit science fiction films en boeken.
    Daarnaast: Aleksandr Solzhenitsyn - The Gulag archipelago
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  5. #655

    Standaard

    History of Love, van Nicole Krauss. Net in begonnen, lijkt wel heel mooi.
    Heb vandaag 'Een vrouw komt bij de dokter' gekregen. Net ff stukje gelezen, kan hem nu al moeilijk wegleggen.
    Heb ook 'Meester!' gekregen, door Frank McCourt. Kent iemand die? Lijkt me wel leuk, onderwijsverhalen!
    Genoeg weer te doen dus, de komende tijd. Gelukkig heb ik vakantie...

  6. #656
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik ben momenteel bezig in Mike Ruppert's nieuwe boek, Presidential Energy Policy. In heldere taal beschrijft hij de grimmige realiteit van de huidige situatie wat betreft energie. De productie van olie en gas neemt af en de gevolgen voor transport, economie en landbouw zijn enorm.

    Onderzoeksjournalistiek zoals het hoort. Vermelding van bronnen, sterke argumenten en bovenal scherpe analyses.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #657

    Standaard

    Ben nu weer verder gegaan met Joe Speedboot, toch wel een erg vermakelijk boek.

  8. #658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FRANCK CRANKEEI Bekijk bericht
    History of Love, van Nicole Krauss. Net in begonnen, lijkt wel heel mooi.
    Heb vandaag 'Een vrouw komt bij de dokter' gekregen. Net ff stukje gelezen, kan hem nu al moeilijk wegleggen.
    Heb ook 'Meester!' gekregen, door Frank McCourt. Kent iemand die? Lijkt me wel leuk, onderwijsverhalen!
    Genoeg weer te doen dus, de komende tijd. Gelukkig heb ik vakantie...
    Met 'Komt een vrouw bij de dokter' had ik dat ook. Lees niet veel boeken meer maar die was er in een uurtje of 6 door.

  9. #659

    Standaard

    Bijna klaar met het 6e deel van de donkere toren. Word steeds vager But i like it
    "En dat is nu het leuke van films; iedereen heeft een eigen mening"

  10. #660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FRANCK CRANKEEI Bekijk bericht
    History of Love, van Nicole Krauss. Net in begonnen, lijkt wel heel mooi.
    Absoluut een geweldig boek, lees ook Extremely Loud & Incredibly Close

  11. #661

  12. #662

    Standaard

    Net in bestelling gezet bij Bol:


  13. #663

    Standaard

    Boeken die ik de afgelopen tijd gelezen heb;

    - Ciske de rat trilogie (Piet Bakker)
    - De vliegraar (Khaled Hosseini)
    - Samoerai (Takashi Matsuoka)
    - CSI Bewijskracht (Max Allen Collins)
    - Les Miserables (Victor Hugo)
    - Bermini Mysterie (Dan Brown)
    - Schaduw vd Wind (Carlos Ruiz Zafon)

    Nu bezig met Alfred Hitchcock in de Vertigo Moorden (J. Madison Davis)


    Boeken waar ik benieuwd naar ben;
    Dagboek van een Geisha, De Tweeling, The Bourne Identity
    Het Spel van de Engel (tweede deel in een vierluik over Het Kerkhof der Vergeten Boeken).

  14. #664

    Standaard

    Ben er al weer bijna klaar mee, maar alsnog:
    Hard-Boiled Wonderland and the End of the World van Haruki Murakami.
    Briljant boek, leest super, prachtig taalgebruik (bijna poetisch).
    Voor iedereen die goed Engels kan lezen een echte aanrader.

    Hierna ga ik beginnen aan de Twilight serie (uiteraard in het engels)
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  15. #665

    Standaard

    Bijna uit:

    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

    Verkooptopic

  16. #666
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Bezig met:
    Doctor Who - More short trips (korte verhalen)
    Havank - Deurwaarder Delerium
    Ludlum - The Janson Directive

    Net uit:
    Kathy Reichs - Break no Bones
    Jim Butcher - Blood rites (book 6 of the Dreseden files)
    Jeffrey Deaver - The Broken Window (Lincoln Rhyme)
    Daniel Silva - The confessor
    Michael Connely - City of Bones

    Op pre-order:
    de nieuwe Dan Brown voor 15-9 (12 euro incluis bezorging)
    Preston & Child - Cemetary Dance
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  17. #667

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01 Bekijk bericht

    Op pre-order:
    Preston & Child - Cemetary Dance
    Heb je deze in het Nederlands besteld of de Engelse in pre-order gezet?
    Heb de Engelse versie bij TheBookDepository besteld en die zou ieder moment verzonden moeten worden.

    Superreeks boeken over Pendergast, al vond ik het laatste (Wheel of Darkness) een stuk minder als de 'Diogenes'-trilogy.

    Zelf ben ik op dit moment weer eens een (auto)biografie aan het lezen: "My Wicked, Wicked Ways" van Eroll Flynn.
    Send a maniac to catch a maniac...

  18. #668

    Standaard

    1000 Schitterende zonnen
    Ben na 'de Vliegeraar' maar meteen doorgegaan.....
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  19. #669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster Bekijk bericht
    Bijna klaar met het 6e deel van de donkere toren. Word steeds vager But i like it
    Toevallig.
    Ben nu bijna klaar met het 5e deel.
    Deel 6 en 7 liggen al te wachten
    (\_/)
    (o.o) This is Bunny. Copy Bunny to your signature
    (>< ) to help him in his world domination quest!

  20. #670

    Standaard

    Momenteel bezig in:



    En gisteren voor 4€ op de rommelmarkt aangeschaft:


  21. #671

    Standaard

    Net The boys from Brazil & The curious incident of the dog in the night-time uit!

    Daarvoor gelezen:
    De Vierde man
    De Zonnewijzer
    Sonny Boy
    Twee Vrouwen
    De verteller van de wind
    Mijn land van duizend heuvels
    The collector
    Marte Jacobs

  22. #672

    Standaard

    Deze vandeweek gekocht:



    Ben erg benieuwd.

  23. #673

    Standaard

    Twee vrouwen - Harry Mulisch
    Nogal hoogdravend werk dat door de bespiegelingen het onderliggende thema sterk ondergraaft. Desalniettemin leest het lekker weg maar het is niet een van zijn beste boeken, ik snap wel waarom men gekozen heeft voor deze titel als Nederland Leest van vorig jaar.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  24. #674

    Standaard

    Berlijn de ondergang 1945 - Anthony Beevor
    Beevor bracht dit jaar zijn boek over D-Day uit wat gepaard ging met veel publiciteit. Maar ook zijn boeken over Berlijn en Stalingrad zijn om te smullen. Beevor schrijft aan de ene kant heel prettig leesbaar, en weet door veel anekdotes en citaten in zijn tekst te verwerken de aandacht er goed bij te houden. Aan de andere kant is hij militair historicus en krijg je ook pagina's over troepenbewegingen en fronten.
    De opmars van het Rode Leger, de ontberingen van de bevolking in de door hun veroverde gebieden, de pogingen van het Duitse leger om de Russen terug te drijven en de situatie in Berlijn worden zeer helder beschreven en dit boek vult een mooi hiaat in de laatste publicaties rondom WOII. Wat vooral in het oog springt zijn de passages over de verkrachtingen van het Rode Leger, waardoor niemand die dit boek heeft gelezen dit als uitzonderingen af zou kunnen doen.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  25. #675

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nielsje Bekijk bericht
    Berlijn de ondergang 1945 - Anthony Beevor
    Beevor bracht dit jaar zijn boek over D-Day uit wat gepaard ging met veel publiciteit. Maar ook zijn boeken over Berlijn en Stalingrad zijn om te smullen. Beevor schrijft aan de ene kant heel prettig leesbaar, en weet door veel anekdotes en citaten in zijn tekst te verwerken de aandacht er goed bij te houden. Aan de andere kant is hij militair historicus en krijg je ook pagina's over troepenbewegingen en fronten.
    De opmars van het Rode Leger, de ontberingen van de bevolking in de door hun veroverde gebieden, de pogingen van het Duitse leger om de Russen terug te drijven en de situatie in Berlijn worden zeer helder beschreven en dit boek vult een mooi hiaat in de laatste publicaties rondom WOII. Wat vooral in het oog springt zijn de passages over de verkrachtingen van het Rode Leger, waardoor niemand die dit boek heeft gelezen dit als uitzonderingen af zou kunnen doen.
    Toevallig heb ik Berlijn en Stalingrad ook recent gelezen. Prima recensie Niels. Het gevoel dat ik aan beide boeken heb overgehouden is dat er wel heel veel mensenlevens verspild zijn vanwege de ego's van de heren Hitler en Stalin die werkelijk geen cent gaven om hun eigen mannen/vrouwen/kinderen, maar ze slechts zagen als instrumenten.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

Pagina 27 van 34 EersteEerste ... 17232425262728293031 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •