Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Leon The Professional Blu-Ray

    Ik weet dat de duitse "Leon der profi" bestaat. Maar twijvel of ik deze zal aanschaffen. Ik heb het niet zo op duitse titels en menus enzo. Ik begrijp dat Play.com deze titel voor september heeft staan, dus waarschijnlijk toch een UK uitgave. Maar.. ik kan er nergens wat over vinden op internet. Weten jullie wat meer?

    Dat de duitse versie een steelbook is is geweldig, maar zou de UK uitgave dat ook zijn? Ze gaan beiden namelijk voor dezelfde prijs.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de Duitse Leon en deze is echt geweldig. Heeft een 7.1 audiotrack en alle extra's van de eerder verschenen SE's. Heb me niet gestoord aan de duitse menu's oid.

  3. #3

    Standaard

    Er zit dus wel een duitse dvd-menu op?

  4. #4

    Standaard

    Ik hoor wel wisselende geluiden over deze Duitse uitgave van Leon

    Hier wat reviews (die overigens wel positief zijn):
    http://www.blu-ray.com/movies/movies...01&show=review
    http://www.blu-raydefinition.com/rev...ay-review.html

    Maar op amazon.de wat gebruikersbesprekingen die ronduit negatief zijn:
    Das Master schein das gleiche zu sein wie bei der Steelbook-DVD-Variante. Es ist ein Dauerrauschen von Anfang bis Ende. Egal ob helle, dunkle, Nah- oder Fernaufnahmen. Die Verwechslung mit Filmkorn ist au[s]geschlosse[n]. Auch ist die Schärfe leider nicht besser als bei der DVD. Selbst in Nahaufnahmen sind Hautporen oder Haarsträhnen nicht auf HD Niveau. Habe den Film auf einem FullHD 50" Plasma gesehen und leider werden bei immer größeren Diagonalen auch die Fehler immer mehr hervorgehoben. Besitzer von Beamern kennen das Problem. Die Farben sind natürlich gehalten.
    Deutlich besser als die DVD. Soweit so gut. Leider rauscht das Bild sehr stark. Anders als bei 300 ist das offenbar leider kein Stilmittel, sondern schnödes, störendes Filmkorn.
    Die Schärfe ist mal ganz gut, meist aber leider gerade mal Durchschnitt (Meine Star-Wars-DVDs (!) kommen da fast schon ran).
    Farben sind i.o. und das Bild liegt für einen alten Film sehr ruhig auf der Leinwand.
    Fazit Bild:
    Rauschen/Korn und mäßige Schärfe verhageln einem das Bild. Wer noch andere Blu-Rays sein eigen nennt, wird wissen, wie klar ein Bild aussehen kann. Bildplastizität und ein tiefer Bildeindruck bleiben so auf der Strecke!
    Andere kopers zijn dan weer positiever. Het geluid is wel een minpunt bij alle besprekingen.

    Ikzelf vind hem vooral erg duur en ik heb niets met steelbooks (waar ik dan wel voor moet betalen). Ik wacht tot na de zomer wel op de UK-uitgave die nu in de pre-order al goedkoper is dan de Duitse versie en rap in prijs zal dalen wegens alle concurrende webshops in de UK.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-06-2009 om 12:01
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #5

    Standaard

    Die Duiters allemaal klagen over de Duitse geluidstrack, die klint t.o.v. de Engelse dof.
    Lijkt mij wel lachen om Mathilde/Natalie Portman tegen Leon te horen zeggen dat zij ook een "Schrubber" wil zijn. Nasynchronatie is echt .

  6. #6

    Standaard

    Ik heb die Duitse Léon en ik vind 'm fantastisch. Ik vond het beeld zeer scherp. BR heeft zowel bioscoopversie als de directorscut, . Er zijn Duitse ondertitels maar die kun je uitzetten. Belangrijkste nadeel (voor huisgenoten die minder vlot in het Engels zijn): er zijn geen Engelse ondertitels. Voor andere gegevens zie de titel in mijn DVDprofiler-verzameling.

    Wonend in Maastricht was het geen moeite even naar Aken te gaan om 'm te halen (regionale busdagkaart kost hier 5 euro, niet veel). Maar uit je mail maak ik op dat het geen echte urgentie voor jou heeft, dus als je per sé de UK-versie wilt is dat jouw keuze.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  7. #7

    Standaard

    In Frankrijk komt volgende week ook een blu-ray van Léon uit. Het zal een slim digipack zijn. Op die uitgave is er een o.v. en een franse versie.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Wonend in Maastricht was het geen moeite even naar Aken te gaan om 'm te halen (regionale busdagkaart kost hier 5 euro, niet veel). Maar uit je mail maak ik op dat het geen echte urgentie voor jou heeft, dus als je per sé de UK-versie wilt is dat jouw keuze.
    Vanuit Nijmegen is Duitsland ook een steenworp. Maar ik werd dus door de prijs en de matige recensies afgeschrikt (wat heb je in de Duitse winkel betaald als ik vragen mag? Valt me op dat de Duitse DVD/BD-prijzen in de winkels nog een fractie hoger liggen dan wat hier bij de FRS en V&D enzo wordt gevraagd). Ik denk dat ik toch nog even afwacht hoe de UK-versie uitpakt.
    Laatst aangepast door Oakey : 02-06-2009 om 18:56
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  9. #9

    Standaard

    29,00 euro bij MediaMarkt Aken, december 2008.
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties. Over kwaliteit is natuurlijk altijd moelijk te praten. Hoe willen ze kwaiteit van een nieuwe film zoals 300 met veel computerwerk vergelijken met een film uit 1992? Altijd moeilijk beoordelen dit. En urgentie is er natuurlijk altijd, het is gewoon een steengoeie film :P Ik zou graag willen dat de UK versie ook een steelbook wordt met de uncut en theatrical-version.

  11. #11

    Standaard

    Optimum gaat tussen juni en september bijna 40 titels op Blu-Ray uitbrengen, waaronder Léon en een berg andere Bessons. Klik

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Schenkstroop Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties. Over kwaliteit is natuurlijk altijd moelijk te praten. Hoe willen ze kwaiteit van een nieuwe film zoals 300 met veel computerwerk vergelijken met een film uit 1992? Altijd moeilijk beoordelen dit. En urgentie is er natuurlijk altijd, het is gewoon een steengoeie film :P Ik zou graag willen dat de UK versie ook een steelbook wordt met de uncut en theatrical-version.
    Het is onzin dat een nieuwe film er per definitie 'beter' uit ziet dat een 'oudere' titel. En hoe zou je 'betere kwaliteit' definiëren?
    Als de film eruit ziet zoals hij eruit hoort te zien, ben ik tevreden. Of dat nu softer beeld en/of meer grain oplevert of niet.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    29,00 euro bij MediaMarkt Aken, december 2008.
    Dat bedoel ik, is ongeveer 2 x het bedrag dat ik er aan wil uitgeven.
    Ben wel benieuwd naar de UK-uitgave
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Het is onzin dat een nieuwe film er per definitie 'beter' uit ziet dat een 'oudere' titel. En hoe zou je 'betere kwaliteit' definiëren?
    Als de film eruit ziet zoals hij eruit hoort te zien, ben ik tevreden. Of dat nu softer beeld en/of meer grain oplevert of niet.
    Het is voor mij wel een feit dat met nieuwere codecs als h264, je bronmateriaal al erg schooon en egaal moet zijn met minimale grain. Anders krijg je dudielijke artifacten als
    kleuren-waaiers en zichtbare macroblocking. Ik denk dat dat ook de reden is dat MPEG2 niet helemaal uit is. Die codec duldt wat meer ruis zonder dat het erg vies uit gaat zien na het coderen. Het punt van schonere bron-materiaal (zoals bij nieuwe films met veel computerwerk) is dat je eindbestand dan kleiner wordt. H264 flipt al helemaal als het met ruis te maken krijgt. Dan gaat de bitrate omhoog.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Schenkstroop Bekijk bericht
    Het is voor mij wel een feit dat met nieuwere codecs als h264, je bronmateriaal al erg schooon en egaal moet zijn met minimale grain. Anders krijg je dudielijke artifacten als
    kleuren-waaiers en zichtbare macroblocking. Ik denk dat dat ook de reden is dat MPEG2 niet helemaal uit is. Die codec duldt wat meer ruis zonder dat het erg vies uit gaat zien na het coderen. Het punt van schonere bron-materiaal (zoals bij nieuwe films met veel computerwerk) is dat je eindbestand dan kleiner wordt. H264 flipt al helemaal als het met ruis te maken krijgt. Dan gaat de bitrate omhoog.
    Met Blu-Ray verwacht ik toch wel dat je gewoon een film kan zien zoals hij bedoeld is (al dan niet met grain) zonder dat het comprimeren problemen geeft. Zorgen voor minder ruimte op een schijf lijkt me geen excuus om dan maar grain weg te poetsen, in ieder geval.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #16

    Standaard

    De UK-bd-uitgave van Léon is net verschenen en wordt door diverse reviewers gezien als de beste van de 3 (beter dus dan de Franse of de Duitse uitgave), maar krijgt toch maar matige beoordeling van de beeldkwaliteit: veel te veel contrast (zie bijvoorbeeld hier of hier). Geluid wordt ook als niet bijzonder beoordeeld. Jammer. Toch zal dit de versie zijn die ik ga aanschaffen als de prijs wat verder gedaald is.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-09-2009 om 18:58
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    De UK-bd-uitgave van Léon is net verschenen en wordt door diverse reviewers gezien als de beste van de 3 (beter dus dan de Franse of de Duitse uitgave), maar krijgt toch maar matige beoordeling van de beeldkwaliteit: veel te veel contrast (zie bijvoorbeeld hier of hier). Geluid wordt ook als niet bijzonder beoordeeld. Jammer. Toch zal dit de versie zijn die ik ga aanschaffen als de prijs wat verder gedaald is.
    Misschien even afwachten hoe de US release er uit gaat zien !..Deze wordt 17 November door Sony uitgebracht.

    Hopelijk wordt deze regiovrij, en gaan ze er geen regiocode aan toevoegen omdat "Leon" in Europa door andere maatschapijen wordt uitgebracht.
    Want die kans acht ik toch wel rieëel
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Misschien even afwachten hoe de US release er uit gaat zien !..Deze wordt 17 November door Sony uitgebracht.
    Hm, ja goeie tip. Ik heb toch geen haast; mijn 2-disc CE DVD is al verkocht, kan nog wel ff wachten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Hopelijk wordt deze regiovrij, en gaan ze er geen regiocode aan toevoegen omdat "Leon" in Europa door andere maatschapijen wordt uitgebracht.
    Want die kans acht ik toch wel r[e]ëel
    Volgens mij is dat juist een reden om wél een regiocode toe te voegen, juist omdat ze alleen de rechten hebben om de film in de VS uit te brengen. Zie de Criterion bd's.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-09-2009 om 20:13
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Volgens mij is dat juist een reden om wél een regiocode toe te voegen, juist omdat ze alleen de rechten hebben om de film in de VS uit te brengen. Zie de Criterion bd's.
    Dat bedoel ik ook
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Dat bedoel ik ook
    Ah, ok. Sony/Universal brengt wel de meeste bd's regiovrij uit, dus misschien is er hoop.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  21. #21

    Thumbs up

    De US-versie is uit en inderdaad regiovrij. De beeldkwaliteit wordt lovend besproken, van de problemen die de UK-versie heeft wordt niet gerept. Zie hier voor een review.
    Laatst aangepast door Oakey : 21-11-2009 om 13:45
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  22. #22

    Standaard

    Een review van DVDbeaver met vergelijkende screenshots van de Franse en UK uitgave:
    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews7/leon.htm

    Ook de uitgave van Sony heeft de aanpassing van het contrast, wat na verluid de intentie van de regisseur is geweest.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Een review van DVDbeaver met vergelijkende screenshots van de Franse en UK uitgave:
    http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews7/leon.htm

    Ook de uitgave van Sony heeft de aanpassing van het contrast, wat na verluid de intentie van de regisseur is geweest.
    Maar heeft wel de hoogste bitrate en komt er als beste uit.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  24. #24

    Standaard

    Enige wat mij erg bekoord is het feit dat de extended version erop staat maar op dit moment vind ik hem nog te duur. Even wachten nog maar.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maniac e Bekijk bericht
    Enige wat mij erg bekoor[t] is het feit dat de extended version erop staat maar op dit moment vind ik hem nog te duur. Even wachten nog maar.
    Hebben we het over dezelfde film De regiovrije US-versie kostte mij inclusief verzenden €14,50; de UK versie ligt voor €11,75 bij Play.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •