Pagina 99 van 101 EersteEerste ... 49899596979899100101 LaatsteLaatste
De resultaten 2.451 tot 2.475 van 2525 worden weergegeven.
  1. #2451

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Ik noem een film "Who's that girl?" van Madonna.Hoe vind je van deze film?Ben benieuwd wat je dan ervan zegt!
    Dit kwaliteit van de films bedoel ik nou ermee dat er nog bagger films verkocht worden voor 1 eurootjes.
    Ik zou graag antwoord geven, maar ik kan je argumentatie *echt* niet volgen...

    Who's that girl? Heb ik in de bioscoop gezien destijds Ben het wel met je eens dat het een baggerfilm is.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #2452

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik zou graag antwoord geven, maar ik kan je argumentatie *echt* niet volgen...

    Who's that girl? Heb ik in de bioscoop gezien destijds Ben het wel met je eens dat het een baggerfilm is.
    Och, who's that girl is best amusant om 1 keer te zien, als jaren-80 tijdsbeeld. Niet zo goed als Ferris Bueller of Trading Places oid, maar toch wel iets dat je een keer gezien moet hebben al was het maar als onderdeel van je historische kennis van Madonna

  3. #2453

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Een excuses vind ik wel op zijn plaats aangezien ik de industrie nog nooit negatief beinvloed heb en geen bitje illegaal bezit...
    Ja, dat is de waarheid, downloaden is legaal.....je hebt dus geen bitje illegaal bezit, lekker bijdehand, maar daar ga ik geen excuus voor maken.

    Maar netjes is anders, nu ben ik zelf ook niet onschuldig, kijk ook wel eens een download. Maar bewaar ze niet en tel ze ook niet bij mijn verzameling alsof ik ze als een DVD/BR/HD in mijn bezit zou hebben.

    Ik doe de industrie ook geen kwaad, over het algemeen komen de downloads bij mij vroeger of later als een tastbaar, legaal gekochte versie in huis. Momenteel staat het huis op z'n kop, maar wil best wel eens een fotootje plaatsen van mijn verzameling, als jij dat zou doen kijken we waarschijnlijk naar een stapeltje harde schijven
    Have fun and enjoy your collection

  4. #2454

    Standaard

    Gaan we daarover weer discusseren...

    Maar Blu-ray loopt in het algemeen niet zo hard als Vogeltje29 doet beweren.
    Hij woont/werkt toevallig in een omgeving waar het goed loopt, maar in het algemeen loopt het niet zo hard

    Ik durf trouwens gerust te stellen dat ik de grootste BD collectie van heel mijn woonplaats heb!

    @Vogeltje: Ga eens buiten je woon/werkplaats kijken en peil hoe het er in Nederland gemiddeld voor staat, want jij hebt een TE rooskleurig beeld, echt waar!

  5. #2455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Gaan we daarover weer discusseren...

    Maar Blu-ray loopt in het algemeen niet zo hard als Vogeltje29 doet beweren.
    Hij woont/werkt toevallig in een omgeving waar het goed loopt, maar in het algemeen loopt het niet zo hard

    Ik durf trouwens gerust te stellen dat ik de grootste BD collectie van heel mijn woonplaats heb!

    @Vogeltje: Ga eens buiten je woon/werkplaats kijken en peil hoe het er in Nederland gemiddeld voor staat, want jij hebt een TE rooskleurig beeld, echt waar!
    Ik wou al zeggen, als het daadwerkelijk zo goed zou gaan met de verhuur van Blu-ray films dan zou de Videoland bij mij in de buurt wel flink wat meer exemplaren in huis hebben.
    Ik moet trouwens zeggen dat Blu-ray bij lange na niet in de buurt komt bij 2K projectie, er is nog steeds een gigantisch verschil wat je misschien niet gelijk ziet op een 50 inch scherm maar wel wat je ziet op een bioscoop scherm (trust me, I know).
    Ikran is not horse!

  6. #2456

    Standaard

    Weet ik!
    De resolutie van 2K DCI is maar amper iets hoger dan BD, maar je hebt wel wel 12 bit kleurdiepte per kleurkanaal en geen chroma subsampling, oftewel 4:4:4. (ok, bij 3D is het gewoon 4:2:2, maargoed )
    En natuurlijk veel minder compressie dankzij JPEG2000 en zeer hoge bitrates.

    Jaja, ik weet nog wel wat!

  7. #2457
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Toshiba Finally Considering Blu-Ray

    Wed Jul 08, 2009 at 01:00 PM ET
    Tags: Toshiba, Industry Trends, HD Gear (all tags)
    Former HD-DVD champions Toshiba are finally talking out loud about making the jump that so many have already made.
    According to Nikkei, a provider of Japanese business news, Toshiba’s president Atsutoshi Nishida is considering producing Blu-Ray players. “It makes no sense to decide not to enter the Blu-Ray market simply because we lost the DVD-format war.” said Nishida. “We cannot change the fact that we lost, but we would like to keep our options open.”

    While there is still competition from streaming services, it’s clear that Blu-Ray is the way to go in a physical media format, and it really seems like bad business not to have something on the market. Just what Nishida means by keeping their options open is unclear, but expect a big announcement from Toshiba in the near future.
    See what people are saying about this story in our forums area, or check out other recent discussions.

    Zwaar terug, on topic met deze info.
    The last remains of that old religion

    Bron
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #2458

    Standaard

    Hehe, de kogel is door de kerk!

  9. #2459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Hehe, de kogel is door de kerk!
    De mogelijkheid open houden zegt niet zoveel...
    Niet dat ik bezwaar heb tegen een Blu-ray speler van Toshiba, persoonlijk hoop ik dan dat ze ook HD-DVD functionaliteit er in bouwen, als goodwill tegen de eigenaren van HD-DVD's, gewoon als bonus o.i.d.
    Ikran is not horse!

  10. #2460

    Standaard

    Ik heb me al heel lang afgevraagd wat voor media door bioscopen wordt gebruikt voor het projecteren op zo'n grote doek. Zal vast wel geen BD zijn. Wat dan wel?
    Filmrollen zijn dacht ik allang passe'.

  11. #2461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Gaan we daarover weer discusseren...

    Maar Blu-ray loopt in het algemeen niet zo hard als Vogeltje29 doet beweren.
    Hij woont/werkt toevallig in een omgeving waar het goed loopt, maar in het algemeen loopt het niet zo hard

    Ik durf trouwens gerust te stellen dat ik de grootste BD collectie van heel mijn woonplaats heb!

    @Vogeltje: Ga eens buiten je woon/werkplaats kijken en peil hoe het er in Nederland gemiddeld voor staat, want jij hebt een TE rooskleurig beeld, echt waar!
    Ik vind het prima dat je mij te rooskleurig vindt maar ga eens ook peilen via internet-verkopen,daar gaan het nog harder dan je denkt!
    Internet wordt vaker gebruikt om stapels blu-ray films te worden besteld zoals ik ook vaker doet dus niet alleen in de winkels kijken maar ook via internet!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  12. #2462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Schenkstroop Bekijk bericht
    Ik heb me al heel lang afgevraagd wat voor media door bioscopen wordt gebruikt voor het projecteren op zo'n grote doek. Zal vast wel geen BD zijn. Wat dan wel?
    Filmrollen zijn dacht ik allang passe'.
    Waar niet digitaal geprojecteerd wordt (en dat gebeurt niet in veel Nederlandse bioscopen) worden gewoon nog filmrollen gebruikt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #2463

    Standaard

    Nou, Tranformers 2, Ice Age 3 en Harry Potter 6 hebben in NL een aardig grote digitale release.
    Maar je hebt gelijk, het meeste (zoniet ''bijna alles'') is nog steeds 35mm.

    Hoe wordt er digitaal geprojecteerd?
    DCI noemt men dat, met een server waar de film encrypted opstaat, die vervolgens met een geauthoriseerde sleutel afspeeld kan worden. (die wordt vaak apart via e-mail o.i.d. verzonden)
    Die server zit dan via dual-link HD-SDI en een UTP kabeltje met de projector verbonden en met AES/EBU via een DB-25 connector naar de digitale geluidsprocessor of een losse DAC die vervolgens weer doorverbonden zit met een analoge processor.
    De films worden heden ten dage aangeleverd op een harde schijf, die dan met de server verbonden wordt en met een paar muisklikken wordt die film uitgepakt/gekopieerd op de schijven (staan in RAID) van de server.

    @Schenkstroop: Als je erg nieuwsgierig bent, vraag dan eens aan een operateur of hij je in de projectiekamer je het één het ander kan uitleggen.

  14. #2464

    Standaard

    Allemaal leuk en aardig deze technische verhaaltjes, maar het is natuurlijk wel behoorlijk offtopic mensen. Graag weer ontopic dus!

  15. #2465

    Standaard

    Nog wat voor de realisten onder ons.

    Blu-ray wat doet de consument ermee?Voor de derde keer hielden GfK Benelux en Broadcast Press een RealityCheck-sessie. Op 17 december stond de RealityCheck in het teken van Blu-ray.
    RealityCheck Blu-ray brengt de belangrijkste spelers uit de hele distributieketen bij elkaar.
    Naast diverse topsprekers uit de markt gaf GfK consultant Barbara Schouten een verhelderende presentatie. Zij gaf de actuele inzichten op het gebied van hardware en video/dvd en maakt de koppeling naar alle randvoorwaarden voor groei in het HD-tijdperk.
    U kunt de presentatie hier downloaden: bluray.pdf
    U krijgt antwoord op vragen als:
    • Waarom nu investeren in Blu-ray?
    • Welke drie stappen zijn er nodig voor het succes van Blu-ray?
    • Is Blu-ray vervangend of complementair?
    • Wat zijn de belangrijkste kansen en bedreigingen in 2009 voor het slagen van Blu-ray?

  16. #2466

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik doe de industrie ook geen kwaad, over het algemeen komen de downloads bij mij vroeger of later als een tastbaar, legaal gekochte versie in huis. Momenteel staat het huis op z'n kop, maar wil best wel eens een fotootje plaatsen van mijn verzameling, als jij dat zou doen kijken we waarschijnlijk naar een stapeltje harde schijven
    Tja, dvd.nl mede forumleden. Zo laag is dvdprofilersfilmgek nu.........

    Maar ik weet niet of jij mijn foto's wilt zien, wordt je alleen maar depressief van en zo knap ben ik nu ook weer niet....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #2467

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Nog wat voor de realisten onder ons.

    Blu-ray wat doet de consument ermee?Voor de derde keer hielden GfK Benelux en Broadcast Press een RealityCheck-sessie. Op 17 december stond de RealityCheck in het teken van Blu-ray.
    RealityCheck Blu-ray brengt de belangrijkste spelers uit de hele distributieketen bij elkaar.
    Naast diverse topsprekers uit de markt gaf GfK consultant Barbara Schouten een verhelderende presentatie. Zij gaf de actuele inzichten op het gebied van hardware en video/dvd en maakt de koppeling naar alle randvoorwaarden voor groei in het HD-tijdperk.
    U kunt de presentatie hier downloaden: bluray.pdf
    U krijgt antwoord op vragen als:
    • Waarom nu investeren in Blu-ray?
    • Welke drie stappen zijn er nodig voor het succes van Blu-ray?
    • Is Blu-ray vervangend of complementair?
    • Wat zijn de belangrijkste kansen en bedreigingen in 2009 voor het slagen van Blu-ray?
    Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar die powerpoint is bij mij extreem traag, 1min. laadtijd per slide.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #2468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar die powerpoint is bij mij extreem traag, 1min. laadtijd per slide.
    Als je hem eerst opslaat en dan bekijkt gaat het heel wat sneller.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #2469

    Standaard

    Gelukkig is mijn blu ray speler sneller.......

    Pfff, wat een drama dit zeg. Heb het maar opgegeven.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #2470

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Nog wat voor de realisten onder ons.

    Blu-ray wat doet de consument ermee?Voor de derde keer hielden GfK Benelux en Broadcast Press een RealityCheck-sessie. Op 17 december stond de RealityCheck in het teken van Blu-ray.
    RealityCheck Blu-ray brengt de belangrijkste spelers uit de hele distributieketen bij elkaar.
    Naast diverse topsprekers uit de markt gaf GfK consultant Barbara Schouten een verhelderende presentatie. Zij gaf de actuele inzichten op het gebied van hardware en video/dvd en maakt de koppeling naar alle randvoorwaarden voor groei in het HD-tijdperk.
    U kunt de presentatie hier downloaden: bluray.pdf
    U krijgt antwoord op vragen als:
    • Waarom nu investeren in Blu-ray?
    • Welke drie stappen zijn er nodig voor het succes van Blu-ray?
    • Is Blu-ray vervangend of complementair?
    • Wat zijn de belangrijkste kansen en bedreigingen in 2009 voor het slagen van Blu-ray?
    Wat ik wel mee eens ben,de filmmaatschappijen moeten onmiddelijk stoppen met veel dvd's maken en meer blu-rays laten uitbrengen dan bereiken ze de massa's!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  21. #2471

    Standaard

    Ik denk dat ze dan mensen uit boosheid eerder een kopietje laten trekken, die wel op een normale DVD speler af te spelen is.

  22. #2472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Wat ik wel mee eens ben,de filmmaatschappijen moeten onmiddelijk stoppen met veel dvd's maken en meer blu-rays laten uitbrengen dan bereiken ze de massa's!



    Sorry hoor, maar waarom minder van iets produceren waarvan de productiekosten bijna op nul staan en het product zichzelf nog steeds zeer goed weet te verkopen?

  23. #2473

    Standaard

    Inderdaad, kan je bijna net zo goed de alle home-entertainment divisies van filmmaatschappijen afschaffen.

  24. #2474

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Wat ik wel mee eens ben,de filmmaatschappijen moeten onmiddelijk stoppen met veel dvd's maken en meer blu-rays laten uitbrengen dan bereiken ze de massa's!
    Ja moeten ze vooral doen, en dan ook de prijs flink omhoog schroeven Dat zullen de mensen heel fijn vinden en dan hollen ze nog harder naar de winkel om daar een stapeltje blu ray spelers aan te schaffen.

    Dacht het niet, ik houd niet zo van downloads, maar dat wil niet zeggen dat het hier niet kan. HD kwaliteit film binnen anderhalf uur op de popcorn, zo hard heb ik blu ray nou ook weer niet nodig, ik laat me niet dwingen.

    Volgens mij heb je een klap van de Blu Ray molen gehad en overdrijf je de blu ray omzet bij je met 1000%. Slechts 5 op een dag ipv 50. De meeste mensen lopen helemaal nog niet warm voor Blu Ray, wel voor sommige blu rayspelers, vooral als die spelers AVCHD en MKV bestanden van 1080p kunnen afspelen.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #2475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja moeten ze vooral doen, en dan ook de prijs flink omhoog schroeven Dat zullen de mensen heel fijn vinden en dan hollen ze nog harder naar de winkel om daar een stapeltje blu ray spelers aan te schaffen.

    Dacht het niet, ik houd niet zo van downloads, maar dat wil niet zeggen dat het hier niet kan. HD kwaliteit film binnen anderhalf uur op de popcorn, zo hard heb ik blu ray nou ook weer niet nodig, ik laat me niet dwingen.

    Volgens mij heb je een klap van de Blu Ray molen gehad en overdrijf je de blu ray omzet bij je met 1000%. Slechts 5 op een dag ipv 50. De meeste mensen lopen helemaal nog niet warm voor Blu Ray, wel voor sommige blu rayspelers, vooral als die spelers AVCHD en MKV bestanden van 1080p kunnen afspelen.
    blablabla ga mij even vertellen dat blu-ray niet warm loopt.....
    Ik hou mijn bek even dicht en we praten over 5 jaar wel hoe het gegaan is....
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

Pagina 99 van 101 EersteEerste ... 49899596979899100101 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •