We hebben thuis besloten om een nieuwe Panasonic plasma te kopen, de G20/G25 reeks die zal volgende maand ongeveer verschijnt. We willen laten kalibreren nadat hij ingespeeld is (hoeveel uur zal dit ongeveer duren?), maar ik heb er zelf geen ervaring mee, vandaar enkele vraagjes. Is het laten kalibreren van je televisie door een professional de moeite waard en heeft het echt alle voordelen die men zegt dat het heeft?
De voordelen van de kalibratie zijn:
* Een boost in performance, uw weergever presteert stukken beter.
* Verlenging van de levensduur, dit kan oplopen van 2x tot vele malen (bij bv plasma).
* Het beeld ziet eruit zoals de filmmaker het bedoelt heeft.Ook zou ik willen weten wie ervaring heeft met welke personen die dit doen. Ik heb tot nu toe gehoord van deze winkel en deze. We zijn uit België, dus wellicht is een Belgische winkel wel handiger. Heeft iemand hier ervaring met winkels/personen die dit doen en kan je me hierover advies geven? Of zou normaal gezien wel elke professional met de nodige apparatuur, opleiding en ervaring tot hetzelfde resultaat moeten komen? (dus de winkels met een isf certificatie zijn allemaal even goed?)Veel gehoorde opmerkingen van onze klanten zijn:
* meer diepte in het beeld
* scherper beeld, meer detail
* veel betere kleurweergave
* veel meer rust in het beeld
* betere schaduw en wit detailiring
* algemene kleur indruk is veel natuurlijker, zo ziet het er in het echt ook uit.
Alvast bedankt voor de hulp