Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 59 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik leg persoonlijk dan maar voorlopig de parallel dat Lancaster Dodd zich tot L. Ron Hubbard vergelijkt als Dirk Diggler tot John Holmes.

    Greenwood is altijd fantastish, Radiohead of niet. Over een paar weken weten we meer

  2. #27

    Standaard

    En een nieuw promo-clipje, op de officiële site van de film.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #28

    Standaard

    lijkt me echt een geweldige film..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #29

    Standaard

    Phoenix heeft al heeeel lang niet in een film gespeeld en hier lijkt ie een erg sterke rol neer te zetten.

  5. #30

    Standaard

    Weer een clip(je).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #31

    Standaard

    Benieuwd of we deze in 70MM kunnen aanschouwen ergens in Nederland.

  7. #32

    Standaard

    En weer een trailer. De internetpagina waar de link naar verwijst noemt het de laatste domestic trailer.
    Laatst aangepast door mark t : 28-08-2012 om 09:46
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #33

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Gevalletje 'oeps' bij het knippen en plakken van de link. Ik heb hem aangepast. De youtube-link is natuurlijk ook prima.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #35

    Standaard

    Nog een kort clipje dat tijdens een interview met Amy Adams bij David Letterman te zien was. Het interview zelf staat ook op de site.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #36

    Standaard

    Weer een clip. Phoenix doet een Rorschach-test, waaruit duidelijk wordt dat hij een lichte obsessie heeft.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #37

    Standaard

    Ik heb de film onlangs gezien op het filmfestival van Venetie. Grappig om die laatste clip te zien. Deze scène zit niet op die wijze in de film, dit is een alternatieve en uitgebreidere (wat explicietere) versie van de scène die in de film te zien is.

  13. #38

    Standaard

    Belangrijker: wat vond je er, liefst met wat argumentatie maar zonder spoilers, van?

  14. #39

    Standaard

    Hij is erg goed, maar het is niet hét meesterwerk waar ik op hoopte. Nu waren de verwachtingen ook wel absurd hoog na films als Magnolia en There Will Be Blood, en laat The Master zich wat lastiger analyseren, maar voor wat het waard is bij deze een korte recensie die ik onlangs ergens neergepend heb:

    Het gebeurt weleens dat een reputatie van een film dermate vooruitsnelt dat het lastig wordt deze nog onbevangen te bekijken. The Master is er zo'n een; nadat de media stelden dat de nieuwe PTA zou gaan over het ontstaan van de Scientology beweging, was het project al controversieel voordat er ook maar een meter film was geschoten. En wat blijkt: The Master is geen aanklacht tegen de beruchte sekte. De film blijkt zelfs helemaal geen aanklacht. En daar moet je als kijker wel even overheen stappen.

    Je zou denken dat PTA, na de felle kritiek die hij in There Will Be Blood nog uitte op het kapitalisme versus het katholicisme, een project als dit zou aangrijpen om fel tekeer te gaan tegen sektes en wat daar al niet mis mee is. Maar waar The Master hier ongetwijfeld zijn wortels kent, is de film waarschijnlijk tijdens het schrijf- en schietproces geëvolueerd tot iets anders. Het eindproduct kent vele thema's en vele multi-interpretabele momenten waarin de kijker zelf maar betekenis moet vinden. Een emotionele geiser zoals TWBB die kende, ontbreekt hier. Op het eerste gezicht maakt dit de film teleurstellend minder scherp, maar bij nabeschouwing blijkt er genoeg te intrigeren.

    En daarmee onderscheidt The Master zich sterk van PTA's vorige projecten, samen met een lichtere toon (humor doet zowaar zijn intrede in het anders zo bloedserieuze werk) en het in de tweede akte voor een groot deel verlaten van de kenmerkende PTA-regiestijl. Het is op dit punt, dat inzet halverwege de film, dat het verhaal wat begint te slepen en dreigt te vervallen in een drama zonder diepgang. Niet dat dit segment betekenisloos is, maar het is (bij gebrek aan een beter woord) te gewoontjes, te recht-door-zee voor een regisseur als PTA.

    En het is ook in dit deel dat de film steeds sterker gaat leunen op de fenomenale vertolkingen van de cast; van de sterk acterende Phoenix (Oscar-waardig), Hoffman (idem; het breekbare zelfvertrouwen dat Hoffmann in zijn rol legt is briljant en doet je afvragen of er een andere acteur zou zijn die dit zou kunnen evenaren) en, minder vanzelfsprekend, Amy Adams, die een rol neerzet die vele kijkers zal verrassen.

    Maar The Master is op zijn best wanneer de atonale, unheimische score van Jonny Greenwood het ritme dicteert van PTA's scherpe dialogen, en Hoffmann en Phoenix elkaar mogen uitdagen in bijzonder intense vraaggesprekken. De mannen zijn hier zozeer op elkaar ingespeeld, dat het oneerlijk zou zijn om slechts een van de twee te nomineren voor een Oscar. Maar ook de regie, de muziek, het script... het zou mij allemaal niet verbazen als dit weer erkenning gaat krijgen van de Academy. En het zou zonder meer terecht zijn.

    En toch; plaats The Master in het rijtje met Magnolia en There Will Be Blood, en het voelt aan als het mindere werk. Het lijkt een oneerlijke vergelijking, maar het is de standaard die PTA zelf gezet heeft. The Master is géén kant-en-klaar meesterwerk. Het is wél filmmaken op hoog niveau.The Master moet groeien.
    Laatst aangepast door BobdH84 : 08-09-2012 om 20:43 Reden: Overzichtelijker opmaak.

  15. #40

    Standaard

    Anderson heeft in Venetië de prijs voor beste regisseur gewonnen en de prijs voor beste acteur is voor Phoenix en Hoffman samen. De film had ook de Gouden Leeuw voor beste film gewonnen, ware het niet dat de regels van het filmfestival niet (meer) toestaan dat één film in meer dan twee belangrijke categorieën met de hoofdprijs aan de haal gaat.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #41

    Standaard

    Nieuwe Franse poster (groter via de link):


    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #42

    Standaard

    Weet iemand of deze in 70MM gaat draaien ergens in Nederland, of is dat alleen voor Amerika voorbehouden?

  18. #43

    Standaard

    Coole poster
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #44

    Standaard

    In Australie zal de film ook in 70MM te zien zijn, op enkele plaatsen. Er is nog hoop voor Europa/Nederland.

  20. #45

    Standaard

    Het grootste struikelblok voor mij is Hoffman. Ben nooit fan geweest van deze man en vind hem ronduit irritant. Hopelijk valt het in deze film mee.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Het grootste struikelblok voor mij is Hoffman. Ben nooit fan geweest van deze man en vind hem ronduit irritant. Hopelijk valt het in deze film mee.
    Briljant acteur, ook soort van 'muze' van PTA. Draaf in de meeste films op.
    Maar begrijp je standpunt, irritant is irritant. Ik heb dat met Russel Crowe, vind ik een kwal van een vent en verschrikkelijk om naar te kijken.

    Overigens gaat Hoffman de hoofdrol spelen in de nieuwe film van Anton Corbijn, hoe ruig! http://www.imdb.com/title/tt1972571/

  22. #47

    Standaard

    Goed nieuws, de film gaat sowieso eenmalig in 70MM draaien in Duitsland:

    http://www.in70mm.com/news/2012/the_...burg/index.htm

    Er is/komt dus sowieso print beschikbaar voor Europa. Nou hoop ik toch echt dat in Nederland dit ook gaat gebeuren.

  23. #48

    Standaard

    De film gaat in het filmmuseum Eye draaien met de 70mm kopie las ik en heb gebeld of het klopt dus als hij niet in utrecht gaat draaien dan naar A-Dam dan.

    Ik vind Boogie Nights ook wel een klassieker inmiddels wat een cast heeft die zeg zelfs porno queen Nina H heeft ie erin

  24. #49

    Standaard

    Zojuist terug van de 70mm vertoning in Eye.

    Schitterend beeld, een aantal visueel prachtige scenes, goed spel van met name P.S. Hoffman en Amy Adams en dat is het dan.

    Narratief is voor mij niet noodzakelijk in een film. Ik kan prima overweg met symboliek en cryptische elementen, zelfs als deze elementen uitsluitend als stijlmiddelen worden ingezet.

    Maar de krampachtige, geforceerde en vooral dodelijk voorspelbare manier waarop Anderson dit in The Master doet is echt heel vervelend.

    Er is een quote uit de film die wat mij betreft volledig van toepassing is op P.T. Anderson en zijn film: 'It's bullshit. He's just making it up as he goes along'.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick Bekijk bericht
    Zojuist terug van de 70mm vertoning in Eye.

    Schitterend beeld, een aantal visueel prachtige scenes, goed spel van met name P.S. Hoffman en Amy Adams en dat is het dan.

    Narratief is voor mij niet noodzakelijk in een film. Ik kan prima overweg met symboliek en cryptische elementen, zelfs als deze elementen uitsluitend als stijlmiddelen worden ingezet.

    Maar de krampachtige, geforceerde en vooral dodelijk voorspelbare manier waarop Anderson dit in The Master doet is echt heel vervelend.

    Er is een quote uit de film die wat mij betreft volledig van toepassing is op P.T. Anderson en zijn film: 'It's bullshit. He's just making it up as he goes along'.
    Ik sluit me hierbij aan.

    Ik zag de film tijdens de Nederlandse première, wat een bijzondere happening was.

    Het acteerwerk is zéér uitmuntend, met ook nog eens waarlijke visuele pracht in een aantal scenes. Maar het verhaal voelt richtingloos aan. En ik ben best iemand van de wat 'minder rechtlijnige films' als The Fountain, Tree of Life en Cloud Atlas.
    Maar in The Master voelde ik de vooruitgang niet, als het ware. Jammer.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •