Lake Placid Legacy

Laurens van der Molen
30-10-2018

4

Lake Placid Legacy (DVD)

Een groep milieuactivisten komt op het spoor van een groot geheim en reist hiervoor af naar een verlaten eiland. Alice (Sai Bennet), de zus van activist Jade (Katherine Barrel), is journalist en gaat mee om hun ontdekkingen vast te leggen. Eenmaal aangekomen blijkt er een verlaten laboratorium te zijn, waarvan het personeel zeer abrupt is vertrokken. Wanneer een gemuteerde krokodil de jacht op ze inzet, begrijpen ze het haastige vertrek en moeten ze er alles aan doen om het eiland levend te verlaten. Wat nog een lastige opgave is, want de krokodil heeft hun boot uitgeschakeld.

Lake Placid Legacy is alweer het zesde deel in de Lake Placid -serie. Waar het eerste deel nog een bioscoopfilm was met grote namen zoals Bridget Fonda en Bill Pullman, zijn de delen erna gemaakt voor tv met het bijpassende lage budget. Dit is zeker aan de films te zien, maar hoeft niet negatief te zijn. De Sharknado-reeks is immers ook populair vanwege het hoge B-gehalte van de films. Ook Lake Placid Legacy heeft slechte acteurs, een laag budget, waardoor het monster overduidelijk CGI is, en het verhaal is uitermate voorspelbaar, alle ingrediënten voor een goede B-film dus. Maar helaas neemt Lake Placid Legacy zichzelf iets te serieus. Het verhaal is onnodig ingewikkeld gemaakt en de karakters zijn vooral irritant.  Bovendien is er een hele rare keuze gemaakt qua locatie. De groep vertrekt naar een eiland met veel bossen, dus je verwacht een film waarbij ze in een lichte omgeving achterna worden gezeten door de krokodil. Echter al vrij snel na aankomst verdwijnt de groep in een ondergronds lab waar de stroom niet meer werkt, waardoor de kijker wordt getrakteerd op de ene na de andere saaie donkere ruimte. Is alles dan slecht aan Lake Placid Legacy? Nee, acteur Tim Rozon, die het personage Sam speelt, zet zijn rol goed neer met het materiaal dat hij krijgt. De film heeft ook wel enkele spannende momenten en enkele scènes waarin de film zichzelf even niet zo serieus neemt, zijn best leuk. Meer positieve punten zijn helaas moeilijk te vinden. De film duurt 90 minuten en dit voelt behoorlijk lang tijdens het kijken. Lake Placid Legacy is dan ook alleen geschikt voor mensen die de eerdere delen in de reeks ook hebben en graag de serie compleet willen houden. Indien je één van de andere delen nog niet hebt gezien, kies daarvoor, want deze zijn stuk voor stuk beter dan Lake Placid Legacy.

Genre: Horror
Speelduur: 90 min
Uitgever: Sony Picture Home Entertainment
EAN: 8712609645231

Het beeld van de DVD-uitgave van Lake Placid Legacy wordt weergegeven met een beeldverhouding van 1.85:1 en is in het oorspronkelijke beeldformaat anamorf op de DVD gezet. De kwaliteit is goed. Lake Placid Legacy bevat veel donkere scènes, maar deze zijn altijd goed te volgen. Het zwartniveau is goed en de kleuren zijn mooi vol. De special effects zijn van een erg slechte kwaliteit, maar dit is niet te wijten aan de DVD-transfer, maar aan de productie. De DVD-uitgave van Lake Placid Legacy bevat Nederlandse ondertiteling, die duidelijk onderin het beeld wordt weergegeven.

De DVD-uitgave van Lake Placid Legacy bevat een Dolby Digital 5.1 (448kb/s) Engels, Frans en Duits audiospoor. Voor deze recensie is gebruik gemaakt van het oorspronkelijke Engelse spoor en dit is van een goede kwaliteit. De dialogen zijn allemaal duidelijk te verstaan, ook als er omgevingsgeluiden te horen zijn. De dialogen zijn te horen uit de centerspeaker en waar nodig door de andere twee voorste speakers. Deze twee worden samen met de achterste twee ook gebruikt voor de omgevingsgeluiden. De subwoofer wordt weinig gebruikt, maar doet waar nodig zijn werk goed. De film bevat een instrumentale soundtrack die goed past bij het verhaal.

De DVD-uitgave van Lake Placid Legacy bevat geen extra’s.  Bij het aanzetten van de DVD verschijnt meteen een menu, waarbij kan worden gekozen voor de taal. Het volgende menu geeft de kijker de keuze om de ondertiteling aan of uit te zetten, een hoofdstuk te selecteren of de film te starten.

Een groep milieuactivisten komt op het spoor van een groot geheim en reist hiervoor af naar een verlaten eiland. Al snel opent een gemuteerde krokodil de jacht op hen. Ze zullen er alles aan moeten doen om het eiland levend te kunnen verlaten. Lake Placid Legacy is alweer het zesde deel in de reeks, maar helaas ook meteen het slechtste. Het verhaal, de setting en de karakters stellen allemaal weinig voor. De film neemt zichzelf bovendien veel te serieus. Dit maakt de film echt alleen geschikt voor mensen die de reeks compleet willen houden. De DVD-uitgave van Lake Placid Legacy is prima, met een goede beeld- en geluidskwaliteit. Extra’s bevat de DVD-uitgave niet. Liefhebbers van het genre kunnen beter één van de eerdere delen bekijken.