Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

02-08-2023

6.8

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (Blu-ray)

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves brengt de veelzijdige wereld van de legendarische roleplaying game naar het witte doek. Hou je vast voor een hilarische rit vol actie die critici 'de beste film van het jaar' noemden! Een charmante dief beraamt samen met een bijzondere bende avonturiers een spectaculaire roofoverval om een verloren relikwie te stelen. Het gaat echter helemaal mis wanneer ze de verkeerde mensen tegen zich in het harnas jagen.

Dit nieuwe en alweer vierde deel in de Dungeons & Dragons-franchise (waarvan het eerste deel alweer in 2000 uitkwam) fungeert als een vervolg en vooral een reboot. De film is gebaseerd op de game-reeks en bevat diverse karakters uit de games, hetzij op de voorgrond als ook op de achtergrond in diverse kleine hints en easter eggs. De film zelf is een amusante avonturenfilm dat vooral leunt op de komische timing van Chris Pine, die de hoofdrol speelt. Ook de interacties met Holga, amusant gespeeld door Michelle Rodriguez, vormen onderdeel van wat de film doet slagen. De film zelf en het script springen soms wel een beetje van de hak op de tak en van voor naar achter, en dat maakt de film een beetje warrig. En zeker als je nooit (of heel vroeger misschien) de spellen hebt gespeeld, is het lastig om alle ontwikkelingen soms bij te benen. Wat overblijft is een aardige avonturenfilm met leuke momenten, maar niet heel veel meer dan dat.

Genre: Actie, Avontuur, Komedie
Jaar: 2023
Speelduur: 134 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
  • Dolby Atmos - Engels
  • Dolby TrueHD 7.1 - Engels
  • En vele andere
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, En vele andere
Uitgever: Paramount Home Entertainment
EAN: 8719372016589

• Deleted and Extended Scenes
  • From Dice To Dragons: Honoring the Lore
  • Rogues' Gallery: The Heroes of Dungeons & Dragons
  • Broadswords, Battleaxes & Badass Brawls
  • Gag Reel

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves staat in het oorpsornkelijke beeldformaat van 2.39:1 op Blu-ray Disc. En de transfer is prima te noemen, zelfs heel erg goed. Kleuren zijn helder, fel en duidelijk. De film heeft vooral veel aardse tonen en dan steken kleuren als rood, blauw en geel daar goed op af. Verder zijn zaken als contrast, zwartniveau en schaduwdetaillering prima in orde. Een degelijke en goede transfer.

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves krijgt op Blu-ray Disc een Dolby Atmos-audiotrack mee met daarbij een Dolby TrueHD 7.1-track als basis. De audiotrack is op zich prima, maar mist wat "punch". De track komt dan ook wat minder dynamisch en indrukwekkend over. Dialogen komen verder wel netjes en helder uit het center-gedeelte, en de ruimte wordt verder wel gevuld met geluid, maar je "mist" soms ergens iets. Niet een Atmos-track die we verder gewend zijn.

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves krijgt op Blu-ray Disc een aantal extra's mee. Alles is in 1080p HD en is Nederlands ondertiteld.

Deleted and Extended Scenes (11 min)
Een aantal verwijderde en verlengde scènes.

From Dice To Dragons: Honoring the Lore (11 min)
Deze featurette gaat over het verfilmen van de game en welke zaken er allemaal in de film zijn verwerkt.

Rogues' Gallery: The Heroes of Dungeons & Dragons (11 min)
Hier gaat het over de diverse karakters uit de game en die in de film voorkomen.

Broadswords, Battleaxes & Badass Brawls (9 min)
Hier gaat het over hoe de diverse stunts en gevechten zijn gemaakt.

Gag Reel (7 min)
Hier een aantal grappige momenten tijdens het maken van de film.

Hou je vast voor een hilarische rit vol actie die critici 'de beste film van het jaar' noemden! Een charmante dief beraamt samen met een bijzondere bende avonturiers een spectaculaire roofoverval om een verloren relikwie te stelen. Het gaat echter helemaal mis wanneer ze de verkeerde mensen tegen zich in het harnas jagen. Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves is een aardige avonturenfilm met leuke momenten, maar niet heel veel meer dan dat. De uitgave op Blu-ray Disc is technisch in orde voor zowat het beeld, maar het geluid biedt ruimte voor verbetering. Er zijn een paar extra's toegevoegd.