Michiel van Erp regisseert A Beautiful Imperfection

Michiel van Erp regisseert A Beautiful Imperfection

Opnames deze week van start

UTRECHT - Michiel van Erp heeft zich als regisseur verbonden aan de internationale speelfilm A Beautiful Imperfection, naar het boek Een Schitterend Gebrek van Arthur Japin. Dat maakt producent Maarten Swart van Kaap Holland Film vandaag in Cannes bekend. De opnames van de film vinden plaats in Italië, Nederland en België en starten deze week. Het scenario van A Beautiful Imperfection is geschreven door Arthur Japin en Ursula Rani Sarma.

“Toen ik 19 jaar geleden Een Schitterend Gebrek las was ik totaal gefascineerd door de heftige keuzes die hoofdpersoon Lucia in het verhaal maakt. Een terugkerend thema in mijn werk, zowel in mijn documentaires als dramaproducties, is de weg die mensen moeten afleggen om het leven en zichzelf te begrijpen. De weg die Lucia aflegt in A Beautiful Imperfection lijkt hard en bitter, maar doet haar – en mij – inzien dat het mogelijk is om tegenslag om te draaien tot kansen, van je gebrek je grote kracht te maken. Alles wat ik uitdagend vind aan regisseren kan ik kwijt in dit inspirerende achttiende-eeuwse kostuumdrama.” - Michiel van Erp

“A Beautiful Imperfection is een film waar ik al jarenlang aan werk. Ik zie er enorm naar uit om - samen met Michiel van Erp en het hele team – het prachtige verhaal van Arthur Japin naar het grote doek en een internationaal publiek te brengen.” - Producent Maarten Swart

OVER DE FILM
A Beautiful Imperfection vertelt het verhaal van Lucia, de eerste en grote liefde van Giacomo Casanova, die Italië verlaat en zich vestigt in Amsterdam nadat haar gezicht is aangetast door de pokken. Zestien jaar later, als Lucia zich opnieuw heeft uitgevonden als de gesluierde courtisane Galathée, ontmoeten ze elkaar weer. Zonder haar ware identiteit en gezicht te onthullen, worden Lucia en Casanova weer geliefden. Durft Lucia zichzelf te ontmaskeren en haar ware identiteit te onthullen zodat ze echt vrij kan zijn tegenover zichzelf en Casanova?

OVER DE MAKERS
De film is een coproductie met Dutch FilmWorks, Eyeworks Film & TV Drama (BE) en Kino Produzioni (IT) en komt tot stand door financiering en steun van het Nederlands Filmfonds, CoBO Fund, AVROTROS, Dutch FilmWorks, Kaap Holland Film Holding en Flanders Audiovisual Fund (VAF). De distributie is in handen van Dutch FilmWorks. Erwin Olaf is executive producer van de film.

Michiel van Erp is één de meest gelauwerde en multidisciplinaire regisseurs van Nederland, die diverse bekroonde films, TV series, documentaires en toneelstukken op zijn naam heeft staan. Zijn TV serie Ramses (2014) won de Prix Europa, een Emmy Award, de Zilveren Nipkowschijf, het Gouden Kalf en de Dutch Directors Guild Award. Met Niemand in de Stad (2018) won hij twee Gouden Kalveren op het Nederlands Film Festival. Zijn tweede speelfilm Stromboli wordt uitgebracht eind 2022.

Kaap Holland Film is een Nederlandse filmproductiemaatschappij die ambitieuze en impactvolle films maakt voor een groot en internationaal publiek. Films die Kaap Holland Film (co-)produceerde of in (pre-)productie heeft zijn Zee Van Tijd, Burning Days, Dunkirk, Krazy House, The Goldfinch en A Beautiful Imperfection. Kaap Holland Film is onderdeel van Kaap Holland; een onafhankelijke Nederlandse productiestudio die films, series en podcasts produceert. Naast Kaap Holland Film maken productiemaatschappijen en labels Kaap Holland Series, Wonderboys, Dead Duck Productions, Huntu Productions, Saturnino & Kongo en Wet Blanket ook deel uit van Kaap Holland, dat tevens samenwerkt met de gerenommeerde productiehuizen Big Blue en Circe Films.

Recente artikelen

Laatste reacties

Er zijn nog geen reacties. Geef als eerste een reactie in dit topic!

Filteren

Meer >