Virgin River

Emnet Assefa
02-01-2020

7.5
Streaming

Virgin River (Streaming)

Verpleegster Mel Monroe (Alexandra Breckenridge) laat haar luxe leventje in Los Angeles achter zich en neemt een baan aan in een privékliniek in een klein stadje, Virgin River. Een stadje waar iedereen elkaar kent en weet wat er in elkaars privéleven afspeelt. De start van haar nieuwe baan ging voor Mel niet zo goed als ze gehoopt had. Ze krijgt veel weerstand van haar nieuwe baas Doc Mullins (Tim Matheson), eigenaar van de kliniek en haar beloofde appartement is in abominabele staat. Het is in deze chaotische periode dat ze ook kennis maakt met en goede vrienden wordt met Jack Sheridan (Martin Henderson), eigenaar van Jack’s  Bar, een klein café dat gerund wordt door Jack en zijn vriend John 'Preacher' Middleton (Colin Lawrence). Mel wordt door haar werk steeds meer betrokken bij de mensen in dit kleine stadje. En door haar professionaliteit, gedrevenheid en vriendelijkheid wordt ze snel geaccepteerd. Bij elk geval waar Mel bij betrokken raakt krijgt Mel te maken met haar verleden en vindt ze nu de rust die ze al lang zocht. Ze vindt de liefde bij Jack, die zelf ook verstrikt is in zaken uit zijn verleden in het leger.

Het eerste seizoen van Virgin River is een eigen Netflix-series. Het is een hartverwarmende serie met soms beetje cheesy liefdesverhaal, maar met interessante plotwisselingen. Het portretteert een cliché setting van het leven in een klein Amerikaans stadje waar iedereen elkaar helpt en iedereen zijn neus in elkaars zaken steekt. Maar, niet elke verhaallijn is plat en voorspelbaar. Sommige verhaallijnen ontvouwen zich tot een interessant plot, waarbij de kijker betrokken blijft en zich afvraagt hoe het allemaal zal aflopen. Het is boeiend, de meeste karakters hebben hun eigen verhaal en de meesten worden in dit seizoen afgerond. De kijker raakt betrokken bij het vroegere leven van de hoofdrolspelers, waardoor zaken die in het heden spelen duidelijk worden en waarom bepaalde karakters zijn zoals ze zijn. Voor verpleegster Mel zien we dat bij elk geval waar ze bij betrokken raakt en ze een oplossing zoekt, we steeds een stukje uit haar oude leven te zien krijgen. En dat haar heeft gemaakt tot wat ze nu is.
De hoofdrollen worden gespeeld door Alexandra Breckenridge (The Walking Dead), Martin Henderson (Grey’s Anatomy), Tim Matheson (West Wing) en Annette O’Toole (Smallville). Allen typische TV-acteurs met een behoorlijke staat van dienst. Het spel is dan ook prima, wat de geloofwaardigheid van de serie verhoogd. Hoewel het soms wat klef aandoet eindigt dit seizoen erg sterk met een flinke cliffhanger, waarbij de kijker met de vraag achterblijft hoe de liefdesaffaire tussen Jack en Mel verder zal gaan en wat er uit Jack’s vorige liefdesleven nog boven tafel gaat komen. Netflix heeft het tweede seizoen reeds aangekondigd en dat staat voor 2020 op het programma. Zeker iets om naar uit te kijken.

Medium: Streaming
Genre: Drama, TV
Jaar: 2019
Uitgever: Netflix

Verpleegster Mel Monroe laat haar luxe leventje in Los Angeles achter zich en neemt een baan aan in een privékliniek in een klein stadje, Virgin River. Door haar werk leert Mel de mensen van het stadje steeds beter kennen en weet ze wat er zich allemaal afspeelt. Ze groeit ook steeds dichter naar Jack toe, de eigenaar van het plaatselijke café. Het eerste seizoen van Virgin River heeft boeiende verhaallijnen, hoewel het soms ook tegen het kleffe aanschuurt. Netflix heeft inmiddels een tweede seizoen van de serie aangekondigd, wat voor 2020 op het programma staat.