Justice League: Warworld

13-09-2023

7

Justice League: Warworld (Blu-ray)

Tot nu toe bestond de Justice League uit een samengeraapte groep superhelden. Maar als ze in de War World terechtkomen, een plek waar er geen einde lijkt te komen aan gewelddadige gladiatorengevechten, moeten Batman, Superman, Wonder Woman en de anderen een onverslaanbaar team zien te vormen dat een hele planeet moet bevrijden.

Justice League: Warworld is een DC animatiefilms, en een beetje een bijzondere. De film kent 4 segmenten, met elk een totaal ander thema en setting. Voor deze film wilden de makers de karakters van de Justice League eens in een andere setting plaatsen, om zo een interessante kruisbestuiving te creeéren. Dat is helaas slechts deels gelukt. Qua setting in combinatie met de karakters is het zeker interessant geworden. De eerste setting is een western setting, met daarin Wonder Woman en Jonah Hex. Dat werkt erg goed. de tweede setting is een fantasy/Conan the Barbarian setting met daarin Batman en Warlord. Ook dat werkt op zich wel. Ook de derde setting is interessant, dit is een zwart-wit jaren-50 neo noir setting met daarin Bruce Wayne, Clark Kent en Diana Prince. Ook die setting werkt op zichzelf best goed. Maar de combinatie van de drie is een beetje vreemd en als kijker weet je nu niet de interconnectie met elkaar. Dat komt pas naar voren in de vierde setting, namelijk die op de planeet Warworld, onder leiding van Deimos en zijn luitenant Lobo. Dan kom je te weten dat alle settings hersenspinsels zijn van de Martian Manhunter die gevangen wordt gehouden en wordt gemarteld. Die verhaallijn loopt dus erg rommelig, waardoor de film niet echt consistent overkomt en meer als aparte aflveringen van een DC animatieserie dan een volwaardige film. Verder is het zeker interessant om de Justice League eens in een andere tijd te zien, en scoort daardoor de film wel een voldoende.

Genre: Actie, Animatie, Avontuur
Jaar: 2023
Speelduur: 89 min
Verpakking: Steelbook
Beeldverhouding: 1.78:1 HD niet anamorf
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, Spaans
EAN: 5051888265918

• Illusions on Warworld
  • The Heroic, The Horrible and the Hideous

Justice League: Warworld krijgt op Blu-ray Disc een geweldige 1080p HD-transfer mee in de oorspronkelijke beeldverhouding van 1.78:1. De transfer is erg scherp, en bevat een goed contrast en zwartniveau. Kleuren komen helder, fris en natuurgetrouw over. Verder is schaduwdetail ook prima. Een erg goede transfer.

Justice League: Warworld krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD MA 5.1-track mee in de oorspronkelijk Engelse taal. De track klinkt heel erg goed. Dialogen komen netjes en helder uit het centergedeelte, en overige geluiden uit de voorste- en surroundkanalen. Spreiding en dynam,iek is erg goed, vooral in actiescènes klinkt de track erg levendig en agressief. Een erg goede audiotrack.

Justice League: Warworld krijgt op Blu-ray Disc twee korte extra's mee. deze zijn in 1080p HD en zijn Nederlands ondertiteld.

Illusions on Warworld (8 min)
Hier zie je korte interviews met de makers over de totstandkoming van het idee van de film.

The Heroic, The Horrible and the Hideous (8 min)
Hier zie je een korte uitleg en achtergrondverhaal van de karakters die zijn gebruikt in de film.

Tot nu toe bestond de Justice League uit een samengeraapte groep superhelden. Maar als ze in de War World terechtkomen, een plek waar er geen einde lijkt te komen aan gewelddadige gladiatorengevechten, moeten Batman, Superman, Wonder Woman en de anderen een onverslaanbaar team zien te vormen dat een hele planeet moet bevrijden. Justice League: Warworld is als gehele film een beetje rommelig en inconsistent, maar alle aparate setting zijn wel interessant om te bekijken. Justice League: Warworld krijgt op Blu-ray Disc een prima technische presentatie en een tweetal korte maar desondanks redelijk interessante extra's.