Trolls 1-3

22-01-2024

6.5

Trolls 1-3 (DVD)

Trolls

"De altijd vrolijke Poppy en pessimistische Branch kijken machteloos toe hoe hun vrienden ontvoerd worden door de slechte Bergens. Hoog tijd voor de kleurrijke trollen om op avontuur te gaan en hun vrienden te redden. Trolls zit bomvol felle kleuren, hilarische fratsen, fijne muziek van Justin Timberlake én zwaartekrachttartend haar, waardoor het gegarandeerd plezier is voor het hele gezin!

Trolls 2 - World Tour

In Trolls Wereldtour ontdekken Poppy (Anna Kendrick) en Branch (Justin Timberlake) dat hun koninkrijk slechts één van de zes muzikale rijken is — Funk, Country, Techno, Classical, Pop, en Rock — die ooit deel uitmaakten van één volmaakt harmonieus geheel. Wanneer de machtsbeluste heerser van de Rock Trolls alle andere stammen het zwijgen wil opleggen zodat haar eigen stam de boventoon kan voeren, vertrekken Poppy en Branch op een episch avontuur om de koninkrijken van de Trollen te verenigen, voordat de liedjes in hun harten voor altijd verstommen!

Trolls 3 - In Harmonie

Zet je schrap voor een spetterende all-star familiereünie in het recentste hoofdstuk van DreamWorks Animations kaskraker, en zing uit volle borst mee met de Karaoke! Naarmate Poppy (Anna Kendrick) haar nieuwe vriendje Branch (Justin Timberlake) beter leert kennen, ontdekt ze zijn geheime verleden als lid van BroZone, haar favoriete boyband waar hij samen met zijn vier vervreemde broers deel van uitmaakte. Wanneer enkele snode popsterren broer Floyd om zijn muzikale talenten ontvoeren, trekken Branch en Poppy op avontuur om de andere broers te herenigen en Floyd uit hun klauwen te redden. Onderweg stuit Poppy op haar eigen familiegeheimpje, haar lang verloren gewaande zus Viva (Camila Cabello). Zoals je van de franchise mag verwachten, staat Trolls 3 In Harmonie opnieuw onweerstaanbaar strak van knalverse en klassieke pophits, een psychedelische mix van vreugdedansjes en meezingmomenten!"

De drie Trolls-films zijn al jarenlang een groot succes. Begonnen met de eerste film in 2016 met eerste film vol met glitter, glamour en vooral veel vrolijke en drukke muziek. De films draaien om een groepje trollen die zelf ieder zo hun eigen excentrieke personage zijn met allerlei eigenaardigheden. De stemmen in de Engelse versies worden gedaan door o.a. Anna Kendrick en Justin Timberlake die overduidelijk veel lol hebben in hun rol. De films bevatten veel (drukke) humor en ook wat serieuze onderwerpen, maar draaien vooral om de vele drukke muziek optredens met veel kleur, glitter en glamour. Een leuk detail is dat in de derde film een muziekbandje van Trolls voorkomt die als leden wel heel erg veel lijken op de boyband NSYNC, waar Justin Timberlake ooit deel van uitmaakte. De Trolls-films zijn bij uitstek geschikt voor de jeugd die houdt van veel kleurrijke en drukke animatiefilms vol met grappen, grollen, glitter en glamour.

Alle drie de Trolls-films zijn op DVD samengevoegd in een collectie-box, en deze uitgave wordt hier besproken.

Genre: Animatie, Avontuur, Komedie/Humor
Jaar: 2016-2023
Speelduur: 261 min
Verpakking: Tinbox
Beeldverhouding: 2.39:1 anamorf
  • Dolby Digital 5.1 - Vlaams
EAN: 5053083267322

• Kijk de film met karaoke
  • Reis door het trollendorp
  • De Lotion voor Stop-Motion
  • Het maken van Trollenmagie
  • Videoclip ''Hair up''
  • Videoclip ''Get back up again'''
  • Verwijderde scenes
  • Wereld van Dreamworks
  • Trolls Dance Academy
  • Tiny Diamond Gaat Terug Naar School
  • Trolls Wereldkaart
  • Trolls: Pefecte Harmonie
  • Trolls Wereldtour: Achter de Schermen
  • Meezingversie
  • Exclusieve Korte Film: Met z'n Drieën

De drie Trolls-films krijgen op DVD alle drie SD-transfers in de oorspronkelijke beeldverhouding van 2.39:1 en zijn anamorfisch uitgevoerd. De beeldkwaliteit is voor DVD-begrippen prima, wel wel zie je wat verschil tussen de DVD van de eerste film en de derde. De compressie bij de eerste is toch wat heviger dan bij de derde film, en de transfer komt daardoor wat vager en onscherper over. Wellicht komt dat ook door het aantal extra's, want de de eerste film heeft er wat meer dan de derde. Kleurstelling en contrast zijn in orde, net als deschaduwdetaillering. Er zijn verder geen compressiefouten of andere artefacten, zoals bijvoorbeeld aliasing of macroblocking, te bespeuren.

Alle drie de Trolls-films krijgen op DVD zowel Engelse, Nederlands als Vlaamse audiotracks in Dolby Digital 5.1-formaat. Alle tracks klinken prima, met nette verstaanbare dialogen en een mooie dynamische spreiding over alle kanalen van het geluid. De films bevatten veel muziek en drukke scènes, dus de audiotracks zijn daarom ook zeer actief. Prima audiotracks.

Hieronder zie je een opsomming van alle extra's van de drie Trolls-films op DVD.

Trolls
Kijk de film met karaoke
Reis door het trollendorp
De Lotion voor Stop-Motion
Het maken van Trollenmagie
Videoclip ''Hair up''
Videoclip ''Get back up again'''
Verwijderde scenes
Bioscooptrailer
Wereld van Dreamworks

Trolls 2 - World Tour
Trolls Dance Academy
Tiny Diamond Gaat Terug Naar School
Trolls Wereldkaart
Trolls: Pefecte Harmonie
Trolls Wereldtour: Achter de Schermen

Trolls 3 - In Harmonie
Meezingversie
Exclusieve Korte Film: Met z'n Drieën

De drie Trolls-films zijn al jarenlang een groot succes. Begonnen met de eerste film in 2016 met eerste film vol met glitter, glamour en vooral veel vrolijke en drukke muziek. De films draaien om een groepje trollen die zelf ieder zo hun eigen excentrieke personage zijn met allerlei eigenaardigheden. De Trolls-films zijn bij uitstek geschikt voor de jeugd die houdt van veel kleurrijke en drukke animatiefilms vol met grappen, grollen, glitter en glamour. De DVD-box van de drie Trolls-films bevatten de films op DVD in een technisch prima presentatie, aangevuld met een aantal extra's. Voor de liefhebber zeker een mooie collectie.