Angie Stone - P.U.R.E. Session

23-07-2005

4.9

Angie Stone - P.U.R.E. Session (DVD)

In 2004 gaf Angie Stone een optreden in de zogenaamde P.U.R.E. reeks van televisiezender The Box, een variant op het populaire MTV Unplugged. Dit optreden is te vinden op deze DVD en de volgende nummers worden ten gehore gebracht:

1. Groove (introduction) We\'ve Got The Funk
2. Bone 2 Pic (Wit U)
3. Green Grass Vapors
4. Everyday
5. Karma (feat. THC)
6. Stay For A While (feat. Boris)
7. Life Story
8. Lover\'s Ghetto
9. Easier Said Than Done
10. Makings Of You
11. Pissed Off
12. Touch It (interlude)
13. No More Rain
14. Wish I Didn\'t Miss You
15. I Wanna Thank Ya (feat. THC)
16. Brotha
17. That Kind Of Love

Jaren geleden was het erg populair om een optreden te geven voor MTV in een zogenaamde unplugged sessie. Artiesten die hun grootste hits ten gehore brachten met alleen akoestische instrumenten. Nog steeds worden dit soort optredens uitgezonden op de zender en daarom dacht de Nederlandse muziekzender The Box dat dit misschien ook wel iets voor hen zou zijn. De zogenaamde P.U.R.E. sessies waren geboren en een reeks aan artiesten kwamen langs om een optreden te verzorgen, waaronder Di-Rect, Relax, Krezip, Jim en Brainpower. Ook Angie Stone gaf een optreden in de P.U.R.E. reeks, al kan dit optreden niet echt akoestisch genoemd worden aangezien er gewoon gebruik wordt gemaakt van elektrische gitaren en synthesizers.
Angie Stone is geboren in Amerika en al op jonge leeftijd komt ze in aanraking met muziek. Haar eerste professionele stappen in de muziekwereld zet ze met de hiphop groep Sequence en later gaat ze verder in de soulband Vertical Hold. Vervolgens is ze vooral actief als songwriter en schrijft ze nummers voor andere D\'Angelo, Mary J. Blige en Lenny Kravitz. Uiteindelijk maakt ze toch enkele soloplaten die het vooral in Amerika goed doen. In Nederland wil het nog niet echt lukken qua hits, maar onder de fans van soulmuziek is Angie Stone een grote naam en wordt ze vaak The Queen of Soul genoemd. Stone was in 2002 en 2004 bovendien ook op het North Sea Jazz Festival te vinden.
Eén van de redenen dat het in Nederland nog niet echt wil lukken qua hits, is waarschijnlijk gewoon dat de meeste van haar nummers geen hitpotentie hebben. Stone staat bekend om rustige, haast ingehouden, soulnummers met weinig uithalen die het uiterste halen uit haar stem. Haar nummers zijn echt luisterliedjes en nummers om lekker bij weg te dromen. Bij dit optreden brengt ze enkele van haar bekendste hits ten gehore zoals Brotha, I Wanna Thank You en Wish I Didn\'t Miss You. Ook staat het duet met idool Boris op deze DVD, een nummer dat regelmatig op The Box te zien was. Deze DVD is dus aan te raden voor, uiteraard Angie Stone fans, maar ook voor mensen die houden van mooie muziek met veel gevoel.

Regisseur

Mirko Cocco

Acteurs

Genre: Muziek
Regio: 0
Jaar: 2004
Speelduur: 67 min
Verpakking: FlexBox Keep Case
Ondertiteling: Geen
Uitgever: BMG Music
EAN: 2876665439

• Backstage & Interview

Het concert staat anamorf op de DVD in het formaat 1.78:1. Het beeld is vrij donker van aard, aangezien het grootste gedeelte is opgenomen in een donkere zaal. Alleen het podium is verlicht en de aanwezige kleuren zien er onder invloed van de lampen vrij fel uit. De scherpte van het beeld is meer dan voldoende en ook het contrast en zwartniveau zijn dik orde. Soms is er wat lichte beeldruis te zien en wat lichte aliasing. Andere artefacten zijn niet aanwezig. Een beeldkwaliteit die zeker goed genoemd kan worden.
Het optreden is verdeeld in 18 hoofdstukken, één voor elk nummer en één voor de aftiteling.Er is geen ondertiteling aanwezig.

Er zijn op de DVD twee audiotracks aanwezig om uit te kiezen. Een Dolby Digital 5.1 track (448 kb/s) en een Dolby Digital 2.0 track (256 kb/s). De 5.1 track klinkt mooi ruimtelijkheid en helder, zonder beschadigingen. De zang concentreert zich op de centerspeaker en de instrumenten worden door de frontspeakers weergegeven, hoewel er via de andere speakers ook wat van dit geluid te horen, alleen in mindere mate. Het geluid van het aanwezige publiek komt uit alle speakers waardoor er een mooi ruimtelijk geluidsbeeld ontstaat. Het LFE kanaal levert een kleine bijdrage met wat lichte ondersteuning van de drums. De Dolby Digital 2.0 surroundtrack kan het uiteraard niet opnemen tegen de 5.1 track, maar ook dit geluid klinkt mooi helder en zonder beschadigingen. De ruimtelijkheid is hier veel beperkter en het geluid klinkt ook veel platter met minder laag. Twee uitstekende tracks die het optreden mooi weergeven.

De statische menu\'s worden anamorf weergegeven in het formaat 1.78:1. Er is geen achtergrondgeluid aanwezig.

Er is één korte extra aanwezig, namelijk een featurette met wat backstage beelden en korte interviews met Angie Stone. Dit alles duurt ruim 7 minuten, niet al te lang dus.
Het beeld is 1.78:1 anamorf en het geluid is Dolby Digital 2.0 (256 kb/s).

Angie Stone - P.U.R.E. Sessions bevat een optreden van de Queen of Soul, Angie Stone. Zij gaf dit optreden in het kader van de zogenaamde P.U.R.E. Sessions, een soort MTV Unplugged. Ze brengt enkele van haar bekendste nummers ten gehore en het aanwezige publiek heeft het duidelijk naar zijn zin. De DVD is eigenlijk alleen aan te raden voor fans van Stone of liefhebbers van mooie luistermuziek. De nummers van Stone zijn niet echt spectaculair te noemen en daarmee ook het concert niet, maar de sfeer zit er lekker in en de nummers zijn mooi om naar te luisteren. De beeld en geluidskwaliteit is goed te noemen, alleen qua extra\'s worden we teleurgesteld. Er is alleen een korte featurette aanwezig met wat backstage beelden en interviews.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door BMG Music.