Call me by your name

01-08-2018

6.8

Call me by your name (Blu-ray)

In de Italiaanse zomer van 1983 is de jonge Elio (Timothée Chamalet) zijn eigen seksualiteit aan het onderzoeken. Zijn vader, professor Perlman (Michael Stuhlbarg), nodigt één van zijn studenten uit om de zomer bij hun thuis te verblijven. Deze student is Oliver (Armie Hammer) en hij trekt de aandacht van Elio. Ook Oliver is niet ongevoelig voor de interesse van Elio. Samen gaan ze elkaar steeds meer ontdekken en gedurende de zomer ontbloeit de liefde tussen de twee steeds meer. Maar gedurende de zomer vordert wordt de tijd ook steeds korter dat de twee elkaar kunnen zien. De gevolgen voor hun liefde worden getest en ook of de liefde nog wel een toekomst heeft na de zomer.

Call Me By Your Name is een film die in het coming-of-age-genre valt. Binnen deze vertelstructuur worden jonge mensen gevolgd vanuit hun jeugd, jongvolwassenheid tot volwassenheid. Vooral het aspect liefde en er achter komen welke liefde er voor diegene is weggelegd wordt vaak gebruikt als centraal thema. Vaak worden hierbij onmogelijke en onbereikbare liefdes beschreven om de dramatiek in de film te verhogen. Zo ook Call Me By Your Name, dat een aantal Oscar-nominaties kreeg (onder andere voor Beste Film en ook Beste Mannelijke Hoofdrol voor de jonge Timothée Chamalet), en dat is gebaseerd op een succesvol boek. De jonge Chamalet speelt zijn rol met verve en zet knap een fragiele jongeman neer die erg op zoek is naar zichzelf en zijn eigen voorkeur voor liefde. De rest van het verhaal is wel redelijk voorspelbaar en de verhoogde dramatiek is wel een beetje een kwestie van smaak. Het is duidelijk dat de film erg knap is gemaakt en ook de kwaliteit van het script en de acteerprestaties zijn dik in orde. Indien je dit genre van film een warm hart toedraagt dan is Call Me By Your Name een absolute aanrader. Ben je minder een liefhebber van zware dramatiek en coming-of-age, dan is deze film wellicht minder voor je weggelegd.

Genre: Drama, Gay, Romantiek
Speelduur: 132 min
Beeldverhouding: 1.85:1 HD niet anamorf
  • DTS-HD MA 5.1 - Spaans
Uitgever: Sony Picture Home Entertainment
EAN: 8712609638974

• Audiocommentaar met acteurs Timothée Chalamet enMichael Stuhlbarg
  • Kiekjes van Italië: Het maken van Call Me by Your Name
  • In gesprek met Armie Hammer, Timothée Chalamet, Michael Stuhlbarg en Luca Guadagnino

Call me by your name staat in het oorspronkelijke beeldformaat van 1.85:1 op Blu-ray Disc. De film is op 35mm-film geschoten en de beeldtransfer op de Blu-ray Disc geeft dit prachtig weer. De print heeft een mooie gradatie aan grain en geeft het beeld een mooi filmisch uiterlijk. De film heeft een mooi zomers en warm uiterlijk met felle kleuren als groen, blauw en rood. De kleuren spatten van het scherm af en geven de filmtransfer een mooi levendig uiterlijk. De transfer is verder vrij van fouten en andere artefacten. Ook in donkere scènes zijn de contrast en zwartwaardes dik in orde.

Op de Blu-ray Disc van Call Me By Your Name staat een audiotrack in DTS-HD MA 5.1-audiotrack in de oorspronkelijk Engelse taal. De film is voornamelijk dialooggedreven met ambiancegeluiden uit de surroundspeakers. Gelukkig worden de surroundspeakers veelal aangewend, want bijvoorbeeld vele natuurgeluiden zijn helder en duidelijk hoorbaar. De audiotrack heeft een zeer levendig uiterlijk en staat zeer netjes op Blu-ray Disc.

Op de Blu-ray Disc van Call me by your name staan diverse extra's. Alles is Nederlands ondertiteld.

Audiocommentaar met acteurs Timothée Chalamet en Michael Stuhlbarg
Informatief audiocommentaar met allerlei achtergrondinformatie over de totstandkoming van de film.

Kiekjes van Italië: Het maken van Call Me by Your Name (11 min)
Interessante featurette over het maken van de film in zonnig Italië.

In gesprek met Armie Hammer, Timothée Chalamet, Michael Stuhlbarg en Luca Guadagnino (26 min)
Amusante interviews met diverse acteurs en crewleden van de film.

De jonge Elio is in de warme Italiaanse zomer van 1983 volop op bloei en is op zoek naar zijn seksuele geaardheid. Als de student Oliver bij hem komt logeren beleven zij een stormachtige romance. Maar oe loopt dit af als de zomervakantie stopt? Call me by your name is een typische coming-of-age film met de bijbehorende (zware) dramatiek. Dit genre moet je smaak zijn maar als dit zo is dan valt er genoeg te genieten. De Blu-ray Disc is zeer in orde met een prachtige beeldtransfer, sterke audiotrack en een net pakket aan extra's.