Stranger, The - Miniserie

27-02-2024

8
Streaming

Stranger, The - Miniserie (Streaming)

Als een onbekende een schokkende bewering doet over zijn vrouw, gaat familieman Adam Price wanhopig op zoek naar de waarheid. Hij raakt verwikkeld in een mysterie.

Harlan Coben is een Amerikaanse auteur die al veel thrillers op zijn naam heeft staan. De boeken hebben vaak overeenkomstige karakteristieken, namelijk dat een welgesteld paar of gezin iets vreselijks als een moord, verdwijning of ontvoering meemaakt, met daarbij een mysterieus element dat vervolgens door een lid van de familie wordt onderzocht, vaak met de hulp van de lokale politie. De boeken zijn ook opgevallen bij producenten, en zo zijn er al een aantal boeken verfilmd in miniserie en uitgezonden op de BBC. Netflix heeft de series overgenomen en is daarna ook zelf boeken gaan verfilmen. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld SafeStay CloseShelter en Fool Me Once. Deze series zijn in het Engels en in Engeland verfilmd, maar er zijn ook buitenlandse verfilmingen van boeken gemaakt in Spanje, Frankrijk en Polen. In The Stranger zien we voor het eerst Richard Aremitgae in een hoofdrol, en in de series erna zal hij vaker te zien zijn, hetzij wel vaker in een bijrol. Hier speelt hij de hoofdrol van Adam Price, en degene die wordt benaderd door een vreemdeling die ene schokkende mededeling doet over zijn vrouw. Als kijker zie je de serie door de ogen van Adam, en leef je direct mee met de ontwikkelingen die hij meemaakt. De serie telt acht afleveringen, en is erg spannend opgebouwd. De ontknoping is natuurlijk het meest spannend, en maakt de verwachtingen wel waar. The Stranger is een erg spannende Netflix-serie die je bijna in één adem uitkijkt.

Medium: Streaming
Genre: Drama, Misdaad, Mysterie
Jaar: 2020
Speelduur: 50 min
Uitgever: Netflix

Als een onbekende een schokkende bewering doet over zijn vrouw, gaat familieman Adam Price wanhopig op zoek naar de waarheid. Hij raakt verwikkeld in een mysterie. De serie telt acht afleveringen, en is erg spannend opgebouwd. De ontknoping is natuurlijk het meest spannend, en maakt de verwachtingen wel waar. The Stranger is een erg spannende Netflix-serie die je bijna in één adem uitkijkt.