Acht kabelmaatschappijen kiezen voor Irdeto beveiling
Acht kabelmaatschappijen kiezen voor Irdeto beveiling (Acht kabelmaatschappijen kiezen voor Irdeto beveiling)
Acht Nederlandse kabelaanbieders kiezen voor Irdeto’s Digital TV-oplossing
Irdeto helpt Nederlandse operators om een eenvoudig, aantrekkelijk digitaal
kabel TV-aanbod te creëren voor 4,2 miljoen televisiehuishoudens
Acht Nederlandse kabelexploitanten hebben het afgelopen jaar gekozen voor Irdeto
om hun digitale televisieaanbod te beveiligen. Irdeto is de toonaangevende
speler in oplossingen voor het beveiligen van digitale televisie-, IPTV- en
mobiele content en onderdeel van de multinationale media groep Naspers (NASDAQ:
NPSN en JSE: NPN).
CAI Westland, Delta Kabelcomfort, Kabel Noord, Kabeltex en Kabel Krimpen a/d
IJssel hebben directe overeenkomsten gesloten met Irdeto, terwijl CAI
Harderwijk, CAI IJsselstein en Kabel Brabant-Gelderland contracten met Irdeto
hebben afgesloten via partners. Alle acht kabelexploitanten zullen de Irdeto
Digital TV-oplossing gebruiken voor het beveiligen van hun digitale
televisie-uitzendingen. Irdeto’s klantenbestand omvatte al grote Nederlandse
operatoren zoals Essent, Casema en Multikabel. Tezamen bieden deze
kabelexploitanten digitale televisiediensten aan 4,2 miljoen Nederlandse
televisiehuishoudens, de grote meerderheid van de in totaal 6,6 miljoen
televisiehuishoudens in Nederland.
De acht kabelexploitanten kozen Irdeto vanwege de veiligheid van het systeem en
Irdeto’s ervaring met het model van distributie via de detailhandel. Met dit
model, dat uniek is voor de Nederlandse kabelmarkt, kunnen consumenten in één
keer een compleet, eenvoudig-te-installeren pakket kopen bij hun lokale
consumentenelektronicawinkel. Dit pakket omvat een settopbox van bekende
bedrijven zoals Samsung of Philips, een smartcard van Irdeto om toegang te
krijgen tot de dienst, en een abonnement op de dienst van de lokale
kabelaanbieder. Wanneer de klant binnen Nederland verhuist, zal de settopbox
blijven werken met elke andere operator die gebruik maakt van Irdeto’s
oplossing.
“In 2005 is digitale televisie echt begonnen de markt te veroveren. Veel
Nederlandse consumenten grepen de kans aan om digitaal geluid, beeld in
videokwaliteit en extra zenders te krijgen tegen geen tot weinig additionele
maandelijkse kosten ten opzichte van standaard analoge abonnementen. Settopboxen
zijn in 2005 als warme broodjes over de toonbanken gegaan in
consumentenelektronicazaken in heel Nederland,” zei Graham Kill, CEO van Irdeto.
“Deze sterke groei gaat doorzetten in 2006, waarbij HDTV en het
wereldkampioenschap voetbal de markt naar verwachting een verdere impuls zullen
geven.”