Cijfers en verwachtingen van Philips
Cijfers en verwachtingen van Philips (Cijfers en verwachtingen van Philips)
Tijdens de een presentatie ter gelegenheid van de aanstaande CeBIT voerde onder andere Allard Bijlsma, de voorman van Philips Nederland op het gebied van consumentenelektronica, het woord.
Bijlsma had goed nieuws te melden:“Ons marktaandeel in de Benelux is 35%,
meer dan 2x zo veel als de nummer twee. Als je een hotelkamer boekt, dan is het
bijna zeker dat je een Philips TV in de kamer zult aantreffen, ons marktaandeel
in deze sector is ruim over de 70%. Waarom? Omdat Philips televisie, behalve de
beste beeldkwaliteit en betrouwbaarheid het, beste zijn uitgerust voor deze
toepassing. Een ander geheim: voor draadloze headsets is ons marktaandeel 80%.
En als laatste voorbeeld, de DVD+RW scoort in deze markt 85%. De DVD+RW is al
belangrijker voor ons dan DVD-spelers in omzet”.
Later in zijn toespraak sprak het hoofd van de consumentenafdeling de
verwachting uit dat de penetratie van DVD-spelers dit jaar 40% zal worden. “
Ik verwacht dat 2003 voornamelijk het jaar wordt van plat, dun en breed. Ik wil
dat plat, dun en breed de droom wordt van iedere consument in de Benelux. En
niet alleen een droom, want de kerstperiode was duidelijk een keerpunt in deze
trend.
Een van de technieken waarvan Bijlsma veel verwacht is Liquid Crystal
on Silicon (LCOS). In plaats van klassieke backlights aan de zijkanten, wordt de
TFT bij deze technologie het gehele scherm verlicht met lichtgevende LED’s. Het
resultaat dat we met eigen ogen konden aanschouwen is een bijzonder helder
plaatje. Een ander voordeel ten opzichte van de oudere techniek is dat LCOS
langer meegaat dan de huidige backlights, men verwacht er ongeveer de dubbele
levensduur van.
Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Frank Everaardt