"Europeanen hebben geen zin in supergadgets"

Auteur:
Eric van Ballegoie
1 november 2004


"Europeanen hebben geen zin in supergadgets" ("Europeanen hebben geen zin in supergadgets")

Europeanen hebben geen zin in supergadgets

Gadgets combineren hoe langer hoe meer functies. De Europese consument zit echter helemaal niet te wachten op dergelijke prijzige en logge apparaten.

Convergentie. Met deze fraaie term duiden fabrikanten de trend aan die volgens hen wereldwijd gaande is. Het is niet meer genoeg dat een apparaat alleen mp3´tjes kan afspelen of foto´s kan maken. In plaats daarvan zou de consument rijp zijn voor draagbare apparaten die alles kunnen: video\'s afspelen, agenda bijhouden, foto\'s maken, bellen of mail ophalen.

Een onderzoek van Jupiter Research maakt echter gehakt van deze aannames, zo meldt persbureau Reuters. Zo zegt een schamele 5 procent geïnteresseerd te zijn in een apparaat dat zowel muziek als video\'s kan afspelen. Ter vergelijking: 27 procent zegt een voorkeur te hebben voor een gadget dat alleen muziek speelt.

Lees het complete bericht op Webwereld.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Webwereld.