"Europeanen hebben geen zin in supergadgets"
"Europeanen hebben geen zin in supergadgets" ("Europeanen hebben geen zin in supergadgets")
Europeanen hebben geen zin in supergadgets
Gadgets combineren hoe langer hoe meer functies. De Europese consument zit
echter helemaal niet te wachten op dergelijke prijzige en logge apparaten.
Convergentie. Met deze fraaie term duiden fabrikanten de trend aan die volgens
hen wereldwijd gaande is. Het is niet meer genoeg dat een apparaat alleen mp3´tjes
kan afspelen of foto´s kan maken. In plaats daarvan zou de consument rijp zijn
voor draagbare apparaten die alles kunnen: video\'s afspelen, agenda bijhouden,
foto\'s maken, bellen of mail ophalen.
Een onderzoek van Jupiter Research maakt echter gehakt van deze aannames, zo
meldt persbureau Reuters. Zo zegt een schamele 5 procent geïnteresseerd te zijn
in een apparaat dat zowel muziek als video\'s kan afspelen. Ter vergelijking: 27
procent zegt een voorkeur te hebben voor een gadget dat alleen muziek speelt.
Lees het complete bericht op
Webwereld.
Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Webwereld.