Marketing Online: DVD biedt kansen voor supermarkt

Auteur:
Frank Everaardt
2 februari 2003


Marketing Online: DVD biedt kansen voor supermarkt (Marketing Online: DVD biedt kansen voor supermarkt )

De videofilm-explosie ging grotendeels aan hen voorbij. Maar nu zetten supermarkten voorzichtige stappen om mee te spelen op de DVD-markt.

De meeste succesvolle titels op de explosief gegroeide DVD-markt zijn opnieuw uitgebrachte ‘klassiekers’ (ET, Beatles) en kaskraker-familiefilms. Supermarkten hebben dan ook belangrijke voordelen in de strijd om DVD-kopers, met hun reputatie als familievriendelijke winkel en vaardigheden in cross-merchandising. Supermarkten kunnen DVD’s neerzetten als onderdeel van een afgestemde, winkelbrede merchandising-inspanning. Met in-store incentives, à la de Harry Potter-themafeesten in de nacht voor de DVD-release, met aansluitend de start verkoop om 12.01 uur.


Klik hier voor het volledige bericht.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Marketing Online.