Het partnerschap brengt de superhelden, schurken en verhalen van DC tot leven met actiefiguren, speelsets, accessoires, rollenspel producten en verzamelobjecten voor volwassenen
28 februari 2025 – Mattel, Inc. en Warner Bros. Discovery Global Consumer Products hebben vandaag een wereldwijd, meerjarige licentiepartnerschap aangekondigd, waarbij de gehele bibliotheek van geliefde DC-personages en legendarische verhalen wordt benut. Door het partnerschap krijgt Mattel de wereldwijde licentierechten om een volledig assortiment DC-thema actiefiguren, speelsets, accessoires, rollenspel producten en verzamelobjecten voor volwassenen te ontwikkelen en op de markt te brengen, te beginnen in de tweede helft van 2026. De overeenkomst omvat alle DC-verhalen en personages, waaronder Batman, Superman, Wonder Woman, The Joker, Harley Quinn en vele anderen.
Nick Karamanos, Senior Vice President of Entertainment Partnerships bij Mattel, zei: “Het is een ongelooflijk trotse mijlpaal om DC weer te verwelkomen bij Mattel. We kijken ernaar uit om onze Mattel Playbook-aanpak van merkbeheer, productontwerp en innovatie in te zetten om DC's populaire personages tot leven te brengen in alle kanalen. Dit nieuwe partnerschap zal onze gedeelde passie weerspiegelen om fans en verzamelaars van alle leeftijden te betrekken en te inspireren.”
Robert Oberschelp, Hoofd van Warner Bros. Discovery Global Consumer Products, zei: “Het nieuwe akkoord van Warner Bros. Discovery met Mattel komt op een spannend moment, aangezien DC in 2025 een nieuw hoofdstuk begint. Onze samenwerking met Mattel zal leiden tot geheel nieuwe aanbiedingen die de rijke erfenis van DC en toekomstige verhalen vieren in publicaties, animatie, tv en film. Elk verhaal en personage, van de heldendaden van Batman, Superman en Wonder Woman tot de streken van The Joker en Harley Quinn, vormen een geweldige inspiratie voor een nieuw partnerschap dat de kracht van Mattel en de wereldwijde aantrekkingskracht van DC combineert.”
Deze nieuwe licentieovereenkomst bouwt voort op de bestaande relatie tussen Mattel en Warner Bros. Discovery Global Consumer Products, die meer dan 30 merken en franchises omvat in de uitgebreide bibliotheek van Warner Bros. Discovery, waaronder Harry Potter, FRIENDS, Seinfeld, Ted Lasso en meer in de categorieën voor peuterspeelgoed, pluche, poppen, voertuigen, spellen en speelgoed.
|
Inloggen