TV-DVD opkomst zorgt voor verpakkingsaanpassingen

Auteur:
Unknown Unknown
8 juni 2005


TV-DVD opkomst zorgt voor verpakkingsaanpassingen (TV-DVD opkomst zorgt voor verpakkingsaanpassingen)

TV-DVD opkomst zorgt voor verpakkingsaanpassingen

Alhoewel de DVD verkoop over de gehele linie niet of nauwelijks nog toeneemt, is er in Amerika al een verschuiving te zien naar de vraag van TV series op DVD. Meerdere studios komen met oude, nieuwe, populaire en obscure TV series op de markt, vaak in boxsets per seizoen.

Met de komst van en de enorme vraag naar deze boxsets onstaat een luxe probleem, namelijk de ruimte die de sets innemen worden te groot. Volgens Mike Saksa, senior vice president Marketing bij Warner Home Video ligt de schuld van het ruimte gebrek bij de verkopers, die niet genoeg ruimte creeren om de TV-DVD\'s te plaatsen. Er wordt bij verschillende studio\'s hard geworsteld om de verpakkingen zo klein mogelijk te houden zonder consessies te doen aan de inhoud, want hoe meer producten er op de plank kunnen hoe meer er verkocht worden.

Warner Home, evenals Buena Vista, schakelden voor de TV-DVD\'s over van Digipacks naar Slim-packs terwijl Universal de Pizzoli Twin-Trays gebruikt.Een standaard box verpakking bestaat echter nog niet en omdat de TV-DVD manie pas net op gang is gekomen met het uitkomen van alle A-series, is het nog maar de vraag of deze rage gewoon een rage is of dat de TV-DVD een permanente plek gaat innemen bij de film-DVD\'s en zo een stempel gaat drukken op de verpakkingen van DVD\'s in het algemeen.

Bewerking : Edgar Smit

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Hollywoodreporter.com.