TV-DVD opkomst zorgt voor verpakkingsaanpassingen
TV-DVD opkomst zorgt voor verpakkingsaanpassingen (TV-DVD opkomst zorgt voor verpakkingsaanpassingen)
TV-DVD opkomst zorgt voor verpakkingsaanpassingen
Alhoewel de DVD verkoop over de gehele linie niet of nauwelijks nog toeneemt, is
er in Amerika al een verschuiving te zien naar de vraag van TV series op DVD.
Meerdere studios komen met oude, nieuwe, populaire en obscure TV series op de
markt, vaak in boxsets per seizoen.
Met de komst van en de enorme vraag naar deze boxsets onstaat een luxe probleem,
namelijk de ruimte die de sets innemen worden te groot. Volgens Mike Saksa,
senior vice president Marketing bij Warner Home Video ligt de schuld van het
ruimte gebrek bij de verkopers, die niet genoeg ruimte creeren om de TV-DVD\'s te
plaatsen. Er wordt bij verschillende studio\'s hard geworsteld om de verpakkingen
zo klein mogelijk te houden zonder consessies te doen aan de inhoud, want hoe
meer producten er op de plank kunnen hoe meer er verkocht worden.
Warner Home, evenals Buena Vista, schakelden voor de TV-DVD\'s over van Digipacks
naar Slim-packs terwijl Universal de Pizzoli Twin-Trays gebruikt.Een standaard
box verpakking bestaat echter nog niet en omdat de TV-DVD manie pas net op gang
is gekomen met het uitkomen van alle A-series, is het nog maar de vraag of deze
rage gewoon een rage is of dat de TV-DVD een permanente plek gaat innemen bij de
film-DVD\'s en zo een stempel gaat drukken op de verpakkingen van DVD\'s in het
algemeen.
Bewerking :
Edgar Smit
Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Hollywoodreporter.com.