Boss Level

23-06-2021

7.5

Boss Level (Blu-ray)

Ex Special Forces Officier Roy Pulver (Frank Grillo) heeft een bijzonder probleem; elke dag wordt hij op de meest uiteenlopende manieren vermoord door huurmoordenaars. En als hij dan ontwaakt begint de ellende weer van voor af aan. Waarom zit hij vast in deze oneindige timeloop en hoe redt hij zijn grote liefde Jemma (Naomi Watts) en hun 11-jarige zoon uit de handen van de eindbaas, Kolonel Clive Ventor (Mel Gibson)? De tijd dringt en Pulver moet tot het uiterste gaan om het level te verslaan!

Boss Level is de meest recente film van regisseur Joe Carnahan, die vooral bekend is van zijn doorbraak Smokin' Aces, erg sterke politiefilm Narc, goede remake van de bekende TV-serie The A-Team en de erg goede solofilm met Liam Neeson genaamd The Grey. De stijl van Carnahan is een drukke, over-de-top-actiefilm met veel geweld en veel overdaad, echter zijn het nu net de films waarin hij dat meer weet te beteugelen, zoals Narc, The A-Team en The Grey, zijn beste. Helaas valt Boss Level hier niet onder. Boss Level heeft een opzet die we allemaal kennen van Groundhog Day en meer recent Vantage Point en Edge of Tomorrow, namelijk een dag die zich steeds herhaalt en een hoofdpersonage die er alles aan doet om de sleur van die dag te doorbreken. Boss Level brengt dan ook niks nieuws ter tafel en is een degelijke actiefilm met aardige hoofdrolspelers. Frank Grillo speelt verdienstelijk en Mel Gibson speelt een karikatuur van zichzelf. De enige die zijn best doet is Naomi Watts, maar die komt een beetje misplaatst over in deze testosteron-gedomineerde-film. Dat is zeker niet aan haar te wijten, maar meer omdat ze niet een verdienstelijke rol heeft gekregen in de film en dat is jammer. Verder is Boss Level een aardige actiefilm die je verder niet echt zal bijblijven. Hopelijk kan regisseur Carnahan zich bij zijn volgende film wat meer inhouden, zodat het meer inhoud dan stijl wordt in plaats van nu het geval is.

Jaar: 2021
Speelduur: 100 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
  • Auro 3D - Engels
EAN: 8719372013991

• Behind the scenes

Boss Level staat in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1 op Blu-ray Disc. De film is een recente productie en ziet er prima uit op Blu-ray. De stijl van de film is wat donker en grauw, met een bruin, koper en goudachtige tint. Het donkere aspect in de film doet het contrast, vooral in donkere scènes, niet altijd even goed. Het zwart loopt wat dicht en schaduwdetaillering is dan matig. Verder is scherpte prima in orde en is er verder niet veel meer aan te merken op deze transfer.

Boss Level krijgt zowel een DTS-HD Master Audio 5.1-track mee als ook een Auro 3D-track. Voor deze recensie is de eerstgenoemde track beluisterd. Dit is een prima track, goed gepositioneerd en vooral agressief. Alle kanalen worden volcontinu gebruikt met veel muziek, actie of andere bombarie. Dialogen komen netjes en duidelijk uit het centergedeelte. Een prima track die zeker de actie op het beeld nog eens onderschrijft.

Boss Level heeft één korte extra meegekregen en die is Nederlands ondertiteld.

Behind the scenes (8 min)
Wat korte beelden van achter de schermen en interviews. Niet heel bijzonder.

Roy Pulver (Frank Grillo) heeft een slechte dag, hij wordt vermoord. Maar dan wordt hij wakker en dan herhaalt die dag zich alleen maar. Hij gaat vastberaden op zoek om zijn dag te veranderen en tegelijkertijd zijn grote liefde en zoon te beschermen tegen de kwade kolonel Ventor (Mel Gibson). Boss Level is de nieuwe film van regisseur Joe Carnahan en is volgens zijn handelsmerk een over-de-top-actiefilm met helaas meer stijl dan inhoud. Het is een leuke actiefilm die zorgt voor een avondje leuk vermaak. De uitgave op Blu-ray Disc geeft een zeer verdienstelijke beeld- en geluidskwaliteit, waaronder een Auro 3D-track met daarbij een aardige extra. Zeker aanbevolen voor fans van drukke actiefilms.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Dutch FilmWorks.