Imperfect Murder, An

27-05-2022

2

Imperfect Murder, An (Blu-ray)

In deze spannende thriller ontwaakt de succesvolle actrice Vera Lockmann (Sienna Miller) in haar ergste nachtmerrie als zij door Detective McCutcheon (Alec Baldwin) wordt verdacht van de moord op haar ex-vriend Sal. Nadat Vera haar sporen heeft gewist zoekt zij steun bij haar vader Arthur (Charles Grodin) en probeert haar eigen gedachten op een rij te zetten. Was Sal zin dood een ongeluk, zelfverdediging of een aanval uit pure woede?

An Imperfect Murder is een film die reeds in 2017 al werd uitgebracht onder de titel The Private Life of a Modern Woman. De film duurt slechts 71 minuten en helaas kan nu niet gezegd worden dat deze film nu echt goed is. De gehele film is een rommeltje: scènes springen van de hak op te tak, dialogen zijn vaag en refereren naar vage en onduidelijke zaken en de setups van diverse shots zijn slecht gedaan. Dit laatste komt over als een soort kunstzinnige keuze maar eigenlijk heeft het nergens mee te maken. Sienna Miller speelt een rol die interessant moet overkomen, maar komt vooral pompeus en arrogant over. Alec Baldwin heeft een hele kleine rol en zijn aanwezigheid is te kort om indruk te maken. Het enige memorabele aan deze film is dat dit de laatste film is geweest van Charles Grodin, bekend van klassiekers als Midnight Run, Rosemary's Baby en de 1976 versie van King Kong. Voorderest kan je deze film snel vergeten.

Genre: Thriller
Speelduur: 71 min
Beeldverhouding: 1.85:1 HD niet anamorf
EAN: 8719372015070

An Imperfect Murder krijgt een 1080p-transfer mee in het oorspronkelijke beeldformaat van 1.85:1. De transfer heeft een overgesatureerd uiterlijk met veel oververhitte kleuren en overbelichting. De stijl van filmen is nogal handheld geweest met veel bewegingen en veel grain. Scherpte is voldoende en ook contrast is acceptabel. Het beeld is geen hoogvlieger, maar dat is voornamelijk aan de stijlkeuze te wijten dan de transfer.

De DTS-HD MA 5.1-track van An Imperfect Murder is voldoende: dialogen komen netjes en helder uit het centerkanaal, met de sporadische surround-geluiden uit het daarvoor behorend kanaal.

Er staan geen extra's op de Blu-ray Disc van An Imperfect Murder.

In An Imperfect Murder ontwaakt de succesvolle actrice Vera Lockmann (Sienna Miller) in haar ergste nachtmerrie als zij door Detective McCutcheon (Alec Baldwin) wordt verdacht van de moord op haar ex-vriend Sal. De film duurt slechts 71 minuten en helaas kan nu niet gezegd worden dat deze film nu echt goed is. De gehele film is een rommeltje: scènes springen van de hak op te tak, dialogen zijn vaag en refereren naar vage en onduidelijke zaken en de setups van diverse shots zijn slecht gedaan. Snel vergeten deze film. De Blu-ray Disc bevat acceptabel beeld en geluid en heeft verder geen extra's.