King Richard

08-06-2022

7.5

King Richard (Blu-ray)

Het onwaarschijnlijke verhaal van Venus en Serena Williams (Saniyya Sidney en Demi Singleton), die door hun vader Richard (Will Smith) uitgroeiden tot ware tennisiconen. Richard bedacht een onconventioneel plan om van zijn dochters twee van de meest succesvolle sportvrouwen aller tijden te maken. Richard laat zien hoe familie en doorzettingsvermogen het mogelijk maken om het schijnbaar onmogelijke te bereiken wat een enorme impact heeft op de (tennis)wereld.

King Richard is de verfilming van het levensverhaal van Richard Williams, de vader van de bekende tennis zussen Venus en Serena. De film is ook gemaakt in nauwe samenwerking met de familie en Richard zelf, om zo de meest waarheidsgetrouwe film te kunnen maken. Will Smith speelt weergaloos als vader Richard, en zijn Oscar voor Beste Mannelijke Hoofdrol is dan ook meer dan verdiend. Helaas staan deze Oscar-winst en deze film wel een beetje in de schaduw van het bekende handgemeen wat Will Smith had met komiek Chris Rock tijdens de uitreiking van de Oscars. Dat is erg jammer en had niet mogen en hoeven te begeuren. Als je dit voorval weet te scheiden van de film, dan zie je dat Will Smith echt een weergaloos acteur is en de film King Richard volledig draagt. De bijrollen zijn ook dik in orde, de zusjes Venus en Serena worden ook goed gespeeld en ook Jon Bernthal weet ook goed gestalte te geven aan zijn rol. King Richard is een absoluut hoogstaande biografie die helaas een ietwat smetje heeft gekregen door Will Smith zelf.

Genre: Biografie, Drama, Sport
Jaar: 2021
Speelduur: 144 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Frans, Italiaans
EAN: 5051888259757

• The Making of King Richard
  • Will Smith as King Richard
  • Venus and Serena Set Visit

King Richard staat op Blu-ray Disc in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1 in 1080p-formaat. De film heeft een kleurrijk en licht kleurenpalet met veel felle kleuren en alles speelt zich vaak af op zonnige dagen. De transfer geeft dit allemaal erg goed weer met een goede scherpte, kleurenbalans, contrast en zwartniveau. Er valt weinig af te dingen op deze transfer, behalve dat bij sommige shots met fel zonlicht de omgeving af en toe wat soft overkomt. Verder een erg goede transfer.

King Richard krijgt op Blu-ray Disc een Dolby Atmos-track mee in de oorspronkelijk Engels gesproken taal (met een Dolby TrueHD 7.1-track als basis). De Atmos-optie is ietwat zwaar aangezet omdat de film voornamelijk dialoog gedreven is. De track heeft wel een vol geluidsbeeld want er wordt wel geprobeerd om ook door de surroundkanalen continue geluid te laten afspelen. De hoogtekanalen komen niet heel veel aan bod, behalve als er bijvoorbeeld een tennisbal door de lucht wordt gespeeld. Verder een prima audiotrack, maar voor Atmos-begrippen niet opzienbarend.

King Richard heeft een paar korte extra's gekregen die aardig zijn om eens te bekijken.

The Making of King Richard (9 min)
Een korte blik achter de schermen met wat korte interview-quotes met cast en crew.

Will Smith as King Richard (6 min)
Wat meer achtergrondinformatie over de transformatie van Will Smith naar Richard waarbij ook de fysieke transformatie aan bod komt.

Venus and Serena Set Visit (6 min)
Hier zie je het bezoek van de echtezusjes Williams aan de set en komen de actrices aan bod die hun rol spelen en hoe ze zich hebben voorbereid.

Deleted Scenes ( 3min)
Twee korte verwijderde scènes.

Het onwaarschijnlijke verhaal van Venus en Serena Williams (Saniyya Sidney en Demi Singleton), die door hun vader Richard (Will Smith) uitgroeiden tot ware tennisiconen. Richard bedacht een onconventioneel plan om van zijn dochters twee van de meest succesvolle sportvrouwen aller tijden te maken. King Richard is een absoluut hoogstaande biografie die helaas een ietwat smetje heeft gekregen door Will Smith zelf. De Blu-ray Disc van King Richard is verder prima in orde met een mooie beeldtransfer, prima audiokwaliteit en een kort maar leuk pakketje aan extra's.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Warner Home Entertainment.