Into the Deep

19-12-2022

5

Into the Deep (Blu-ray)

Into the deep is een intense thriller die de kijker behoorlijk zal laten gissen naar de waarheid. De jonge Jess laat zich door een nieuwe liefde verleiden tot een tochtje op zijn jacht. Midden op zee voegt een tweede vrouw zich bij hen. Dan ontstaat al snel een levensgevaarlijke situatie waarin voor Jessie niet meer duidelijk is wie de kwade geest is.

Into the Deep is een erg geniereke thriller die zich volledig op een zeilboot afspeelt met een kleine groep van mensen. De premisse is nogal bekend en lijkt erg veel op een "who-done-it" maar dan eerst nog zonder een moord. Het script vertoont een standaard stramien en de acteurs vertolken hun rollen allemaal erg eenzijdig. Alle scènes hebben ook dezelfde opbouw en ook bij spannende scènes kan je van tevoren helemaal uittellen hoe de scène zal verlopen. Into The Deep is op zich een redelijk kijkbare thriller, maar je moet zeker niet teveel verwachten. Leuk voor een keer tussendoor, maar verwacht geen hoogstaande thriller met een eecht nagelbijtende spanning. Daar is deze film te generiek voor.

Genre: Thriller
Jaar: 2022
Speelduur: 87 min
Beeldverhouding: 2.39:1 HD niet anamorf
EAN: 8719372016039

Into the Deep staat in het oorspronkelijke beeldformaat van 2.39:1 in 1080P HD op Blu-ray Disc. De transfer is op zich redelijk van kwaliteit. Overdag tijdens de zonnige scènes aan dek van de zeilboot de transfer is de transfer voldoende met veel felle kleuren, een voldoende scherpte en een redelijke saturatie. De transfer komt wel wat soft en korrelig over. Ook bij slecht verlichte scènes (bijvoorbeeld in het ruim) of 's avonds heeft de transfer wat meer moeite met contrast en schaduwdetaillering. Dan loopt het zwart ook wat dicht. Het is niet al te heftig allemaal, maar het valt soms een beeje op. Compressiefouten en artefacten vallen mee, maar soms zie je in de donkere scènes wel een paar macroblockjes. Verder niet al te spannend, maar dat past dan wel weer bij de film.

Into the Deep krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD MA 5.1-track mee in de oorspronkelijke Engelse taal. De track klinkt prima; dialogen klinken netjes en helder uit het centergedeelte en ambiance- en actiegeluiden komen uit de surroundspeakers. De track heeft een directionele instelling en de film heeft ook qua muziek soms een opbouw van spanning, en de track geeft dat ook prima weer. Een nette soundtrack die de film prima ondersteunt.

Er staan geen extra's op de Blu-ray Disc van Into the Deep.

Into the Deep is een intense thriller die de kijker behoorlijk zal laten gissen naar de waarheid. De jonge Jess laat zich door een nieuwe liefde verleiden tot een tochtje op zijn jacht. Midden op zee voegt een tweede vrouw zich bij hen. Dan ontstaat al snel een levensgevaarlijke situatie waarin voor Jessie niet meer duidelijk is wie de kwade geest is. Into The Deep is op zich een redelijk kijkbare thriller, maar je moet zeker niet teveel verwachten. Leuk voor een keer tussendoor, maar verwacht geen hoogstaande thriller met een echt nagelbijtende spanning. Daar is deze film te generiek voor. De Blu-ray Disc van Into the Deep zit technisch voldoende in elkaar en heeft verder geen extra's.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Dutch FilmWorks.