Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Op- / Aanmerkingen op AllesOverFlim
S
Sneaker
Iets mis met de search
Oct 17, 2006

Er is iets mis met de search. Als ik bijvoorbeeld in het pricewatch topic wilt zoeken op Twister. Dan zegt die dat er geen resultaten te vinden zijn. Maar hij staat nota bene op pagina 1. Of Silent Hill, die staat op pagina 3, maar kan die ook niet vinden met de search. Wat is er mis?

LH
Louwrens H.
Oct 17, 2006

Hier hetzelfde :? Krijg steeds de volgende melding:

Er zijn geen resultaten die voldoen aan je zoekopdracht

Vreemd :roll:

reply
0
F
Frank
Oct 17, 2006

Eerder vandaag schreef Eric dit in het forum wordt traag-topic:

Eric van Ballegoie wrote: We zijn ermee bezig om het op te lossen. Het probleem heeft de maken met de search-database van phpBB, waaraan elke post toegevoegd wordt. Helaas is phpBB niet echt bedoeld voor fora van deze grootte, waardoor er problemen ontstaan. As we speak wordt er naar gekeken of er een oplossing is om de search database efficienter te laten werken.

Wellicht heeft het hiermee te maken.

reply
0
S
Sneaker
Oct 17, 2006

Dat verduidelijk het al wat. Hoop dat ze het snel op kunnen lossen.

reply
0
KC
Koen Crijns
Oct 18, 2006

Op dit moment wordt de search database volledig opnieuw opgebouwd, om weer wat snelheid terug te krijgen in het forum. Dat is alleen een werkje dat erg lang duurt. Daarnaast begint 'ie helaas bij de oudste posts. De komende dagen kan het dus zo zijn dat de search niet optimaal werkt.

reply
0
S
Sneaker
Oct 18, 2006

Geen probleem, hoopt dat het daarna weer goed werkt.

reply
0
ZM
Zeeuws Meisje
Oct 22, 2006

Ik weet 100% zeker dat er een topic is over "Kruistocht in spijkerbroek", maar ik kan het nergens meer vinden.

Weet iemand het misschien?

reply
0
AVR
Ashley v. R.
ZM
Zeeuws Meisje
Oct 22, 2006

Mijn dank is groot. :D

reply
0
DK
Dennis Kuijper
Oct 22, 2006

niet echt handig dit,hopelijk is het snel verholpen.

reply
0
SN
Stephan Nobelen
Oct 23, 2006

Ja hier is het ook al.. had gehoopt dat het inmiddels was opgelost, want de search is toch verdomde handig :wink:

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Oct 24, 2006

Search wordt nu bijgwerkt, over een paar uur moet hij weer compleet up to date zijn. Excuses voor het ongemak.

reply
0
T
TheGodfather
Oct 24, 2006

Weet iemand toevallig het topic over de Quality Film Collection te vinden? :D

reply
0
LH
Louwrens H.
Oct 24, 2006

TheGodfather wrote: Weet iemand toevallig het topic over de Quality Film Collection te vinden? :D

Deze? :wink:

reply
0
T
TheGodfather
Oct 24, 2006

Louwrens H. wrote:
TheGodfather wrote: Weet iemand toevallig het topic over de Quality Film Collection te vinden? :D

Deze? :wink:

jup, thanks :D
kon `m niet vinden :D

reply
0
DK
Dennis Kuijper
Oct 25, 2006

Eric van Ballegoie wrote: Search wordt nu bijgwerkt, over een paar uur moet hij weer compleet up to date zijn. Excuses voor het ongemak.

Hij werkt nog steeds niet optimaal.

reply
0
OP
Oscar P.
Oct 26, 2006

Bij mij geeft 'ie bij alles aan dat er geen resultaten zijn...

reply
0
M
MiiCk0s
Oct 26, 2006

Bij mij werkte die wel, maar hij liet veel weg. Ik zoch dus de topic van 'Saw 3', kreeg ik resultaten te zien van The Texas Chainsaw Massacre :?

reply
0
B
Bertje
Oct 26, 2006

Hier ook nog steeds problemen met de search:

Als ik mijn lijstje van dvd's zoek in het "dvd te koop aangeboden" gedeelte krijg ik maar 1 hit, normaal was het meestal een hele pagina lang.

Als ik ook op bv seinfeld speur in de snelzoekfuncie bovenin het pricewatch-topic krijg ik er maar drie te zien en deze:
http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=45488&highlight=

staat er dan niet tussen :evil:

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Oct 27, 2006

Het rebuilden van de search duurt helaas (heel veel) langer dan ons lief is: Omdat de database van het forum zo enorm groot is zijn we nu op ongeveer de helft, het duurt nog ongeveer 12 dagen voordat alle posts geindexeerd en aan de database toegevoegd zijn.

Tot die tijd zal de search helaas niet (goed) functioneren, alle oude posts worden eerst gedaan en de nieuwere pas op het eind, daar valt helaas niets aan te veranderen.

reply
0
R
Rudolph
Nov 07, 2006

Oscar P. wrote: Bij mij geeft 'ie bij alles aan dat er geen resultaten zijn...

Hier hetzelfde...

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Nov 08, 2006

De problemen met de search zijn helaas nog niet opgelost. Het probleem is dat het bijwerken van de search langzamer gaat dan er posts bijkomen. We zijn op zoek naar een oplossing voor dit probleem.

reply
0
F
Frank
Nov 13, 2006

Is er inmiddels een oplossing? Het is erg lastig dat de zoekfunctie nog steeds niet fatsoenlijk werkt.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Nov 13, 2006

Ja, er is een oplossing in de maak. De complete database is nu naar een locale server - met nog niet geintroduceerde processors - gekopieerd en die server is nu bezig om het spreekwoordelijke varkentje te wassen. Dit zal ook wel even duren, maar met een paar dagen zou alles weer moeten werken.

Voor meer informatie over die nog niet geintroduceerde processors kan je morgen overigens terecht op onze zustersite www.hardware.info .

reply
0
F
Frank
Nov 13, 2006

Bedankt, Eric.

reply
0
FE
Frank Everaardt
Nov 24, 2006

De search zou inmiddels weer moeten werken.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Nov 26, 2006

Frank Everaardt wrote: De search zou inmiddels weer moeten werken.

Toch nog niet helemaal. De nieuwste threads vindt ie nog niet.

reply
0
FE
Frank Everaardt
Nov 27, 2006

De search zal regelmatig geupdate worden helaas is het momenteel niet meer mogelijk om direct al nieuwe threads toe te voegen aan de search.

reply
0
BR
Bas Reuver
Nov 28, 2006

Nog een "fout" in de search vind ik dat als je iets zoekt en daarna 1 van de topics aanklikt, je niet meer terug kunt naar de searchresultaten. Hij geeft dan aan dat de pagina is verlopen, waarna je opnieuw moet gaan zoeken. Dat is niet zo handig en best irritant in het gebruik.

reply
0
F
Frank
Nov 28, 2006

Ik heb begrepen dat DVD.nl over een tijdje overgaat op andere forumsoftware en dat we het tot die tijd moeten doen met wat foutjes.

reply
0
B
Bertje
Nov 28, 2006

Bas Reuver wrote: Nog een "fout" in de search vind ik dat als je iets zoekt en daarna 1 van de topics aanklikt, je niet meer terug kunt naar de searchresultaten. Hij geeft dan aan dat de pagina is verlopen, waarna je opnieuw moet gaan zoeken. Dat is niet zo handig en best irritant in het gebruik.

Tip: rechtermuisknop en "open link in new window" kiezen.
(in de engelse IE tenminste).
Gebruik ik erg vaak (en niet alleen op allesoverfilm.nl).

reply
0
HR
Hugo R
Dec 02, 2006

Als ik zoek op 24 zegt de search dat er geen resultaten zijn, maar lijkt me dat er juist veel moeten zijn. Of is 24 niet specifiek en vindt hij er daarom te veel?

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Dec 04, 2006

24 is te klein als zoekwoord, een zoekwoord moet uit minimaal drie letters of cijfers bestaan

reply
0
TW
Tim Wiselaar
Dec 08, 2006

Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 524288 bytes) in /srv/www/htdocs/allesoverfilm.nl/forum/search.php on line 403

Ik kreeg dit net

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 08, 2006

Tim Wiselaar wrote: Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 524288 bytes) in /srv/www/htdocs/allesoverfilm.nl/forum/search.php on line 403

Ik kreeg dit net

Heb je toevallig op een woord gezocht wat heel veel voorkomt in de database bv. "DVD" ? Er zijn dan teveel resultaten en krijg je een error.
Probeer je zoekopdracht te verfijnen en vink "Zoek op alle woorden" aan als je op meerdere woorden zoekt.

reply
0
RB
Rogier Burghout
Dec 09, 2006

Ik heb er ook last van, terwijl ik als zoekterm "Miami Vice" intoets met zoeken op "alle" woorden in forum "Film Discussies". Aardig verfijnd, dacht ik zo. Dus misschien toch even nakijken?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 09, 2006

Hmm, als ik op Miami Vice zoek krijg ik bij Filmdiscussies 1 resultaat en als ik door het hele forum zoek 188. Oftewel, geen error dus.
Heb jij dat nu nog steeds?

reply
0
RB
Rogier Burghout
Dec 09, 2006

Ludo Keeris wrote: Hmm, als ik op Miami Vice zoek krijg ik bij Filmdiscussies 1 resultaat en als ik door het hele forum zoek 188. Oftewel, geen error dus.

Nee, nu niet meer. Gisteren wel. Is er iets gebeurd in die tijd?

reply
0
LK
Ludo Keeris
Dec 09, 2006

TylerDurden wrote:
Ludo Keeris wrote: Hmm, als ik op Miami Vice zoek krijg ik bij Filmdiscussies 1 resultaat en als ik door het hele forum zoek 188. Oftewel, geen error dus.

Nee, nu niet meer. Gisteren wel. Is er iets gebeurd in die tijd?

Niet dat ik weet.

reply
0
HR
Hugo R
Dec 18, 2006

Werkt de zoekfunctie nou weer helemaal optimaal?

reply
0
H
Herjan
Dec 18, 2006

Volgens mij wel.

reply
0
LVM
Lex v/d Moolen
Feb 09, 2007

De zoekfunctie werkt volgens mij nog niet goed. Posts van 2007 vind hij niet terug.

reply
0
F
Frank
Feb 09, 2007

Inderdaad, maar ik verwacht dat dit probleem pas opgelost zal zijn als er nieuwe forumsoftware is.

reply
0
HR
Hugo R
Feb 10, 2007

Frank wrote: Inderdaad, maar ik verwacht dat dit probleem pas opgelost zal zijn als er nieuwe forumsoftware is.

Is er al bekend wanneer dat zal zijn?

reply
0
F
Frank
Feb 10, 2007

Volgens Eric van Ballegoie op zeer korte termijn.

reply
0
HR
Hugo R
Feb 10, 2007

Ok we merken het wel :D

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Feb 13, 2007

We gaan in de tweede week van maart over naar de nieuwe forumsoftware, dan zijn alle problemen met de search ook weer definitief opgelost.

reply
0
ES
Edgar Smit
Feb 13, 2007

Eric van Ballegoie wrote: We gaan in de tweede week van maart over naar de nieuwe forumsoftware, dan zijn alle problemen met de search ook weer definitief opgelost.
Eric, deze reply hoort niet hier dat weet ik, maar is er met de andere software ook rekening gehouden met andere issues die hier her en der vermeld worden?

reply
0
HR
Hugo R
Feb 13, 2007

Eric van Ballegoie wrote: We gaan in de tweede week van maart over naar de nieuwe forumsoftware, dan zijn alle problemen met de search ook weer definitief opgelost.

Goed nieuws

reply
0