Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Overige geluidsdragers
RK
R Klemkerk
Het Grote CD Discussie Topic
Oct 28, 2006

In dit topic kun je discussieren over cd's, bands en cd gerelateerde zaken. CD INFO/RECENTIES: http://cd.pagina.nl/ WEBSHOPS: http://www.cdwow.com/ (Geen verzendkosten) http://www.highfidelitydiscs.nl/ http://www.cduniverse.com/ http://www.velvetmusic.nl/ http://www.bol.com/ http://www.frs.nl/ http://www.vanleest.nl/ http://www.mediadis.nl/ http://www.rodisc.nl/ (OST CD'S) http://www.large.nl/ (Metalscene CD'S) http://www.play.com/ (Geen verzendkosten) http://www.nlstore.nl/ (Geen verzendkosten) Als iemand ondertusse nog goede links heeft naar online bestel sites, hoor ik het graag. Na de tijd strijkt zal het topic aangepast worden.

RK
R Klemkerk
Oct 28, 2006

Ik heb eergisteren geshoppt bij cdwow, met als resultaat:

AMOS LEE: Amos Lee
JOHN COLTRANE: More Coltrane For Lovers
MADELEINE PEYROUX: Half The Perfect World
DIRE STRAITS: Brothers In Arms (20th Anniversary Edition SACD)

:mrgreen: Lekkere cdtjes :)

reply
0
EVH
Erwin vd H
Oct 28, 2006

Volgens sommigen zal dit topic niet echt een lang leven leiden:
EMI-topman verklaart cd dood

Uitgegeven: 28 oktober 2006 19:33
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2006 20:30
AMSTERDAM - Het hoofd van platenmaatschappij EMI Music, Alain Levy, heeft op een lezing in Londen verklaard dat de cd als muziekdrager is overleden. Dit meldt MarketWatch.

Volgens Levy is er voor de cd geen bestaansrecht meer, omdat zestig procent van de consumenten de nummers van een cd overzet op een pc of draagbare muziekspeler, zoals een iPod.

"Om een muziek-cd weer aantrekkelijk te maken moet er een toegevoegde waarde zijn", zegt Levy. "Je gaat je schoonmoeder geen mp3's van iTunes cadeau doen met kerstmis, maar we moeten creatiever zijn om onze content aan de man te brengen."

De EMI-topman verklaarde dat begin volgend jaar alle cd's van EMI zullen worden aangevuld met extra content.

Van de totale muziekverkoop in de eerste helft van 2006 bestond zeventig procent uit de verkoop van cd's. De verkoop van digitale muziek via internet bedroeg elf procent van de totale verkoop van muziek.

even "ontopic":
laatste aanwinsten:
-(gewonnen) Scissor Sisters - Ta Dah
-Wagner - Ring des Nibelungen(14cd nu 17.50 bij kruidvat.nl)
-deze cd's staan nog in bestelling, net als die box van Nirvana

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 28, 2006

Over het bestaansrecht van de valt over te twisten. Toch ben ik van overtuigd dat de CD dit "probleem" zonder kleerscheuren kan overwinnen ;)

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 28, 2006

ik heb al meerdere keren bij http://www.play.com cd's besteld, goede levering altijd en toch vrij goedkoop.

Laatste cd's die ik heb gekocht:
- Pearl Jam: Ten
Mooie RockCD, pearl Jam kennende van goede kwaliteit. Hoge kwaliteit nummer met toch wel een goed geluid, zover ik kan horen op mijn stereosetje. Goede rockCD en voor de Pearl Jam liefhebber een must.
- Pink Floyd: Pulse
Fantastische CD, heb deze kunnen beluisteren op een wat betere set dan dat ik op het moment op mijn kamer heb maar ooohh wat een prachtig geluid. Stemmen zijn fantastisch en er is veel detail in deze cd te horen. Wat een fantastisch live concert kan Pink Floyd neerzetten.

Nog iets leuks wat ik vanmiddag tegen kwam. Liep door de lokale boekhandel en kwam het blad Jazzism tegen voor €7,50 inclusief 2 CD's. 1tje Jazz Meets Soul met een deel volledige nummers in goede kwaliteit van oa James Morrison/Garland Jeffreys/India.arie ... zeer goede muziek moet ik zeggen. En een andere CD met allemaal fragmenten uit Jazzfestivals zie ook zeker de moeite waard zijn om te beluisteren.

Dus ja, om een keer kennis te maken met Jazz of gewoon wat goede muziek te luisteren, voor €7.50 kun je em niet laten liggen :P

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Oct 28, 2006

Ik dacht dat deze site DVD.nl heette en niet CD.nl :roll:

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 28, 2006

Veel mensen luisteren op hun HT ook CD's, en veel mensen proberen ook de stereo weergave te verbeteren voor het luisteren voor muziek. Dus waarom zou er geen topic over CD's kunnen bestaan in de Home Theater Algemeen afdeling.

Overigens denk ik niet dat de CD zomaar doodverklaard gaat worden. Mensen willen als ze iets kopen toch vaak iets in hun handen kunnen hebben. En vaak als je muziek download heb je ook nog last van DRM en dergelijke, worden de mensen ook niet vrolijk van. En dan ook nog de kwaliteit, de kwaliteit van de MP3 komt nog steeds niet normaal in de buurt van de CD. Er is een hele grote groep mensen die die kwaliteit wel waardeerd. En het is toch veel leuker om een hoesje met een boekje en dergelijke te hebben dan een bestandje op je pc of MP3 speler dat je vaak ook nog maar een bepaald aantal keer kan beluisteren of kopiëren.

@R. Klemkerk
Misschien een idee om http://cd.pagina.nl er in de openingspost erbij te zetten. Veel links naar webshops en info.

reply
0
M
mercapto
Oct 28, 2006

En bol.com ontbreekt ;)

Zelf heb ik nog nooit online een CD gekocht, alles komt bij de FRS en vLeest vandaan.
Laatste aanwinsten :

Maná - Unplugged
Maná - Revolución de Amor

Had een tijd terug wat nummers gedownload, en dat begon te knagen dus heb ik de orginelen in huis gehaald.

De enige positief klinkende muziek in m'n collectie ;)

reply
0
P
peter26
Oct 28, 2006

Axel de Mol wrote: En het is toch veel leuker om een hoesje met een boekje en dergelijke te hebben dan een bestandje op je pc of MP3 speler dat je vaak ook nog maar een bepaald aantal keer kan beluisteren of kopiëren.

Ik kan mijn mp3's toch zovaak beluisteren als ik wil? :?:

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Oct 28, 2006

mediadis.com en rodisc.nl verkopen ook CD's...

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 28, 2006

peter26 wrote:
Axel de Mol wrote: En het is toch veel leuker om een hoesje met een boekje en dergelijke te hebben dan een bestandje op je pc of MP3 speler dat je vaak ook nog maar een bepaald aantal keer kan beluisteren of kopiëren.

Bij sommige mp3 music shops zijn ze van plan DRM toe te gaan passen of is dat al gebeurd. zie hier Dit betekent dat de beheerder van de muziek ermee kan doen wat ze willen. Ze kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat de mp3 maar maximaal naar 3 apparaten gekopieerd kan worden. Dit betekend.. dat je een mp3 legaal gekocht hebt maar bijvoorbeeld maar 3 kopietjes kan maken. Andere cd, andere computer, en je mp3-speler. Wordt het bestandje bijvoorbeeld per ongeluk gewist van je mp3-speler, dan kun je hem niet opnieuw erop zetten omdat je het bestand al 3 keer gekopieerd hebt. Zo zijn er veel verschillende soorten DRM, kun je lezen op wikipedia.

Ook al heb je het dan gekocht, het is dan toch niet helemaal van jou. DRM vind ik een vrij slechte ontwikkeling.

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 28, 2006

DVDProfilersFilmgek wrote: Ik dacht dat deze site DVD.nl heette en niet CD.nl :roll:

Als je niet tevreden bent blijf je toch lekker weg? Je hoeft toch niet overal op te reageren of wel soms? :roll:

reply
0
P
peter26
Oct 28, 2006

Axel de Mol wrote:
Bij sommige mp3 music shops zijn ze van plan DRM toe te gaan passen of is dat al gebeurd. zie hier Dit betekent dat de beheerder van de muziek ermee kan doen wat ze willen. Ze kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat de mp3 maar maximaal naar 3 apparaten gekopieerd kan worden. Dit betekend.. dat je een mp3 legaal gekocht hebt maar bijvoorbeeld maar 3 kopietjes kan maken. Andere cd, andere computer, en je mp3-speler. Wordt het bestandje bijvoorbeeld per ongeluk gewist van je mp3-speler, dan kun je hem niet opnieuw erop zetten omdat je het bestand al 3 keer gekopieerd hebt. Zo zijn er veel verschillende soorten DRM, kun je lezen op wikipedia.

Ook al heb je het dan gekocht, het is dan toch niet helemaal van jou. DRM vind ik een vrij slechte ontwikkeling.

Sorry maar mij zul je nooit zover krijgen om een mp3 te gaan kopen. Nu mogen jullie best de moraalridders gaan uithangen en mij afpoeieren maar dat kan me niks schelen. Als ik de beste kwaliteit wil halen op mijn set dan koop ik een cd en voor de overige muziek download ik mp3's. Daarnaast koop ik ook nog regelmatig muziekdvd's dus die hele DRM ontwikkeling zal aan mij voorbij gaan.

Zijn er hier overigens mensen die MP3's kopen???

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 28, 2006

mp3's kopen vind ik ook vreemd. Als ik ergens voor betaal, dan wil ik wel iets fysieks in handen hebben, en dat heb je met een mp3 album bijvoorbeeld niet. Terwijl je op bijv iTunes voor 10 euro een album hebt, die je ook vaak voor diezelfde prijs van de FRS hebt liggen. :)

reply
0
JA
Jos A.
Oct 29, 2006

Dit is voor mij ook het onderscheid: voor een mp3 hoef ik niet te betalen (downloaden mag nog steeds, ookal zijn de woorden "illegale download" de laatste tijd in) en wíl ik ook niet betalen, omdat het voor mij vaak achtergrondmuziek is. Een cd, daar neem ik vaak de tijd voor om het te luisteren, dus voor een schijfje waar ik van kan genieten heb ik graag wat centjes over.

Laatste aanwinst:

Greatest Hits van de Chili Peppers

reply
0
JD
Johan van den D.
Oct 29, 2006

Axel de Mol wrote: Er is een hele grote groep mensen die die kwaliteit wel waardeerd.
Dit is zeker een feit maar gezien de ontwikkeling op de markt blijkt wel eens het tegendeel en dat is jammer. :?

reply
0
Q
Qzyn
Oct 29, 2006

Bangcd.com

Standaardprijs voor nieuwe cd's €10,50, geen verzendkosten, betalingen lopen via Worldpay, gevestigd in Singapore, levertijd voor NL ca. 7 dagen

http://www.cdpacific.com/Default.asp

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 29, 2006

bangcd ziet er uit als een interessante winkel. CD's gewoon met engelse tekst erop enzo, net zo normaal als de versies die je in Nederland koopt? Want dan is die prijs voor nieuwe CD's toch wel interessant.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Oct 29, 2006

peter26 wrote:

Ja, totdat het zelfgebrande schijfje rot wordt en niet meer gelezen kan worden. Goedkope en slechte kwaliteit kan al na een half jaar niet meer te lezen zijn. De wat betere gaan misschien 5 jaar mee, er zijn maar 2 merken die beloven wat langer mee te gaan, maar als ik het goed begrepen heb, dan geven ze tegenwoordig geen garantie meer op levensduur. Die zelfgebrande spullen, daar kun je niet echt op vertrouwen.

reply
0
Q
Qzyn
Oct 29, 2006

Axel de Mol wrote: bangcd ziet er uit als een interessante winkel. CD's gewoon met engelse tekst erop enzo, net zo normaal als de versies die je in Nederland koopt? Want dan is die prijs voor nieuwe CD's toch wel interessant.

Mijn ervaring is dat het 'normale' versies betreft. Ik weet echter niet of dat voor alle cd's geldt of dat ze ook aziatische releases met niet-engelse hoesteksten verkopen.
Je kunt het ze overigens zelf vragen als je daarover voor aankoop zekerheid wilt: http://www.bangcd.com/contactUs.aspx.

reply
0
P
peter26
Oct 29, 2006

DVDProfilersFilmgek wrote:

Ja, totdat het zelfgebrande schijfje rot wordt en niet meer gelezen kan worden. Goedkope en slechte kwaliteit kan al na een half jaar niet meer te lezen zijn. De wat betere gaan misschien 5 jaar mee, er zijn maar 2 merken die beloven wat langer mee te gaan, maar als ik het goed begrepen heb, dan geven ze tegenwoordig geen garantie meer op levensduur. Die zelfgebrande spullen, daar kun je niet echt op vertrouwen.

Het grappige is dat ik nog een aantal gebrande cd's heb liggen uit het verre verleden van het branden. Ik overdrijf niet als die inmiddels een jaar of 8 oud zijn, en ik twijfel want ze kunnen nog net iets ouder zijn. Speelt nog altijd perfect en heeft niks aan kwaliteit verloren. Geloof dat die schijfjes toen, omgerekend in guldens, ook tegen de 10,- á 15,- gulden zaten.
Maar als je nu de goedkopere cdr's pakt dan haperen die soms na een paar maand al als je ze wat intensief gebruikt.

reply
0
J
joostpolletje
Oct 29, 2006

Tips voor Akoestieke muziek?>
Like Jack Johson < Tevens ook laatste aanwinst.

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 29, 2006

Joost, je zou eens kunnen luisteren naar Amos Lee. Ik heb alleen geen idee onder welk muziekgenre deze geplaatst kon worden. Wel enorm gaaf!

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Oct 29, 2006

Large.nl heeft ook CD's in het assortiment, vooral georiënteerd op de Metalscene.

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 29, 2006

Meest recente aankopen:

- The Notting Hilbillies - Missing ... Presumed having a good time
- James Taylor - October road
- James Taylor - Hourglass
- Sade - Diamond life
- Anastacia - Not that kind
- Alicia Keys - Songs in A-minor
- Clannad - Macalla
- Pink Floyd - Dark side of the moon (SACD)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 29, 2006

Er is al eens zoiets geweest in het muziek DVD topic en toen kregen een aantal van ons erg de wind van voren. Jammer dat het toen moest stoppen.

Toevallig een aantal cd's besteld op Ebay
Deatch Cab for Cutie - Plans
Iron & Wine - weet de titel niet meer
She Wants Revenge - She Wants Revenge

reply
0
CH
Coen Hendriks
Oct 29, 2006

deze week nieuw binnen gekregen:
-Pink Floyd, Pulse
-Jesse Cook, Free Fall
-Stevie Ray Vaughan, Essential Stevie Ray Vaughan
-John Campbell, Howlin Mercy
-John Campbell, One Believer

Behalve Pink Floyd de rest gehoord op de VAD Show. En ik moet zeggen de nummers waarmee daar gedemonsteerd werd laten heel goed horen wat er in je set zit.

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 29, 2006

Hoe is de cd van Stevie Ray Vaughan?

reply
0
CH
Coen Hendriks
Oct 29, 2006

R Klemkerk wrote: Hoe is de cd van Stevie Ray Vaughan?

Een erg goede CD. diverse soorten Blues.
Het Nummer Tin Pan Alley (waar mee gedemonstreerd werd) is ronduit indrukwekkend. :wink:

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 29, 2006

Coen Hendriks wrote:
R Klemkerk wrote: Hoe is de cd van Stevie Ray Vaughan?

Een erg goede CD. diverse soorten Blues.
Het Nummer Tin Pan Alley (waar mee gedemonstreerd werd) is ronduit indrukwekkend. :wink:

Deze cd gaat ook op mijn wish list :oops: 8)

reply
0
JD
Jeroen D
Oct 29, 2006

John Mayer - Continuum

Wat een geweldige CD zeg. Nog meer mensen die dit gaaf vinden hier ? Ook zijn eerdere werk is fantastisch.

Maria Mena - apparently unaffected

Zangeres met geweldige stem. Deze CD is erg goed, korte nummers maar zo pakkend.

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 29, 2006

Rob Eric Blank wrote: Er is al eens zoiets geweest in het muziek DVD topic en toen kregen een aantal van ons erg de wind van voren. Jammer dat het toen moest stoppen.

waarom was dat eigenlijk?

reply
0
AD
Alexander D
Oct 29, 2006

Axel de Mol wrote:
Rob Eric Blank wrote: Er is al eens zoiets geweest in het muziek DVD topic en toen kregen een aantal van ons erg de wind van voren. Jammer dat het toen moest stoppen.

Omdat de bedoeling van de topic anders was. het was niet de bedoelding de band of artiest te gaan bespreken maar de dvd. :wink:

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 29, 2006

Alexander D wrote:
Axel de Mol wrote: [quote=Rob Eric Blank]Er is al eens zoiets geweest in het muziek DVD topic en toen kregen een aantal van ons erg de wind van voren. Jammer dat het toen moest stoppen.

Omdat de bedoeling van de topic anders was. het was niet de bedoelding de band of artiest te gaan bespreken maar de dvd. :wink:[/quote]

Lekkere bureaucratie. :?

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 29, 2006

Ik heb net besteld:

Diana Krall - Live in Paris

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 29, 2006

R Klemkerk wrote: Ik heb net besteld:
Diana Krall - Live in Paris

Je moet beslist ook eens luisteren naar Amos Lee (gelijknamig album) ... heerlijk relaxte muziek :).

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 29, 2006

Rob,

Die is ook al besteld ;)

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 29, 2006

R Klemkerk wrote: Rob,
Die is ook al besteld ;)

Stupid stupid stupid ... ik had eroverheen gelezen :oops: ;) ... anyway, prima album :). Hooguit wat kort.

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 29, 2006

Rob van Hout wrote:
R Klemkerk wrote: Rob,
Die is ook al besteld ;)

Stupid stupid stupid ... ik had eroverheen gelezen :oops: ;) ... anyway, prima album :). Hooguit wat kort.

Gelukkig voor 9 euro besteld. Dus kort of niet maakt me niet zo uit!

Op Jazz albums staan ook vaak hooguit een nummer of 6. :wink: maar dat mag de pret niet drukken.

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 29, 2006

Inderdaad, er zijn zat albums waarop een heleboel nummers staan. Maar als de helft daarvan niets waard is dan heb je er nog niets aan. Kwaliteit gaat voor kwantiteit. Heb ik gelijk in neem ik aan.

Ik heb net besteld bij play.com:
Katie Melua - Piece By Piece (Special Edition With Bonus DVD)

cd die ik al een tijd wil hebben.

zijn er mensen die wat goede Jazzgitaristen aan kunnen raden. Ik houd van mooie gitaarsolo's zoals bijvoorbeeld van Gary Moore.

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 29, 2006

Axel, heb je de eerste cd van Katie ook al? Deze vind ik persoonlijk een stuk beter. :)

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 29, 2006

Nee, nog niet, maar die zal er zeker wel komen ;)

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 30, 2006

Axel de Mol wrote: Nee, nog niet, maar die zal er zeker wel komen ;)

Dat is gewoon zeerzeker een aanrader!! 8)

reply
0
J
joostpolletje
Oct 30, 2006

R Klemkerk wrote:
Axel de Mol wrote: Nee, nog niet, maar die zal er zeker wel komen ;)

Call of the Search toch...?

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 30, 2006

joostpolletje wrote:
R Klemkerk wrote: [quote=Axel de Mol]Nee, nog niet, maar die zal er zeker wel komen ;)

Call of the Search toch...?[/quote]

Dat is hem inderdaad!

reply
0
AD
Alexander D
Oct 30, 2006

R Klemkerk wrote:
joostpolletje wrote: [quote=R Klemkerk][quote=Axel de Mol]Nee, nog niet, maar die zal er zeker wel komen ;)

Call of the Search toch...?[/quote]

Dat is hem inderdaad![/quote]

En in de aanbieding bij de Blokker. :wink:

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 30, 2006

Wat kost ie daar nu?

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 30, 2006

Vanaf 1 November heeft de Aldi nogal wat CD's in de aanbieding voor 6,99:
• keuze uit verschillende titels,
o.a.: Shakira,
Frans Bauer,
Tiësto,
Norah Jones
en Miles Davis

linkje

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 31, 2006

hmm.... zal dan maar eens rond gaan zoeken. 6,99 is niet echt veel voor die cd's.

reply
0
AD
Alexander D
Oct 31, 2006

Axel de Mol wrote: hmm.... zal dan maar eens rond gaan zoeken. 6,99 is niet echt veel voor die cd's.

maar wel veel te veel voor een Frans Bauer.... :wink:

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 31, 2006

Hehe dat klopt.

Vandaag heb ik gekocht:
Gary Moore - Still got the blues
Norah Jones - Come away with me

Beiden prachtige CD's zover ik het heb kunnen horen. Iemand nog een idee voor CD's van Jazzgitaristen?

reply
0
CH
Coen Hendriks
Oct 31, 2006

Axel de Mol wrote:

Beiden prachtige CD's zover ik het heb kunnen horen. Iemand nog een idee voor CD's van Jazzgitaristen?

Welk stijl Jazz hou je van?
Kan je een voorbeeld noemen?

reply
0
ES
Edgar Smit
Oct 31, 2006

Axel de Mol wrote: Hehe dat klopt.

Vandaag heb ik gekocht:

Gary Moore -still got the blues, prachtig is dat. Alleen geen jazz maar bluess volgens mij.

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 31, 2006

Coen Hendriks wrote:
Axel de Mol wrote:

Gary Moore bijvoorbeeld :P ken verder nog niet erg veel artiesten aangezien ik vrij nieuw ben in het genre... :(

Edgar Smit wrote:

Vandaag heb ik gekocht:

Gary Moore -still got the blues, prachtig is dat. Alleen geen jazz maar bluess volgens mij.

Inderdaad, maar zeker wel mooi. Ben dan ook zeer tevreden met de CD.

reply
0
CH
Coen Hendriks
Nov 01, 2006

Axel

Je zou eens kunnen luisteren naat Stevie Ray Vaughan en John Cambell.
Beide Bleus gitaristen maar je bent er al achter dat Gary Moore ook meer in de Blues zit. (vroeger wel Jazz en rock gespeeld overigens)

reply
0
A
A3aan
Nov 01, 2006

vlak bij Gary Moore zit bijvoorbeeld Flavium (hollands glorie ook nog).

reply
0
A
Ago
Nov 02, 2006

Er wordt hier in Tilburg flink verbouwd hartje centrum. Ik vroeg me al af wat er komen zou. Lees net dit:

"De winkel van Media Markt zal met bijna 5.000 m² één van de grootste vestigingen worden van het succesvolle electronicaconcern in Nederland"

Joehoeee, kan ik mijn cd'tjes voortaan hier kopen :D

reply
0
P
peter26
Nov 02, 2006

Axel de Mol wrote:
Coen Hendriks wrote: [quote=Axel de Mol]

Gary Moore bijvoorbeeld :P ken verder nog niet erg veel artiesten aangezien ik vrij nieuw ben in het genre... :(

Edgar Smit wrote:

Vandaag heb ik gekocht:

Inderdaad, maar zeker wel mooi. Ben dan ook zeer tevreden met de CD.[/quote]

Wat Edgar zegt, Gay Moore is blues en geen jazz.

reply
0
A
Ago
Nov 02, 2006

more gay? :shock:

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 02, 2006

Ago wrote: Er wordt hier in Tilburg flink verbouwd hartje centrum. Ik vroeg me al af wat er komen zou. Lees net dit:

"De winkel van Media Markt zal met bijna 5.000 m² één van de grootste vestigingen worden van het succesvolle electronicaconcern in Nederland"

Joehoeee, kan ik mijn cd'tjes voortaan hier kopen :D

Ze blijven maar groeien en groeien. Ze weten van gekkigheid gewoon niet meer wat ze met die ruimte moeten doen. :roll:

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 02, 2006

Vandaag trouwens ook 3 cds binnen gekregen van:

Madeleine Peyroux
Amos Lee (ERG gave cd!!)
Dire Straits SACD

reply
0
AD
Alexander D
Nov 02, 2006

Ikke vandaag ook maar Essential Stevie Ray Vaughan besteld.

Wat een pracht cd! :D

reply
0
CT
Chiau T.
Nov 03, 2006

Sinds kort Brother In Arms SACD binnen. Wat een mooie cd. Het grappige is, het lampje voor als er een hdcd wordt afgespeeld in de Original cd speler brandt.

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 03, 2006

Chiau Tsang wrote: Sinds kort Brother In Arms SACD binnen. Wat een mooie cd. Het grappige is, het lampje voor als er een hdcd wordt afgespeeld in de Original cd speler brandt.

Brothers in Arms sacd heb ik ook sinds gisteren :)

reply
0
CH
Coen Hendriks
Nov 03, 2006

Alexander D wrote: Ikke vandaag ook maar Essential Stevie Ray Vaughan besteld.

CD 1 nummer 12 INDRUKWEKKEND!!!!!!!!!!!! :roll:

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 03, 2006

Coen Hendriks wrote:

Volgende maand toch maar ff bestellen 8)

reply
0
M
mercapto
Nov 03, 2006

Ik heb vandaag Paolo Nutini's debuut CD gekocht, een Schotse singer/songwriter van 19 jaar.
Erg pakkende liedjes, pop-rock en pop met een donker tintje, veel vrolijke deuntjes met hier en daar iets triestere tonen. De titelsong, "These Streets" is erg fijn om te beluisteren ondanks de wat droevere toon. Vooral z'n stemgeluid is lekker, een groffe, ietswat irritante stem die een kruising lijkt tussen het zeurderige van Chris Martin en de ervaring van een oude soul neger.
Een erg sterk debuut, een impulsieve aankoop, eentje die erg aan te raden is.

http://www.paolonutini.com/media/

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Nov 04, 2006

Net Iron & Wine - Our Endless Numbered Days binnen
Van de week The Veils - Nux Vomica binnen.
Death Cab for Cutie - Plans hoop ik deze week te ontvangen.

Lekker nu mn stereo versterker er staat, lekker spelen.

reply
0
CT
Chiau T.
Nov 04, 2006

Vraagje: welke cd van jeff Buckley is aan te raden eigenlijk?

reply
0
J
joostpolletje
Nov 04, 2006

Vandaag binnen gehad:
Jack Johnson: Sing a Longs and Lullabees
Miles Davis: Kind of Blues (aanrader van Robert)

reply
0
AM
Axel de Mol
Nov 04, 2006

Hmm.. zit nog steeds te wachten op katie melua cd + dvd, zal dinsdag dan wel komen.

Laatste dagen veel Norah Jones en Gary Moore op de set van mijn ouders beluisterd.

reply
0
EVH
Erwin vd H
Nov 04, 2006

Gisteren Talking Heads gekocht: The name of this band is Talking Heads. Een live album met wat oudere live opnamen(1977-1981). 2 cd voor maar 8.99 bij Plato Utrecht. En na 1 keer luisteren klinkt het al erg goed.

reply
0
A
A3aan
Nov 06, 2006

erwin van den heuvel wrote: En na 1 keer luisteren klinkt het al erg goed.
[Pain_inThe_ass-Modus]Wááát??? Moet je CD's nu ook al inspelen??!! [/Pain_inThe_ass-Modus]

reply
0
A
Ago
Nov 06, 2006

:lol:

reply
0
AD
Alexander D
Nov 06, 2006

A3aan wrote:
[Pain_inThe_ass-Modus]Wááát??? Moet je CD's nu ook al inspelen??!! [/Pain_inThe_ass-Modus]

LOL :lol:

Heel scherp A3aan :wink:

reply
0
EVH
Erwin vd H
Nov 06, 2006

A3aan wrote:
Hmm volgens mij wordt ik hier helemaal niet serieus genomen :? .
En toch moet ik er wat over zeggen. Hebben jullie dat dan nooit, dat je aan bepaalde muziek eerst even moet "wennen" en dat het pas na meerdere draaibeurten goed begint te worden?

reply
0
AD
Alexander D
Nov 06, 2006

erwin van den heuvel wrote:
A3aan wrote: [quote=erwin van den heuvel]En na 1 keer luisteren klinkt het al erg goed.
En toch moet ik er wat over zeggen. Hebben jullie dat dan nooit, dat je aan bepaalde muziek eerst even moet "wennen" en dat het pas na meerdere draaibeurten goed begint te worden?[/quote]

Ik heb dat ook Erwin maar de opmerking van A3aan was meer een verwijzing naar de vele pittige discussies hier op het forum over het inspelen van kabels. :wink:

reply
0
EVH
Erwin vd H
Nov 06, 2006

Alexander D wrote:
erwin van den heuvel wrote: [quote=A3aan][quote=erwin van den heuvel]En na 1 keer luisteren klinkt het al erg goed.
En toch moet ik er wat over zeggen. Hebben jullie dat dan nooit, dat je aan bepaalde muziek eerst even moet "wennen" en dat het pas na meerdere draaibeurten goed begint te worden?[/quote]

Ik heb dat ook Erwin maar de opmerking van A3aan was meer een verwijzing naar de vele pittige discussies hier op het forum over het inspelen van kabels. :wink:[/quote]Aha, op dat gedeelte van het forum kom ik nooit, maar dan is het grapje al een stuk leuker :D

reply
0
JD
Johan van den D.
Nov 06, 2006

erwin van den heuvel wrote: Hebben jullie dat dan nooit, dat je aan bepaalde muziek eerst even moet "wennen" en dat het pas na meerdere draaibeurten goed begint te worden?
Jawel

reply
0
M
mercapto
Nov 06, 2006

Had ik met een aantal APC nummers, van 3 nummers werd ineens het hele album goed :)

Oh, en laat ik Paolo Nutini nog even pluggen, These Street, heerlijk debuut album... ;)

reply
0
A
A3aan
Nov 07, 2006

erwin van den heuvel wrote:
A3aan wrote: [quote=erwin van den heuvel]En na 1 keer luisteren klinkt het al erg goed.
En toch moet ik er wat over zeggen. Hebben jullie dat dan nooit, dat je aan bepaalde muziek eerst even moet "wennen" en dat het pas na meerdere draaibeurten goed begint te worden?[/quote]Ik neem je zeker serieus. Maar inderdaad, ik volg de verhalen/discussies/ruzies over het wel of niet kunnen bestaan van hoorbare verschillen bij het 'inspelen' van kabels :shock: en bedoelde daar een luchtig grapje bij te maken. :lol: [spoiler:3185787051]Ik kon mezelf niet eens bedwingen toen ik dit grapje bedacht[/spoiler:3185787051] :oops:
Zie ook de [modus]-markering. :idea:

Ik heb het inderdaad ook wel dat ik een CD/elpee in het gebruik meer en meer ga waarderen 8) (nadrukkelijkste voorbeeld bij mij: Atom Heart Mother van, natuurlijk, Pink Floyd).

Andersom heb ik ook meegemaakt: ik had de eerste CD van Dido, die beviel wel en de tweede kocht ik dan ook snel na het uitbrengen. Vervolgens werd ik doodgegooid op de radio met dat 'white flag'-nummer (vooral op sky) :cry: , al zo'n 3 jaar. Ik heb de CD nooit meer gedraaid omdat ik mijn buik (oren?) er helemaal vol van heb.

reply
0
P
peter26
Nov 07, 2006

even 2 dingen.

Grapje was erg leuk :lol: heb smakelijk gelachen

2de ding

Ik heb dat ook zeker dat ik een cd meerdere keren moet luisteren. Sommige cd's soms wel tientallen keren voordat hij echt leuk begint te worden.

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Nov 07, 2006

Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft met een bepaalde CD, including me... :wink:

reply
0
AM
Axel de Mol
Nov 07, 2006

ja, je muzieksmaak verandert af en toe en door sommige cd's kan dat versterkt worden en ga je het waarderen denk ik. dat is mijn idee dan.

*vaag geformuleerd

reply
0
JA
Jos A.
Nov 07, 2006

Bij mij is het vaak meer gewenning, je bent soms niet gewend aan sommige combinaties van instrumenten en melodietjes. Als je vaker luistert kom je erachter dat er toch wat langer over is nagedacht dan je denkt, en na nog wat vaker luisteren vallen nummers gewoon op hun plek. Ik had het bij Umoja van Bløf, sommige nummers waren een instant hit bij mij, en anderen moesten even inweken.

Wat Axel zegt is ook waar trouwens, alhoewel ik niet denk dat je smaak verandert maar meer verbreedt. Ineens hoor je muziek die je ervoor nog niet gehoord had en kom je na een paar luistersessies erachter dat je dat eigenlijk ook wel mooi vindt.

reply
0
AM
Axel de Mol
Nov 07, 2006

Nou, straks even in de brievenbus gekeken en ik kwam 2 pakketjes tegen. CD van Katie Melua (piece by piece) en een gratis CD van musical fedelity met klassieke klarinetmuziek van Mozart. Beiden prachtige CD's. Ja, ik vind klassieke muziek zelfs af en toe mooi en ben dan ook zeker tevreden met deze 2 CD's.

Ben nu even de extra DVD van Katie Melua aan het bekijken, damn, live heeft ze ook wel zeker een mooie stem. Prachtige CD in ieder geval met een stem om van te genieten.

reply
0
AD
Alexander D
Nov 12, 2006

Coen Hendriks wrote:

:shock: 8) :shock: 8) Inderdaad heel mooi!

reply
0
CH
Coen Hendriks
Nov 13, 2006

Alexander D wrote:
Coen Hendriks wrote: [quote=Alexander D]Ikke vandaag ook maar Essential Stevie Ray Vaughan besteld.

:shock: 8) :shock: 8) Inderdaad heel mooi![/quote]

CD2 nummer 14 is ook een beauty :D

reply
0
M
mark_a
Nov 23, 2006

Zojuist "Diana Krall - From this moment on" aangeschaft op cdwow. M'n eerste jazz cd. Ik had hem eerst gedownload en het klonk wel goed :).

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 23, 2006

mark_a wrote: Zojuist "Diana Krall - From this moment on" aangeschaft op cdwow. M'n eerste jazz cd. Ik had hem eerst gedownload en het klonk wel goed :).

Ik heb de cd Live In Paris binnen gekregen van Diana Krall. en zeker niet de laatste 8)

reply
0
M
mark_a
Nov 23, 2006

R Klemkerk wrote:
mark_a wrote: Zojuist "Diana Krall - From this moment on" aangeschaft op cdwow. M'n eerste jazz cd. Ik had hem eerst gedownload en het klonk wel goed :).

Ik heb de cd Live In Paris binnen gekregen van Diana Krall. en zeker niet de laatste 8)

Die wil ik misschien nog wel op dvd gaan kopen. Heb hem nog niet gehoord maar lijkt me een mooie opname.

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 23, 2006

mark_a wrote:
R Klemkerk wrote: [quote=mark_a]Zojuist "Diana Krall - From this moment on" aangeschaft op cdwow. M'n eerste jazz cd. Ik had hem eerst gedownload en het klonk wel goed :).

Die wil ik misschien nog wel op dvd gaan kopen. Heb hem nog niet gehoord maar lijkt me een mooie opname.[/quote]

dit is werkelijkwaar een kippevel opname! zover ik weet ook de mooiste cd van diana krall heb ik naar horen zeggen. 8)

reply
0
AM
Axel de Mol
Nov 26, 2006

Hmm... vanmiddag op iTunes ook maar eens wat stukjes van Diana Krall beluisterd. Klinkt interessant, misschien vandeweek maar eens rond gaan zoeken.

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 26, 2006

Axel de Mol wrote: Hmm... vanmiddag op iTunes ook maar eens wat stukjes van Diana Krall beluisterd. Klinkt interessant, misschien vandeweek maar eens rond gaan zoeken.

Haar oudere cds zijn het beste overigens!! :)

reply
0
M
mark_a
Nov 27, 2006

Ik heb net Amos Lee - Amos Lee aangeschaft. Na het lezen van zijn naam in dit topic even gedownload en nu gekocht. Heel erg relaxte muziek!

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 27, 2006

mark_a wrote: Ik heb net Amos Lee - Amos Lee aangeschaft. Na het lezen van zijn naam in dit topic even gedownload en nu gekocht. Heel erg relaxte muziek!

Klopt, het is ook een erg relaxte cd :D

reply
0
AD
Alexander D
Nov 27, 2006

Heeft er iemand toevallig die Pianobox van Tori Amos (gehoord)?

reply
0
AM
Axel de Mol
Nov 27, 2006

R Klemkerk wrote:
Axel de Mol wrote: Hmm... vanmiddag op iTunes ook maar eens wat stukjes van Diana Krall beluisterd. Klinkt interessant, misschien vandeweek maar eens rond gaan zoeken.

Haar oudere cds zijn het beste overigens!! :)

Welke zijn dan vooral aanraders?

reply
0
RK
R Klemkerk
Nov 27, 2006

o.a

When I Look In Your Eyes
The Look of Love

reply
0
AM
Axel de Mol
Nov 28, 2006

Vandaag ff een entertainmentbon voor mijn broertje wezen halen, hij is morgen jarig. Uiteraard kon ik me niet bedwingen toen ik langs de 3 voor 25 eu bak liep. Dus heb ik een 3tal CD's gekocht.

Norah Jones - Feels like home
Daft Punk - Discovery
Various - Blue Note Trip: Sunset / Sunrise

Norah Jones: weer een prachtige CD van haar waar ik zeker van kan genieten. Mooie nummers, wordt er lekker rustig van.
Daft Punk: Kende de cd al en heb zelf de DVD interstella 5555 al liggen. Veel mensen vinden het niet zo'n geweldige muziek maar ik vind het zeker wat hebben.
Blue Note Trip: Zeer vermakelijke Jazz cd met veel verschillende soorten Jazz, als je een beetje kennis wilt maken met Jazz uit allerlei landen, dan is deze cd zeker aan te raden. Een topper!

reply
0
JA
Jos A.
Nov 28, 2006

Yaaay, Sinterklaas pastte niet door de schoorsteen, dus heeft hij het pakje niet in mijn schoen maar door de brievenbus geschoven! En er zat in:

Jamiroquai - Dynamite
The Killers - Hot fuss

Als de Sint nu ook nog even die twee andere cd's die ik besteld had afgeeft ben ik helemaal tevree.

reply
0
RH
Rob van Hout
Nov 30, 2006

Zojuist besteld bij Bol:

- Look of Love - Trijntje Oosterhuis
- Dreaming Wide Awake - Lizz Wright
- Half the Perfect World - Madeleine Peyroux
- Supply & Demand - Amos Lee

Wordt weer genieten dus dit weekend 8).

reply
0
AD
Alexander D
Nov 30, 2006

Omdat ik de dvd niet draaide heb ik de cd van Diana Krall live in paris besteld.

Verder de SACD van Brother in Arms van de Dire Straits.

reply
0
RH
Rob van Hout
Nov 30, 2006

Alexander D wrote: Verder de SACD van Brother in Arms van de Dire Straits.

Juweeltje 8). Mits je muzieksmaak, kan ik je overigens ook de SACD versie van Pink Floyd's Dark Side of the Moon aanbevelen .... zo goed heeft het album nog nooit eerder geklonken, en de surround mix past ook echt bij de toch wat psychedelische muziek :).

reply
0
AD
Alexander D
Nov 30, 2006

Rob van Hout wrote:
Alexander D wrote: Verder de SACD van Brother in Arms van de Dire Straits.

Juweeltje 8). Mits je muzieksmaak, kan ik je overigens ook de SACD versie van Pink Floyd's Dark Side of the Moon aanbevelen .... zo goed heeft het album nog nooit eerder geklonken, en de surround mix past ook echt bij de toch wat psychedelische muziek :).

Ik heb PF laatst nog een kans gegeven met Pulse maar The Wall blijft het enige waar ik een beetje van kan genieten.

reply
0
JA
Jos A.
Nov 30, 2006

Vandaag val bol.sinterklaas gekregen:

Counting Crows - Hard Candy
De La Soul - The Best Of

reply
0
AD
Alexander D
Dec 01, 2006

Jos A. wrote:
De La Soul - The Best Of

Is dat een single-cd? :lol: :wink:

reply
0
CT
Chiau T.
Dec 01, 2006

Lily Allen cd sinds kort binnen. Leuke songteksten.

reply
0
ES
Edgar Smit
Dec 01, 2006

Laatst weer eens The The geluisterd, een CD waarvan ik de titel telkens vergeet, die waar o.a. Slow train to dawn opstaat (meest bekende nummer denk ik). CD's koop ik nog weinig eigenlijk, vooral omdat ik de tijd niet heb om te gaan zitten luisteren. Best jammer, er is veel moois te koop.

reply
0
W
Werner
Dec 01, 2006

Edgar Smit wrote: Laatst weer eens The The geluisterd, een CD waarvan ik de titel telkens vergeet, die waar o.a. Slow train to dawn opstaat (meest bekende nummer denk ik).

Dat is Infected.

reply
0
ES
Edgar Smit
Dec 01, 2006

Werner Peeters wrote:
Edgar Smit wrote: Laatst weer eens The The geluisterd, een CD waarvan ik de titel telkens vergeet, die waar o.a. Slow train to dawn opstaat (meest bekende nummer denk ik).

Dat is Infected.
Ja, klopt, ik weet niet waarom maar die titel vergeet ik steeds. Zeer goed album trouwens vind ikzelf.

reply
0
JA
Jos A.
Dec 03, 2006

Alexander D wrote:
Jos A. wrote:
De La Soul - The Best Of

Is dat een single-cd? :lol: :wink:

:P

p.s. Het zal je verbazen (dat deed het mij ook), maar de cd is eigenlijk best relaxed naast Me, Myself and I en Hey, Hey, Hey. En tien keer zo goed als die gangstarappers van tegenwoordig.

reply
0
W
Werner
Dec 03, 2006

Edgar Smit wrote:
Werner Peeters wrote: [quote=Edgar Smit]Laatst weer eens The The geluisterd, een CD waarvan ik de titel telkens vergeet, die waar o.a. Slow train to dawn opstaat (meest bekende nummer denk ik).

Dat is Infected.
Ja, klopt, ik weet niet waarom maar die titel vergeet ik steeds. Zeer goed album trouwens vind ikzelf.[/quote]

Ik vind overigens de single-versie van Infected het titelnummer van het album vele malen overstijgen in kwaliteit. De single is iets meer spiffy, wat scherper gitaren en een veel betere intro.

reply
0
ES
Edgar Smit
Dec 03, 2006

Werner Peeters wrote:
Edgar Smit wrote: [quote=Werner Peeters][quote=Edgar Smit]Laatst weer eens The The geluisterd, een CD waarvan ik de titel telkens vergeet, die waar o.a. Slow train to dawn opstaat (meest bekende nummer denk ik).

Dat is Infected.
Ja, klopt, ik weet niet waarom maar die titel vergeet ik steeds. Zeer goed album trouwens vind ikzelf.[/quote]

Ik vind overigens de single-versie van Infected het titelnummer van het album vele malen overstijgen in kwaliteit. De single is iets meer spiffy, wat scherper gitaren en een veel betere intro.[/quote]Ik heb alleen het album dus daar kan ik geen oordeel over vellen :wink: .

reply
0
RH
Rob van Hout
Dec 03, 2006

Wat eerste indrukken :) ....

- Look of Love - Trijntje Oosterhuis
Trijntje brengt hier een aantal bekende nummers van Burt Bacharach ten gehore zoals "Do you know the way to San Jose?", "Walk on by" en "This house is empty now" .... Niets nieuws onder de zon dus, maar wel een uiterst plezierig beluisterbaar album.

- Dreaming Wide Awake - Lizz Wright
Eerste indruk: Wat kan deze dame waanzinnig goed zingen! Een heerlijke mix van soul, blues en jazz met een warm, zwoel en donker stemgeluid. Het album eindigt met een cover van Diana Krall's "Narrow daylight" -- persoonlijk vind ik hier overigens Krall's versie beter, maar het is zeker interessant om te horen, te meer omdat Lizz Wright niet probeert de stijl van Diana Krall te kopieren, maar het nummer in haar eigen tempo en timbre brengt.

- Half the Perfect World - Madeleine Peyroux
Ook dit is een heerlijk album, met een echt 'ouderwets' jazzy geluid... Ik kan niet precies pinpointen waar ze me aan doet denken, maar je waant je zo in een klein jazzcafe'tje in Parijs.

Dit album heeft na een eerste keer luisteren nog niet echt veel indruk achtergelaten ... maar ook het debuutalbum van Amos Lee moest ik een paar keer luisteren voordat ik het ging waarderen, dus voorlopig krijgt 'ie nog het voordeel van de twijfel ;).

reply
0
M
mark_a
Dec 03, 2006

Rob van Hout wrote: Wat eerste indrukken :) ....

Dit album heeft na een eerste keer luisteren nog niet echt veel indruk achtergelaten ... maar ook het debuutalbum van Amos Lee moest ik een paar keer luisteren voordat ik het ging waarderen, dus voorlopig krijgt 'ie nog het voordeel van de twijfel ;).

Dit album heb ik vandaag besteld. Ik moet zeggen dat ik z'n eerste album echt een heerlijk album vind. Ik denk dat ik van dit album ook wel zal gaan genieten. Ik houd meer van dit soort jazz dan van Diana Krall waar ik ook een cd van heb. Het zijn dan ook wel de enige jazz artiesten waar ik iets van heb. Heb net sinds 1,5 week jazz ontdenkt ofzo. Heeft iemand nog een tip over een soort sound die dezelfde is als die van Amos lee.

reply
0
U
Ultramorada
Dec 03, 2006

mercapto wrote: Zelf heb ik nog nooit online een CD gekocht, alles komt bij de FRS en vLeest vandaan.
Laatste aanwinsten :

Maná - Unplugged
Maná - Revolución de Amor

Heb je Mana bij de FRS/van Leest vandaan??? Ik heb ook een aantal cds van Mana. Donde jugaran los ninos vind ik de mooiste.

Afgelopen donderdag besteld bij cdwow:
Queen - The Platinum Collection
Craig David - The Story Goes
Marvin Gaye - What's Going On

Van het weekend gedownload om te kijken of het wat is:
Boney James - Shine
Three Days Grace - One X
Christina Aguilera - Back To Basics

En nog niet zo lang binnen en nog maar een paar keer geluisterd:
Lucie Silvas - The Same Side
John Legend - Once Again

Een hoop te luisteren dus de komenden tijd :D

Een leuke website is trouwens http://www.musicmeter.nl . Daar kan je cijfers geven aan cds en een lijstje maken met de 10 cds die je momenteel het beste vindt.

reply
0
M
mercapto
Dec 03, 2006

Van Leest, hebben toch wel aardig wat dingen die ik leuk vind.

reply
0
RH
Rob van Hout
Dec 03, 2006

mark_a wrote: Heeft iemand nog een tip over een soort sound die dezelfde is als die van Amos lee.

Niet helemaal hetzelfde, maar je zou eens kunnen luisteren naar John Legend. Het nummer 'Save Room' (van het album 'Once Again') heb je vast al eens gehoord; volgens mij staat dat momenteel in de top 40.

reply
0
U
Ultramorada
Dec 03, 2006

mercapto wrote: Van Leest, hebben toch wel aardig wat dingen die ik leuk vind.

Hmm dat valt me niks tegen dan 8)

reply
0
AM
Axel de Mol
Dec 23, 2006

Zo vandaag toch maar eens Katie Melua - Call off the search gekocht. Prachtig album met goede nummers en een prachtige stem. Top CD!

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 03, 2007

Vandaag binnengekomen: Stevie Ann - Away From Here 8).

reply
0
CT
Chiau T.
Jan 05, 2007

Rice - 9

reply
0
A
A3aan
Jan 08, 2007

Werner Peeters wrote:

Dat is Infected.
Bedankt voor de tip! Die vond ik ook altijd goed (elpee-tijd), leuk idee om die eens up te graden naar cd.

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 08, 2007

Afgelopen weekend binnengekomen: Time Again van David Sanborn (in SACD uitvoering). Heerlijke saxofoon-jazz 8). Enige minpunt: de rears zijn naar mijn smaak veel te hard ingemixed, waardoor het zwaartepunt van het geluidsbeeld precies op de luisterplek valt. Njah, kan natuurlijk altijd wisselen naar de stereomix ;).

reply
0
AD
Alexander D
Jan 09, 2007

Niet precies op de luisterplek neem ik dan aan? :wink:

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 09, 2007

Alexander D wrote: Niet precies op de luisterplek neem ik dan aan? :wink:

Njah, beetje lastig te omschrijven, maar het geluid staat niet voor je zoals normaal.

reply
0
J
joostpolletje
Jan 15, 2007

Kom net thuis van de MM met de CD van de Ten Tenors... Verkeerde had de CD van The twelve Irish Tenors willen hebben (bij Irene en Carlo geweest) alleen deze kan ik nergens vinden zeg..
Deze is ook mooi, maar moet toch die van de Twelve..

reply
0
RK
R Klemkerk
Jan 16, 2007

Heeft iemand hier cds van John Mayer?

reply
0
JD
Johan van den D.
Jan 16, 2007

Zijn er ook mensen hier die il Divo goed vinden ?

Ben er zelf helemaal weg van en het klinkt ook super op m,n set.
Wilde ook naar hun concert maar helaas uitverkocht in razend tempo. :?

reply
0
S
Seth__Gekko
Jan 16, 2007

Kan me goed voorstellen, veel in de pers en media.

reply
0
RK
R Klemkerk
Jan 16, 2007

j.vandendool wrote: Zijn er ook mensen hier die il Divo goed vinden ?

Mijn ouders gaan naar Il Divo concert. Di hebben kaartjes weten te bemachtigen.

Ik ben zelf geen fan van Il Divo, maar mijn ouders daarentegen wel, alhoewel die hetgeen draaien op een gammel Sony setje. Vreselijk wat dat ding laat horen!

reply
0
NS
Nathan Strik
Jan 16, 2007

R Klemkerk wrote: Heeft iemand hier cds van John Mayer?

Ja, Continuum... wat een erg relaxt album is. (y)

reply
0
H
Herjan
Jan 16, 2007

j.vandendool wrote: Zijn er ook mensen hier die il Divo goed vinden ?

Op zich wel. Maar er zijn 2 minpunten:
1. Hun arrangementen vind ik veel van hetzelfde in de zin dat ze steeds opbouwen tot een über-bombastisch geheel
2. Er zitten tenorpartijen in die ik niet kan zingen (te hoog)... :evil:

reply
0
B
Bertje
Jan 16, 2007

Nathan Strik wrote:

"Heavier things" draai ik wat vaker als deze.
Iets meer pop/rock maar klinkt goed!

reply
0
JD
Johan van den D.
Jan 16, 2007

Herjan Hakkers wrote:
1. Hun arrangementen vind ik veel van hetzelfde in de zin dat ze steeds opbouwen tot een über-bombastisch geheel
Dit ervaar ikzelf ook als en zwak punt in het geheel, ik begrijp dus zeker wat je bedoel.

reply
0
JD
Johan van den D.
Jan 16, 2007

R Klemkerk wrote:

Mijn ouders gaan naar Il Divo concert. Di hebben kaartjes weten te bemachtigen.
De concerten van il Divo zijn zitplaatsen en het probleem is dat wij 4 a 6 plaatsen bij elkaar moeten/willen hebben en die zijn er helaas niet maar.
Wel enkele losse plaatsen hier en daar dus tja.............. :(

reply
0
B
Bertje
Jan 16, 2007

Relaxed is ook bv:

David Gilmour : On An island

en

New Cool Collective : Trippin' (dat wil zeggen de bonus cd, disc 1 is ook goed, maar energieker zullen we maar zeggen).

reply
0
A
A3aan
Jan 17, 2007

Bertje wrote: Relaxed is ook bv:

David Gilmour : On An island

Eerlijk gezegd vind ik zijn eerste album lekkerder:

[img]http://ec2.images-amazon.com/images/P/B000ELJBAK.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V38857966_.jpg[/img]

reply
0
RH
Rob van Hout
Il Divo
Jan 18, 2007

Herjan Hakkers wrote: 2. Er zitten tenorpartijen in die ik niet kan zingen (te hoog)... :evil:

.... en dat is vervelend onder de douche bedoel je? :D

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 18, 2007

Nieuw in mijn collectie:

- Diana Krall - From this moment on
- Madeleine Peyroux - Dreamland
- Madeleine Peyroux - Careless Love

En nog onderweg:

- Lizz Wright - Salt
- Madeleine Peyroux and William Galison - Got you on my mind

reply
0
ES
Edgar Smit
Jan 18, 2007

Nieuw in mijn collectie:
Talk Talk greatest hiuts,
Texas greatest hits,
Peter Gabriel greatest hits

reply
0
J
Jasper_K
Jan 19, 2007

Ik heb alleen 'Heavier Things' (2003). De nieuwe (naam ben ik even kwijt) zal er ook nog wel komen.

reply
0
AD
Alexander D
Jan 20, 2007

Rob van Hout wrote: Nieuw in mijn collectie:

- Diana Krall - From this moment on
- Madeleine Peyroux - Dreamland
- Madeleine Peyroux - Careless Love

En nog onderweg:

- Lizz Wright - Salt
- Madeleine Peyroux and William Galison - Got you on my mind

Madeleine doet het goed bij jou. :wink:

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 20, 2007

Alexander D wrote: Madeleine doet het goed bij jou. :wink:

Echt een heerlijk stemgeluid, die dame :).

reply
0
RK
R Klemkerk
Jan 20, 2007

Rob van Hout wrote:
Alexander D wrote: Madeleine doet het goed bij jou. :wink:

Echt een heerlijk stemgeluid, die dame :).

Inderdaad! 8)

reply
0
H
Herjan
Jan 20, 2007

Vandaag kennis gemaakt met de Nederlandse band Delain (Within Temptation afsplitsing). Klinkt goed. Binnenkort maar even CD-tje van aanschaffen.

reply
0
RK
R Klemkerk
Jan 20, 2007

Herjan Hakkers wrote: Vandaag kennis gemaakt met de Nederlandse band Delain (Within Temptation afsplitsing). Klinkt goed. Binnenkort maar even CD-tje van aanschaffen.

Ik wist dat jij into gothic poprock was 8)

reply
0
H
Herjan
Jan 20, 2007

Dat verrast wel meer mensen. ;) Mede vanwege mijn eigen zanghobby houd ik van veel soorten (vocale) muziek, lopend van opera/musical (geen operette), via symphonic rock (Marillion, Pink Floyd, etc.) tot gothic rock/metal (Nightwish, Sonata Arctica, Gathering, Within Temptation, Evanescence, etc.). Maar ook (vooral omdat ik 't zelf ook zing) vocale easy listening, zoals Chris DeBurgh, Josh Groban, Andrea Bocelli, etc.

Zolang 't geen house, hardcore of hoe die rommel ook heet, kun je me alles aanraden.

Gothic vind ik gewoon lekker om bij te relaxen. Afwijking van me. Ik kan bijv. heerlijk programmeren met Nightwish op m'n koptelefoon... 8)

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Jan 20, 2007

Nightwish is Symphonic Metal, Sonata Arctica is Power Metal... :P :twisted:

reply
0
H
Herjan
Jan 20, 2007

Boeiend! :twisted:

Alsof jij zo "deep within gothic" bent! :P

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 20, 2007

Dennis Oosterhuis wrote: Nightwish is Symphonic Metal, Sonata Arctica is Power Metal... :P :twisted:

En zo krijgt ieder riedeltje z'n eigen sticker ;).

reply
0
H
Herjan
Jan 20, 2007

Sowieso kan ik muziektypes altijd moeilijk benoemen. Wat is Marillion nu eigenlijk? Vroeger met Fish kon je 't wel vrij duidelijk typeren als symphonic rock. Maar nu met Steve Hogarth? Is het nu gewoon pop? :?

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Jan 20, 2007

Herjan Hakkers wrote: Boeiend! :twisted:

Alsof jij zo "deep within gothic" bent! :P

Waarom denk je dat ik mijn naam heb veranderd? :P Ik wás deep within gothic, maar ben de laatste tijd mijn stijl een beetje aan het verbreden op Metalgebied. :wink:

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jan 22, 2007

Via e-bay

StarSailor - On the Outside
[img]http://funkysouls.com/img/Starsailor-On_The_Outside.JPG[/img]
Rustige rock, zeer aangenaam uitgevoerd en doorgaans een heerlijke spreiding. Toppie

Nouvelle Vague - Band Apart
[img]http://www.imusic.dk/gfx/item/image/447/5060100740447.jpg[/img]

Nouvelle Vague - Peace Frog
[img]http://images-eu.amazon.com/images/P/B00018D3JQ.02.LZZZZZZZ.jpg[/img]

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jan 25, 2007

The Kooks - Inside In, Inside Out
[img]http://www.recordstore.co.uk/images/covers/kooks-inside.jpg[/img]

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 04, 2007

Ik ga vanavond naar het concert van Amos Lee in Tilburg 013!!! :D

Ik heb er erg veel zin in!

reply
0
AD
Alexander D
Feb 04, 2007

R Klemkerk wrote: Ik ga vanavond naar het concert van Amos Lee in Tilburg 013!!! :D

Dat is geinig ja. Leuke zaal ook daar.

Veel plezier.

reply
0
M
mark_a
Feb 04, 2007

R Klemkerk wrote: Ik ga vanavond naar het concert van Amos Lee in Tilburg 013!!! :D

Ik ben vrijdag in Den Haag geweest. Concert duurde 1,5 uur was echt heel goed! Veel plezier

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 04, 2007

Ik ben net terug! Het was echt SUPER!! Wat kan die kerel goed zingen!! Ook enorm goede variatie, en gelukkig qua sound geen exacte kopie van de CD.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem Live beter vindt, dan op cd! :o

reply
0
RH
Rob van Hout
Feb 04, 2007

R Klemkerk wrote: Ik ben net terug! Het was echt SUPER!! Wat kan die kerel goed zingen!! Ook enorm goede variatie, en gelukkig qua sound geen exacte kopie van de CD.

Dat wordt wachten op de eerste live CD / DVD dus :) ... wat vind jij trouwens van "Supply and Demand"? Ik vond dit album toch wel wat minder dan zijn eerste eerlijk gezegd.

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 04, 2007

Rob van Hout wrote:
R Klemkerk wrote: Ik ben net terug! Het was echt SUPER!! Wat kan die kerel goed zingen!! Ook enorm goede variatie, en gelukkig qua sound geen exacte kopie van de CD.

Dat wordt wachten op de eerste live CD / DVD dus :) ... wat vind jij trouwens van "Supply and Demand"? Ik vond dit album toch wel wat minder dan zijn eerste eerlijk gezegd.

Suppy and Demand heb ik niet. Ik heb hem wel gedownload maar nog niet kunnen beluisteren door omstandigheden. Ik kende dus een aantal nummers niet die hij zong. Toch vielen de nummers mij niet tegen. Ik ga die cd sowieso aanschaffen. En inderdaad, nu wachten op een live cd/dvd :D, Dat zou fantastisch zijn! 8)

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 05, 2007

Nieuwe aanwinsten:

[img]http://media.collegepublisher.com/media/paper1096/stills/d0u974xg.jpg[/img]

[img]http://www.voceditalia.it/public/4531.jpg[/img]

reply
0
AD
Alexander D
Feb 05, 2007

R Klemkerk wrote: Nieuwe aanwinsten:
[img]http://www.voceditalia.it/public/4531.jpg[/img]

Dat heb je snel geregeld..... :wink:

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 05, 2007

Alexander D wrote:
R Klemkerk wrote: Nieuwe aanwinsten:
http://www.voceditalia.it/public/4531.jpg

Dat heb je snel geregeld..... :wink:

Aangestoken door het concert 8)

reply
0
RH
Rob van Hout
Feb 07, 2007

Nieuwe aanwinsten:

[img]http://images-cache.cd-wow.com/EUK/CD/635233_CD_M_F.JPG[/img]
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1071810424_big.jpg[/img] [img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1165369745_big.jpg[/img]

Vooral de CD van Forcione is weer echt super .... wat een geweldige muziek 8)
(en fantastisch op CD gezet door The Naim Label !).

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 08, 2007

Antonio Forcione is heerlijk!!! 8)

reply
0
JD
Jeroen D
Feb 08, 2007

Bertje wrote:
Nathan Strik wrote: [quote=R Klemkerk]Heeft iemand hier cds van John Mayer?

Iets meer pop/rock maar klinkt goed![/quote]

Continuum vind ik iets tegenvallen. Heavier Things is echt veel beter wat mij betreft. Ook 'Room for Squares' is echt fantastisch, evenals die live CD van The John Mayer Trio.

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 08, 2007

Vampire Hunter D wrote:
Bertje wrote: [quote=Nathan Strik][quote=R Klemkerk]Heeft iemand hier cds van John Mayer?

Iets meer pop/rock maar klinkt goed![/quote]

Continuum vind ik iets tegenvallen. Heavier Things is echt veel beter wat mij betreft. Ook 'Room for Squares' is echt fantastisch, evenals die live CD van The John Mayer Trio.[/quote]

Ik heb de hele discography gedownload om te kijken of het de moeite waard is om te kopen. :)

reply
0
AD
Alexander D
Feb 10, 2007

Vandaag gekocht:

RHYTHMS DEL MUNDO CUBA

[img]http://img.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/2/0/4/0/3/2040363.gif[/img]

St Germain Tourist SE

[img]http://img.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/1/0/7/5/8/1075888.gif[/img]

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 11, 2007

St. Germain.

Heerlijke cd :D

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 11, 2007

Besteld bij cdwow inclusief kortingbon:

Damien Rice - 0
Damien Rice - 9

reply
0
M
mark_a
Feb 12, 2007

Zojuist besteld bij Bol.com

- Grover Washington Jr. - Winelight
- Diana Krall - When I Look In Your Eyes
- Julian 'Cannonball' Adderley - Somethin' Else

reply
0
A
A3aan
Feb 12, 2007

(lastig een plaatje te vinden)

natuurlijk heb ik deze ook:
[img]http://filmmusic.pl/images/covers/tttcr_cover.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y255/Zeolum/TTT2.jpg[/img]

reply
0
H
Herjan
Feb 12, 2007

Die moet ik ook nog hebben. Is ie nog ergens te koop voor een leuke prijs?

reply
0
RH
Rob van Hout
Feb 12, 2007

R Klemkerk wrote: Besteld bij cdwow inclusief kortingbon:

Damien Rice - 0
Damien Rice - 9

En wanneer deel 1 t/m 8 ? :mrgreen:

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 12, 2007

Rob van Hout wrote:
R Klemkerk wrote: Besteld bij cdwow inclusief kortingbon:

Damien Rice - 0
Damien Rice - 9

En wanneer deel 1 t/m 8 ? :mrgreen:

Zodra die kerel ze uitbrengt, zullen die ook komen, wijsneus :lol:

reply
0
A
A3aan
Feb 13, 2007

Herjan Hakkers wrote: Die moet ik ook nog hebben. Is ie nog ergens te koop voor een leuke prijs?
Te koop: ja. Leuke prijs .... :cry:

ik vind hem wel dat je zegt erg prettig!

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 26, 2007

Even een flinke bestelling geplaatst op cduniverse.com 8)

Patricia Barber - Mythologies
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/910/919612.jpg[/img]

Eva Cassidy - Live at Blues Alley
[img]http://cover6.cduniverse.com/PhantomArt/194572.jpg[/img]

Diana Krall - Look of Love (SACD)
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/460/466553.jpg[/img]

Diana Krall - When I Look In Your Eyes (SACD)
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/460/468645.jpg[/img]

Diana Krall - Girl In The Other Room (SACD)
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/510/518752.jpg[/img]

Diana Krall - From This Moment On
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/920/920336.jpg[/img]

Rodrigo y Gabriela - Rodrigo y Gabriela
[img]http://cover6.cduniverse.com/CDUCoverArt/Music/36/7279936.jpg[/img]

Janine Jansen - By Jansen
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/510/513822.jpg[/img]

Janine Jansen - Vivaldi The Four Seasons
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/600/602941.jpg[/img]

Madeleine Peyroux - Dreamland
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/230/234445.jpg[/img]

Madeleine Peyroux - Careless Love
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/520/527093.jpg[/img]

Jeff Buckley - Grace (Legacy Edition)
[img]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/520/529179.jpg[/img]

Toen was de knip weer eventjes leeg ;)

reply
0
AD
Alexander D
Feb 26, 2007

Wow, das een flinke bestelling! :shock:

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 26, 2007

Alexander D wrote: Wow, das een flinke bestelling! :shock:

Er stonden er nog eerst een stuk meer in mijn mandje, maar vond dit voorlopig wel even voldoende :roll:

reply
0
JD
Johan van den D.
Feb 26, 2007

Inderdaad een leuk aantal.

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 26, 2007

j.vandendool wrote: Inderdaad een leuk aantal.

Gaat mij om de muziek ;)

reply
0
H
Herjan
Feb 26, 2007

Wat kunnen forumleden je toch nog verrassen na 5 jaar! Ik had nooit verwacht dat jij naar Janine Jansen zou luisteren. Of is het voor iemand anders?

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 26, 2007

Herjan Hakkers wrote: Wat kunnen forumleden je toch nog verrassen na 5 jaar! Ik had nooit verwacht dat jij naar Janine Jansen zou luisteren. Of is het voor iemand anders?

Zo zit ik vol verrassingen. Nee het is voor mij Het ging mij vooral om de enorm goede opname van haar Vivaldi cd. Die andere cd is gewoon een blinde gok. We zien wel wat het wordt ;)

Wil me toch ook wat meer op goede klassiek verdiepen, en dit is mijn eerste zet. :roll:

reply
0
JD
Johan van den D.
Feb 26, 2007

R Klemkerk wrote:
j.vandendool wrote: Inderdaad een leuk aantal.

Gaat mij om de muziek ;)
Uiteraard.

reply
0
J
joostpolletje
Feb 27, 2007

Leuke aankopen!

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 27, 2007

ben heel benieuwd wanneer ik ze binnen ga krijgen. 8)

reply
0
RH
Rob van Hout
Feb 27, 2007

R Klemkerk wrote: ben heel benieuwd wanneer ik ze binnen ga krijgen. 8)

Heb je een SACD speler trouwens (of gaat die er komen)? Gezien de SACD titels in je lijstje...

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 27, 2007

Rob van Hout wrote:
R Klemkerk wrote: ben heel benieuwd wanneer ik ze binnen ga krijgen. 8)

Heb je een SACD speler trouwens (of gaat die er komen)? Gezien de SACD titels in je lijstje...

Nope, die heb ik niet, maar ze zijn gewoon afspeelbaar in mijn cd speler. De reden waarom ik voor de sacd titels gekozen heb, is dat die bijna even duur waren als de normale uitgaven. ;)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Feb 27, 2007

Gister binnen gekregen.
The Frames - The Cost

Zeer goeie cd, 2 weken terug naar hun optreden geweest en zeker een aanrader. Moet de cd wel wat meer beluisteren om dit goed te kunnen waarderen. Ik vind dit erg fijn.
[img]http://www.planet.nl/upload_mm/d/c/7/1390836783_1999998455_franes.jpg[/img]

Burn the Maps is wel een beter album als ik eerlijk ben.

reply
0
RK
R Klemkerk
Feb 27, 2007

The Frames, zegt me niets.

Rob, wat voor muziek is het?

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Feb 28, 2007

R Klemkerk wrote: The Frames, zegt me niets.

Rob, wat voor muziek is het?
Ierse band die ook Ierse invloeden in hun muziek hebben. Rustige en Melancholische nummers die doorgaans toewerken naar een climax. Zeker Burn the Maps (is wat toegankelijker dan The Cost) is een aanrader. Live zijn ze helemaal goed, spelen erg sterk, de zang is kraakhelder en de zanger gaat een leuke interactie aan met het publiek.

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 01, 2007

2 cdtjes van Sara K. O0

[img]http://www.acousticmusic.com/fame/g03740.jpg[/img]

[img]http://www.abella.de/cover/P4013357602526_1.jpg[/img]

reply
0
J
joostpolletje
Mar 01, 2007

Rob Eric Blank wrote: Gister binnen gekregen.
The Frames - The Cost

Zeer goeie cd, 2 weken terug naar hun optreden geweest en zeker een aanrader. Moet de cd wel wat meer beluisteren om dit goed te kunnen waarderen. Ik vind dit erg fijn.
[img]http://www.planet.nl/upload_mm/d/c/7/1390836783_1999998455_franes.jpg[/img]

Burn the Maps is wel een beter album als ik eerlijk ben.

Zitten wel paar relaxte nummers tussen!

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 02, 2007

Grote cd bestelling is nu al binnen! :D

Ben nu heerlijk Janine Jansen aan het beluisteren. Echt kippevel! :shock:

reply
0
J
joostpolletje
Mar 06, 2007

zojuist bij de MM even Amos Lee - Supply and Demand gescoord.

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 06, 2007

joostpolletje wrote: zojuist bij de MM even Amos Lee - Supply and Demand gescoord.

Groot gelijk! Prachtig album 8)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 08, 2007

joostpolletje wrote: zojuist bij de MM even Amos Lee - Supply and Demand gescoord.
Lekkere cd.
Ik heb nu al 2 weken geen cd's gekocht :shock:
Zal een geld overhouden!

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 08, 2007

Rob Eric Blank wrote:
Lekkere cd.
Zal een geld overhouden!

Ik vind het ook lastig om geen cds te kopen! :oops:

Maar ik heb nu even genoeg cds om de komende tijd te beluisteren 8)

reply
0
S
Seth__Gekko
Mar 08, 2007

R Klemkerk wrote:
Rob Eric Blank wrote: [quote=joostpolletje]zojuist bij de MM even Amos Lee - Supply and Demand gescoord.
Lekkere cd.
Zal een geld overhouden!

Maar ik heb nu even genoeg cds om de komende tijd te beluisteren 8)[/quote]Ach het is zo makkelijk, gewoon heel veel dvd's kijken, dan heb je geen tijd voor muziek cd's

reply
0
J
joostpolletje
Mar 08, 2007

Seth__Gekko wrote:
R Klemkerk wrote: [quote=Rob Eric Blank][quote=joostpolletje]zojuist bij de MM even Amos Lee - Supply and Demand gescoord.
Lekkere cd.
Zal een geld overhouden!

Maar ik heb nu even genoeg cds om de komende tijd te beluisteren 8)[/quote]Ach het is zo makkelijk, gewoon heel veel dvd's kijken, dan heb je geen tijd voor muziek cd's[/quote]

Kost ook veel :)

Ach het kost allemaal veel..

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 08, 2007

Seth__Gekko wrote:
R Klemkerk wrote: [quote=Rob Eric Blank][quote=joostpolletje]zojuist bij de MM even Amos Lee - Supply and Demand gescoord.
Lekkere cd.
Zal een geld overhouden!

Maar ik heb nu even genoeg cds om de komende tijd te beluisteren 8)[/quote]Ach het is zo makkelijk, gewoon heel veel dvd's kijken, dan heb je geen tijd voor muziek cd's[/quote]

Ik heb dan weer geen tijd om vaak echt film te kijken. tijdens huiswerk maken een lekker cdtje opzetten is gewoon lekker ontspannend. ;)

reply
0
U
Ultramorada
Mar 09, 2007

Vandaag binnen gekregen:

[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1171527780_big.jpg[/img]
Hinder - Extreme behaviour

reply
0
J
joostpolletje
Mar 09, 2007

Iemand ervaring met de CD Awake van Josh Groban?

Heb paarMp3tjes gehoord en ben eigenlijk wel benieuwd naar deze jongen.

reply
0
U
Ultramorada
Mar 09, 2007

joostpolletje wrote: Iemand ervaring met de CD Water-Falls van Josh Groban?

Helaas, ik zit ook nog in de mp3 fase bij hem. Ik heb Awake, Water-Falls ken ik niet.

reply
0
J
joostpolletje
Mar 10, 2007

Ultramorada wrote:
joostpolletje wrote: Iemand ervaring met de CD
Awake :)

Helaas, ik zit ook nog in de mp3 fase bij hem. Ik heb Awake, Water-Falls ken ik niet.

Joost is in de war met Sara.K :) Ik bedoel ook Awake

reply
0
JD
Johan van den D.
Mar 10, 2007

Ook hier wat uitbreiding in de cd collectie.
Naast de soundtracks van de Titanic en LOTR zijn ook de volgende onderweg:
Lucie Silvas - Breathe In
Joss Stone - Mind Body & Soul
Amos Lee - Amos Lee

reply
0
AD
Alexander D
Mar 10, 2007

Vandaag binnen:

[img]http://img.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/2/0/7/0/3/2070378.gif[/img]

Amy Winehouse
Back to Black

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 12, 2007

De nieuwe cd van The Kaiser Chiefs toch besteld. Moest toch weer ee cd kopen!

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 12, 2007

Rob Eric Blank wrote: De nieuwe cd van The Kaiser Chiefs toch besteld. Moest toch weer ee cd kopen!

Ben bang dat het album hetzelfde is als het eerste. Op het begin leuk maar daarna begin je jezelf eraan te ergeren.

Ik hoop dat mijn vooroordeel niet uit komt overigens.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 14, 2007

R Klemkerk wrote:
Rob Eric Blank wrote: De nieuwe cd van The Kaiser Chiefs toch besteld. Moest toch weer ee cd kopen!

Ben bang dat het album hetzelfde is als het eerste. Op het begin leuk maar daarna begin je jezelf eraan te ergeren.

Ik hoop dat mijn vooroordeel niet uit komt overigens.
Ik begrijp de angst. Mn vriendin wilde die wel hebben, dus toch maar besteld ;-)

Vandaag:
Cd's
Arcade Fire - Neon Bible
[img]http://www.foutraque.com/doc/chronique/2730_img2.jpg[/img]

Amy Winehouse - Back to Back
[img]http://img153.imageshack.us/img153/6229/back2bao9.jpg[/img]

LCD Soundsystem - Sounds of Silver
[img]http://www.inthenews.co.uk/photo/photo-x-$15880$180.jpg[/img]

Dus weer een lekkere diverse reeks cd's!

reply
0
AD
Alexander D
Mar 14, 2007

Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 14, 2007

Alexander D wrote: Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:
Wat ik gedownload (SORRY) heb vond ik wel goed.
Maar ik zal binnenkort eens aandachtig luisteren als de cd in de bus valt.

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 14, 2007

Rob Eric Blank wrote:
Alexander D wrote: Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:

Ik heb dr ook gedownload. Zelf zou ik hem niet kopen, maar is wel lekker om in mijn shuffle lijst te hebben staan van itunes ;)

reply
0
H
hstadman
Mar 14, 2007

Rob Eric Blank wrote:

Haar eerste single klinkt echt lekker, REHAB. Lekker rauwe jazzy stem!

Beetje ala Diana krall.

Ik heb haar ook gezien op de bbc live op de oudejaarsavond party!

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 14, 2007

hstadman wrote:
Rob Eric Blank wrote: [quote=Alexander D]Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:

Beetje ala Diana krall.

Ik heb haar ook gezien op de bbc live op de oudejaarsavond party![/quote]
Ik denk steeds dat ze verkouden is. :oops:

reply
0
AD
Alexander D
Mar 14, 2007

hstadman wrote:
Rob Eric Blank wrote: [quote=Alexander D]Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:

Beetje ala Diana krall.

Ik vind haar stem zo totaal niet bij haar uiterlijk passen.

reply
0
H
hstadman
Mar 14, 2007

Alexander D wrote:
hstadman wrote: [quote=Rob Eric Blank][quote=Alexander D]Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:

Beetje ala Diana krall.

Ik vind haar stem zo totaal niet bij haar uiterlijk passen.[/quote]

Ze lijkt inderdaad lekker wild. 8) :lol:

Ze lijkt meer op een rock/pop zangeres dan jazz.

reply
0
H
hstadman
Mar 14, 2007

R Klemkerk wrote:
hstadman wrote: [quote=Rob Eric Blank][quote=Alexander D]Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:

Beetje ala Diana krall.

Ik denk steeds dat ze verkouden is. :oops:[/quote]
:?: volgens mij ben je weer toe aan een upgrade! 8) :wink: :lol:

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 14, 2007

hstadman wrote:
R Klemkerk wrote: [quote=hstadman][quote=Rob Eric Blank][quote=Alexander D]Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:

Beetje ala Diana krall.

:?: volgens mij ben je weer toe aan een upgrade! 8) :wink: :lol:[/quote]

Ja, ik ben weer toe aan nieuwe cd's ;)

reply
0
H
hstadman
Mar 14, 2007

R Klemkerk wrote:
hstadman wrote: [quote=R Klemkerk][quote=hstadman][quote=Rob Eric Blank][quote=Alexander D]Ik ben wel nieuwsgierig wat je van Amy Wijnhuis vindt. :wink:

Beetje ala Diana krall.

:?: volgens mij ben je weer toe aan een upgrade! 8) :wink: :lol:[/quote]

Ja, ik ben weer toe aan nieuwe cd's ;)[/quote]

Pak dit keer dan een sacd van amy(if possible). :wink:

reply
0
H
hstadman
Mar 14, 2007

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe van Norah Jones?
Nu ze de jazzy kant een beetje heeft laten varen(vond haar stem een beetje te licht voor jazz) klinkt het zelfs wat beter en passen de liedjes beter bij haar stem.

reply
0
EVH
Erwin vd H
Mar 14, 2007

Deze vandaag gekocht:
[img]http://images.amazon.com/images/P/B0009353IW.01._SCLZZZZZZZ_.jpg[/img]

reply
0
H
hstadman
Mar 14, 2007

erwin van den heuvel wrote: Deze vandaag gekocht:

Coole cover!

reply
0
AD
Alexander D
Mar 14, 2007

hstadman wrote:
erwin van den heuvel wrote: Deze vandaag gekocht:

Coole cover!

Inderdaad, en Ry Cooder doet het bij mij ook altijd erg goed. Eens gaan luisteren.

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 14, 2007

hstadman wrote: Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe van Norah Jones?
Nu ze de jazzy kant een beetje heeft laten varen(vond haar stem een beetje te licht voor jazz) klinkt het zelfs wat beter en passen de liedjes beter bij haar stem.

Ik vind het echt een heerlijk album! Maar vind haar stem sowieso erg prettig om naar te luisteren. 8)

reply
0
B
Bertje
Mar 17, 2007

Niet echt hip ofzo, maar lekkere muziek.
Vandaag gehaald:

Paul Carrack verzamelaar :The story so far

[img]http://img.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/2/0/1/3/6/2013643.gif[/img]

reply
0
U
Ultramorada
Mar 25, 2007

Bertje;1130350 wrote: Niet echt hip ofzo, maar lekkere muziek.
Vandaag gehaald:

Paul Carrack verzamelaar :The story so far

[IMG]http://img.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/2/0/1/3/6/2013643.gif[/IMG]

Hey leuk, die staat op mijn wenslijstje. Heb hem gezien bij top2000agogo.... had eerder nog nooit van hem gehoord :oops: ... echt een heerlijke stem

reply
0
ES
Edgar Smit
Mar 17, 2007

Vandaag gehaald:
The best of Santana
Encore van Lionel Richie
Babylon by bus van Bob Marley and the wailer
Jamiroquai

reply
0
H
hstadman
Mar 17, 2007

Edgar Smit wrote: Vandaag gehaald:
The best of Santana
Encore van Lionel Richie
Babylon by bus van Bob Marley and the wailer
Jamiroquai

Mooie cd's. :wink:

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 21, 2007

Erg lekkere cd, gister binnen en veel geluisterd. Wel wat kort, maar ik hou wel van de echte soul sound. Hedendaagse R&B is niets voor mij, maar dit mag er zeker wel zijn. Dijk van een stem heeft ze.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Mar 22, 2007

Gister Arcade Fire binnengekregen [img]http://www.foutraque.com/doc/chronique/2730_img2.jpg[/img]
Een lekkere cd met een aantal zeer fijne nummers erop.

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Mar 22, 2007

Wie heeft ervaring met Phillip Glass met The Hours?
Nummer twee van die cd is gebruikt onder een video die ik laatst zag, en ik vond dat nummer (Morning Passages) toch wel erg lekker luisteren.
Wie kan me vertellen of de rest van de cd ook zo lekker is?

reply
0
NS
Nathan Strik
Mar 25, 2007

Christiaan Sauer;1133858 wrote: Wie heeft ervaring met Phillip Glass met The Hours?
Nummer twee van die cd is gebruikt onder een video die ik laatst zag, en ik vond dat nummer (Morning Passages) toch wel erg lekker luisteren.
Wie kan me vertellen of de rest van de cd ook zo lekker is?

Prachtige CD. Heb hem ook in mijn soundtrack collectie zitten. Kon me niet inhouden na het reviewen van deze film voor DVD.nl, prachtige filmmuziek.

Enne, wel de film ook gaan zien hoor! (als je dat nog niet gedaan had)

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Mar 25, 2007

Heb de soundtrack inderdaad gekocht. Erg mooie muziek. Absoluut een aanradertje.
De film heb ik nog niet gezien. Wel doen dus?

reply
0
NS
Nathan Strik
Mar 25, 2007

Christiaan Sauer;1135748 wrote: Heb de soundtrack inderdaad gekocht. Erg mooie muziek. Absoluut een aanradertje.
De film heb ik nog niet gezien. Wel doen dus?

Minstens een keer huren als je heel erg twijfelt. En helemaal als onze
recensie naar meer smaakt. ;)

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Mar 25, 2007

Had de recensie er meteen even bijgepakt ;)
Zal hem een keertje huren binnenkort. Ga vanavond eerst de extra's van Casino Royal kijken.

reply
0
RG
Rob G.
Mar 25, 2007

Ik heb vandaag 'Strange Fruit' van Trijntje Oosterhuis gekocht. Ik ben verder geen echte fan van haar, maar dit is toch een hele prettige cd. Een live optreden waarij ze ondersteund wordt door diverse instrumenten. Het geheel geeft een mooie weergave van prima jazzie optreden, zeker een aanrader

reply
0
ES
Edgar Smit
Mar 25, 2007

vandaag number ones van Michael Jackson gehaald, jeugdsentiment en eigenlijk toch wel verplichtte kost vind ik.

reply
0
J
joostpolletje
Mar 28, 2007

Met het mooi weer, heb ik zin in lekkere relaxte (zomerse) muziek.. Iemand aanraders.

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 28, 2007

joostpolletje;1137302 wrote: Met het mooi weer, heb ik zin in lekkere relaxte (zomerse) muziek.. Iemand aanraders.

Gabriela y Roderigues. :razz:
Diana Krall :)
Ohja, en niet te vergeten:

Blue Note - Jazzanova (HEERLIJKE CD'S)!

reply
0
J
joostpolletje
Mar 28, 2007

R Klemkerk;1137344 wrote: Gabriela y Roderigues. :razz:
Diana Krall :)
Ohja, en niet te vergeten:

Blue Note - Jazzanova (HEERLIJKE CD'S)!

Robbert,
Ik ga straks ff Itunes checken...

reply
0
M
Merth
Mar 28, 2007

Joost, nog een tip: Nouvelle Vague - Nouvelle vague.

Zelf ook sinds een paar dagen ontdekt en het is erg relaxte muziek.

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 28, 2007

Merth;1137896 wrote: Joost, nog een tip: Nouvelle Vague - Nouvelle vague.

Zelf ook sinds een paar dagen ontdekt en het is erg relaxte muziek.

Goede tip!

Ik ga het eens beluisteren :)

reply
0
U
Ultramorada
Mar 31, 2007

Hebben jullie toevallig ook lastfm? Ben benieuwd waar jullie verder allemaal naar luisteren. Misschien kom ik nog wat leuks tegen.

Mijne: http://www.last.fm/user/Ultramorada/

reply
0
RK
R Klemkerk
Mar 31, 2007

Ultramorada;1139595 wrote: Hebben jullie toevallig ook lastfm? Ben benieuwd waar jullie verder allemaal naar luisteren. Misschien kom ik nog wat leuks tegen.

Mijne: http://www.last.fm/user/Ultramorada/

Leuke tip! Ik heb me net aangemeld :)

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Mar 31, 2007

Mijn link is: http://www.last.fm/user/AfterForever83

Alleen heb ik de laatste paar weken geen muziek meer beluisterd op m'n PC en de algemene smaak zal ook verschillen met die van jullie... :wink:

reply
0
U
Ultramorada
Apr 02, 2007

Ehhh Stratovarius heb ik een dvdtje van, Metallica 1 cd (Black Album), en Rammstein een paar cds, en dan houdt het wel op idd :)

Even ander genre ;) :
Zit nu naar de nieuwe cd te luisteren van Joss Stone. Was er vanuit gegaan dat ik zo enthousiast zou zijn dat ik meteen de cd zou bestellen, maar ik vind er eigenlijk niet echt veel aan. Dit is echt heel anders dan haar eerdere cds, en helaas voor mij dus geen verbetering.

reply
0
RK
R Klemkerk
Apr 02, 2007

Ik ben al een tijd zeer enthousiast over Josh Rouse.

Echter zijn de cds van hem enorm duur (17e). Mocht iemand de cds van hem goedkoper vinden, laat maar ff weten ;)

reply
0
Y
YAH87
Apr 09, 2007

Heb vandaag Elements of Life van Tiësto gehaald en zojuist afgeluisterd.
Vind het op zich wel OK maar wel minder dan zijn vorige albums Just Be en In My Memory.
Na een eerste keer luisteren zijn de tracks Do You Feel Me en In The Dark goed bevallen.
Morgen nog maar 's spelen. ;)

reply
0
TW
Tim Wiselaar
Apr 09, 2007

vorige week van bol binnengehad:

[IMG]http://ec1.images-amazon.com/images/P/B0000004WA.01._SCLZZZZZZZ_AA240_.jpg[/IMG]

[IMG]http://ec1.images-amazon.com/images/P/B0004NM2BI.01._SCLZZZZZZZ_AA240_.jpg[/IMG]

allebei erg nice, en de Greatest Hits van Wu heeft een erg vette hoes

reply
0
RK
R Klemkerk
Apr 09, 2007

[img]http://i10.ebayimg.com/03/c/06/a4/41/af_8.JPG[/img]

reply
0
RK
R Klemkerk
Apr 09, 2007

En nog wat besteld:

[img]http://www.douban.com/lpic/s1485368.jpg[/img]
[img]http://selectie.nrc.nl/selectiepimgs/t_230_01.jpg[/img]
[img]http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/jazzman4133_1945_63484636[/img]
[img]http://www.university.it/immaginiarticoli/20060210114951midon[/img]

zo wel weer genoeg voor vandaag.* 8)

reply
0
H
Herjan
Apr 16, 2007

Nieuwe aanwisten in m'n CD-rek:

[img]http://www.nynkelaverman.nl/img/cd2.jpg[/img]
Nynke Laverman - De Maisfrou

[IMG]http://www.nynkelaverman.nl/img/cd.jpg[/IMG]
Nynke Laverman - Sielesalt

[IMG]http://www.nynkelaverman.nl/img/single_2.jpg[/IMG]
Nynke Laverman - Hambre del Alma

[IMG]http://www.merchandisingdirect.com/ep/pages/images/20007120b.jpg[/IMG]
Epica - We Will Take You With Us (2-meter sessies)

[IMG]http://www.within-temptation.com/images/covers/cover_THOE_72DPI_RGB.jpg[/IMG]
Within Temptation - The Heart of Everything

[IMG]http://www.gothtronic.com/Goth/img_/Music1/sub/after_forever_-_remagine.jpg[/IMG]
After Forever - Remagine

reply
0
J
joostpolletje
Apr 17, 2007

Wat is Nynke voor muziek soort?

reply
0
H
Herjan
Apr 17, 2007

Het wordt meestal "Friese fado" genoemd. Nynke is een begenadigd zangeres, maar een andere reden waarom ik haar muziek graag beluister is de percussie. Als je Sytze Pruiksma bezig ziet en hoort... Wauw! Op haar site (www.nynkelaverman.nl) kun je e.e.a. vinden. Je kunt zelfs naar fragmenten van haar cd's luisteren (directe link: *klik*). Het 15e nummer (Kear) is mijn favoriet op dit moment.

Als je van Wende Snijders houdt, houdt je ook van Nynke. En omgekeerd! Vinden ze zelf ook: ze zijn namelijk ook samen afgestudeerd.

P.S. Het is wel iets andere muziek in ieder geval dan Epica, Within Temptation en After Forever... ;)

reply
0
LK
Ludo Keeris
Apr 17, 2007

En Herjan, wat vind je van de nieuwe Within Temptaion? Ben benieuwd naar je reactie.
De nieuwe After Forever schijnt geweldig te zijn. Remagine vond ik persoonlijk niet zo sterk, maar moet er nog maar eens een paar keer naar luisteren.

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 17, 2007

Ludo Keeris;1148145 wrote: En Herjan, wat vind je van de nieuwe Within Temptaion? Ben benieuwd naar je reactie.
De nieuwe After Forever schijnt geweldig te zijn. Remagine vond ik persoonlijk niet zo sterk, maar moet er nog maar eens een paar keer naar luisteren.

Ik heb een tijdje geleden een voorproefje gehoord van elk nummer op het nieuwe album, dat klonk inderdaad weer als vanouds. Persoonlijk vind ik 'Remagine' ook (duidelijk) hun minste album. Een misstap, IMO...

reply
0
H
Herjan
Apr 17, 2007

Mijn eerste indruk van The Heart of Everything (let wel: 1x op de achtergrond aan gehad) is dat ze wat minder gladjes zijn geworden (gelukkig!). Minder ehm... "TMF" zeg maar. Maar ben toch meer een fan van Nightwish en Epica. Ietsje ruiger en een meer klassiek geschoolde sopraan.

Remagine heb ik nog niet echt beluisterd. Zal 'm vanmiddag even aan doen. De nieuwe ben ik ook wel benieuwd naar. De fragmenten die ik gehoord heb zijn veel belovend. En het nummer Energize Me klinkt erg lekker! Nog 3 daagjes wachten...

Waar ik vooral naar uitkijk is de nieuwe single van Nightwish, met de nieuwe zangeres. Ben erg benieuwd wie het is en hoe ze klinkt!

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 17, 2007

Ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe zangeres van Nightwish, al zal het zeer lastig worden om Tarja te vervangen...

reply
0
H
Herjan
Apr 17, 2007

Monolith of Doubt blijft trouwens ook lekker! 8)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Apr 17, 2007

De nieuwe van Arctic Monkeys maar ge pre-ordered
Favorite Worst Nightmare

Volgende week in de SA7001! Ben benieuwd

reply
0
CS
Christiaan Sauer
Apr 17, 2007

Die Epica cd is ook heerlijk.
Absoluut aanradertje.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Apr 17, 2007

De laatste van After Forever ook wel een fijne cd, is niet geheel mijn genre maar een vriend van mij liet de cd horen.
Zelf ook wel eens naar optredens geweest, zeker in het genre wel 1 van mijn favorieten!

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 20, 2007

Zojuist in de stad de L.E. digibook versie van de nieuwe After Forever gekocht, kreeg er nog een gratis T-shirt bij ook! 8)

[IMG]http://www.large-online.nl/ACfrG/productimg/4/431673.jpg[/IMG]

reply
0
H
Herjan
Apr 20, 2007

En hoe is ie? Misschien vanavond ook even ophalen.

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 20, 2007

Ik zet hem net op, ik laat het je nog wel weten. :wink:

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 20, 2007

Even een klein reviewtje geschreven. Staar je er niet blind op, want het is geschreven door een pure After Forever-liefhebber, dus ik kan misschien niet geheel objectief blijven... :wink:

Ik vind het een erg goed album en zeer compleet. Een mooie en zeer gevarieerde mix tussen Power Ballads ("Empty Memories", "Cry With A Smile"), catchy Pop Rock ("Energize Me"), het episch aandoende "Dreamflight" en harde Metal ("Transitory" en "De-Energized") en opnieuw een Industrial/Doom-track ("Who I Am") waarop je ook Doro Pesch hoort. Het album opent met het bombastische "Discord", voor dit nummer werkte After Forever samen met een Praags orkest bestaande uit 40 man. Vooral "Dreamflight" is een muzikaal hoogstandje, een nieuwe mijlpaal voor After Forever, dit nummer duurt ruim 11 minuten, is enorm veelzijdig en bevat dus werkelijk alles. Op de L.E. staat ook nog de Bonus Track "Lonely", een mooie ballad.

Helaas haalt het album niet het debuut 'Prison of Desire' of het daaropvolgende 'Decipher', maar die albums naderen ook perfectie. Daarentegen vind ik hem wel beter dan 'Remagine'. Ook op het selftitled album kom je de popstem tegen van Floor, maar deze wordt meer afgewisseld met haar operastem van de eerdere albums.

reply
0
H
Herjan
Apr 20, 2007

Ik lees nu pas je review, maar heb ondertussen toch al de cd gekocht. Morgen even aan in de auto richting Groningen.

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 21, 2007

Herjan Hakkers;1150090 wrote: Ik lees nu pas je review, maar heb ondertussen toch al de cd gekocht. Morgen even aan in de auto richting Groningen.

De L.E.? Laat me even weten wat je ervan vindt.

Zelf weer een aantal top-CD's aangeschaft, om de gebrande ( :oops: ) CD's langzaamaan te vervangen:

[IMG]http://www.large-online.nl/ACfrG/productimg/4/416633.jpg[/IMG]

Ensiferum - s/t

[IMG]http://www.large-online.nl/ACfrG/productimg/4/431045.jpg[/IMG]

Ensiferum - Victory Songs (L.E. digibook)

[IMG]http://www.large-online.nl/ACfrG/productimg/4/422841.jpg[/IMG]

Finntroll - Nattfödd

[IMG]http://www.large-online.nl/ACfrG/productimg/4/414811.jpg[/IMG]

Sonata Arctica - Silence

[IMG]http://www.large-online.nl/ACfrG/productimg/4/430873.jpg[/IMG]

Within Temptation - The Heart of Everything (L.E. digipack)

En met de nieuwe releases van Korpiklaani, Kamelot en Sonata Arctica voor de boeg, wordt het een dure periode. Ik schaf in ieder geval de nieuwe Sonata Arctica aan.

reply
0
H
Herjan
Apr 22, 2007

Dennis Oosterhuis;1150298 wrote: De L.E.? Laat me even weten wat je ervan vindt.

Ze noemen dit geloof ik inderdaad de Limited Edition, maar het is gewoon alleen een CD in een dunne digipack. Qua uitvoering niet speciaal. De CD wordt denk ik ook niet een topper van mijn collectie. Dan staat Epica toch wel hoger in m'n rangorde. Nightwish daarin nog altijd met stip op 1.

Ik zit nu trouwens lekker te lezen in het boek van Epica: The Road to Paradiso. Erg vermakelijk. Straks even de rest van hun discography bestellen.

reply
0
Y
YAH87
Apr 25, 2007

Sinds maandag in het bezit van Katie Melua's CD Piece By Piece.
Heb 'm inmiddels al aantal keer afgespeeld en vind het een heerlijke CD.
Relaxte en mooie stemgeluid en muziek, leuke lyrics, mooie dame, wat kan je nog meer wensen?

Stom dat ik 'm niet eerder heb gehaald, maar ja elk nadeel heb z'n voordeel (zoals ene jarige vandaag zou zeggen); hij was wel spotgoedkoop toen ik 'm haalde. :|

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 27, 2007

Dennis Oosterhuis;1150298 wrote: De L.E.? Laat me even weten wat je ervan vindt.

Zelf weer een aantal top-CD's aangeschaft, om de gebrande ( :oops: ) CD's langzaamaan te vervangen:

Ensiferum - s/t

Ensiferum - Victory Songs (L.E. digibook)

Finntroll - Nattfödd

Sonata Arctica - Silence

Within Temptation - The Heart of Everything (L.E. digipack)

En met de nieuwe releases van Korpiklaani, Kamelot en Sonata Arctica voor de boeg, wordt het een dure periode. Ik schaf in ieder geval de nieuwe Sonata Arctica aan.

En zojuist binnengekregen... :)

reply
0
Y
YAH87
Apr 27, 2007

Leuk om te merken dat Katie's muziek hier word gewaardeerd.
Ben nu ook van plan om haar haar eerste album te gaan halen binnenkort.
Als Piece By Piece al zo goed is, dan zal Call Off The Search toch niet onderdoen denk ik dan maar... :razz:
Voor diegenen die haar beiden albums heeft; kan iemand dit eventueel bevestigen of welke vind je beter van de twee?

reply
0
NS
Nathan Strik
Apr 20, 2007

Nog mensen hier die uitkijken naar 1 mei, en dan vooral de release van het nieuwe album van Tori Amos? (Getiteld: American Doll Posse)

Ik kan alvast niet wachten... er zijn maar weinig artiesten waar ik bijna voor de deur van de platenzaak voor wil gaan liggen, maar Tori is er een van.

reply
0
H
Herjan
Apr 25, 2007

Inderdaad lekkere muziek voor bepaalde momenten. Straks tijdens de zwoele zomeravonden in de tuin zitten, cocktail in de hand en Katie Malua zachtjes op de achtergrond.

Of op schoot, maar dat zal m'n vriendin niet met me eens zijn...

reply
0
RK
R Klemkerk
Apr 25, 2007

Katie's cd is inderdaad erg goed!

Ik speel hem de laatste tijd stukken minder omdat ik andere leuke cds ondekt heb :D ;)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Apr 26, 2007

Als het goed is zal deze cd vandaag bij mij op de deurmat liggen.
[img]http://www.inthenews.co.uk/photo/photo-x-$7000857$180.jpg[/img]
Ik kijk er zeker naar uit!

reply
0
RK
R Klemkerk
Apr 27, 2007

Ik moet zeggen dat ik Call Off The Search een beter album vindt.

Vind de nummers meer divers die erop staan. :)

Ook heb ik beiden albums. Alhoewel van Piece By Piece het nummer "Spiders Web" echt geniaal is! :D

reply
0
Y
YAH87
Apr 30, 2007

R Klemkerk;1153693 wrote: Ik moet zeggen dat ik Call Off The Search een beter album vindt.

Vind de nummers meer divers die erop staan. :)

Ook heb ik beiden albums. Alhoewel van Piece By Piece het nummer "Spiders Web" echt geniaal is! :D

Nog bedankt voor je reactie.

Heb 'm afgelopen zaterdag gehaald en hoop er deze week te van mogen genieten.

Spider's Web is indd een sterk nummer van haar maar mijn favoriete track van Piece By Piece is toch Shy Boy. Wat een lekker en leuk nummer is dat zeg.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
May 02, 2007

Vandaag de SACD Pink Floyd - Dark Side of the Moon binnen.
Wel een geweldige SACD en lekker gemixt!

reply
0
RH
Rob van Hout
May 02, 2007

Nieuw binnen:

[IMG]http://ec1.images-amazon.com/images/I/51JAXustmRL._AA240_.jpg[/IMG] [IMG]http://www.katiemelua.com/images/album1_lg.gif[/IMG] [IMG]http://www.katiemelua.com/images/album3_lg.gif[/IMG]

[ 2 x Katie .... Ik voel me ineens een verschrikkelijke meeloper :oops: ;) ]

reply
0
REB
Rob Eric Blank
May 02, 2007

Wel lekkere cd's Rob. Katie Malua is opzich niets mis mee!

reply
0
RH
Rob van Hout
May 02, 2007

Rob Eric Blank;1156306 wrote: Katie Malua is opzich niets mis mee!

Zeker niet 8) .... en ze zingt ook nog eens niet onverdienstelijk ;).

reply
0
REB
Rob Eric Blank
May 02, 2007

Rob van Hout;1156311 wrote: Zeker niet 8) .... en ze zingt ook nog eens niet onverdienstelijk ;).

Haha!

reply
0
RK
R Klemkerk
May 02, 2007

Rob,

wat een vreselijke meeloper ben jij! :twisted:

lekkere cds. Ghostboy is ook heerlijk :D

reply
0
RH
Rob van Hout
May 02, 2007

R Klemkerk;1156340 wrote: Rob,

wat een vreselijke meeloper ben jij! :twisted:

Ja, erg he ;) .... Deze zijn overigens nog onderweg:

[IMG]http://images-cache.cd-wow.com/EUK/CD/550806_CD_M_F.JPG[/IMG] [IMG]http://images-cache.cd-wow.com/EUK/CD/462855_CD_M_F.JPG[/IMG]

[Brubeck in SACD 8)]

reply
0
RK
R Klemkerk
May 02, 2007

laat even weten hoe deze cd;s zijn.

Ik ben ook wel een fan van Brubeck en Getz

reply
0
RH
Rob van Hout
May 12, 2007

R Klemkerk;1156354 wrote: laat even weten hoe deze cd;s zijn.

Ik ben ook wel een fan van Brubeck en Getz

Dan mogen ze niet ontbreken denk ik ;)

reply
0
U
Ultramorada
May 07, 2007

[IMG]http://img.bol.com/intershoproot/MUSICCOVER/FC/2/0/0/1/7/2001792.gif[/IMG]

Net Supply & Demand besteld van Amos Lee. Maar 7,99 excl verzenden bij Bol

Van de week ook die andere even halen bij de Free, is daar 9,99. Dit is echt relaxte muziek, is ook nog niet gaan vervelen na een aantal keren luisteren.

reply
0
RH
Rob van Hout
May 30, 2007

Ultramorada;1158810 wrote: Net Supply & Demand besteld van Amos Lee. Maar 7,99 excl verzenden bij Bol

Van de week ook die andere even halen bij de Free, is daar 9,99. Dit is echt relaxte muziek, is ook nog niet gaan vervelen na een aantal keren luisteren.

Ik vind het debuutalbum wel nog steed stukken beter dan Supply and Demand. De nummers hebben gewoon meer gevoel vind ik (luister maar eens naar "Soul Suckers" .... waanzinnig mooi). Supply and Demand vond ik in vergelijking wat vlakker klinken.

reply
0
U
Ultramorada
May 31, 2007

Rob van Hout;1170279 wrote: Ik vind het debuutalbum wel nog steed stukken beter dan Supply and Demand. De nummers hebben gewoon meer gevoel vind ik (luister maar eens naar "Soul Suckers" .... waanzinnig mooi). Supply and Demand vond ik in vergelijking wat vlakker klinken.

Owwww ja, goed dat je er over begint, die moet ik nog steeds halen. Ik heb 'm al als mp3 en ik vind dat debuutalbum idd beter dan Supply and Demand, al klinkt die ook zeker niet slecht

reply
0
CS
Christiaan Sauer
May 12, 2007

De afgelopen dagen met regelmaat "After Midnight" opgehad. Zowel cd1 als cd2.
Beide erg lekker om naar te luisteren, al is cd1 net wat lekkerder naar mijn mening.

reply
0
RG
Rob G.
May 13, 2007

Ook hier ligt de nieuwe arctic monkeys. Net als bij de vorige cd moest ik hem eerst een paar keer beluisteren voor ik hem volledig kon waarderen, maar het is toch wel een toppertje. Ben ook erg benieuwd hoe het straks op mijn nieuwe receiver klinkt.

reply
0
J
joostpolletje
May 30, 2007

Goedeavond,

Ik ben op zoek naar een nummer:
Wat ik er van weet.. Het is een nummer met als videoclip beelden van WTC (11-Sept). Het gaat asl het goed is over ondergaan van wereld..
Ik dacht dat he van Muse/UB40 ofzo was.. Iemand idee?

reply
0
M
Merth
May 30, 2007

joostpolletje;1170266 wrote: Goedeavond,

Ik ben op zoek naar een nummer:
Wat ik er van weet.. Het is een nummer met als videoclip beelden van WTC (11-Sept). Het gaat asl het goed is over ondergaan van wereld..
Ik dacht dat he van Muse/UB40 ofzo was.. Iemand idee?

Misschien het nieuwe nummer van Linkin Park - What I've done?
In die clip zijn in ieder geval ook beelden van het WTC te zien.

reply
0
R
R.A.Ridderhof
May 30, 2007

Op www.elusivedisc.com en op www.cduniverse.com vind je heel wat interesante titels.
Met name cduniverse vind je veel goedkopere sacd, dvd-a titels.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jun 01, 2007

Wat cd's besteld

Norah Jones - Feels Like Home
[img]http://images.amazon.com/images/P/B00018D44U.01.LZZZZZZZ.jpg[/img]

U2 - 18 Singels CD, DVD and Book (vooral voor de Anton Cobijn foto's)
[img]http://www.caruaru360graus.com.br/colunistas/media/4/U2singles.jpg[/img]

Nouvelle Vague - Presents New Wave
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1178275823_big.jpg[/img]

reply
0
H
hstadman
Jun 01, 2007

Rob Eric Blank;1171156 wrote: Wat cd's besteld

Norah Jones - Feels Like Home
[IMG]http://images.amazon.com/images/P/B00018D44U.01.LZZZZZZZ.jpg[/IMG]

U2 - 18 Singels CD, DVD and Book (vooral voor de Anton Cobijn foto's)
[IMG]http://www.caruaru360graus.com.br/colunistas/media/4/U2singles.jpg[/IMG]

Nouvelle Vague - Presents New Wave
[IMG]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1178275823_big.jpg[/IMG]

Feels like home is een leuke cd maar ik vind haar laatste beter(not too late). Ik vind haar eigen nummers beter bij haar passen dan sommige jazznummers, waar haar stem(vind ik) eigenlijk te licht voor is.

Rob, dacht toch echt dat die fotograaf Anton Corbijn heette.;-)

Vind ik eigenlijk ook een beetje van katie Melua. De twee beste vrouwelijke stemmen voor soul/jazz vind ik tot nu toe Diana Krall en Amy whinehouse, deze stemmen staan als een huis! Er zijn er vast nog wel meer.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jun 01, 2007

hstadman;1171175 wrote: Feels like home is een leuke cd maar ik vind haar laatste beter(not too late). Ik vind haar eigen nummers beter bij haar passen dan sommige jazznummers, waar haar stem(vind ik) eigenlijk te licht voor is.

Rob, dacht toch echt dat die fotograaf Anton Corbijn heette.;-)
Ojee... was idd Anton Corbijn.
Nog tot Oktober wachten, totdat Controle uitkomt in Nederland. Ik ben zeer benieuwd naar de film, z/w dus echte Corbijn stijl!

De laaste van Norah Jones vind ik beter, maar Feels Like Home vond ik wel een aardige en wilde die nog op schijfje hebben.

reply
0
RH
Rob van Hout
Jun 01, 2007

hstadman;1171175 wrote: De twee beste vrouwelijke stemmen voor soul/jazz vind ik tot nu toe Diana Krall en Amy whinehouse, deze stemmen staan als een huis! Er zijn er vast nog wel meer.

Beslist ook eens naar Lizz Wright luisteren dan .... echt een waanzinnig mooie soul stem 8).

reply
0
Y
YAH87
Jun 01, 2007

Laatste aanwinst is "It Won't Be Soon Before Long", de nieuwste album van Maroon 5.
5 jaar na het vorige album, Songs About Jane die ik grijs heb gedraaid, zijn ze weer terug met ’n andere sound.

Het is diverser geworden qua sound met genoeg catchy nummers maar over algemeen is het meer pop dan rock geworden.
Ik vind het wel een waardige opvolger voor het vorige album, maar Songs About Jane vind ik nog wel een streepje beter.

:) :
Makes Me Wonder
Kiwi
The Way I Was (Bonus track)

:( :
Nothing Last Forever

Voor de liefhebbers van Katie Melua;
Haar volgende album komt waarschijnlijk in september of oktober uit.
Sinds ik haar CD’s laatst heb gekocht, speel ik haar nummer vrijwel dagelijks.
Werkelijk geweldige en ontspannende muziek, kijk dan ook zeer naar deze album uit. :)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jun 05, 2007

hstadman;1171175 wrote:
Vind ik eigenlijk ook een beetje van katie Melua. De twee beste vrouwelijke stemmen voor soul/jazz vind ik tot nu toe Diana Krall en Amy whinehouse, deze stemmen staan als een huis! Er zijn er vast nog wel meer.

Vooral Amy Whinehouse vind ik sterk, veel volume en grandeur. Beter dan Krall naar mijn idee.
Katie Melua is wel ok, maar vooral voor het zachtere zoetsappigere werk.

reply
0
H
hstadman
Jun 05, 2007

Rob Eric Blank;1172894 wrote: Vooral Amy Whinehouse vind ik sterk, veel volume en grandeur. Beter dan Krall naar mijn idee.
Katie Melua is wel ok, maar vooral voor het zachtere zoetsappigere werk.

Precies mijn idee. Whinehouse HEEFT body en soul.

reply
0
RK
R Klemkerk
Jun 05, 2007

Winehouse is dus weer geheel niet mijn cup of tea.

vind haar stem enorm irritant om naar te luisteren.

reply
0
Y
YAH87
Jun 05, 2007

Ook niet m'n smaakje.
Ze heeft wel een goede,krachtige stem, maar hoe ze er dan bij loopt... :-|
Lijkt wel alsof ze uit 'n hoerenkast komt. Brr...

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jun 06, 2007

YAH87;1172922 wrote: Ook niet m'n smaakje.

Als ik een cd draai dan zie ik dat niet, bij een muziek DVD zou dit meer een issue zijn :razz: .

reply
0
H
hstadman
Jun 06, 2007

YAH87;1172922 wrote: Ook niet m'n smaakje.

Ze is inderdaad een beetje moeilijk in de hand te houden, vandaar de song "rehab" omdat haar management voorstelde om in een afkickkliniek te gaan afkicken van haar drankverslaving!

Ze geeft een melodieus antwoord.:mrgreen:

Haar album staat internationaal ook erg hoog.

reply
0
D
DanielC.
Jun 06, 2007

Amy Winehouse, fantastisch. Zo'n sleazy hoer. Lekker ordinair.

Mijn aanwinsten deze maand:
Jaco Pastorius - Jaco Pastorius
Steely Dan - The Royal Scam
Supertramp - Even in the Quietest Moments (I BOUGHT A SUPERTRAMP CD!!!)
Nick Cave and the Bad Seeds - Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus
Walking the Line: The Legendary Sun Recordings - Johnny Cash
Miles Davis - B!tches Brew
Weather Report - Heavy Weather
Steely Dan - Aja (Again)
Steely Dan - Pretzel Logic
Donald Fagen - Morph the Cat
Donald Fagen - Kamakiriad
Roger Waters - Amused to Death
Roger Waters - Pros & Cons of Hitchhicking

reply
0
B
Brakhage
Jun 06, 2007

De laatste CD waar ik helemaal van in de ban geweest ben is de laatste John Zorn: Six Litanies for Heliogabalus

[IMG]http://www.musicmeter.nl/images/covers/74000/74536.jpg[/IMG]

Tis een voortzetting van de cyclus Moonchild en Astronome. Die twee waren voor drums, bas en stem, op deze CD is dat uitgebreid met orgel, laptop en soms Zorn zelf op sax. Het is een stuk meer trippy dan zijn twee voorgangers maar verdomme weer een fraai stukje muziek!

reply
0
H
hstadman
Jun 09, 2007

Eindelijk mijn nieuwe Nelly Furtado binnen. Ik had al een paar singeltjes aangeschaft maar met name de single "Say it Right" klonk vanaf de cd-single erg vervormd!:???: (dat ze zoiets nog durven verkopen). Nu dan maar de gehele cd aangeschafd en de track Say it right op de cd klinkt wel ietsje beter, zij het kantje boord van vervorming. Zeker erg dicht bij de 12 db! Toch ben ik weer een beetje vrolijker.:mrgreen:

Jensen demagnetisatie disk:

Doet zeker iets met je systeem; geluid wordt zachter en schoner, stabieler stereobeeld, is helaas slechts van tijdelijke aard en moet elke week herhaald worden. Voor 12 euro een aanrader!

reply
0
H
hstadman
Jun 09, 2007

DanielC.;1173575 wrote: Amy Winehouse, fantastisch. Zo'n sleazy hoer. Lekker ordinair.

Mijn aanwinsten deze maand:
Jaco Pastorius - Jaco Pastorius
Steely Dan - The Royal Scam
Supertramp - Even in the Quietest Moments (I BOUGHT A SUPERTRAMP CD!!!)
Nick Cave and the Bad Seeds - Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus
Walking the Line: The Legendary Sun Recordings - Johnny Cash
Miles Davis - B!tches Brew
Weather Report - Heavy Weather
Steely Dan - Aja (Again)
Steely Dan - Pretzel Logic
Donald Fagen - Morph the Cat
Donald Fagen - Kamakiriad
Roger Waters - Amused to Death
Roger Waters - Pros & Cons of Hitchhicking

Hoe is de johnny cash cd?

reply
0
D
DanielC.
Jun 28, 2007

hstadman;1174996 wrote: Hoe is de johnny cash cd?

Goed. Mooie kijk in de vroege periode van onze vriend en dus ook een leuke introductie. Als je nog niet zo veel daarvan hebt is het een aanrader. Zeker omdat je maar 16 euro betaald voor 3 CD's helemaal vol met fantastische tracks.

Deze maand weer wat nieuwe CD'tjes gekocht. Veel uit de uitverkoop bak bij van Leest. Staan mooie titels in voor maar €5,--.:bier:

Steely Dan - Countdown to Ecstasy (€5,-)
The Smiths - The Queen is Dead
Arcade Fire - Funeral
Steve Vai - Sex & Relligion (€5,-)
Steve Vai - Alien Love Secrets (€5,-)
Bob Dylan - Hard Rain (€5,-)
Bob Dylan - Time out of Mind (€5,-)
Supertramp - Famous Last Words (€5,-)
Mastodon - Blood Mountain
Mastodon - Leviathan
The Chameleons - Script of the Bridge

reply
0
H
hstadman
Jun 28, 2007

DanielC.;1184985 wrote: Goed. Mooie kijk in de vroege periode van onze vriend en dus ook een leuke introductie. Als je nog niet zo veel daarvan hebt is het een aanrader. Zeker omdat je maar 16 euro betaald voor 3 CD's helemaal vol met fantastische tracks.

Deze maand weer wat nieuwe CD'tjes gekocht. Veel uit de uitverkoop bak bij van Leest. Staan mooie titels in voor maar €5,--.:bier:

Arcade Fire - Funeral
Mastodon - Leviathan

Dank je voor de update, klinkt interessant.

Update:

Micheal jackson ; NUMBER ONES.

Bjork: BJORK
Bjork: DEBUT
Ik vind dat het oudere werk wat beter is dan het nieuwe, vandaar de twee oudere cd's.

Doobie brothers: LISTEN TO THE MUSIC-THE VERY BEST OF
Met de grootse hits als "listen to the music" en "what a fool believes".

reply
0
EVH
Erwin vd H
Jun 29, 2007

DanielC.;1184985 wrote: Goed. Mooie kijk in de vroege periode van onze vriend en dus ook een leuke introductie. Als je nog niet zo veel daarvan hebt is het een aanrader. Zeker omdat je maar 16 euro betaald voor 3 CD's helemaal vol met fantastische tracks.

Arcade Fire - Funeral
Mastodon - Leviathan

Leuk lijstje Daan.

Zelf gekocht: The Mixup, de nieuwe cd van the Beastie Boys. Alleen instrumentale muziek, na 1 keer draaien ben ik wel positief.

reply
0
D
DanielC.
Jun 29, 2007

Hah, die Beastie Boys CD. Wat ik daar van moet denken. :P Stonden wel een aantal aardige tracks op, maar het voelde toch wat vreemd. Misschien nog eens een paar draaien.

reply
0
RK
R Klemkerk
Jun 19, 2007

besteld nieuwste cd van Chris Cornell: Carry On

[img]http://dynimg.rte.ie/0000e35310dr.jpg[/img]

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jun 20, 2007

Even een aantal nieuwe cd's besteld.

Interpol - Our Love to Admire (eindelijk een nieuwe cd!!!)
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1178949213_big.jpg[/img]

Editors - An End has a Start
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1179112119_big.jpg[/img]

Liz Wright - Dreaming Wide Awake
[img]http://www.lizzwright.net/images/music/covers/1.jpg[/img]

Depeche Mode - Exciter (Remastered Edition Hybrid SACD+DVD)
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1169020778_big.jpg[/img]

Depeche Mode - Ultra (Remastered Edition Hybrid SACD+DVD)
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1169020228_big.jpg[/img]

Alicia Keys - Unplugged
[img]http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/b/bb/170px-Alicia_Keys_Unplugged.jpg[/img]

Manic Street Preachers - Send Away The Tigers
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1174540822_big.jpg[/img]

Dus weer een stapeltje schijfjes komen er binnekort binnen!

reply
0
RH
Rob van Hout
Jun 20, 2007

Rob Eric Blank;1180491 wrote: Even een aantal nieuwe cd's besteld.
Liz Wright - Dreaming Wide Awake
Depeche Mode - Exciter (Remastered Edition Hybrid SACD+DVD)
Depeche Mode - Ultra (Remastered Edition Hybrid SACD+DVD)

(y) Dreaming Wide Awake is echt een fantastisch mooi album 8).

Overigens erg benieuwd naar je bevindingen met de DM SACD's ... al een paar keer gehoord dat dit erg mooie remasters zouden zijn.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jun 20, 2007

Rob van Hout;1180549 wrote: (y) Dreaming Wide Awake is echt een fantastisch mooi album 8).

Overigens erg benieuwd naar je bevindingen met de DM SACD's ... al een paar keer gehoord dat dit erg mooie remasters zouden zijn.

Tot nu toe heb ik alle DM SACD's die reeds zijn uitgekomen en eigenlijk vind ik ze niet eens zo heel super. Soms wat op het schelle af en redelijk veel gewerkt om een meer ruimtelijk effect te krijgen. Ik verwacht vooral veel van de Exciter SACD, de cd is nl. ook zeer goed afgemixt. Dat ik alle DM SACD's heb, omdat ik fan ben. Meerkanaals ook wel eens beluisterd naar deze SACD's en dat klonk zeker niet verkeerd.

reply
0
U
Ultramorada
Jul 01, 2007

Net 2 cds besteld bij Bol, zijn 2 "oudjes", had het origineel er nog niet van
Lifehouse - Lifehouse
Lighthouse Family - Ocean Drive

Wou eigenlijk ook de nieuwe cd van Lifehouse bestellen bij cdwow, maar ik ben daar al 3 weken aan het wachten op de nieuwe cd van Bon Jovi, dus eerst maar eens afwachten of dat wel goed afloopt.

reply
0
H
hstadman
Jul 01, 2007

Ultramorada;1186102 wrote: Net 2 cds besteld bij Bol, zijn 2 "oudjes", had het origineel er nog niet van
Lifehouse - Lifehouse
Lighthouse Family - Ocean Drive

Wou eigenlijk ook de nieuwe cd van Lifehouse bestellen bij cdwow, maar ik ben daar al 3 weken aan het wachten op de nieuwe cd van Bon Jovi, dus eerst maar eens afwachten of dat wel goed afloopt.

Lighthouse, mooie cd.;-)

reply
0
U
Ultramorada
Jul 01, 2007

hstadman;1186143 wrote: Lighthouse, mooie cd.;-)

Thnx, ja ik kwam erachter dat ik alleen Postcards from Heaven origineel heb, dus het begin is gemaakt om de hele serie compleet te krijgen :)

Ik heb ze trouwens een keertje live gezien, was in de Rai volgens mij, was helemaal niet druk toen, ik kon vooraan zitten (was met zitplaatsen) en het was echt een heel mooi concert. Hmmmzz, is al wel weer een tijdje geleden volgens mij.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jul 04, 2007

Weer even wat cd's binnen en vanavond zeer goed luisterweer voor!

Andrea Bocelli - Sentimento SACD
[img]http://www.highfidelitydiscs.nl/skin1/images/products/16875.jpg[/img]

Joy Division - Substance
[img]http://www.btinternet.com/~comme6/saville/Joy_Division_Substance.jpg[/img]

Joy Division - Closer
[img]http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palladium/9229/jdcloser.gif[/img]

Sam Cooke - Ain't that good News SACD
[img]http://www.cdjungle.com/cdjungle/images/6/602498077078.jpg[/img]

reply
0
H
hstadman
Jul 04, 2007

Rob Eric Blank;1187692 wrote: Weer even wat cd's binnen en vanavond zeer goed luisterweer voor!

Andrea Bocelli - Sentimento SACD
[IMG]http://www.highfidelitydiscs.nl/skin1/images/products/16875.jpg[/IMG]

Joy Division - Substance
[IMG]http://www.btinternet.com/~comme6/saville/Joy_Division_Substance.jpg[/IMG]

Joy Division - Closer
[IMG]http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palladium/9229/jdcloser.gif[/IMG]

Sam Cooke - Ain't that good News SACD
[IMG]http://www.cdjungle.com/cdjungle/images/6/602498077078.jpg[/IMG]

Ah Sam Cook,
verzamel cd?
ken wel een paar van hem, goede muziek. Andrea Bocelli is ook niet verkeerd.;)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jul 10, 2007

hstadman;1187736 wrote: Ah Sam Cook,
verzamel cd?
ken wel een paar van hem, goede muziek. Andrea Bocelli is ook niet verkeerd.;)

Dank je en SACD is vooral bij Andrea Bocelli erg lekker.

reply
0
H
hstadman
Jul 04, 2007

Paar nieuwe cd's;

FYC = Fine Young cannibals, the platinum collection.
Fergie as the Dutchess.
ZZtop, Eliminator.

reply
0
U
Ultramorada
Jul 04, 2007

Wat ik me nou af zat te vragen over SACDs.... klinken die in stereo ook goed (als in ... beter dan een gewone cd), of luister je daar in surround naar?

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jul 04, 2007

Ultramorada;1187717 wrote: Wat ik me nou af zat te vragen over SACDs.... klinken die in stereo ook goed (als in ... beter dan een gewone cd), of luister je daar in surround naar?

Ik luister er alleen in stereo naar. Mijn DVD speler kan SACD afspelen en mijn stereo (SA)CD speler ook. In stereo is het vaak beter dan de reguliere stereo track.

reply
0
U
Ultramorada
Jul 04, 2007

Rob Eric Blank;1187735 wrote: Ik luister er alleen in stereo naar. Mijn DVD speler kan SACD afspelen en mijn stereo (SA)CD speler ook. In stereo is het vaak beter dan de reguliere stereo track.

Ok... bedankt voor de info :D

reply
0
RK
R Klemkerk
Jul 04, 2007

Willian Galiso / Madeleine Peyroux - Got You On My Mind

[IMG]http://www.velvetmusic.nl/shopping/imagetonen.php?id=898242&auth=0407[/IMG]

reply
0
S
Seth__Gekko
Jul 10, 2007

Nieuwe cd van the Chemical Brothers...vond er niet veel aan.

reply
0
F
Frank
Jul 10, 2007

Voor de liefhebbers van filmmuziek: La-La Land Records heeft twee nieuwe soundtrack--CD's uitgebracht.[INDENT]Godzilla (David Arnold) - Limited Edition
2-CD, 40 tracks, 109 minuten, 3000 exemplaren beschikbaar.[/INDENT][INDENT]Een onbekend aantal exemplaren zal gesigneerd zijn door David Arnold. [/INDENT][INDENT][IMG]http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/lalalandrecords_1958_271336[/IMG][/INDENT][INDENT]The Dark Crystal (Trevor Jones) - 25th Anniversary Edition
13 tracks, 42 minuten.[/INDENT][INDENT][IMG]http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/lalalandrecords_1958_85025[/IMG][/INDENT]Meer informatie (incl. muziekfragmenten) kun je hier vinden:
www.lalalandrecords.com.

reply
0
Y
YAH87
Jul 14, 2007

Seth__Gekko;1190290 wrote: Nieuwe cd van the Chemical Brothers...vond er niet veel aan.

Ben je ook bekend met hun vorige albums? Vond je die wel beter?
Hun nieuwste single klinkt wel aardig vind ik. :razz:

Mijn jonge toevoeging is Loose van Nelly Furtado. Stond in de aanbieding in de MM dus waarom niet...
Vind het wel 'n lekkere CD waar veel strakke beats opstaan, een hele andere sound van Furtado dan we gewend zijn.

:)
All Good Things
Say It Right
Do It

:(
Maneater
Interludes bij enkele tracks (!)

reply
0
H
hstadman
Jul 14, 2007

YAH87;1191990 wrote: Ben je ook bekend met hun vorige albums? Vond je die wel beter?
Hun nieuwste single klinkt wel aardig vind ik. :razz:

Mijn jonge toevoeging is Loose van Nelly Furtado. Stond in de aanbieding in de MM dus waarom niet...
Vind het wel 'n lekkere CD waar veel strakke beats opstaan, een hele andere sound van Furtado dan we gewend zijn.

All Good Things
Say It Right
Do It

Maneater
Interludes bij enkele tracks (!)

Ik heb die cd ook en is het je al eens opgevallen dat veel nummers die ik leuk vind eigenlijk veels te hard zijn opgenomen? Zo is "say it right" bijna tot aan vervorming opgenomen. Ik had eerst het singletje hiervan en die was nog erger!

Kan mij er soms flink aan ergeren aan de benedenmaatse kwaliteit van de cd's van tegenwoordig!:(

reply
0
Y
YAH87
Jul 25, 2007

hstadman;1191993 wrote: Ik heb die cd ook en is het je al eens opgevallen dat veel nummers die ik leuk vind eigenlijk veels te hard zijn opgenomen? Zo is "say it right" bijna tot aan vervorming opgenomen. Ik had eerst het singletje hiervan en die was nog erger!

Kan mij er soms flink aan ergeren aan de benedenmaatse kwaliteit van de cd's van tegenwoordig!:(

Dat is mij niet opgevallen of had er geen last van.

reply
0
S
Seth__Gekko
Jul 15, 2007

Ik ben bekend met de Chemical Brothers, maar de zo uiteenlopende tracks doen het bij mij niet echt. 2 a 3 tracks die ik wel aardig vind.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jul 24, 2007

Chemical Brothers vind ik aardig.

Vandaag een cd besteld van Glen Hansard (voorman van The Frames, zeer goeie Ierse band) en Marketa Irglova.

De laatste is klassiek geschoold en dit is een tip van een vriend van mij, dus binnenkort eens beluisteren.

reply
0
R
rjateun
Jul 25, 2007

R Klemkerk;1032431 wrote: In dit topic kun je discussieren over cd's, bands en cd gerelateerde zaken.

CD INFO/RECENTIES:
http://cd.pagina.nl/

WEBSHOPS:
http://www.cdwow.com/ (Geen verzendkosten)
http://www.highfidelitydiscs.nl/
http://www.cduniverse.com/
http://www.velvetmusic.nl/
http://www.bol.com/
http://www.frs.nl/
http://www.vanleest.nl/
http://www.mediadis.nl/
http://www.rodisc.nl/ (OST CD'S)
http://www.large.nl/ (Metalscene CD'S)
http://www.play.com/ (Geen verzendkosten)
http://www.nlstore.nl/ (Geen verzendkosten)

Als iemand ondertusse nog goede links heeft naar online bestel sites, hoor ik het graag.

Na de tijd strijkt zal het topic aangepast worden.

Ik koop de laatste tijd veel CD's bij http://www.cheapcdsdvds.com/. Ze zijn erg voordelig (9 á 10 euro voor de nieuwste CD's incl. verzending). Een nadeel is dat ze alleen het nieuwe spul hebben en dan ook niet alles.

Tot op heden heb ik geen problemen gehad en alles is aangekomen.

Zijn er meer mensen die daar kopen?

Gr.,
Richard

reply
0
B
Bertje
Apr 18, 2008

rjateun;1197131 wrote: Ik koop de laatste tijd veel CD's bij http://www.cheapcdsdvds.com/. Ze zijn erg voordelig (9 á 10 euro voor de nieuwste CD's incl. verzending). Een nadeel is dat ze alleen het nieuwe spul hebben en dan ook niet alles.

Tot op heden heb ik geen problemen gehad en alles is aangekomen.

Zijn er meer mensen die daar kopen?

Gr.,
Richard

Ik heb de cd van Robert Plant en Alisson Kraus Raising Sand daar besteld omdat ze bij bv bol.com een belachelijke hoge prijs vragen (meer als 20 euro) voor deze.

Nu voor de helft inclusief verzenden, duurde wel twee week.8)

Maar wat een gave cd!

reply
0
RH
Rob van Hout
Apr 18, 2008

Bertje;1352153 wrote: Ik heb de cd van Robert Plant en Alisson Kraus Raising Sand daar besteld

(y) Mooi album!

reply
0
SX
Symphony X
Jul 25, 2007

Huh, wist helemaal niet dat dit topic bestond.

Laatste aanschaf:

Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness
Do Make Say Think - Winter Country Hymn Hymn Secret Hymn
Symphony X - Lost Paradise
Blackfield - Blackfield ll
Porcupine Tree - Stupid Dream
Radiohead - Ok Computer

reply
0
RH
Rob van Hout
Aug 11, 2007

[IMG]http://www.highfidelitydiscs.nl/skin1/images/products/99203.jpg[/IMG] [IMG]http://www.highfidelitydiscs.nl/skin1/images/products/17877.jpg[/IMG]

Kari Bremnes - "Norwegian Mood" en Diana Krall - "The Girl in the Other Room"
[spoiler]Op vinyl, dus eigenlijk hartstikke off-topic :razz:[/spoiler]

reply
0
RH
Rob van Hout
Aug 22, 2007

[IMG]http://www.wizbizz.nl/ontwikkeling/vinylvinyl/images/rsA34042.jpg[/IMG] [IMG]http://www.wizbizz.nl/ontwikkeling/vinylvinyl/images/rs269018.jpg[/IMG]
[IMG]http://www.wizbizz.nl/ontwikkeling/vinylvinyl/images/rsc96287v1.jpg[/IMG] [IMG]http://www.wizbizz.nl/ontwikkeling/vinylvinyl/images/A75372.jpg[/IMG]

Wederom op het zwarte goud 8).

reply
0
AD
Alexander D
Aug 23, 2007

Rob van Hout;1212043 wrote: [IMG]http://www.wizbizz.nl/ontwikkeling/vinylvinyl/images/rsA34042.jpg[/IMG] [IMG]http://www.wizbizz.nl/ontwikkeling/vinylvinyl/images/rs269018.jpg[/IMG]
[IMG]http://www.wizbizz.nl/ontwikkeling/vinylvinyl/images/rsc96287v1.jpg[/IMG] [IMG]http://www.wizbizz.nl/ontwikkeling/vinylvinyl/images/A75372.jpg[/IMG]

Wederom op het zwarte goud 8).

Prachtige titels ook!. Genoeg nummers om de rillingen van te krijgen.

reply
0
RH
Rob van Hout
Aug 23, 2007

Alexander D;1212156 wrote: Prachtige titels ook!. Genoeg nummers om de rillingen van te krijgen.

Dat album van Kari Bremnes (eerdere aanschaf) is beslist ook de moeite waard! Hier kun je evt. wat samples beluisteren:
http://karibremnes.no/

reply
0
H
hstadman
Aug 24, 2007

Rob van Hout;1212169 wrote: Dat album van Kari Bremnes (eerdere aanschaf) is beslist ook de moeite waard! Hier kun je evt. wat samples beluisteren:
http://karibremnes.no/

Mooie stem. Een nadeel is dat ze niet in het engels zingt. Ik denk dat haar afzetmarkt daardoor wel een stuk kleiner wordt.

Norwegian mood is wel in het engels trouwens, althans dat ene liedje wat je kunt beluisteren.

reply
0
RH
Rob van Hout
Aug 25, 2007

hstadman;1213102 wrote: Mooie stem. Een nadeel is dat ze niet in het engels zingt. Ik denk dat haar afzetmarkt daardoor wel een stuk kleiner wordt.

Norwegian mood is wel in het engels trouwens, althans dat ene liedje wat je kunt beluisteren.

Norwegian Mood is geheel in het Engels, maar de meeste overige albums (op "You'd have to be here" na) zijn volgens mij inderdaad in het Noors. Dat maakt het onthouden van de tekst wel moeilijker inderdaad, maar zoals Shakespeare al ooit schreef .... "That which we call a rose by any other name would smell as sweet." ;).

reply
0
H
hstadman
Aug 25, 2007

Rob van Hout;1213135 wrote: Norwegian Mood is geheel in het Engels, maar de meeste overige albums (op "You'd have to be here" na) zijn volgens mij inderdaad in het Noors. Dat maakt het onthouden van de tekst wel moeilijker inderdaad, maar zoals Shakespeare al ooit schreef .... "That which we call a rose by any other name would smell as sweet." ;).

Net zoals sommige andere zangeressen hoor je dat ze van origine geen Engelstalige is! Hierdoor, vind ik, dat haar originele taal soms mooier klinkt.Het klinkt vloeiender, ondanks dat engels in het algemeen beter klinkt dan andere talen voor zang.

Laura Pausini bijvoorbeeld heeft dat ook; in het italiaans klinkt ze een stuk beter dan haar nummers in het Engels.

reply
0
S
Seth__Gekko
Aug 22, 2007

Keiharde retro! Mooi man ik heb 4 cd's van Underworld liggen ter beluistering.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Aug 28, 2007

@Rob ik ben niet zo'n fan va de Dire Straits, maar de andere 2 cd's zijn heerlijke stukjes muziek!

reply
0
RH
Rob van Hout
Aug 28, 2007

Rob Eric Blank;1214508 wrote: @Rob ik ben niet zo'n fan va de Dire Straits, maar de andere 2 cd's zijn heerlijke stukjes muziek!

Thanks. Dire Straits en Knopfler mag ik ook graag horen hoor 8).

Het zijn overigens geen CD's maar LP's ;)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Aug 28, 2007

Rob van Hout;1214517 wrote: Thanks. Dire Straits en Knopfler mag ik ook graag horen hoor 8).

Het zijn overigens geen CD's maar LP's ;)

Ok, LP's zijn ook niet verkeerd.

reply
0
H
hstadman
Aug 28, 2007

Rob,

is dit mischien nog wat voor je?

http://www.hear.nl/agenda/agenda.php

er zijn veel oude platen die nog erg gewild zijn vanwegehun kwaliteit. Mischien kun je nog wat opscharrelen voor een mooie prijs.;)

reply
0
D
DanielC.
Aug 30, 2007

De laatste dagen:

Editors - The Back Room
Editors - An end has a start
Digitalism - Idealism
NIN - The Downward Spiral
NIN - All All That Could Have Been
Pat Garrett & Billy the Kid Soundtrack
Sonic Youth - Dirty
Seasick Steve - Dog House Music
Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun

En als cadeau voor iemand anders: Donald Fagen - Morph the Cat

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Aug 30, 2007

Editors, zeker lekker. Waren op Lowlands ook weer goed, maarja ik heb ze nu al een keer of 6 gezien en vind ze erg strak spelen. 2 jaar terug stonden hun instrumenten nog op Heathrow, toch zette ze toen een knappe set neer.

De cd is wel lekker, de nieuwste misschien wat "Te toegankelijk".

reply
0
D
DanielC.
Sep 03, 2007

Maar de songs zijn nog steeds erg degelijk. Maar inderdaad het is allemaal wat gelikter. Ik ga 30 oktober in Paradiso. Ben benieuwd, heb ze nog niet live gezien.

Vandaag nog even naar de platenzaak en daar het volgende aangeschaft:
Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts
Echo & The Bunnymen - Ocean Rain
Echo & The Bunnymen - Echo & The Bunnymen

reply
0
B
Brakhage
Sep 03, 2007

DanielC.;1217624 wrote: Vandaag nog even naar de platenzaak en daar het volgende aangeschaft:
Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts

Hoera! (y)

reply
0
D
DanielC.
Sep 03, 2007

Brakhage;1217633 wrote: Hoera! (y)

Zoiets verwachtte ik wel van jou ja. :p Ik wist helemaal niet wat ik in m'n handen had. Maar de combinatie Eno/Byrne sprak me aan, en voor die paar euro wilde ik me wel weer eens laten verrassen. Net een kort stukje gehoord en het bevalt prima. Maar ik moet er vanavond wel even goed voor gaan zitten, er valt genoeg te horen.

reply
0
B
Brakhage
Sep 03, 2007

DanielC.;1217658 wrote: Zoiets verwachtte ik wel van jou ja. :p Ik wist helemaal niet wat ik in m'n handen had. Maar de combinatie Eno/Byrne sprak me aan, en voor die paar euro wilde ik me wel weer eens laten verrassen. Net een kort stukje gehoord en het bevalt prima. Maar ik moet er vanavond wel even goed voor gaan zitten, er valt genoeg te horen.

Ja, ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat Eno een van de grootste invloeden op mijn muzikale denken geweest is. Life is verre van mijn favoriete Eno plaat, maar het behoort zeker wel tot zijn allerbesten, waarbij het feit dat de film vrijwel volledig uit samples bestaat het een erg grote invloed op hiphop/turntablism maakt. Zonder deze plaat geen DJ Shadow!

Ik ga er van uit dat je 'Remain in Light' reeds kent, feitelijk ook een Eno/Byrne plaat met de Talking Heads als achtergrondband, een van de meest essentiele popalbums ooit gemaakt.

reply
0
WD
Wouter van Dis
Sep 03, 2007

Hah, wist helemaal niet dat deze draad bestond..

Kom net uit America, en heb daar even inkopen gedaan.. (echt prijzen van niets, 25 dollar voor 5 cd's -> en dan wel deze cd's! ) :

Editors - An End had an Start (minder dan geweldige 'The Back Room'. Toch een paar memorabele songs, ook dezelfde stijl blijft aangehouden)
Saybia - Eyes On the Highway (Beduidend minder dan vorige albums, rustiger, maar nog steeds vermakelijk)
Fictionplane - Left side of the brain (Met de zoon van Sting, en het is verrassend goed! Lekkere bass gitaar, en aardige melodische songs!)
Athlete - Tourist (Ooit in voorprogramma van Keane gezien, hun optreden was misschien nog wel beter dan dat van Keane! Misschien niet geniaal, maar vermakelijk!)
Snow Patrol - Eyes Open (Beste Album 2006??)

En naast deze ook nog:

Maximo Park - Our Velocity (een waar meesterwerk, tot nog toe beste plaat 2007!)
Aphex Twin - Drukqs (Op aanraden van Charly Linch)
Supertramp - Even in the quietest Moments (Tijdloos)

Ja dit draadje ga ik wel volgen.. Als ik op iemands ballen trap met mijn mening over bovenstaande cd's.. Prove me otherwise..

reply
0
D
DanielC.
Sep 03, 2007

Brakhage;1217665 wrote: Ik ga er van uit dat je 'Remain in Light' reeds kent, feitelijk ook een Eno/Byrne plaat met de Talking Heads als achtergrondband, een van de meest essentiele popalbums ooit gemaakt.

Ik ken die CD nog niet. Toen ik daarstraks wat aan het speuren was kwam ik er wel op uit. En die heb ik ook op mijn te luisteren lijstje gezet, ben benieuwd. :)

Daarstraks in de winkel ook nog besteld:
The Comsat Angels - Sleep no more

reply
0
D
DanielC.
Sep 04, 2007

Hah, vandaag die CD van Seasick Steve ontvangen. Wat een baasje zeg, met z'n three string guitar en z'n Mississippi Drum Machine*.

*A small wooden box that is stamped to provide percussion. It is decorated with a Mississippi licence plate, and a small piece of carpet.

reply
0
EVH
Erwin vd H
Sep 06, 2007

Brakhage;1217665 wrote: Ik ga er van uit dat je 'Remain in Light' reeds kent, feitelijk ook een Eno/Byrne plaat met de Talking Heads als achtergrondband, een van de meest essentiele popalbums ooit gemaakt.
Ik had deze plaat al heel lang op mijn wishlist staan, en eindelijk dan ook maar gekocht na deze lovende woorden.
Verder ook nog Land(1975-2002) van Patti Smith, een soort best of denk ik, want ik ken maar 1 nummer van haar. Volgens de Platomeneer was het iig een goede introductie.

reply
0
E
El-Jorge
Sep 07, 2007

[IMG]http://www.dobuymail.com/images/thumbnails/80_sbcd10.JPG[/IMG]

Deze ff voor een tientje bij de plaatselijke MM opgepikt.

Het lijkt erop dat Tiesto eindelijk weer eens een fatsoenlijke ISOS release heeft gemixed. Ik ben nu de eerste cd aan het luisteren, en het lijkt tenminste weer een beetje op trance. De laatste 2 delen vond ik echt tegenvallers.
De mix is natuurlijk zoals met de meeste recente commerciele releases niet zo best, redelijk wat ruis, het klinkt in ieder geval niet zo geweldig. Maarja, dat neem ik maar op de koop toe, ik ben wel blij met een leuke trance release!

reply
0
S
Seth__Gekko
Sep 19, 2007

El-Jorge;1220268 wrote: [IMG]http://www.dobuymail.com/images/thumbnails/80_sbcd10.JPG[/IMG]

Deze ff voor een tientje bij de plaatselijke MM opgepikt.

Het lijkt erop dat Tiesto eindelijk weer eens een fatsoenlijke ISOS release heeft gemixed. Ik ben nu de eerste cd aan het luisteren, en het lijkt tenminste weer een beetje op trance. De laatste 2 delen vond ik echt tegenvallers.
De mix is natuurlijk zoals met de meeste recente commerciele releases niet zo best, redelijk wat ruis, het klinkt in ieder geval niet zo geweldig. Maarja, dat neem ik maar op de koop toe, ik ben wel blij met een leuke trance release!

Leuk, zo'n discussie topic,
Ik vind namelijk dat deze cd zeer onevenwichtig is gemixed. De eerste cd is dan nog wel te doen, bouwt lekker op maar op cd2 vind ik het niet lekker opgebouwd, tussen de eerste 10 nummers zit nogal een heel onderling verschil, de laatste zijn echt een stuk stampender en lekkerder. Vooralsnog niet vind ik 4 en 5 lekkerder, maar zet als puntje bij paaltje komt nog liever de 538 podcast op van Club Life, dat gaat veel meer naar de trance kant toe, waar de ISOS veel meer naar dance neigen.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Sep 05, 2007

Blue Note Trip - Jazzanova
[img]http://www.lafactoriadelritmo.com/fact19/novedad/20050630/bluenote.jpg[/img]

reply
0
S
Seth__Gekko
Sep 08, 2007

Ben er gewoon langs gelopen denk ik, ik zal dez ISOS ook meenemen volgende keer!

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Sep 19, 2007

Nux Vomica van The Veils besteld. Mooie cd die ik toch op schrijfje wil.

reply
0
JD
Jeroen D
Sep 19, 2007

Gisteren binnen gekregen ;

Porcupine Tree - Nil Recurring

4 overgebleven nummers van de FOABP opnames. Briljant weer !
Wat een band is dit zeg :shock:

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Sep 27, 2007

Zojuist even wat nieuwe CD's besteld:

[IMG]http://iup.in/img/guest/epica.jpg[/IMG] [IMG]http://www.nightwish-italy.com/immagini/album/dark_passion_play_300.jpg[/IMG]

[IMG]http://cdn.last.fm/coverart/300x300/3289415.jpg[/IMG] [IMG]http://www.howling-bull.co.jp/imgcd/Korpiklaani3.jpg[/IMG]

-- Epica - The Divine Conspiracy (2CD L.E. digi)
-- Nightwish - Dark Passion Play (2CD L.E. digi)
-- Sonata Arctica - Unia (digi)
-- Korpiklaani - Tervaskanto (CD+DVD digi)

reply
0
H
Herjan
Oct 04, 2007

Dennis Oosterhuis;1230172 wrote: [IMG]http://www.howling-bull.co.jp/imgcd/Korpiklaani3.jpg[/IMG]

-- Korpiklaani - Tervaskanto (CD+DVD digi)

Nefur hurt uf.... Is 't wat?

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Oct 04, 2007

JEEZ, Herjan, jij bent lekker bezig! :o (y)

Herjan Hakkers;1233549 wrote: Nefur hurt uf.... Is 't wat?

't Is Folk Metal, ik vind het super. Metal met folkloristische riedeltjes er doorheen, Humpa Metal zeg maar. Als ik het opzet wordt ik spontaan vrolijk. :D Korpiklaani zingt vooral over bier drinken, feesten en het mooie Finse landschap, daar kun je al een boel van afleiden. :wink:

Maar het is smaakgebonden, de één vindt het niks, de ander vindt het dan weer super. Ik hoor dus duidelijk bij de tweede groep. :D

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 04, 2007

Dennis Oosterhuis;1233630 wrote: Humpa Metal zeg maar.

Die verzin je terplekke hoop ik? :razz:

Edit: *googled it* --- bestaat nog echt ook :D ..... Njah, ik ben opgegroeid met the big four, en toen was de wereld nog eenvoudig verdeeld in heavy-, speed-, en thrash metal ;).

reply
0
RG
Rob G.
Sep 28, 2007

Ook erg de moeite waard:

[IMG]http://images.umvd.com/aec/Toenails/0261161ccce343c890854ed3e63e3940.jpg[/IMG]

Het is trouwens een nederlands jazz-achtig bandje, luistert erg lekker weg

reply
0
RK
R Klemkerk
Sep 28, 2007

useful idiot;1230662 wrote: Ook erg de moeite waard:

[IMG]http://images.umvd.com/aec/Toenails/0261161ccce343c890854ed3e63e3940.jpg[/IMG]

Het is trouwens een nederlands jazz-achtig bandje, luistert erg lekker weg

Erg lekker cdtje. Zeker voor in de avonduurtjes!

reply
0
TW
Tim Wiselaar
Sep 29, 2007

Toffe cd, hoorde Sad Song eerst, vond het mooi klinken, meteen maar even heel de cd gecheckt.

Zelf als laatst gekocht:

Sticks & Delic - Fakkelteit

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 02, 2007

Vandaag een heel mooie aanwinst binnengekregen 8):

[IMG]http://members.chello.nl/r.hout35/tmp/pfdv.jpg[/IMG]

"The Division Bell" van Pink Floyd in limited edition translucent blue vinyl 8) 8). Er worden helaas nogal wat fakes van dit album aangeboden, dus het was even zoeken :).

reply
0
AD
Alexander D
Oct 02, 2007

Zelfs voor de looks een aanwinst! (y)

reply
0
D
DanielC.
Oct 16, 2007

Laatste dat ik gehaald heb is een hele hoop siouxsie & the banshees, the cure, en het samenwerkingsporject The Glove met Blue Sunshine. Ook nog wat bauhaus, zal binnekort die luxe versies van die Joy Divison platen eens aanschaffen. En na de tip van Maikel ook Remain in Light aangeschaft. Goed materiaal.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 02, 2007

@Rob dit is een cd topic ;-)

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 02, 2007

Rob Eric Blank;1232360 wrote: @Rob dit is een cd topic ;-)

Dan hoop ik dat die SACD's van je op z'n minst hybrids zijn :mrgreen:.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 02, 2007

Rob van Hout;1232374 wrote: Dan hoop ik dat die SACD's van je op z'n minst hybrids zijn :mrgreen:.

Natuurlijk zijn het hybrids en waar staan de laatste letter van SACD voor???:razz:

Trouwens, wel een vette LP heb je te pakken.

reply
0
H
Herjan
Oct 04, 2007

Vandaag besteld op eBay:

[IMG]http://www.kamelot.com/images/discography/cover_theblackhalo.jpg[/IMG] [IMG]http://www.kamelot.com/images/discography/cover_ghostopera.jpg[/IMG]
Kamelot - The Black Halo (L.E. Digipack, incl. bonus) & Kamelot - Ghost Opera (L.E. CD+DVD)

[IMG]http://www.xandria.de/img/disco/alben/2004_ravenheart.jpg[/IMG] [IMG]http://www.xandria.de/img/disco/alben/2005_india.jpg[/IMG]
Xandria - Ravenheart & Xandria - India

[IMG]http://www.leaveseyes.de/UserFiles/Image/musik/LegendLanddisco.gif[/IMG]
Leaves' Eyes - Legend Land (L.E. 2CD)

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 04, 2007

Herjan Hakkers;1233544 wrote: Vandaag besteld op eBay:
[IMG]http://www.leaveseyes.de/UserFiles/Image/musik/LegendLanddisco.gif[/IMG]

Leuk effect ... zit dat ook in de echte hoes? :mrgreen:

(Nice chick trouwens ... je zou 'm alleen al voor de hoes aanschaffen :razz:)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 02, 2007

Besteld:

Turin Brakes - Dark on Fire (+ DVD)
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1186478841_big.jpg[/img]
Als deze plaat net weer zo sfeervol is als voorgande cd's is het weer genieten

Katie Melua - Pictures
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1188026009_big.jpg[/img]

Trentemoller`- Chronicles
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1190114406_big.jpg[/img]

Depeche Mode - Ultra remasterd SACD
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1169020228_big.jpg[/img]

Depeche Mode - Exciter remasterd SACD
[img]http://images-cache.cd-wow.com/images/1/1169020778_big.jpg[/img]

reply
0
H
Herjan
Oct 04, 2007

haha! Had ik niet eens gezien. Geen idee waarom dat is. Wellicht de verschillende versies of zo? :?

reply
0
H
Herjan
Oct 04, 2007

Overigens deze nog eraan toegevoegd:

[img]http://i9.ebayimg.com/06/i/000/a8/9e/381e_1.JPG[/img]

reply
0
B
Brakhage
Oct 04, 2007

Na een lange periode relatief weinig (nieuwe) muziek te hebben geluisterd, ben ik de laatste paar dagen weer helemaal los gegaan. Het duizelt me allemaal nog voor de oren, maar hier een greep uit de albums die mij het meeste raakten:

Bill Frisell - Nashville
Bruce Springsteen - Magic
Cuong Vu - It's Mostly Residual
David Shea - Classical Works
Earl Brown - Folio and Four Systems
Erik Friedlander - Maldoror
Erik Friedlander - Prowl
Estradasphere - It's Understood
Jazzkammer - Timex
John Zorn - Rituals
Lois V Vierk - River Beneath the River
Mark Applebaum - Catfish
Misha Mengelberg - Senne Sing Song
Morton Subotnick - Silver Apples of the Moon
Murcof - Cosmos
Ned McGowan - Tools
Nick Cave & The Bad Seeds - Murder Ballads
Nina Simone - Nina Simone Gold
Noah Creshevsky - The Tape Music of Noah Creshevsky
Root 70 - Heaps Dub
Six Organs of Admittance - Dark Noontide
Sun O))) - Black One
Teiji Ito - King Ubu
Tom Waits - Blue Valentine
White Rainbow - Prism of Eternal Now
Wolf Krakowski - Goyrl: Destiny

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Oct 04, 2007

Ow...en Herjan, die CD van Epica die ik toegestuurd heb gekregen (vandaag ontvangen), is tóch de L.E. die jij bedoelde! 8) :wink:

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 05, 2007

Iets minder hard.....wel besteld

Norah Jones - Not Too Late

reply
0
R
Rut
Oct 05, 2007

Gisteren sinds lange tijd weer een cd gekocht: Nightwish - Dark Passion Play

reply
0
Y
YAH87
Oct 05, 2007

Van de week nog Pictures opgehaald van Katie Melua en een aantal keer al afgeluisterd.
Vind het wel een prettig album maar tegelijk ook haar minste album van de 3 wat geen schande is.
De jazz/blues sound is veel minder aanwezig in dit album, de meeste tracks neigen meer neer pop.
Desalniettemin nog altijd een lekker luisterbare plaat en ben benieuwd hoe ze zich verder zal ontwikkelen in haar carriere.

:smile:
- Mary Pickford
- What I Miss About You
- If You Where A Sailboat

:-(
- What It Says On The Tin

reply
0
AM
Axel de Mol
Oct 10, 2007

Vandeweek toch maar eens gekocht:

[img]http://www.abc.net.au/myfavouritealbum/albumart/img/darkside.jpg[/img]

schande dat ik hem nog niet had....

en
[img]http://cdn.last.fm/coverart/300x300/2384036.jpg[/img]

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 10, 2007

Axel de Mol;1237000 wrote: Vandeweek toch maar eens gekocht:

[IMG]http://www.abc.net.au/myfavouritealbum/albumart/img/darkside.jpg[/IMG]

(y) Tijdloos super-album 8)
Heb de LP, de CD en de SACD, en twijfel nog of ik ook de 30th anniversary LP persing wil aanschaffen :razz:.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 11, 2007

Rob van Hout;1237195 wrote: (y) Tijdloos super-album 8)
Heb de LP, de CD en de SACD, en twijfel nog of ik ook de 30th anniversary LP persing wil aanschaffen :razz:.
Ik doe het alleen met de SACD.
Van de week Depeche Mode - Exciter binnen.
Dit is eigenlijk de eerste goed afgemixte cd van de mannen. Klinkt erg lekker en de SACD weer beter dan de cd die ik reeds in mijn bezit had.

reply
0
JD
Jeroen D
Oct 10, 2007

Novastar - Novastar
Novastar - Another lonely soul

Na veel lovende berichten deze maar besteld bij mediadis.
Ben benieuwd !

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 10, 2007

@Axel, zeker een schande!

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 16, 2007

Onderweg:
[IMG]http://www.whatrecords.co.uk/live/pics/45497.jpg[/IMG]

Plus nog wat eBay wins:
[IMG]http://i2.ebayimg.com/07/i/000/b9/2b/01be_2.JPG[/IMG] [IMG]http://i21.ebayimg.com/08/i/000/bc/d8/94e6_2.JPG[/IMG]

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 16, 2007

Voor mij:
Roisin Murphy - Overpowered

reply
0
B
Brakhage
Oct 16, 2007

Bill Frisell - Have a Little Faith
Babu Zula vs. The Mad Professor - Psychebelly Dance Music
Marc Ribot's Ceramic Dog - Ceramic Dog
John Zorn - Filmworks XVII - Notes on Marie Menken
James Blood Ulmer - Tales of Captain Black
David Krakauer - Klezmer Madness!
Sean Noonan Brewed by Noon - Stories to Tell
Nik Bärtsch's Ronin - Stoa

reply
0
D
DanielC.
Oct 23, 2007

Marlena Shaw - The Spice of Life
Supersister - Present from Nancy
Supersister - To the highest bidder

reply
0
B
Boersmaster
Dec 12, 2007

DanielC.;1244783 wrote: Marlena Shaw - The Spice of Life
Supersister - Present from Nancy
Supersister - To the highest bidder

Eindelijk! Nog een Supersister fan gevonden! Pudding en Gisteren en Superstarshine Vol 3. zijn ook de moeite, net als de dvd overigens!

Mijn laatste aanwinst: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (SACD)

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Dec 12, 2007

Boersmaster;1272205 wrote:

Mijn laatste aanwinst: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (SACD)
Heerlijke cd!

reply
0
D
DanielC.
Nov 02, 2007

Vandaag bij de platenboer die nieuwe versie van Uknown Pleasures gehaald, sowieso een fantastische CD natuurlijk, maar nu uitgebracht met echt een geweldig geluid. Maar waar het om gaat is de uitstekende live registratie van het concert in the Fabric '79. Hij mag mischien wat aan de prijzige kant zijn (€26) maar het is elke cent meer dan waard. Een aanrader dus.

reply
0
EVH
Erwin vd H
Nov 02, 2007

DanielC.;1251673 wrote: Vandaag bij de platenboer die nieuwe versie van Uknown Pleasures gehaald, sowieso een fantastische CD natuurlijk, maar nu uitgebracht met echt een geweldig geluid. Maar waar het om gaat is de uitstekende live registratie van het concert in the Fabric '79. Hij mag mischien wat aan de prijzige kant zijn (€26) maar het is elke cent meer dan waard. Een aanrader dus.
Oei dan wilde je hem wel erg graag hebben. Hier voor de helft van dat geld, ga ik ook maar eens bestellen. En dan de Gorillaz - D sides er ook maar bij, en 1 voor mijn broertje(die mazzelt sowieso, want hij gaat ook mijn huidige versie van UP krijgen).
Maar op zich ken ik dat gevoel wel, als je iets snel wilt hebben dan betaal je het gewoon.

reply
0
D
DanielC.
Nov 03, 2007

erwin van den heuvel;1251729 wrote: Oei dan wilde je hem wel erg graag hebben. Hier voor de helft van dat geld, ga ik ook maar eens bestellen. En dan de Gorillaz - D sides er ook maar bij, en 1 voor mijn broertje(die mazzelt sowieso, want hij gaat ook mijn huidige versie van UP krijgen).
Maar op zich ken ik dat gevoel wel, als je iets snel wilt hebben dan betaal je het gewoon.

Ja, waar ik dat met DVD's wel heb dat ik op het internet ga speuren heb ik dat met CD's weer totaal niet. :P Dan ga ik liever gewoon naar de winkel, daar een beetje rondneuzen en er weer eens wat leuks tussenuit pikken of laten bestellen. Ik wist ook niet dat die Joy Division luxe CD's zo goedkoop verkocht worden, voor zover ik wist gaan die versies (van Sonic Youth zijn ze ook uitgekomen trouwens!) altijd voor de volle mep over de toonbank.

reply
0
RH
Rob van Hout
Nov 26, 2007

[IMG]http://www.thenaimlabel.co.uk/images/cds/CD021x200.jpg[/IMG] [IMG]http://www.hifi.nl/gfx/sarak_1_030204.jpg[/IMG]

Antonio Forcione & Sabina Sciubba - Meet me in London
Sara K. - Water Falls

reply
0
RK
R Klemkerk
Oct 24, 2007

Na aanleiding van het concert van Janine Jansen van gisteren in Het Frits Philips muziekcentrum te Eindhoven, direct haar cd besteld van dit concert.

2 uur flink genoten van de klanken van haar viool, een altviool en een Cello.

Janine Jansen (Violin), Maxim Rysanov (Viola),Torleif Thedeén (Cello) - Bach Inventions & Partitia
[img]http://www.janinejansen.com/images/bachdutchcover.jpg[/img]

reply
0
B
Brakhage
Oct 24, 2007

Meest spannende CD's van de laatste tijd:

David Krakauer - Klezmer Madness!
Miles Davis - The Complete Jack Johnson Sessions
Nels Cline Singers - Instrumentals
Nels Cline/Andrea Parkins/Tom Rainey - Ash and Tabula: Out Trios vol. 3
OOIOO - Feather Float
Zu vs. Mats Gustafsson - How to Raise an Ox

reply
0
E
El-Jorge
Oct 25, 2007

Nieuwe aanwinsten

Delic & Sticks - Fakkelteit
Typhoon - tussen licht en lucht

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Oct 25, 2007

Nieuwe bestelling

Control - Original Soundtrack

geweldige film die ik afgelopen weekend gezien heb.

reply
0
EB
Eric B.
Nov 02, 2007

besteld:

Tenacious D: The Pick of Destiny (Deluxe Edition) :smile:
[IMG]http://images.play.com/covers/2839692x.jpg[/IMG]

Wolfmother: Wolfmother
[IMG]http://images.play.com/covers/898804x.jpg[/IMG]

Bloodhound Gang: Hooray for Boobies
[IMG]http://images.play.com/covers/148557x.jpg[/IMG]

me happy:smile:

reply
0
SX
Symphony X
Dec 11, 2007

Heeft iemand toevallig de 7 disc cd boxset van Radiohead in bezit, zo ja is het wat?

reply
0
E
El-Jorge
Dec 12, 2007

Mijn laatste aanwinst, The Two Towers CR, voor een luttele $37 dollar op amazon. Koopje dus, helaas is de hoes tijdens het verzenden iets beschadigt :(
Maar doet in ieder geval niets af aan de cd's en dvd :D

reply
0
RH
Rob van Hout
Dec 15, 2007

Na een zeer interessante luistersessie bij AudioXperience nog even een LP'tje meegenomen:

[IMG]http://www.highfidelitydiscs.nl/skin1/images/products/101661.jpg[/IMG]

Leuk detail: in de hoes zit ook nog de CD-versie van het album --- voor in de auto :).

reply
0
SD
steven van dijk
Dec 15, 2007

Daft Punk Alive 2007, geweldige lve cd en dat kun je wel aan de heren over laten, ik kon helaas niet naar het concert, maar dit is een goed alternatief.

reply
0
AM
Axel de Mol
Dec 16, 2007

Gisteren maar eens aangeschaft, paar mooie rockcd's

[img]http://www.br-online.de/bayern3/musik/meilensteine/80er/artikel/dire-straits-brothers-in-arms/foto/direstraits_200_200_univers.jpg[/img]

[img]http://www.cd24.ee/pildid/CD00865.jpg[/img]

[img]http://www.seattleweekly.com/music/blogs/reverb/283px-Guns_N_Roses_-_Appetite_For_Destruction-front.jpg[/img]

stel geweldige cd's waar ik zeker van ga genieten, weer een heleboel deep purple geluisterd in de auto.

reply
0
RH
Rob van Hout
Dec 21, 2007

Vandaag binnengekomen:

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/61cl5JOubNL._AA240_.jpg[/IMG] [IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/31G8AK0WBYL._AA240_.jpg[/IMG]

reply
0
J
joostpolletje
Dec 22, 2007

[IMG]http://images.play.com/covers/3479490m.jpg[/IMG]

reply
0
AM
Axel de Mol
Dec 26, 2007

Gisteren is mijn vriendin heel lief voor mij geweest =) Leuke cd van haar gekregen.

[IMG]http://personales.ya.com/obscure/almacen/mothership.jpg[/IMG]

De versie met de dvd erbij dus. Dit wordt flink wat luistergenot. Ze is zelfs meerdere keren teruggeweest met het ding totdat er een cd-hoes lag zonder beschadigingen, mocht ze hem daarvoor ruilen. Dus heb er ook nog eens een in prachtige staat.

reply
0
SX
Symphony X
Dec 30, 2007

Idd leuke CD Axel, heb die cd incl DVD gekregen op pakjesavond, al had ik de DVD al bezit.

Net besteld:

Radiohead - In Rainbows (hopelijk komt er volgend jaar nog een 2-cd aan.
The Dillinger Escape Plan - Ire Works
Riverside - Rapid Eye Movement 2-CD Digipack

reply
0
D
DanielC.
Dec 31, 2007

[IMG]http://img136.imageshack.us/img136/4313/singletop100bc9.jpg[/IMG]

Vanmiddag eens opgepikt. Doet het altijd goed op feesten en partijen. En daarnaast is het ook wel eens leuk om een middagje op te zetten.

reply
0
REB
Rob Eric Blank
Jan 02, 2008

Radiohead- In Rainbows
[img]http://hfmusic.files.wordpress.com/2007/10/radiohead-in-rainbows.jpg[/img]
geweldige cd, maar de MP3's stonden al een tijdje op de iPod en pc

Soulwax - Most of the remixes......
[img]http://i17.ebayimg.com/02/i/000/bc/57/c542_1.JPG[/img]
Weer een aantal lekkere mixen en ook de mix cd is erg fijn. Lekker voor in de auto

Daftpunk - Alive 2007
[img]http://www.lemonsound.com/visuels/uploaded/daftpunkalive2007.jpg[/img]
Is een knaller van de eerste orde. Audiofiel?? NEE.....maar het gaat tekeer, zeker wel lekker!

reply
0
JD
Jeroen D
Jan 02, 2008

Nieuwe Radiohead heb ik ook........inderdaad geweldig.
Vooral het 5e nummer is zo mooi............

reply
0
SX
Symphony X
Jan 03, 2008

Nee joh, nummer 9! Ach, eigenlijk is het allemaal even mooi...

reply
0
AM
Axel de Mol
Jan 12, 2008

Vandaag maar eens een vrolijk cdtje gekocht. Muziek om lekker vrolijk bij te genieten :)

[IMG]http://www.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/drh200/h208/h20877r5nrs.jpg[/IMG]

reply
0
RG
Rob G.
Jan 22, 2008

Trijntje Oosterhuis - Who'll speak for love
Trijntje Oosterhuis - Look of love

Een tijdje geleden schreef ik nog dat ik niet zo'n fan was van Trijntje Oosterhuis, maar dat is inmiddels toch wel aardig omgeslagen, wat heeft zij een fijne stem. En inmiddels hebben deze cd's ook een zware emotionele waarde gekregen, heerlijk om af en toe naar te luisteren.

En wat ik verder al had, maar nu toch echt op cd:
Katie Melua - Piece by piece
Katie Melua - Call of the search
John Legend - Once again
John Legend - Get lifted

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 22, 2008

useful idiot: wat luistertips die je wellicht ook goed in het gehoor liggen:
- Eric Bibb - Painting Signs
- Sara K - Water Falls
- Ricky Coole - Ricky Coole
- Jennifer Warnes - The Well (al een ouder album, maar absoluut fantastisch)

reply
0
RG
Rob G.
Jan 22, 2008

Bedankt, die zal ik zeker eens opzoeken en beluisteren.

reply
0
D
DanielC.
Jan 25, 2008

Laatste aangeschaft:
All About Eve - Scarlett and other stories
Leonard Cohen - Songs of Love & Hate
Nick cave & The Bad Seeds - B-sides and Rarities
Bob Dylan - Bootleg Series 1-3
Ry Cooder - Paradise and Lunch
Vic van der Reijt presenteert: Surivlaams

reply
0
S
suedje
Jan 26, 2008

gisteren binnen gekregen :

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 31, 2008

Onlangs toegevoegd aan de vinylcollectie:

[img]http://i96.photobucket.com/albums/l182/smallbeekeeper/bitesmall.jpg[/img]

"I'm the man" van Simone White (van de Audi reclame inderdaad ;), maar er staan een hoop mooiere nummers op)

reply
0
H
hstadman
Jan 31, 2008

janis ian: between the lines k2hd cd.

beter dan mijn normale cd met name beter detaillering, stage en dynamics. Komt in de buurt van sacd, zonder sacd! Sommige k2hd opnames schijnen zelfs beter te zijn dan sacd.

K2hd is de nieuwste versie van xrcd.....een evoluatie ervan dus.

Aanrader om deze cd versies eens zelf uit te proberen, tot dusverre zijn al mijn xrcd's xrcd2 en k2hd cd's allemaal een flink stuk beter dan de normale cd uitvoeringen!

Cd is dus nog lang niet dood en er blijkt maar weer eens dat d.m.v. goede mastering er (erg) veel meer uit te halen valt.

reply
0
D
DanielC.
Feb 02, 2008

Vandeweek nog aangeschaft:

Bob Dylan - Bootleg Series vol. 7 (de Bootleg reeks nu compleet!)
Bob Dylan & The Band - The Basement Tapes

En net kaartjes voor Nick Cave!

reply
0
J
joostpolletje
Feb 16, 2008

Zojuist binnen:
CD Jack Johnson - Sleep Through The Static ( Ook Concert kaartjes)

reply
0
EVH
Erwin vd H
Feb 16, 2008

Net binnen via Pacific:
Jay Z - the black album
Black Flag - Damaged
Black Flag - My war
Rise above - 24 black flag songs to benefit the west memphis three
en waar ik meest blij mee ben:
Def Jam 10th music anniversary 4cd met veel oude school hiphopacts als LL Cool J, Beastie Boys, EPMD, 3rd Bass, Slick Rick en Public Enemy

reply
0
D
DanielC.
Mar 23, 2008

Gister nog een paar plaatjes uit de jaren 80 (muv. dreamchild) op kunnen duiken, 2e hands voor een grijpstuiver. Behalve die Colourbox die was iets duurder.

[IMG]http://i31.tinypic.com/21l72c2.jpg[/IMG]
[IMG]http://i30.tinypic.com/24bnhj4.jpg[/IMG]
[IMG]http://i26.tinypic.com/t8akhi.jpg[/IMG]
[IMG]http://i28.tinypic.com/2hz37r4.jpg[/IMG]
(Toyah - Dreamchild)
[IMG]http://i28.tinypic.com/24d3juv.gif[/IMG]

reply
0
Y
YAH87
Apr 18, 2008

Yeah, yeah, yeah.

Juist, Rockferry van Duffy.:wink:
Vind dit een toppertje en een verrijking van mijn collectie.
Leuke, frisse, retro sound met sterke tracks.

:-)
Serious
Mercy
Delayed Devotion

Rockferry (niet slecht maar de minste song)

reply
0
D
DanielC.
Apr 20, 2008

YAH87;1351672 wrote: :-(

Rockferry (niet slecht maar de minste song)

Heh, dat vond ik met afstand het beste nummer van het album.

Zelf vorige week een weekend Engeland gehad. En daar lekker wat plaatjes gekocht.

Thom Yorke - The Eraser
Ane Brun - A Temporary Dive
Talking Heads - Fear of Music
Nick Cave and the Bad Seeds - The Best Of (met de bonus cd!)
The Birthday Party - Junkyard
Einstürzende Neubauten - 9-15-2000, Brussels
Leftfield - Leftism
Autechre - Tri Repetae
Brian Eno - Ambient 1 (Music for Airports)
Unkle - Self Defence (NNL reconstructed en bonus materiaal)
Aphex Twin - Come to Daddy
Colourbox - Colourbox II/CAD508 (LP, origineel label :'))
The Velvet Underground - White Light/White Heat
Radiohead - Ok Computer
Tones on Tail - Everything

reply
0
Y
YAH87
Apr 26, 2008

DanielC.;1353291 wrote: Heh, dat vond ik met afstand het beste nummer van het album.

OK, dat kan natuurlijk. ;)
Deed mij het minst i.i.g.

Talkin' Duffy; onderstaand de video van haar nieuwste single, Warwick Avenue.
Misschien wel één van de goedkoopste opgenomen video’s: :p
http://nl.youtube.com/watch?v=HhZ5-L9znt8

Deze recentelijk in het bezit:
The Very Best Of Hall And Oates

Kende ze eigenlijk pas via GTA VC (Out Of Touch) :p en wou hier wel meer van horen.
Zodoende het album gekocht (slechts € 7.99) en totaal geen spijt van.
Veel goede, afwisselende en pakkende nummers.

Private Eyes
I Can’t Go For That
Maneater

Adult Education
Method Of Modern Love

reply
0
H
hstadman
Apr 26, 2008

YAH87;1359963 wrote: OK, dat kan natuurlijk. ;)
Deed mij het minst i.i.g.

Talkin' Duffy; onderstaand de video van haar nieuwste single, Warwick Avenue.
Misschien wel één van de goedkoopste opgenomen video’s: :p
http://nl.youtube.com/watch?v=HhZ5-L9znt8

Deze recentelijk in het bezit:
The Very Best Of Hall And Oates

Kende ze eigenlijk pas via GTA VC (Out Of Touch) :p en wou hier wel meer van horen.
Zodoende het album gekocht (slechts € 7.99) en totaal geen spijt van.
Veel goede, afwisselende en pakkende nummers.

Private Eyes
I Can’t Go For That
Maneater

Adult Education
Method Of Modern Love

Ook hier duffy, heb ik al een tijdje...tijdje geleden bij Jooles Holland op de BBC gezien en meteen gekocht, een openbaring. Jooles is vrijdagavond laat op de BBC met bekende en nieuwe bands, mijns inziens een van de beste muziekprogramma's.

Over de video: waarschijnlijk heeft zij goed door dat de muziek belangrijker is dan erg dure video's met speciale effecten....8-) Ik heb soms het idee dat bij de meesten de video belangrijker is dan de muziek. Er zit veel emotie in de muziek en deze video...

Hall & Oates:

Maneater en i can't go for that zijn hun 2 bekendste nummers...de opname kwaliteit van die cd is erg goed.:wink:
Family man is ook gecovered door bijv. mike oldfield...die hem in een hoger tempo speelt...

reply
0
Y
YAH87
May 01, 2008

hstadman;1360167 wrote:
Over de video: waarschijnlijk heeft zij goed door dat de muziek belangrijker is dan erg dure video's met speciale effecten....8-) Ik heb soms het idee dat bij de meesten de video belangrijker is dan de muziek. Er zit veel emotie in de muziek en deze video...

Indd, het is vaak zo onzinnig om 2 á 3 filmdagen te trekken voor een video van 3,½ min en vaak worden ze ook met een belachelijk hoog budget gemaakt. :???:

Iemand al het voorproefje Violet Hill geprobeerd van de nieuwste Coldplay album
Viva La Vida Or Death and All His Friends ?
Hij is namelijk nog een paar dagen gratis te downen:
http://coldplay.com/song.html

Vind 'm wel aangenaamd, ben benieuwd naar de rest.
Nog paar weekjes geduld dan maar...

reply
0
A
Aloys
Sep 04, 2008

Paar dagen geleden ontvangen:

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51I%2BHy8lVXL._SS500_.jpg[/IMG]
Voor me vriendin

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51r6oQPK3WL._SS500_.jpg[/IMG]
Voor mezelf

reply
0
D
DanielC.
Sep 08, 2008

Antony and the Johnsons - Antony and the Johnsons
Antony and the Johnsons - I am a Bird Now
Sufjan Stevens - Michigan
Sufjan Stevens - Songs for Christmas (5EP box)
Sufjan Stevens - the Avalanche
Bonnie 'Prince' Billy - I see a Darkness
Bonnie 'Prince' Billy - Lie Down in the Light
Talking Heads - Talking Heads: 77
Bernard Parmegiani - la Creation du Monde
Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town
Bruce Springsteen - the Wild, the Innocent and the E-Street Shuffle
Bruce Springsteen - Greetings from Ashbury Park N.J.
Japan - Adolescent Sex
Japan - Tin Drum
David Sylvian - Gone to Earth
David Sylvian - Brilliant Trees
David Sylvian - Secrets of the Beehive
David Sylvian - Dead Bees on a Cake

reply
0
D
DanielC.
Oct 09, 2008

Bonnie 'Prince' Billy and Matt Sweeney - Superwolf
Bonnie 'Prince' Billy - Ask Forgiveness
Palace Music - Viva Last Blues
Scott Walker - 1
Scott Walker - 3
Scott Walker - 4
Scott Walker - the Drift
Naked City - Naked City
Masada - 1
John Zorn - Six Litanies for Heliogabalus
Unkle - War Stories
Bob Dylan - Bootleg Series 8: Tell Tale Signs
Calexico - Carried to Dust
Ash Ra Tempel - Inventions for Electric Guitar
Matt Elliott - Howling Songs (maar die komt pas over 2 weken uit)

reply
0
JD
Jeroen D
Oct 15, 2008

Keane - perfect symmetry

Wat een goede CD zeg, veel beter nog dan de eerste 2.

reply
0
JP
Johan Pluim
Oct 16, 2008

Afgelopen week aangeschaft:

[IMG]http://cdbaby.name/n/l/nlannon.jpg[/IMG][IMG]http://api.ning.com/files/MMtepAQ6JbtqrXWbe25MwFrxAY2hwJ097b5HwAaTar4_/Radiohead_Ok_Computer.jpg[/IMG]
[IMG]http://images.buymusichere.net/images/bmh/65/07567899465.jpg[/IMG][IMG]http://2.music.bigpond-images.com/images/AlbumCoverArt/251/XXL/No-More-Shall-We-Part.jpg[/IMG][IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6d/StoogesFunHouse.jpg[/IMG]
[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/410WBJ378VL._SL500_AA240_.jpg[/IMG]

Nog niet veel van geluisterd i.v.m. tijdsgebrek maar er schijnt me een boel moois te wachten te staan

reply
0
D
DanielC.
Oct 22, 2008

Naked City - Black Box (Torture Garden/Leng Thc'e)
Spain - the Blue moods of Spain
Spain - She haunts my dreams

reply
0
D
DanielC.
Apr 24, 2008

Ash Ra Tempel - Ash Ra Tempel
Faust - Faust
Faust - So Far
Gavin Bryars - Jesus' Blood Never Failed Me Yet

reply
0
EVH
Erwin vd H
Apr 26, 2008

Duffy is nog onderweg(althans haar cd:wink:) maar wel binnen de nieuwe Nine Inch Nails met de titel Ghosts I-IV. Instrumentaal dubbelalbum.

reply
0
.
.:Quadran:.
May 01, 2008

Ik download wel eens op iTunes, vooral dan als nummers pas uit zijn en nog niet op cd verkrijgbaar zijn. Of bv. ook vinyl rips van elektronische muziek.

Ook voor radio edits van nummers om bv. compilaties te maken. Aangezien je tegenwoordig nog nauwelijks cd-singles of cd-maxi in België kan vinden (en deze ook duur zijn in vergelijking met full cd's).

De miserie is wel dat er zowel voor en na de nummers soms wel stiltes zijn (zeker bij iTunes). Deze probeer ik dan via Exact Audio Copy in te korten (Stilte voor en na tracks verwijderen). Dit kost me wel telkens een cd-r, aangezien je eerst de cd "moet" branden met iTunes (drm). Nadien rip ik die dan met Exact Audio Copy om de stiltes toch iets korter te maken. Nadien wordt die met Burrrn of Nero opnieuw op cd gezet.

Als je deze tracks van de tweede gebrande cd-r terug ript naar mp3 ben je ook de drm-beveiliging kwijt geloof ik.

Een ander probleem zijn de geluidsverschillen tussen de songs. Ook hiervoor zijn er oplossingen in Burrrn, iTunes, MP3 Gain,... Maar dan klinken alle tracks meestal een stuk stiller waardoor je de volumeknop een heel eind moet opendraaien. Is er hier dan geen deftige oplossing voor.

Verder doe ik vaak koopjes in Mediamarkt of online bij Mediadis. Soms in een speciaalzaak in de buurt waar je een uitgebreid gamma rock, alternatief en elektronica hebt. En natuurlijk ook via ebay en discogs.

Daarnaast haal ik ook regelmatig cd'tjes in de Mediatheek nabij m'n werk waar je een heel uitgebreid gamma van cd's hebt (van underground tot mainstream in alle genres).

reply
0
D
DanielC.
May 03, 2008

Afgelopen maandag Nick Cave concert, was erg gaaf. En daar nog maar twee CD's meegenomen.

Nick Cave and the Bad Seeds - Nocturama
Nick Cave and Warren Ellis - the Proposition (soundtrack)

En net in bestelling gezet.

Gavin Bryars - the Sinking of the Titanic (de Touch versie van vorig jaar)

reply
0
RH
Rob van Hout
May 08, 2008

Nieuwe aanwinsten:

SACD:
[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/418ARWR4W4L._SL500_AA240_.jpg[/IMG] [IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51i%2BLJkAPYL._SL500_AA240_.jpg[/IMG]
[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41cB0dDSukL._SL500_AA240_.jpg[/IMG] [IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/312XRA4F2ML._SL500_AA240_.jpg[/IMG]

Alison Krauss - Now that I've Found You
Alison Krauss - Forget About It
Paul Weller - Studio 150
Peter Gabriel - Up

DVD-A:
[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51GDX2GHJWL._SL500_AA240_.jpg[/IMG]

Natalie Merchant - Tigerlily

reply
0
H
hstadman
May 08, 2008

Rob,

als je de beste cd opname van natalie merchant wilt hebben moet je deze cd eens aanschaffen...8-)

[IMG]http://media.musictoday.com/store/bands/526/product_small/NHCD03.jpg[/IMG]

Een van de beste opnames op cd.

Van deze moet je afblijven, deze opnames op cd hebben ze helemaal verknoeid en klingt werkelijk nergens naar!
[IMG]http://media.musictoday.com/store/bands/526/product_small/NHCD01.jpg[/IMG]
Dit is een van de slechste cd's die ik ooit gehoord heb, totaal uit balans...

Andere aanbevelingen voor hoge kwaliteitsopnames zijn:

de Carpenters gold xrcd
janis ian, CD - Between the Lines xrcd

reply
0
D
DanielC.
May 24, 2008

Yndi Halda - Enjoy Eternal Bliss
Portishead - Third
Death Cab For Cutie - Narrow Stairs
Baltic Fleet - Baltic Fleet
Throwing Muses - Limbo
Van der Graaf Generator - The Least We Can Do Is Wave to Each Other

Die Yndi Halda is geniaal. Baltic Fleet is ook erg goed.

reply
0
D
DanielC.
Jul 05, 2008

Sinds die 24ste van mei.

Portishead - Portishead
Tom Waits - Swordfishtrombones
Tom Waits - Rain Dogs
Tom Waits - Closing Time
the Velvet Underground - the Velvet Underground
King Crimson - Red
King Crimson - Lark's Tongues in Aspic
King Crimson - Discipline
Can - Tago Mago
Can - Ege Bamyasi
the Birthday Party - Live '81-'82
Dead Can Dance - Garden of Arcane Delights
Dead Can Dance - Dead Can Dance
Dead Can Dance - Spleen and Ideal
Dead Can Dance - Within the Realms of a Dying Sun
Dead Can Dance - the Serpents Egg
Dead Can Dance - Aion
Dead Can Dance - Into the Labyrinth
Dead Can Dance - Spiritchaser
Ry Cooder - I, Flathead (deluxe edition)
Sigur Ros - Með suð í eyrum við spilum endalaust
Matt Elliott - Drinking Songs
Matt Elliott - Failing Songs
Tangerine Dream - Force Majeure
Amon Düül II - Yeti
Vampire Weekend - Vampire Weekend
Throwing Muses - In a doghouse
Throwing Muses - the Real Ramona
Throwing Muses - Throwing Muses (2003)
Robert Wyatt - Rock Bottom
Toru Takemitsu - In an Autumn Garden
Joanna Newsom - Ys
Nouvelle Vague - Late night tales
Auteur Labels: Les Disques du Crepuscule

Uiteraard is het allemaal goed. Grootste aanraders, voor zover het nog niet bekend is: Can, Throwing Muses, Joanna Newsom, Matt Elliott, Dead Can Dance. Die DCD platen heb ik nog voor een prikkie 2e hands over kunnen nemen. Allemaal voor €30,--. Leuk van die fans die voor nieuwe remaster boxjes gaan. ;)

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Jul 05, 2008

Heb weer een flink aantal gedownloadde CD's vervangen door het echte werk... (y)

[IMG]http://www.amonamarth.com/Images/Images/Website/Discography/osftgh.jpg[/IMG] [IMG]http://www.hell-music.lt/images/tekstai/Cover-amon_amarth-with_oden_on_our_side.jpg[/IMG] [IMG]http://static.metal-archives.com/images/4/2/1/7/42179.jpg[/IMG] [IMG]http://www.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/drd600/d685/d685095vfw1.jpg[/IMG]

[IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/ee/Slania.jpg/200px-Slania.jpg[/IMG] [IMG]http://img355.imageshack.us/img355/5224/hmmmmmmequiph1.png[/IMG] [IMG]http://images.play.com/covers/2842086m.jpg[/IMG] [IMG]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/530/533641.jpg[/IMG]

- Amon Amarth - Once Sent From The Golden Hall
- Amon Amarth - With Oden On Our Side =2-CD=
- Forefather - Ours Is The Kingdom
- Pantera - Vulgar Display Of Power
- Eluveitie - Slania =CD+DVD=
- Equilibrium - Sagas =CD+DVD=
- Flotsam & Jetsam - Doomsday For The Deceiver =2-CD+DVD=
- Wintersun - Wintersun =CD+DVD=

reply
0
B
Bertje
Aug 09, 2008

Eindelijk het origineel in mijn bezit:

Chris jones met Roadhouses & Automobiles (y)

Klinkt veeel beter als wat ik had:oops:

(Moeizaam verkrijgbaar en geen goedkope cd overigens....:sad: )

reply
0
E
Eddy
Aug 23, 2008

Mijn aankopen van de laatste tijd:

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/412M864QDXL._SL500_AA240_.jpg[/IMG]
Bonnie Bramlett - It's Time/Lady's Choice

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/515qmR8ZIOL._SL500_AA240_.jpg[/IMG]
Fish - 13th Star

[IMG]http://www.progarchives.com/progressive_rock_discography_covers/724/cover_483881352006.jpg[/IMG]
Fish - Scattering Crowes

reply
0
D
DanielC.
Aug 24, 2008

Van lowlands meegenomen:

Sigur Rós - Hvarf/Heim
Sigur Rós - Ágætis Byrjun
Sigur Rós - Ba Ba Ti Ki Di Do
Deus - My Sister is my Clock
Ane Brun - Duets
Ane Brun - Live in Scandinavia
Santogold - Santogold
Vive la Fête - Jour de Chance (with bonus CD)
Battles - Mirrored

reply
0
SX
Symphony X
Oct 23, 2008

DanielC.;1437293 wrote: Van lowlands meegenomen:

Sigur Rós - Hvarf/Heim
Sigur Rós - Ágætis Byrjun
Sigur Rós - Ba Ba Ti Ki Di Do

Goed bezig, vergeet je ( ) niet?

reply
0
D
DanielC.
Oct 24, 2008

Die heb ik al een paar jaar. :) Maar bedankt.

[IMG]http://i36.tinypic.com/oj4f3s.jpg[/IMG]
[IMG]http://i38.tinypic.com/24zit92.jpg[/IMG]
[IMG]http://i34.tinypic.com/iyeh69.jpg[/IMG]
[IMG]http://i35.tinypic.com/2chnkft.jpg[/IMG]
[IMG]http://i36.tinypic.com/261j3w4.jpg[/IMG]

Die laatste Morrissey is de limited edition, voor slechtd €3,-- bij de FRS. (Y)

reply
0
Y
YAH87
Oct 26, 2008

Onlangs Greatest van de Bee Gees aangeschaft en vind het een leuke toevoeging voor m'n verzameling. :)
Leuke verzamelcd en dito tracks. Erg aanstekelijk, krijg bijna zin in disco. :-P
Al hun grootste hits staan er iig op, maar mis ook nummers als "To Love Somebody" en "Words". Beetje jammer.

- Night Fever,
- How Deep Is Your Love,
- More Than A Woman.

:sad:
- Rest Your Love On Me (klinkt te "on-Bee Gees),
- Children Of The World.

Tip:
Bij de MM'en ligt deze en andere "classic" albums, van o.a. Queen en Phil Collins, voor
€ 6.66,-
Staan ook op hun site (check de digitale folder).

reply
0
D
DanielC.
Nov 02, 2008

John Zorn - Godard/Spillane
Ohm: the early gurus of electronic music (3 CD + DVD)

reply
0
D
DanielC.
Nov 22, 2008

Vanmiddag even naar de stad geweest voor een paar cdtjes, gister ook nog twee gekocht.

Retribution Gospel Choir - Retribution Gospel Choir
Elliott Smith - XO
Nico - The Frozen Borderline: 1968-1970
- the Marble Incident
- Desertshore
Calexico - Garden Ruin
The Smiths - Meat Is Murder
Grace Jones - Island Life
Zjef Vanuytsel - Verzamelbox
- de Zotte morgen
- Er is geen weg terug
- de Zanger
- de Stilte van het Land
- Tederheid
Marianne Faithfull - Easy Come, Easy Go (2 CD + DVD)
Brian Eno & David Byrne - Everything That Happens Will Happen Today
New Order - Power, Corruption & Lies (2-disc deluxe edition)
For a Minor Reflection - Reistu þig Við, Sólin Er Komin á Loft...

Yum.

Oh, laatst ook nog die live box van Björk gekocht. :)

reply
0
D
DanielC.
Nov 25, 2008

Gisteren met de post gehad...

[IMG]http://home.planet.nl/~frankbri/LTM2527F.JPG[/IMG]

Fourth volume in LTM's compilation series Auteur Labels, here profiling cult Manchester imprint Object Music.
Active between 1978 and 1981, pioneering post-punk label Object Music was founded by songwriter and deejay Steve Solamar to release records by his own group, Spherical Objects. Their first album, Past & Parcel, arrived in July 1978. Object soon began releasing records by other artists, many of them active in the Manchester Musicians' Collective. After singles by Spherical Objects, The Passage, Steve Miro, Grow Up, Contact and others, in 1979 the label took the unusual step of concentrating on albums, releasing 7 in 12 months. However Object Music ceased operations in 1981 after Steve Solamar corrected a lifelong contradiction and became a woman.
Auteur Labels: Object Music compiles tracks from singles released between September 1978 and July 1980, as well as select album tracks.

reply
0
B
Bertje
Nov 25, 2008

Heb net de nieuwe Amos Lee "Last days at the lodge" besteld bij cdwow.nl (11,99 euro wat het goedkoopste wat ik zo kon vinden), ben erg benieuwd!

(Had niet eens in de gaten dat er wat nieuws uit was, maar hoorde net in een tv-serie voor mij onbekende muziek waarin ik z'n stem meende te herkennen:-D )

reply
0
B
Bertje
Nov 25, 2008

Beetje off-topic maar deze is er nu (sinds 10 oktober) ook volgens bol.com:

Amos Lee - Live From Austin Tx (live-dvd), geen cover op de site,
Volgens Bol.com 1-disc Amaray

Op cduniverse.com gevonden plaatje, (dus Regio 1 uitgave waarschijnlijk) daar staat ook "original year 2005:confused: " en 1-disc digipack.

reply
0
I
InfamousGeorge
Jan 04, 2009

Gisteren gekocht:

[IMG]http://www.hiphopnet.nl/images/hiphoparchief/JawatUtZwarteAap.jpg[/IMG]
Jawat - Ut Zwarte Aap

[IMG]http://www.mtv.com/shared/media/news/images/x/Xzibit/sq-xzibit-man-machine-cvr-son.jpg[/IMG]
XZibit - Man Vs Machine

[IMG]http://images.amazon.com/images/P/B000002LC6.01.LZZZZZZZ.jpg[/IMG]
Ice-T Rhyme Pays

[IMG]http://www.ugo.com/channels/features/2003/images/music/outkast.gif[/IMG]
Outkast - Speakerboxx / The Love Below

[IMG]http://tbn3.google.com/images?q=tbn:0ljncCNvX5xI2M:http://whattheballs.com/wp-content/uploads/2008/03/outkast_stankonia.jpg[/IMG]
Outkast - Stankonia

[IMG]http://www.mostwanted-online.nl/shop/catalog/images/Tim_DeHoogsteTijd.jpg[/IMG]
Tim Beumers - De Hoogste Tijd

[IMG]http://www.nlhiphop.nl/image.php?id=1078[/IMG]
Tim Beumers - Bloed Zweet Tranen

[IMG]http://www.mixtapetorrent.com/files/gunitradio19.jpg[/IMG]
G-Unit Radio Pt. 19

En nog 2 cd'tjes op het concert van Ice-T

SMG 2006 Jumpoff
Bijlmerstyle - Ondergronds Koninkrijk

reply
0
D
DanielC.
Jan 09, 2009

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51u0gGWyoEL._SS500_.jpg[/IMG]

reply
0
D
DanielC.
Jan 19, 2009

Vandaag gekocht:

Animal Collective - Feels
Damien Jurado - Caught in the Trees
Antony and the Johnsons - the Crying Light

reply
0
D
DanielC.
Jan 22, 2009

Ik heb drie maanden gewacht op de Black Box van Naked City, en die kwam maar niet binnen. Dus heb ik een paar dagen geleden de complete studio recordings in bestelling gezet.

[IMG]http://i44.tinypic.com/4izgvk.jpg[/IMG]

[IMG]http://i39.tinypic.com/2ry51kw.jpg[/IMG]
[IMG]http://i44.tinypic.com/346rwok.jpg[/IMG]
[IMG]http://i41.tinypic.com/2jab1vs.jpg[/IMG]
[IMG]http://i41.tinypic.com/fa1xqt.jpg[/IMG]
(Red House Painters - Old Ramon)
[IMG]http://i39.tinypic.com/m807xs.jpg[/IMG]
[IMG]http://i39.tinypic.com/sgmqyw.jpg[/IMG]
[IMG]http://i39.tinypic.com/169s3r8.jpg[/IMG]
(dEUS - Worst Case Scenario)
[IMG]http://i40.tinypic.com/2e39zch.jpg[/IMG]
[IMG]http://i41.tinypic.com/k13y1w.jpg[/IMG]

reply
0
D
DanielC.
Feb 01, 2009

[IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/65/Budd_%26_Eno%27s_The_Pearl.jpg[/IMG]

reply
0
B
Brakhage
Feb 06, 2009

DanielC.;1523271 wrote: Ik heb drie maanden gewacht op de Black Box van Naked City, en die kwam maar niet binnen. Dus heb ik een paar dagen geleden de complete studio recordings in bestelling gezet.

[IMG]http://i44.tinypic.com/4izgvk.jpg[/IMG]

Heb deze box nooit gekocht omdat ik alle losse releases al had. Heb nog even overwogen om de box toch te kopen voor de beloofde 'radically remasters' maar ik hoorde dat er niet bijzoder veel verschil was met de oude releases. Een van Zorn's laatste 'The Crucible' is weer een prima aanwinst in die toch al sterke cyclus 'Moonchild - Astronome - Six Litanies'. Zijn beste project in jaren wat mij betreft!

reply
0
D
DanielC.
Feb 06, 2009

Van die drie heb ik enkel nog maar Six Litanies gehoord. Die track met enkel vocals van Patton gaat veel te ver. :-D

Verder nog gekocht

C Cat Trance - Karadara (the Cream of C Cat Trance)
Andrew Bird - Noble Beast
Bon Iver - For Emma, Forever Ago

reply
0
B
Brakhage
Feb 06, 2009

DanielC.;1530167 wrote: Van die drie heb ik enkel nog maar Six Litanies gehoord. Die track met enkel vocals van Patton gaat veel te ver. :-D

Hoe bedoel je?

reply
0
D
DanielC.
Feb 07, 2009

Brakhage;1530182 wrote: Hoe bedoel je?

Acht minuten lang gefreak van Patton. Het slaat volledig door, niet dat dat vervelend is. Het past er goed bij.

reply
0
D
DanielC.
Nov 28, 2008

Vandaag nog een paar mooie aankopen gedaan:

Low - Drums and Guns
Low - The Great Destroyer
Vic Chesnutt, Elf Power & The Amorphous Strums - Dark Developments
Antony and the Johnsons - Another World (EP)

reply
0
D
DanielC.
Dec 07, 2008

Mijn laatste aanwinsten.

Liquorice – Listening Cap
the Gerbils – Battle of Electricity
the Birthday Party - Prayers on Fire

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Dec 09, 2008

Mocht er nog iemand in geïnteresseerd zijn, ik had ook voor dit jaar weer een CD-top 10 samengesteld, naar mijn smaak uiteraard... :p

1. Equilibrium - Sagas
(Om het even simpel te houden; een WEER-GA-LOOS album, niet alleen met afstand de beste van het jaar, maar eigenlijk ook al een instant klassieker. Heb er al eens een stukje over geschreven, waar ik ook superlatieven tekort kom. Klik hier voor dat stukje.)
2. Eluveitie - Slania
(Ook een geweldig album, van een band die me voorheen nog onbekend was, maar nu niet meer weg te denken is uit mijn toplijstjes.)
3. Legion Of The Damned - Cult Of The Dead
(Het derde album van deze thrashers van Nederlandse bodem is al net zo bruut als de vorige twee. Ongelooflijk dat die jongens het niveau zo hoog houden...)
4. Amon Amarth - Twilight Of The Thunder God
(Amon Amarth is Amon Amarth niet als het allemaal op elkaar lijkt, maar ze kennen hun kracht en dat is datgene waar ik van houd. Ik zou zo zeggen, blijf vooral doorgaan!)
5. Thyrfing - Hels Vite
(Thyrfing is al een tijdje een band die ik in de gaten houd en ook het nieuwste album kan mij enorm bekoren.)
6. Cryptopsy - The Unspoken King
(Zeer vernieuwend, dit album van Cryptopsy, en dat pakt uitstekend uit.)
7. Iced Earth - The Crucible Of Man - Something Wicked pt. 2
(Al jarenlang een favoriete Power Metalband en met "The Crucible Of Man..." stellen ze me wederom niet teleur.)
8. Edguy - Tinnitus Sanctus
(Een prima Power Metalalbum. Ook met Edguy weet je dat je kwaliteit kan verwachten.)
9. Krisiun - Southern Storm
(Krisiun kende ik nog niet, maar "Southern Storm" staat als een huis.)
10.Satyricon - The Age Of Nero
(Net als de nieuwe Cryptopsy is ook de nieuwe Satyricon weer anders dan hun eerdere werk, al borduren ze wel voort op het album hiervoor. Desondanks een aanrader voor de fans.)

Met een eervolle vermelding voor de jonge jongens van One Bullet Left, afkomstig uit mijn geboorteplaats, die met "One Bullet Left" een uitstekende debuutplaat hebben afgeleverd.

reply
0
Y
YAH87
Dec 12, 2008

Mijn lijstje van favoriete albums uit 2008:
1. Coldplay – Viva La Vida or Death And All His Friends
2. Duffy – Rockferry
3. Room Eleven – Mmm…Gumbo?

Ben benieuwd naar deze albums uit 2008, JIM van Jamie Lidell en Subway Slice van Giovanca. Iemand bekend met deze albums?

Mijn beste aanwinsten van 2008:
1. Coldplay - Viva La Vida or Death And All His Friends
2. Hall & Outs – The Very Best Of
3. Wouter Hamel – Hamel (L.E.)
4. Duffy – Rockferry
5. Phil Collins – ...Hits

reply
0
D
DanielC.
Dec 19, 2008

Nog gekocht...

Isaac Hayes - Hot Buttered Soul
Bowerbirds - Hymns for a dark horse
Welcome Wagon - Welcome to the Welcome Wagon
C Cat Trance - Karadar (The Cream of C Cat Trance)

En mijn favorieten lijstje van 2008:

1. Sun Kil Moon - April
2. Calexico - Carried to Dust
3. Bob Dylan - Bootleg Series Vol. 8: Tell Tale Signs
4. Bonnie 'Prince' Billy with Harem Scarem and Alex Neilson - Is it the sea?
5. Vic van der Reijt - Surivlaams: 60 Nederlandstalige tophits uit België en Suriname
6. Matt Elliott - Howling Songs
7. Brian Eno & David Byrne - Everything that happens will happen today
8. Portishead - Portishead
9. Vampire Weekend - Vampire Weekend
10. Grace Jones - Hurricane (jaja, die ene Bond girl maakt weer een comeback!)

reply
0
SX
Symphony X
Dec 25, 2008

Vandaag gekregen voor kerst:

Slint - Spiderland
Cult of Luna - Eternal Kingdom
Anathema - Hindsight

reply
0
B
Bertje
Dec 31, 2008

Uitgebreide cd/dvd-set overgenomen van medeforummer BrianB:

reply
0
SX
Symphony X
Feb 06, 2009

Besteld:

Alcest - Souvenirs D'un Autre Monde

[IMG]http://www.metalkingdom.net/album/img/d5/7654.jpg[/IMG]

The Dillinger Escape Plan - Miss Machine

[IMG]http://www.marquee.co.kr/admin/product/Dil.jpg[/IMG]

Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity)

[IMG]http://a2.vox.com/6a00b8ea0717f31bc000c2252862ea8e1d-500pi[/IMG]

Textures - Silhouettes

[IMG]http://www.new-noise.net/media/40a927e5/txt.jpg[/IMG]

Sonata Arctica - Winterheart's Guild

[IMG]http://1.bp.blogspot.com/_cxEYagC8foY/SJsKYujBBvI/AAAAAAAABMc/Nh6Rw30xcR4/s320/6234f.jpg[/IMG]

reply
0
SX
Symphony X
Feb 07, 2009

Of zie dit youtube filmpje.

reply
0
B
Brakhage
Feb 07, 2009

Symphony X;1530692 wrote: Of zie dit youtube filmpje.

That's Patton allright, het is ook direct de track van Six Litanies waar Daan het over had, tis exact hetzelfde als op de CD - hij leest ook van bladmuziek natuurlijk. Moet eerlijk bekennen dat ik nooit een enorme fan geweest ben. Zijn werk met Mr. Bungle is soms briljant, vooral Disco Volante, maar zijn meeste andere projecten vind ik ronduit saai. Het is meestal ook een kopie van wat Zorn enkele jaren daarvoor gedaan had, maar dan minder goed. Dat solowerk dat ik van hem heb is zelfs ronduit dramatisch. Toch in de juiste context kan ik hem als performer wel waarderen, hoewel ik hem een beetje een onetrick pony vind in vergelijking met andere stemartiesten als Yamataka Eye, Jaap Blonk, Phil Minton of Shelley Hirsch wiens bereik vele malen groter is. Heb Patton deze zomer in Parijs nog live gezien als Necrophiliac, samen met Zorn en Fred Frith. Was erg leuk.

reply
0
D
DanielC.
Feb 10, 2009

[IMG]http://i41.tinypic.com/14kv8k0.jpg[/IMG]

voor €12.50 kon ik hem niet laten liggen bij boudisque (de webwinkel dan)

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Feb 10, 2009

Pff...daar moet je niet te lang naar kijken...krijg je koppijn van... :|

reply
0
Y
YAH87
Feb 13, 2009

Van de week opgepikt:
Franz Ferdinand – Tonight

[IMG]http://www.franz-ferdinand.com/img/album-cover-tonight-280x280.jpg[/IMG]

Mijn eerste kennismaking met de band was via Fifa 2005 (?) met Tell Her en vond ze toen wel aardig maar daarna was ik ze een beetje uit het oog verloren. Vorige week kwam ik deze plaat tegen op Luisterpaal en die luisterbeurt beviel zo goed waarop ik dus de CD aanschafte.

Inmiddels een paar luisterbeurten verder en ik vind ‘m erg goed. Verslavend goed zelfs.
De eerste 10 tracks klinken erg lekker en zijn in no time voorbij. Daarna (de laatste 2 tracks) wordt de sound vele malen rustiger en gaat als een kaarsje uit.

Ben hier voorlopig nog niet op uitgekeken!

- No You Girls (erg catchy)
- Can't Stop Feeling (coole intro)
- Lucid Dreams (laatste 3 min. is simpelweg awesome!)

:sad:
- Dream Again
- Katherine Kiss Me (beiden tracks halen naar mijn mening de flow eruit)

reply
0
D
DanielC.
Feb 26, 2009

[IMG]http://i43.tinypic.com/2djpj4p.jpg[/IMG][IMG]http://www.allesoverfilm.nl/forum/%5BIMG%5Dhttp://i43.tinypic.com/2djpj4p.jpg%5B/IMG%5D[/IMG]

reply
0
D
DanielC.
Mar 04, 2009

[IMG]http://i42.tinypic.com/nxktpt.jpg[/IMG]

gekregen. :)

reply
0
B
Bugssje
Mar 05, 2009

[IMG]http://991.com/NewGallery/Tina-Turner-The-Platinum-Coll-460648.jpg[/IMG]
Via play.com. Zaterdagavond besteld vandaag binnen[IMG]http://www.allesoverfilm.nl/forum/images/smilies/icon_smile.gif[/IMG]

reply
0
D
DanielC.
Mar 13, 2009

yeuy, vandaan de nieuwe bonnie 'prince' billy.

[IMG]http://i40.tinypic.com/rrqv85.jpg[/IMG]
[IMG]http://i41.tinypic.com/29452lw.jpg[/IMG]
[IMG]http://i42.tinypic.com/34j4uih.jpg[/IMG]

reply
0
D
DanielC.
Mar 26, 2009

[IMG]http://i43.tinypic.com/sbj6e8.jpg[/IMG]
[IMG]http://i41.tinypic.com/rm2o9k.jpg[/IMG]
[IMG]http://i44.tinypic.com/5la348.jpg[/IMG]
[img]http://i43.tinypic.com/2zpnv9u.jpg[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/2vljplv.jpg[/img]
Low-Life
[img]http://ecx.images-amazon.com/images/I/31SZcyvYbuL._SS500_.jpg[/img]
[img]http://www.dance-lyrics.com/ama/infidels_reis_b0000c8av3.jpg[/img]
[img]http://www.thewaxfactor.com/images/Bob-Dylan-Street-Legal-293939.jpg[/img]
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1f/PlanetWaves.jpg[/img]

reply
0
B
Bertje
Apr 04, 2009

Eigenlijk veels te laat, maar dankzij gunstige prijzen nu maar eens gekocht:

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 08, 2009

Effe een paar classic Thrashers aangeschaft:

[IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/ec/Exodus_-_Bonded_By_blood3.jpg/200px-Exodus_-_Bonded_By_blood3.jpg[/IMG] [IMG]http://images2.frs.nl/e/a9/2df/me/4988005440020.jpg[/IMG] [IMG]http://www.hessian.org/metal/music/slayer%20reign%20in%20blood.jpg[/IMG]

reply
0
EVH
Erwin vd H
Apr 08, 2009

(y)Goed bezig Dennis, tenminste, wat die laatste 2 betreft. Die van Exodus ken ik niet, maar die heeft wel de naam een klassieker te zijn.

Zelf heb ik de laatste tijd onder meer gekocht:
Blur - Parklife(geweldige hoes)
Neil Young - Unplugged
Sigur Ros - Heim/Hvarf

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 10, 2009

Erwin vd H;1557760 wrote: (y)Goed bezig Dennis, tenminste, wat die laatste 2 betreft. Die van Exodus ken ik niet, maar die heeft wel de naam een klassieker te zijn.

Luister hier of hier maar eens naar, absolute klassiekers! (y)

reply
0
EVH
Erwin vd H
Apr 10, 2009

Dennis Oosterhuis;1558462 wrote: Luister hier of hier maar eens naar, absolute klassiekers! (y)
Klinkt goed, misschien toch ook maar eens kopen. Ik kende nog wel een paar nummers van Exodus omdat ik vroeger Vara's Vuurwerk wel eens opnam. Maarja dan heb ik het over 20 jaar geleden...

reply
0
EVH
Erwin vd H
Apr 15, 2009

Erwin vd H;1558702 wrote: Klinkt goed, misschien toch ook maar eens kopen. Ik kende nog wel een paar nummers van Exodus omdat ik vroeger Vara's Vuurwerk wel eens opnam. Maarja dan heb ik het over 20 jaar geleden...

En toch maar even de eerste 3 albums van Exodus besteld:-P .

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 15, 2009

(y) (y) (y) (Voor elk album een duimpje... :wink:)

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 15, 2009

Weer een paar CD'tjes aan de collectie toegevoegd:

[IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/8b/Exodus_-_Pleasures_of_the_Flesh.jpg/200px-Exodus_-_Pleasures_of_the_Flesh.jpg[/IMG] [IMG]http://1.bp.blogspot.com/_T3uuYtITFSU/SUsQNZgC0iI/AAAAAAAABIg/0F-Ok_AuJjk/s200/Megadeth.jpg[/IMG]

[IMG]http://www.nightofthevinyldead.com/immagini/Therion/gatefold.gif[/IMG]

Naar bovenstaande dubbelaar was ik al een tijdje op zoek, heb hem nu eindelijk gevonden! (y)

reply
0
Y
YAH87
Apr 15, 2009

De nieuwste aanwinst:

Earth, Wind & Fire
The Definitive Collection

[IMG]http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/740/742652.jpg[/IMG]

Voor een prikkie gehaald @ Van Leest en elke cent waard uiteraard.
Goed overzicht van hun hits en alle bekende nummers staan er op.
Erg funky en het klinkt lekker in het gehoor.

Let's Groove (te cool gewoon en vooral de video). :mrgreen: 8)
September (klinkt anno 2009 nog altijd goed...)
After The Love Has Gone (lekker relaxt nummer)

Magnetic
System Of Survival
Thinking Of You
(Minder leuk in vergelijking met de rest en logischerwijs staan ze op het eind van het album)

reply
0
D
DanielC.
Apr 15, 2009

Bonnie 'Prince' Billy - Master and everyone
The Palace Brothers - There is no-one what will take care of you
Palace Music - Lost blues and other songs
Beirut - March of the Zapotec/Holland
Neil Young - Tonight's the Night
Judy Garland - At Carnegie Hall
Wilco - Sky blue sky
Electric Masada - At the mountains of madness

reply
0
Q
Qzyn
Apr 16, 2009

Mijn meest recente CD-aankoop:

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51x-Dm%2BOcaL.jpg[/IMG]

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 22, 2009

:) En we blijven vrolijk doorgaan:

[IMG]http://3.bp.blogspot.com/_9_jMY9Qkp4Q/ScqLcM7-ApI/AAAAAAAADy8/HmKvO_CnmBE/s320/death+scream.jpg[/IMG] [IMG]http://1.bp.blogspot.com/_c2kiAbXwVis/SRj1dH4WBII/AAAAAAAAAMg/OgZJRih3CMY/s320/Fabulous+Disaster.jpg[/IMG] [IMG]http://www.muzikinside.com/public/covers/metallica/master_of_puppets_metallica.jpg[/IMG] [IMG]http://www.songlyricscollection.com/lyrics/t/testament/the-legacy/the-legacy.jpg[/IMG]

:metal: (y)

reply
0
EVH
Erwin vd H
Apr 24, 2009

Had je Puppets nog niet Dennis:shock:? Voor de rest allemaal classics(y).

Dagje Amsterdam:
The Specials - the best of the Specials
Pink Floyd - A saucerful of secrets
Green Day - Nimrod
Bob Dylan - John Wesley Harding + Desire + Unplugged
Marc Cohn - The very best of
U2 - Pop
Japan - Tin drum

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Apr 26, 2009

Erwin vd H;1564694 wrote: Had je Puppets nog niet Dennis:shock:? Voor de rest allemaal classics(y).

Nope, ben dan ook bezig met een flinke inhaalslag... :)

reply
0
EVH
Erwin vd H
Apr 26, 2009

Dennis Oosterhuis;1565663 wrote: Nope, ben dan ook bezig met een flinke inhaalslag... :)
Dat kun je wel stellen, als ik jouw recente posts hier zie lijkt het wel of ik een Aardschok uit 1988 aan het lezen ben:wink:.

Zelf nog gekocht voor een tientje: The best of Blaxploitation(3cd). Pure gok.

reply
0
R
Rood
May 11, 2009

Erwin vd H;1565666 wrote: Dat kun je wel stellen, als ik jouw recente posts hier zie lijkt het wel of ik een Aardschok uit 1988 aan het lezen ben:wink:.

Haha, yeah daar lijkt het i.d.d. wel op. Reign in Blood ligt bij mij nog steeds heel regelmatig in de CD speler, blijft 29 min perfectie. Nooit geevenaard, zal ook nooit gebeuren.

Overigens heeft Dennis wel een morbide smaak :wink:
Death - Chuck Schuldiner overleden
Exodus - Paul Baloff overleden
Metallica - Cliff Burton overleden

Nou ja, viel mij wel op zo die drie hoezen naast elkaar :-o .
Maar verder :metal: never dies!

reply
0
R
Rawbz
May 18, 2009

Vandaag heb ik 'Relapse' binnen gekregen. Naar mijn mening een echte topper ! Zijn er nog meer Eminem liefhebbers op dit forum ?

[IMG]http://img526.imageshack.us/img526/3011/dsc00796.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img39.imageshack.us/img39/489/241l080.th.jpg[/IMG]

reply
0
R
Rood
May 19, 2009

Rawbz;1574308 wrote: Vandaag heb ik 'Relapse' binnen gekregen. Naar mijn mening een echte topper ! Zijn er nog meer Eminem liefhebbers op dit forum ?

Nee! Dit hele forum is voor Death Metal liefhebbers die toevallig ook wel eens een filmpje pakken :twisted:.

PS. ik luister wel eens naar 2Pac :rolleyes:.

reply
0
Y
YAH87
May 20, 2009

Op Eminem ben ik nu wel uitgekeken.
Heb zelf The MM LP, Encore en mijn favoriete album van hem The Eminem Show en vroeger op de middelbare school veel naar geluisterd (in die tijd: "who doesn't" :-P).

Nieuw in de collectie:
Kool and the Gang - The Universal Masters Collection

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/51%2BcJk3ElRL._SL500_AA280_.jpg[/IMG]

Ik zit voorlopig nog steeds in de 80's en het bevalt prima met deze verzamelaar.
Tracks als Celebration en Ladies Night hoorde ik wel 's op de radio en middels
deze verzamelaar besef ik dat er de nodige hits op staan. :-o
Deze gasten waren een tijd goed bezig en het is heerlijke, relaxte music.
Daarnaast staan ook wat swoelerige als funky tracks op en die zijn ook genietbaar.

- Too Hot (Erg sexy...),
- Joanna (Eén van de betere lovesongs),
- Cherish (Idem als Joanna).

- Hi De Hi, Hi De Ho,
- Stone Love,
(Zijn al een stuk minder catchy en konden best gemist op de tracklist)

reply
0
D
Don_Vince
May 20, 2009

Rawbz;1574308 wrote: Vandaag heb ik 'Relapse' binnen gekregen. Naar mijn mening een echte topper ! Zijn er nog meer Eminem liefhebbers op dit forum ?

[IMG]http://img526.imageshack.us/img526/3011/dsc00796.th.jpg[/IMG]
[IMG]http://img39.imageshack.us/img39/489/241l080.th.jpg[/IMG]

Ik heb de Limited Edition Deluxe van Eminem.com in de order staan.
Zal nog wel even duren voordat ik deze ontvang.

Relapse uiteraard wel al geluisterd (y)

reply
0
SX
Symphony X
May 20, 2009

Laatste tijd aangeschaft:

Pink Floyd - The Wall
Mastodon - Crack the Skye
ISIS - Panopticon
ISIS - Wavering Radiant
Cult of Luna - Eternal Kingdom
Mr Bungle - California
Fantomas - Delirium Cordia
Dream Theater - Awake
Miles Davis - A Kind of Blue
Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
Sigur Ros - Harvf/Heim
Pearl Jam - Ten
Dungen - 4
Burst - Lazarus Bird
Sonata Arctica - Silence
Nine Inch Nails - With Teeth
The Afghan Whigs - Gentleman
Tenacious D - Tenacious D

reply
0
D
DanielC.
May 21, 2009

[img]http://i43.tinypic.com/2j26wq1.jpg[/img]
[img]http://i40.tinypic.com/1zh01nn.jpg[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/91f6u0.jpg[/img]

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
May 31, 2009

[IMG]http://4.bp.blogspot.com/_N4VAGXmfvM4/R2uFauDUaiI/AAAAAAAAARQ/cW0Wb7FAMpA/s200/megadeth.jpg[/IMG] [IMG]http://wpcontent.answers.com/wikipedia/en/thumb/5/54/DoomsdayMachine.jpg/200px-DoomsdayMachine.jpg[/IMG] [IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/1f/Iron_Maiden_-_The_Number_Of_The_Beast.jpg/200px-Iron_Maiden_-_The_Number_Of_The_Beast.jpg[/IMG] [IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/40/Megadeth_-_Peace_Sells..._But_Who%27s_Buying-.jpg/200px-Megadeth_-_Peace_Sells..._But_Who%27s_Buying-.jpg[/IMG]

reply
0
EVH
Erwin vd H
Aug 19, 2009

[IMG]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41WHH9PH68L._SL500_AA240_.jpg[/IMG]

reply
0
Y
YAH87
Oct 30, 2009

Deze van de week binnen:
[IMG]http://images.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/drl700/l786/l78637kb541.jpg[/IMG]

Bryan Adams - The Best Of Me

Stomme is nu dat ik 'm gisteren bij Fame zag liggen voor € 5,- terwijl ik
'm voor € 9.99,- bij Bol heb gehaald.
Ach ja, soms heb je geluk en soms niet..

De inhoud zelf dan maar:
Gros van de 16 tellende tracks weet me niet zo te boeien maar het gaat dan
om het kleine handjevolle die me wel weet te boeien.
Over het algemeen wel een leuke verzamelaar met fijne softrock muziek dat leuk is om af en toe te beluisteren.

Summer Of '69
Run To You
(Everything I Do) I Do It For You

All For Love
Cloud Number Nine

reply
0
JD
Jeroen D
Oct 30, 2009

Dennis !!

Rust in peace !

1 van de beste metalschijven ooit. Vooral Holy Wars is echt een wereldnummer !

(y)

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Nov 04, 2009

Zeker een bovengemiddeld Thrashalbum, maar qua Megadeth-werk gaat mijn voorkeur toch uit naar "Killing Is My Business". (y)

:metal:Rattlehead :metal:Mechanix :metal:

reply
0
Y
YAH87
Dec 27, 2009

Stevie Wonder - Number 1's

[IMG]http://www.universalmusic.nl/covers_loki/20070927113825.JPG[/IMG]

Tsja, voor slechts € 6,- van deze held bij Fame kon ik 'm natuurlijk niet laten liggen.
Kende voor het beluisteren wel een paar hits (o.a. Signed, Sealed, Delivered, Ebony & Ivory) en wist dan niet wat de rest mij zou brengen.
Nouw, de rest is mij ook zeker goed bevallen. Nummers als Uptight en Sir Duke knallen uit mijn iPod en zijn fijne tracks.
Miste wel Isn't She Lovely op de CD wat wel erg jammer is.

Geweldig dan ook om te zien hoe ‘ie samen met Sting (held II) een nummer als Higher Ground doet tijdens het Rock & Roll Hall of Fame concert. Tijdloze muziek.

Superstition
Ebony & Ivory
Part-Time Lover

So What The Fuss

reply
0
Y
YAH87
Dec 27, 2009

Mijn toplijstje van 2009:

1. Franz Ferdinand - Tonight
2. Melody Gardot - My One and Only Thrill
3. Tiësto - Kaleidoscope
4. Wouter Hamel - Hamel
5. Coldplay - LeftRightLeftRight

Weinig nieuwe CD's gehaald dit jaar waarbij FF er bovenuit steek. (y)

reply
0
Y
YAH87
Jan 24, 2010

[IMG]http://www.fame.nl/images/uploaded/1wulfien/week46/johnmayerbattlestudies.jpg[/IMG]

John Mayer - Battle Studies

Vierde album van Mayer na Continuum uit 2006 en na enkele luisterbeurten heeft het inmiddels een verslavende werking op mij gekregen. Gros van de nummers liggen wel erg lekker in het oor en ook op dit album etaleert hij zijn muzikale talent.
Battle Studies kent 11 tracks (waaronder ‘Half of my Heart’ met Taylor Swift die maar 2 zinnen heeft) en een bonustrack (cover van ‘I’m On Fire) via iTunes.
Jammer dat ik geen tijd had om deze vorig jaar al te beluisteren want het is voor mij één van de betere albums van 2009.

Dream of ways
To make you understand my pain

Heartbreak Warfare
Perfectly Lonely
Crossroads

Do You Know Me

reply
0