Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

AllesOverFilm Crew - Forum
KC
Koen Crijns
## BELANGRIJK: WIE DOET WAT EN WAAROM? ##
Jan 24, 2007

Excuses voor de hoofdletters in de topic titel, maar het is belangrijk dat iedereen deze discussie snel ziet. :) Robert Verdam is op dit moment druk bezig met het omzetten van het DVD.nl Forum naar vBulletin en we zijn op dit moment aanbeland bij het punt waar we de rechtenstructuur moeten gaan invullen. Op dit moment is het - mede door het feit dat phpBB geen mogelijkheden heeft om dat echt mooi te regelen - eigenlijk zo dat iedereen alles kan. Nu is dat in het kader van overzichtelijkheid niet echt wenselijk. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat veel van de redactieleden nooit modereren en dan kunnen ze ook beter niet tot de mod-groep gaan behoren, zodat forum users ze ook niet gaan lastig vallen met mod-vragen. Ik heb dus eigenlijk een hele open vraag waarvan ik het fijn zou vinden als iedereen die tussen nu en snel kan beantwoorden: wat doe je precies op DVD.nl en wat wil je in de toekomst gaan blijven/gaan doen? ;) Thanks! -Koen

RS
Ronald Stiebolt
Jan 24, 2007

Nu: forumbreed moderaten (wil ik graag blijven doen)

Wens: ook foute pipootjes ontdoen van sigs, avatars etc. Evt. bannen van 'bots' en zo verder...

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jan 24, 2007

Qua forum doe ik niet zoveel, heb het al te druk met mijn 'echte' rol.
Ik kan nu wel alles (wat dat ook is), maar als forumwerk door anderen goed tackeld is, is de noodzaak en behoefte daarvoor minder.

Belangrijkste is topics van anderen kunnen aanpassen of verwijderen. Rest is bijzaak voor mij.

reply
0
NS
Nathan Strik
Jan 24, 2007

Licht forumbeheer doe ik op het moment vooral. Soms zou het handig zijn als ik bijvoorbeeld ook signatures en avatars kon verwijderen en mensen zou kunnen bannen, maar met slotjes uitdelen ben ik al gelukkig op zich. ;)

reply
0
SH
Sander Haarmans
Jan 24, 2007

Moderaten op het forum zoals verplaatsen/verwijderen/sluiten etc. van topics, ook houd ik de plussen/minnen lijst bij en doe dit nog met veel plezier en hoop het nog enige tijd te mogen blijven doen.
Als het mogelijk is zou ik ook best forum members willen ontdoen van sigs/avatars etc. maar is niet een must.

reply
0
LK
Ludo Keeris
Jan 24, 2007

Ik doe recensies invoeren (alleen in de que zetten) en forum moderaten. Ook hier zou het handig kunnen zijn om sigs en avatars te verwijderen, maar is geen noodzaak. Dan liever IP ban's uit kunnen delen en gebruikers verwijderen.

reply
0
H
Herjan
Jan 24, 2007

Ik modereer forumbreed (maar weinig in Pricewatch, maar is ook niet echt nodig). Graag wil ik rechten erbij om signatures en ava's te bewerken/verwijderen. Maar vooral mogelijkheden om bots en handmatige spammers te verwijderen. Het liefst dus een mogelijkheid om met 1 druk op de knop de user incl. zijn berichten te verwijderen en een IP-ban op te leggen indien nodig.

Daarnaast heb ik nog rechten om nieuwsberichten te plaatsen, maar dat is destijds wat doodgebloed (zou de URL niet eens meer weten), en natuurlijk plussen en minnen goed- & afkeuren(rechten heb ik, maar ik doe 't alleen als ik ergens opvang dat het een tijdje stil ligt), maar dat staat los van 't forum.

Wat ik in de toekomst zeker wil behouden en eventueel uitgebreid wil zien zijn mijn rechten op het forum. Het forum is namelijk het deel van DVD.nl wat ik meerdere malen per dag bezoek (niet alleen als mod, maar vooral als lid). De 'voorkant' bekijk ik hooguit 1x per dag of minder.

reply
0
MH
Marcel den Haan
Jan 25, 2007

Naast het maken en invoeren van recensies surf ik dagelijks rond op het forum en deel hier en daar een slotje uit. Verwijder ook soms wat oftopic berichten in de pricewatch en berichten in de verkoopthreads die er niet thuis horen. Dit eigenlijk alleen als ik zie dat een bericht er al een tijdje staat.
Sinds de afwezigheid van Alex ben ik vaak degene die users ontdoet van foute avatars, signatures, IP bans instellen, users verwijderden en naamswijzigingen doorvoeren.
Wil dit allemaal best blijven doen, als iedereen dat kan doen is de noodzaak wat minder uiteraard.

reply
0
C
Caledonians
Jan 25, 2007

Ik modereer in de forums waar ik regelmatig kom en lees. Maar waar ik vroeger echt alle topics bijhield, lees ik nu alleen maar diegene die mij interessant lijken. Op deze manier zie ik helaas niet alles meer. Maar waar het nodig is gooi ik een slotje op en ik geef regelmatig foute avatars en signatures door aan de admins.

reply
0
AO
Arnold van Oostrum
Jan 25, 2007

Arnold van Oostrum wrote: Qua forum doe ik niet zoveel, heb het al te druk met mijn 'echte' rol.
Ik kan nu wel alles (wat dat ook is), maar als forumwerk door anderen goed tackeld is, is de noodzaak en behoefte daarvoor minder.

Belangrijkste is topics van anderen kunnen aanpassen of verwijderen. Rest is bijzaak voor mij.

O ja, en af en toe verwijder ik ondeugende postings en ban of verwijder de bewuste ondeugdende user.

reply
0
KK
Koen Koene
Jan 25, 2007

Ik voer geen moderator-activiteiten uit en hoef dus alleen maar recensies in de queue te kunnen zetten.

reply
0
H
Herjan
Jan 25, 2007

Ik wil graag de mogelijkheid om spammers door te verwijzen naar dvdforum.nl. Kan dat met de nieuwe software?

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Jan 25, 2007

Die laatste optie gaan we hoog op de todo list zetten :)
Overigens iedereen bedankt voor de input zover, dit is inderdaad precies wat we van iedereen wilden weten. (y)

PS: Per ongeluk hebben sommigen van jullie alleen nog niet je creditcard gegevens en pincode doorgemaild, doe dat dus ook nog even snel. :roll: :wink:

reply
0
WR
Wilbert Rietman
Jan 25, 2007

Koen Koene wrote: Ik voer geen moderator-activiteiten uit en hoef dus alleen maar recensies in de queue te kunnen zetten.

Same here.

reply
0
RS
Ronald Stiebolt
Jan 25, 2007

Eric van Ballegoie wrote: PS: Per ongeluk hebben sommigen van jullie alleen nog niet je creditcard gegevens en pincode doorgemaild, doe dat dus ook nog even snel.

Oftewel: een topsalaris, 13e maand, bonusregeling en auto van de zaak (50K+) zit er voor ons noeste arbeiders nog even niet in Eric?

reply
0
H
Herjan
Jan 25, 2007

Ronald Stiebolt wrote:
Eric van Ballegoie wrote: PS: Per ongeluk hebben sommigen van jullie alleen nog niet je creditcard gegevens en pincode doorgemaild, doe dat dus ook nog even snel.

Oftewel: een topsalaris, 13e maand, bonusregeling en auto van de zaak (50K+) zit er voor ons noeste arbeiders nog even niet in Eric?

:shock: Damn! Ben ik te vroeg geweest met het uitschelden van m'n baas, slapen met z'n vrouw en met m'n leaseauto inrijden op z'n Audi... :shock:

reply
0
AM
Alexander de Mol
Jan 29, 2007

Ik heb weer eens een topic gemist. Daarmee ook meteen enigszins antwoord op de vraag. ;)
Ik krijg nog wel eens PM's met wat verzoekjes en doe nog wel eens een naamswijziging hier of daar en licht modereerwerk. Maar geen heavy forumwerk meer in ieder geval. Vooral ingegeven door tijdgebrek en het goede handelen van de collega's hierboven.

reply
0
KC
Koen Crijns
Feb 08, 2007

Mannen, even een update van het front.

Verbouwen van DVD.nl naar vB blijkt echt een veel groter drama dan ooit verwacht. Ik zal jullie niet teveel lastig vallen met technische details.

Robert is er echter bijna. We hebben inmiddels een datum voor de overstap gepland: zaterdag 10 maart.

reply
0