Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
D
Dali
Zwart-Wit beeld?
May 20, 2007

Ik heb zo een thx-dts, dolby DVD gedownload. Ik heb hem gebrand en nu heb ik alleen maar zwart/wit beeld op mijn tv. Ik neem aan dat het een NTSC film was? Is er een manier dat ik dat kan zien? En nog veel belangrijker, is er een manier om ze niet al te moeilijk om te zetten naar PAL en dus kleur? Op PC heeft hij trouwens wel kleur

LK
Ludo Keeris
May 20, 2007

Dit is inderdaad een NTSC geval. Omzetten naar Pal zou ik niet aan beginnen. Theoretisch kan het wel, maar dat is op een gewone PC bijna niet te doen.
Om te kunnen checken of de DVD inderdaad NTSC is kun je doen via PowerDVD. Waarschijnlijk gebruik je dat programma om DVD's te bekijken op je PC?
Klik in het afspeelmenu op de knop van "Configuration". Je krijgt nu een scherm met tabbladen. Kies het tabblad "Information". Daar staat een heleboel informatie en ook of het beeld NTSC of PAL is en ook de regiocode kun je er bekijken.

reply
0
D
Dali
May 20, 2007

Ludo Keeris;1165167 wrote: Dit is inderdaad een NTSC geval. Omzetten naar Pal zou ik niet aan beginnen. Theoretisch kan het wel, maar dat is op een gewone PC bijna niet te doen.
Om te kunnen checken of de DVD inderdaad NTSC is kun je doen via PowerDVD. Waarschijnlijk gebruik je dat programma om DVD's te bekijken op je PC?
Klik in het afspeelmenu op de knop van "Configuration". Je krijgt nu een scherm met tabbladen. Kies het tabblad "Information". Daar staat een heleboel informatie en ook of het beeld NTSC of PAL is en ook de regiocode kun je er bekijken.

Dat is wel balen :(

Volgens PowerDVD is het inderdaad NTSC :(

TV system: 525/60 (NTSC)

Allesinds merci voor de reactie!

reply
0