Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD (productie) op de PC
R
rtx100_Guy
Blu-Ray hd montages
May 26, 2007

Beste, Zo te zien is er veel aandacht voor copyright, maar als mensen duizenden euro’s in hun video hobby steken dan moeten ze wel op de illegale markt de juiste software zoeken. Mijn vriend en ik maken eigen HD filmpjes en HDmontages het ene op Apple en ik op PC (matrox) . Nu heb ik een SONY VAIO VGN_AR21S laptop met Blu-ray drive aangekocht en wil een montage in Apple HD MOV bestand op Blu-ray zetten zonder verlies aan hd kwaliteit ! nu Apple ondersteund wel HD dvd en geen blu-ray en pc wel blu-ray maar geen hd dvd. Om dit op telossen kan dit legaal of moet ik al weer es gaan zoeken op illegale markt. MVG RTX100 :roll:

RS
Ronald Stiebolt
May 27, 2007

"...dan moeten ze wel op de illegale markt de juiste software zoeken."

"...of moet ik al weer es gaan zoeken op illegale markt..."

Oftewel: als jij een keer echt snel wil rijden 'leen' je 's nachts even een porsche van de plaatselijke dealer.

GEEN discussie over illegale zaken hier!

reply
0
P
pretorian22
May 30, 2007

als je de tekst er zo uitpikt lijkt het idd dat het discussies over iligale zaken zijn

maar wat hij dus vraagt is of er LEGALE manieren voor zijn. Op jouw manier hoe je het leest kan je alles wel als iligaal bestempelen :)

reply
0
MS
Mark S
Jun 10, 2007

In plaats van bleren dat wederzijdse softwarematige ondersteuning van beide formaten nog niet mogelijk is, terwijl de halve wereld nog in de glazen bol moet kijken om te zien welke kant het muntje op gaat vallen, zou een beetje logisch nadenken zomaar tot een kostenloze oplossing kunnen leiden.

Ik neem aan dat HD in jullie geval HDV is.
Gewoon de montage die je op de Mac maakt terugschrijven naar tape (HDV).
Deze weer capturen op de Vaio, doe daar je ding, en fik 'em dan op Blu-Ray.
Zo simpel kan het zijn.

reply
0
EB
Eric van Ballegoie
Jun 13, 2007

Welllicht dat ik het niet helemaal begrijp: Maar waarom copieer je de gemonteerde MOV file niet gewoon via (draadloos) netwerk van de MAC naar de PC om het daar vervolgens te branden?

reply
0
RK
R Klemkerk
Jun 26, 2007

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt dat Apple hddvd ondersteund en geen Bluray? Want Apple is een voorstander van Bluray en niet van hddvd.

Zorg dat je goed geinformeerd bent voordat je een topic opent.

reply
0
MS
Mark S
Jul 24, 2007

R Klemkerk;1183455 wrote: Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt dat Apple hddvd ondersteund en geen Bluray? Want Apple is een voorstander van Bluray en niet van hddvd.
Zorg dat je goed geinformeerd bent voordat je een topic opent.

Apple was al tijden (en nog steeds) actief lid van het DVD Forum voordat het zich aansloot bij The Blu Ray Assocation.
TS heeft in zoverre gelijk dat DVD Studio Pro op dit moment alleen (beperkte) ondersteuning biedt voor het authoren van HD-DVD.....;)
Maar naar buiten toe heeft Apple nog geen enkele openlijke keuze gemaakt, en er is op dit moment bijv. ook nog geen enkele Mac leverbaar met ofwel Blu-Ray of HD-DVD of Combo drive, danwel software-matige ondeursteuning van Apple software.

reply
0
M
mvmoock
Jul 30, 2007

Even op het apple en bluray verhaal intehaken,

In de (post production) studio waar ik werk hebben we onlangs een macpro gekocht met bluray brander :). Het kan dus wel :)

reply
0