Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Polls
EB
Eric van Ballegoie
Poll: Wat voor HD speler heb jij, of ga je aanschaffen?
Sep 06, 2007

Wat voor HD speler heb jij, of ga je aanschaffen?

TW
TJ Weissel
Sep 06, 2007

Ik mis de keuze, ik heb 'n HD Drive en ga deze binnenkort vervangen... Dus ben maar voor 4e optie gegaan. leuke Poll

reply
0
PK
Pieter Kleine
Sep 06, 2007

Ik mis de optie, ik heb zowel een hd-dvd speler als blu ray speler.

reply
0
HR
Hugo R
Sep 07, 2007

Mocht ik ooit besluiten om iets aan te schaffen, zou ik voor een combo gaan.

reply
0
AD
Alexander D
Sep 07, 2007

Ik wacht nog op een goede combospeler.

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Sep 07, 2007

Alexander D;1220149 wrote: Ik wacht nog op een goede combospeler.

Een goed BETAALBARE combospeler... :wink: :)

reply
0
AD
Alexander D
Sep 07, 2007

Dennis Oosterhuis;1220172 wrote: Een goed BETAALBARE combospeler... :wink: :)

Nee, want als hij goed betaalbaar is maar slecht van kwaliteit koop ik hem niet. ;)

reply
0
DO
Dennis Oosterhuis
Sep 07, 2007

Alexander D;1220177 wrote: Nee, want als hij goed betaalbaar is maar slecht van kwaliteit koop ik hem niet. ;)

OK, OK, mierenneuker... Een combospeler met een goede prijs-kwaliteit verhouding... :? :p

reply
0
E
Ettepet
Oct 05, 2007

Rhodanos;1219764 wrote: Ik mis de optie, ik heb zowel een hd-dvd speler als blu ray speler.

Idem.

reply
0
M
Mr_Parker
Sep 08, 2007

Ik ben voorlopig nog niet van plan om een van de genoemde opties aan te schaffen.
Mij lijkt het echter wel intressant om de poll iets uit te breiden. Zo zou ook een HTPC met BR en of HD-DVD speler toe te voegen niet misstaan nu langzaam de drive's hiervoor gaan komen die betaalbaar zullen zijn.

Oa. Asus heeft nu een BD-Rom met DVD-R mogelijkheden op de site staan.

reply
0
TW
TJ Weissel
Sep 08, 2007

Mr_Parker;1220432 wrote: Ik ben voorlopig nog niet van plan om een van de genoemde opties aan te schaffen.
Mij lijkt het echter wel intressant om de poll iets uit te breiden. Zo zou ook een HTPC met BR en of HD-DVD speler toe te voegen niet misstaan nu langzaam de drive's hiervoor gaan komen die betaalbaar zullen zijn.

Oa. Asus heeft nu een BD-Rom met DVD-R mogelijkheden op de site staan.

Uiteraard kan je de MS HD DVD drive ook gewoon aan 'n HTPC hangen... mocht wel bekend zijn? :mrgreen:

reply
0
RH
Rob van Hout
Sep 08, 2007

Een combo speler zodat 'k ook HD-DVD's kan afspelen totdat BD heeft gewonnen (6).

reply
0
TW
TJ Weissel
Sep 08, 2007

Eric van Ballegoie;1219471 wrote: Wat voor HD speler heb jij, of ga je aanschaffen?

Wat gaan jullie aanschaffen gaande, HD DVD reviews? :lol:

reply
0
B
BassFace
Sep 10, 2007

Ik ben van plan een combo speler te kopen, en dan zowel HD-DVD's als blueray discs te kopen, afhankelijk van welke release van de film die ik wil de beste kwaliteit / meerwaarde biedt. Ik heb geen bepaalde voorkeur voor HD-DVD of Blueray, dus maakt het me niet zoveel uit, maar ik hoop wel dat een prijzenoorlog tussen beide formaten de prijs snel zal kunnen drukken, want zoals het nu is daar wordt niemand beter van.

reply
0
DD
Dick van Drie
Sep 11, 2007

De keuzeoptie "ik heb/koop geen hd-speler" (om wat voor reden dan ook) had er in ieder geval wel bij mogen staan.

reply
0
TW
TJ Weissel
Sep 11, 2007

Dick van Drie;1222078 wrote: De keuzeoptie "ik heb/koop geen hd-speler" (om wat voor reden dan ook) had er in ieder geval wel bij mogen staan.

Dat is simpel, gewoon niet stemmen... en verder wens ik je veel succes :mrgreen:

reply
0
DD
Dick van Drie
Oct 12, 2007

TJ Weissel;1222080 wrote: Dat is simpel, gewoon niet stemmen... en verder wens ik je veel succes :mrgreen:

De optie geen wordt er meestal wel bij gezet. Anders geeft het geen goed overzicht.

reply
0
TW
TJ Weissel
Oct 28, 2007

Dick van Drie;1238057 wrote: De optie geen wordt er meestal wel bij gezet. Anders geeft het geen goed overzicht.

Geen zal ook denk ik geen optie meer zijn... daar je toch niet achter wil blijven over 'n jaar of 5? :D

reply
0
RH
Rob van Hout
Sep 11, 2007

Wel saillant trouwens dat HD-DVD een blauw en Blu-Ray een rood staafje heeft in het overzicht (6).

reply
0
K
Kendorjia
Sep 12, 2007

ik heb m'n ps3 hier staan...

reply
0
RJ
Roy de Jong
Sep 14, 2007

Kendorjia;1222407 wrote: ik heb m'n ps3 hier staan...

fanboy...(6) ;)

Ik ben voorlopig nog niet van plan een HD/BR speler aan te schaffen.\
De schijfjes vind ik op dit moment te duur en vind het ook nog niet interresant genoeg.

Voorlopig ben ik nog zeer tevreden met mijn gewone dvd'tjes.

reply
0
K
Kendorjia
Sep 26, 2007

Toppieroy;1223681 wrote: fanboy...(6) ;)

Ik ben voorlopig nog niet van plan een HD/BR speler aan te schaffen.\
De schijfjes vind ik op dit moment te duur en vind het ook nog niet interresant genoeg.

Voorlopig ben ik nog zeer tevreden met mijn gewone dvd'tjes.

hehe, tja, kan ik er nu aan doen dat sony er gelijk een blu-ray in ramt, hij had er zowiezo ingekomen :mrgreen:

maar even serieus, ik vind br zelf ook nog te duur 30€ voor een schijfje is me wat te veel van het goede, en dus, ook al staat hier een blu-ray speler te blinken, ik hou het voorlopig nog wel bij dvd... ben ik meer dan tevreden mee

reply
0
S
SuperDre
Sep 22, 2007

Ik ga voor de PS3.. Zeker omdat het Mediacenter deel steeds beter en beter wordt (over niet al te lange tijd ook gelukkig Divx), en de dvd-upscaling schijnt ook echt up to par met de top dvdspelers te zijn (heb nu een oppo, en digitaal izzie wel goed, analoog izzie te vergelijken met een dvdspeler van 25 euro bij de blokker)..
Ik hoop wel dat de prijs van BD's snel naar beneden gaan voor oudere titels, want net als Toppieroy vindt ik de prijs te hoog (maarja ik koop ook nooit de nieuwste dvd's, want ik wacht wel gewoon tot de prijs beneden de 10 euro komt, heb meeeeeeeeer dan genoeg dvd's om te bekijken tot die tijd)..

reply
0
PK
Pieter Kleine
Sep 22, 2007

Ik heb op dit moment ook de PS3 als enkel blu-ray, zeer goed en geen problemen. Maar als ik nu een nieuwe speler zou moeten aanschaffen zou ik toch nog even wachten en eerst bezien hoe de PS3 omgaat met de nieuwe formaten blu-ray spelers. En bovendien tegen ben ik benieuwd wat de standalonespelers doen qua prijs, vooral de combo van Samsung. Ofwel ik zou een 2 1/2 maand wat geduld hebben.

reply
0
M
MikeV
Sep 24, 2007

Toshiba E1.

reply
0
B
Benman
Oct 01, 2007

Nou, er werd gevraagd "Wat ga je aanschaffen?" en niet "wanneer". Wanneer ik iets aanschaf en dat zal niet binnen afzienbare tijd zijn (te duur, en te druk met DVD bezig) dan ga ik voor een combo-speler.
Ik baal nu nog niet natuurlijk omdat ik alles nog op gewone dvd koop, maar tegen de tijd dat Blu Ray en HD DVD betaalbaar worden wil ik niet hoeven kiezen tussen uitgebrachte formaten. Het is dan natturlijk wel wachten op een speler die beide formaten aankan en dat moet dan ook maar toegestaan zijn door de rechthebbenden op de schijfjes-standaard. Er staat me namelijk nog iets bij over de eerste DVD-speler die ook Divx kon afspelen, daar was in het begin ook nogal wat commotie over.

Ik ga dus nog even lekker zitten afwachten ..... mijn DVD's kijken nog bijzonder goed op mijn 6 jaar oude 92 cm beeldbuisbakkie. (van 75KG :p )

reply
0
S
SuperDre
Oct 05, 2007

mooi nieuws, vanaf 10 oktober een goedkopere 40GB PS3 voor 399, en de 60GB versie gaat dan nog 'maar' 499 kosten.. 40GB versie heeft 2 USB poorten minder, geen cardreader en is gestript van de laatste PS2 HW spullen en daardoor niet meer in staat om nog PS2 spellen te spelen.. de 60GB versie blijft zolang de voorraad strekt, daarna blijft alleen nog de 40GB versie over (mogelijk wel met een grotere HD tegen die tijd)..
Ohja, de 60GB van 499 is een pack met 1 controller en 2 firstparty games, de 40GB versie heeft geen games..
En ook is er sprake dat beide modellen vanaf 10oktober geleverd worden met de BD van spiderman 3..

Deze jongen gaat dus voor de 60GB versie.... (liever had ik nog even gewacht op een versie met een cell proc die op een kleiner procede is gemaakt, maarja ik wil ook graag PS2 BC)..

reply
0
PK
Pieter Kleine
Oct 05, 2007

Of je gaat voor een hd-dvd speler van €319,--, inclusief zeven hd-dvds gratis!

Maar we gaan Amerika na, het begint er op te lijken dat je straks zowel een hd-dvd speler en blu-ray gezamenlijk kunt kopen voor minder euro's dan de combi-speler van Samsung.

reply
0
S
SuperDre
Oct 06, 2007

Rhodanos;1234770 wrote: Of je gaat voor een hd-dvd speler van €319,--, inclusief zeven hd-dvds gratis!

Maar we gaan Amerika na, het begint er op te lijken dat je straks zowel een hd-dvd speler en blu-ray gezamenlijk kunt kopen voor minder dan de combi-speler van Samsung.

En waar krijg je die 7 HD-dvd's gratis? want ik heb die aanbieding nog nergens in de winkels zien liggen..

reply
0
TW
TJ Weissel
Oct 06, 2007

SuperDre;1234982 wrote: En waar krijg je die 7 HD-dvd's gratis? want ik heb die aanbieding nog nergens in de winkels zien liggen..

hier? of hier?

reply
0
AD
Alexander D
Oct 08, 2007

TJ Weissel;1234987 wrote: hier? of hier?

Zeker met die 7 titels erg mooie prijzen!

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 06, 2007

Hm.... klopt het dat de EP35 i.t.t. de XE1 wel 1080p/24 aan kan, of zijn de specs op de Toshiba site gewoon onvolledig (danwel wordt er nog een FW-update voor de XE1 verwacht voor 1080p/24)?

reply
0
J
joostpolletje
Oct 08, 2007

Is het de moeite om een Toshiba te kopen tov de HD-DVD addon.

reply
0
PK
Pieter Kleine
Oct 08, 2007

Als je de add on wilt gebruiken in combinatie met een pc dasn heeft de Toshiba zonder meer de voorkeur. Ik meen verder gelezen te hebben dat de x-box de nieuwe geluidsformaten niet kan decoderen, maar slechts de core formaten doorgeeft. Dan heeft de Toshiba ook de voorkeur, m.i.

reply
0
WB
Willy B.
Oct 27, 2007

Ik heb ze alle twee een panasonic en toshiba.
Daarvoor had ik de ps3 60gb werd heel warm en liep vast en daarna ging niks meer.
Terug naar de winkel geweest en heb een andere gehad en door verkocht.

reply
0
S
SuperDre
Oct 28, 2007

Even voor degene die mogelijk wel een PS3 willen, maar em nog te duur vinden:

a.s. dinsdag tussen 17:00 en 21:00 hebben alle bartsmit filialen een speciale koopavond (geldt ook voor internet in die tijd), 15% korting op het gehele assortiment, hierdoor is de PS3 40GB versie dan 339 euro (staat zo in de folder) (en als ze nog de 60GB hebben is die 425 euro), dit betekend ook dat alle BD's 15% goedkoper zijn.. scheelt toch weel een paar euro (IMHO dan nog te duur, maargoed ieder zo zijn prijsgrens)..

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 28, 2007

SuperDre;1248191 wrote: hierdoor is de PS3 40GB versie dan 339 euro (staat zo in de folder)

Kan daar in de folder niets van terugvinden??

reply
0
AD
Alexander D
Oct 30, 2007

Rob van Hout;1248201 wrote: Kan daar in de folder niets van terugvinden??

Daar is een apart foldertje voor gekomen. Althans, bij veel mensen. Ik had het ook niet maar zag het bij mijn moeder liggen en schoot weer in de twijfelmodus....:-P

reply
0
S
SuperDre
Oct 30, 2007

1 foutje van mij, het is niet vandaag, maar volgende week dinsdag (6 november), dus het kan zijn dat je de folder nog niet hebt gehad..

reply
0
RH
Rob van Hout
Oct 31, 2007

Nah, ik heb een "NEE NEE" sticker, dus krijg sowieso geen papieren folder ;), maar toen ik op de site keek, was de digitale folder voor week 44 (waar het in staat) nog niet geplaatst. Inmiddels staat deze wel op de site.

reply
0
TW
TJ Weissel
Dec 12, 2007

Misschien leuk om deze poll te resetten?... denk dat er wel wat verschuivingen zullen zijn. Mogelijk ook wat meer opties aanbieden.

reply
0
ES
Edgar Smit
Dec 12, 2007

Ik mis overigens de optie HDCD?

reply
0
TW
TJ Weissel
Dec 12, 2007

Edgar S.;1272211 wrote: Ik mis overigens de optie HDCD?

HDCD is 'n geluidsdrager ;)

reply
0
ES
Edgar Smit
Dec 12, 2007

TJ Weissel;1272212 wrote: HDCD is 'n geluidsdrager ;)

Wat voor HD speler heb jij, of ga je aanschaffen?

HD als in High Definition, HDCD is High Definition Compatible Digital.
So? What's your point?(6)

reply
0
AD
Alexander D
Dec 15, 2007

Edgar S.;1272226 wrote: Wat voor HD speler heb jij, of ga je aanschaffen?

HD als in High Definition, HDCD is High Definition Compatible Digital.
So? What's your point?(6)

:mrgreen:

Speelt die Chinese bak van je HDCD?

reply
0
M
mthecatlover
hd dvd
Dec 25, 2007

Toshiba HD-XE1 bevalt uitstekend. ( 4 maanden in bezit, geupgrade naar 2,7)
Aangesloten op JVC-DLA-HD1. Superieur beeld.

reply
0
RH
Rob van Hout
Dec 25, 2007

mthecatlover;1278917 wrote: Toshiba HD-XE1 bevalt uitstekend. ( 4 maanden in bezit, geupgrade naar 2,7)
Aangesloten op JVC-DLA-HD1. Superieur beeld.

Dat geloof ik gerust 8).... Ook een superieure projector :bier:.

reply
0
S
Seth__Gekko
Dec 28, 2007

Ps3

reply
0
P
pasjan
Dec 29, 2007

Ik heb ze gewoon alle 2 gekocht : Sony Blu ray en Toshiba hd dvd

reply
0
RW
Roger Weerts
Dec 29, 2007

Sinds kort een Toshiba HD-E1 voor de prijs van 199,- euro bij Mediamarkt Duitsland.
Helaas geen extra 5 dvd's zoals dat in de UK wel het geval is.
Speler heeft een heel nette uitstraling en is middels een firmware update geheel up to date ;-)

Groet BillyGates.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 08, 2008

Beetje mislukte poll....

Wil ik 2 mogelijkheden van de 4 aanvinken heb ik bij de 1e klik gelijk al gestemd:confused: :shock:

Bovendien klopt de laatste stelling niet, die met PS3 of HD DVD 360 add on, je kan namelijk ook beiden hebben.

reply
0
F
FrankvdM
Jan 10, 2008

Is het eigenlijk wel aan te raden om een HD-DVD speler aan te schaffen? Ik kom voorlopig Blu-ray veel vaker tegen dan HD-DVD, terwijl die laatste voor mij veel goedkoper is om aan te schafffen i.c.m. de 360.

Zal nog wel even duren voor er 1 formaat als winnaar uit de bus komt.

reply
0
RB
Richard B.
Jan 10, 2008

FrankvdM;1288317 wrote: Is het eigenlijk wel aan te raden om een HD-DVD speler aan te schaffen? Ik kom voorlopig Blu-ray veel vaker tegen dan HD-DVD, terwijl die laatste voor mij veel goedkoper is om aan te schafffen i.c.m. de 360.

O.b.v. de ontwikkelingen van de laatste paar dagen lijkt het toch wel in de richting van Blu-ray te gaan.

reply
0
PK
Pieter Kleine
Jan 10, 2008

Zou op dit moment geen hd-speler kopen, tenzij je al aardig wat hebt. De ontwikkelingen rond hd-dvd zijn uiterst onzeker.
Maar wees er wel op bedacht dat het kopen van een blu-ray speler niet opzich zelf staat. Heb je een tv die het aankan? Wil je van de nieuwe geluidsformaten genieten?

reply
0
S
SuperDre
Jan 10, 2008

FrankvdM;1288317 wrote: Is het eigenlijk wel aan te raden om een HD-DVD speler aan te schaffen? Ik kom voorlopig Blu-ray veel vaker tegen dan HD-DVD, terwijl die laatste voor mij veel goedkoper is om aan te schafffen i.c.m. de 360.

Ik zou het niet meer doen in iedergeval (in amerika schijnen nu ook bussen met mensen ;) hun hd-dvd speler die ze met kerst gekocht hadden weer in te leveren (ivm x-dagen tevredenheidspolicy of zoiets))..

Als je al een 360 hebt dan kun je ook rustig wachten op de externe BD speler (geloof me die gaat er komen, MS heeft nog niet bevestigd, maar wel al laten doorschemeren dat wanneer HD-DVD 'definitief' afgelopen is er een externe BD speler zou komen). MAAR heb je nog geen 360, dan moet je een afweging maken wat je het meeste doet, gamen of films kijken, de huidige 360's zijn nog steeds enorme lawaaimakers in vergelijking met bv de PS3, voor gamen is het lawaai niet erg, maar voor homecinema is het een ramp.. Dus als je voornamelijk gamed en de 360 games zijn interessant(er dan bv de PS3) dan kun je rustig de 360 kopen en later de BD-addon (of gewoon een losse speler).

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Jan 10, 2008

Mis de optie Stand alone Blu Ray en Stand alone Hd dvd speler aangezien je maar 1 optie kunt aanvinken. ;)

reply
0
F
FrankvdM
Jan 10, 2008

SuperDre;1288515 wrote: Ik zou het niet meer doen in iedergeval (in amerika schijnen nu ook bussen met mensen ;) hun hd-dvd speler die ze met kerst gekocht hadden weer in te leveren (ivm x-dagen tevredenheidspolicy of zoiets))..

Als je al een 360 hebt dan kun je ook rustig wachten op de externe BD speler (geloof me die gaat er komen, MS heeft nog niet bevestigd, maar wel al laten doorschemeren dat wanneer HD-DVD 'definitief' afgelopen is er een externe BD speler zou komen). MAAR heb je nog geen 360, dan moet je een afweging maken wat je het meeste doet, gamen of films kijken, de huidige 360's zijn nog steeds enorme lawaaimakers in vergelijking met bv de PS3, voor gamen is het lawaai niet erg, maar voor homecinema is het een ramp.. Dus als je voornamelijk gamed en de 360 games zijn interessant(er dan bv de PS3) dan kun je rustig de 360 kopen en later de BD-addon (of gewoon een losse speler).

Ehm, wat is eigenlijk een BD-speler?

Mijn tv is in elk geval een HD-ready LCD, dus dat is het probleem niet. Maar ik ga inderdaad geen speler kopen die alleen 'n format leest wat wellicht over korte tijd alweer uit de markt is.

reply
0
PK
Pieter Kleine
Jan 10, 2008

BD-speler = blu-ray speler.

Welke lcd heb je?

reply
0
F
FrankvdM
Jan 11, 2008

Rhodanos;1288684 wrote: BD-speler = blu-ray speler.

Welke lcd heb je?

De LG 32LC41, geen full-hd dus maar ik ben er voorlopig wel dik tevreden mee.

reply
0
RW
Roger Weerts
Jan 11, 2008

BD-speler = Blu-ray Disc speler !!!!!!!!!

Rhodanos;1288684 wrote: BD-speler = blu-ray speler.

Welke lcd heb je?

reply
0
S
SuperDre
Jan 11, 2008

FrankvdM;1288663 wrote: Ehm, wat is eigenlijk een BD-speler?

Mijn tv is in elk geval een HD-ready LCD, dus dat is het probleem niet. Maar ik ga inderdaad geen speler kopen die alleen 'n format leest wat wellicht over korte tijd alweer uit de markt is.

Dan zit je met een BDspeler dus safe...
(en zoals hierboven al is aangegeven BD = Blu-ray Disc) ook met een HD-ready tv (in iedergeval 1280x720) is het verschil al enorm.. op een HDready systeem met een lagere resolutie zal het verschil al een stuk minder zijn, en de 'noodzaak' om HD-content te bekijken minder is)..

reply
0
F
FrankvdM
Jan 11, 2008

SuperDre;1288843 wrote: Dan zit je met een BDspeler dus safe...
(en zoals hierboven al is aangegeven BD = Blu-ray Disc) ook met een HD-ready tv (in iedergeval 1280x720) is het verschil al enorm.. op een HDready systeem met een lagere resolutie zal het verschil al een stuk minder zijn, en de 'noodzaak' om HD-content te bekijken minder is)..

Mijn tv heeft een resolutie van 1366 x 768 pixels geloof ik. Maar een BD-speler is dus gewoon een Blu-ray speler begrijp ik.

Maar volgens mij hoef ik niet perse te wachten op een BD-speler die speciaal voor de 360 is, want ik kan toch ook gewoon een speler rechtstreeks op mijn tv aansluiten met HDMI en het geluid via mijn home cinema laten gaan?

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Jan 11, 2008

FrankvdM;1288873 wrote: Mijn tv heeft een resolutie van 1366 x 768 pixels geloof ik. Maar een BD-speler is dus gewoon een Blu-ray speler begrijp ik.

Maar volgens mij hoef ik niet perse te wachten op een BD-speler die speciaal voor de 360 is, want ik kan toch ook gewoon een speler rechtstreeks op mijn tv aansluiten met HDMI en het geluid via mijn home cinema laten gaan?

Yep, geen probleem. ;)

reply
0
PK
Pieter Kleine
Jan 11, 2008

Dan doet zich een andere vraag voor jou voor: heb je een receiver met hdmi-aansluitingen en welke type is dit.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 11, 2008

SuperDre;1288843 wrote: Dan zit je met een BDspeler dus safe...

Het verschil enorm:confused: , dacht het niet, en al helemaal niet op een 32inch scherm:roll:

Een TV met een lagere resolutie dan 1280x720 is helemaal geen HD Ready systeem.

IMHO is het voor de meesten al lichtelijk overdreven om een HD DVD of BRD DVD speler aan te sluiten op een HD Ready TV met een grootte van 32inch of kleiner, dit omdat ze vaak ook nog eens voor dat formaat geweldige kijkafstand moeten overbruggen:mrgreen:

HD Ready kan best wel wat bijdragen maar bij een wat groter scherm dan 32 inch komt het wat meer tot zijn recht, Full HD is echt iets voor de wat grotere schermen, doch de kijkafstand moet weer niet te groot worden, want anders heeft het ook geen zin.

HD Ready en Full HD hebben zo hun nut bij bepaalde maten en kijkafstanden..... er zijn op dit forum al heel vaak overzichten geplaatst waarin de relatie tussen resolutie, kijkafstand en schermgrootte kan worden afgelezen.

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 11, 2008

DVDProfilersFilmgek;1288952 wrote: Het verschil enorm:confused: , dacht het niet, en al helemaal niet op een 32inch scherm:roll:

Flikker onderhand toch es op met je eeuwige gezeur over 32" TV's. Ik heb hier ook een 32" staan, en als ik daar een plaatje op gooi op HDready resolutie is dat wel degelijk een stuk scherper dan SD, ook van de normale kijkafstand.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 11, 2008

Rob van Hout;1288955 wrote: Flikker onderhand toch es op met je eeuwige gezeur over 32" TV's. Ik heb hier ook een 32" staan, en als ik daar een plaatje op gooi op HDready resolutie is dat wel degelijk een stuk scherper dan SD, ook van de normale kijkafstand.

Oh.... doet nog steeds pijn lijkt het wel, had toch een paar inch groter moeten zijn:mrgreen: (6)

Geeft niet hoor, in mijn directe omgeving gaan toch al wat meer mensen overstappen op een wat ruimer bemeten scherm. Tegenwoordig begint 42 inch al heel aardig ingeburgerd te raken, zeker bij de liefhebbers van films.

Kom kom, het verschil met een SD resolutie en een HD ready op een 32 inch scherm... een enorm verschil noemen is wat overdreven. Er zal heus wel wat verschil zijn, maar dat enorm noemen.... Er zijn nog genoeg mensen met dat formaat TV die zweren bij de ouderwetse CRT.

HD ready en Full HD zijn gewoon uitvindingen die vragen om een wat grotere schermmaat, daar zijn juist die hogere resoluties geschikt voor. Grotere schermen zijn heden ten dagen ook wat betaalbaarder geworden en dat is voor menigeen een reden om een maatje groter te gaan;)

Dat er mensen zijn die een 32 inch of kleiner willen hebben, ligt ook vaak aan het gebruiksdoel en ik ken mensen die een te grote TV veel te overheersend vinden in hun woonkamer, maar dat zijn ook vaak mensen die minder letten op resolutie en op termen als HD Ready en Full HD. Ieder zo zijn behoefte en wensen.

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 11, 2008

DVDProfilersFilmgek;1289024 wrote: Oh.... doet nog steeds pijn lijkt het wel, had toch een paar inch groter moeten zijn:mrgreen: (6)

[IMG]http://members.upc.nl/r.hout35/ht/beamax.jpg[/IMG]

Groot genoeg mag ik hopen?

reply
0
PK
Pieter Kleine
Jan 11, 2008

Analoger 5.1-Eingang (Cinch) zum direkten Anschluss von DVD-Spielern und Soundkarten mit integrierten Decodern

Je moet er dus op letten dat voor de nieuwe geluidsformaten jouw blu-ray speler een interne decoder aan bord heeft met 5 x 1 analoge uitgang.

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 11, 2008

Rhodanos;1289083 wrote: Je moet er dus op letten dat voor de nieuwe geluidsformaten jouw blu-ray speler een interne decoder aan bord heeft met 5 x 1 analoge uitgang.

Is in zijn geval niet noodzakelijk, alle tot nu toe bekende HD/BRD spelers geven via de optical out een DD5.1 geluid, deze kan zijn set zelf decoderen.

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 11, 2008

DVDProfilersFilmgek;1289235 wrote: Is in zijn geval niet noodzakelijk, alle tot nu toe bekende HD/BRD spelers geven via de optical out een DD5.1 geluid, deze kan zijn set zelf decoderen.

Alleen is dat beperkt tot DD / DTS core, en wordt multichannel LPCM zelfs gedownmixed naar 2.0. De volledige resolutie van Dolby TrueHD en DTS-HD HR / MA heb je alleen beschikbaar via HDMI of multichannel out (en dan ook nog eens niet op alle spelers).

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 11, 2008

Rob van Hout;1289245 wrote: Alleen is dat beperkt tot DD / DTS core, en wordt multichannel LPCM zelfs gedownmixed naar 2.0. De volledige resolutie van Dolby TrueHD en DTS-HD HR / MA heb je alleen beschikbaar via HDMI of multichannel out (en dan ook nog eens niet op alle spelers).

Vind dat persoonlijk niet een beperking, zit dan zelf ook niet te wachten op de zogenaamde nieuwe HD geluiden en al helemaal niet op nog eens 2 speakers erbij. Denk dat er maar weinig films uitkomen waarvan je er echt beter van wordt. We zijn en worden nog steeds belazerd door een hoop uitgebrachte films die zogenaamd DD5.1 of DTS5.1 zijn terwijl het vaak niet veel meer is dan een stereo film die ze op alle kanalen hebben gegooid, kijk de diverse titels van DFW er maar eens op na.

Momenteel zijn er nog maar weinig receivers echt geschikt en er waren al weer wat foutjes gemeld met de 1e generatie. Al met al ben ik nog steeds zeer te spreken over het huidige geluid dat wel mogelijk is maar zelden op schijf wordt gezet. Met de huidige core kan ik heel goed leven, heeft DD5.1 zo'n 450kbits/sec de core komt over de 600 en heb Transformers zelf, in HD DVD, helemaal niks mis mee en voor mij geen reden om mijn huidige receiver daarom maar snel te dumpen en bij het grofvuil te zetten.

En laten we eens heel eerlijk zijn, je moet over een zeer goede installatie met zeer goede speakers beschikken om het verschil duidelijk te kunnen waarnemen, ook dienen de oortjes niet verneukt:roll: te zijn door disco of MP3 geweld. Bij de meesten staat een installatie die nog geen deuk in gesmolten pakje boter slaat, en waar speakers op zitten die zo klein mogelijk moeten, die ze het liefst niet in het zicht hebben en het mag ook nog eens geen drol kosten ook:wink:

Zelf had ik al heel snel een HD ready TV en nu ook al weer bijna een jaar een Full HD TV, kan beide HD DVD systemen afspelen, maar dat HD geluid mogen ze van mij houden of mijn huidige receiver moest plots de pijp aan Maarten moeten geven en onder grote rookwolken ten onder gaan, zolang die blijft spelen ben ik nu al tevreden, en ik denk velen met mij, bijna niemand zit erop te wachten, en de WAF zal menig man parten spelen als hij met nog eens 2 extra speakers aan komt wandelen:wink:

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 11, 2008

DVDProfilersFilmgek;1289303 wrote: En laten we eens heel eerlijk zijn, je moet over een zeer goede installatie met zeer goede speakers beschikken om het verschil duidelijk te kunnen waarnemen

Got that covered ;). Huidige speakers zijn al beslist niet onverdienstelijk, en tegen eind dit jaar komen er zeer waarschijnlijk (nog aanzienlijk) betere voor in de plaats. (Met Wilson Benesch Square Two momenteel als favoriet.)

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 12, 2008

Rob van Hout;1289308 wrote: Got that covered ;). Huidige speakers zijn al beslist niet onverdienstelijk, en tegen eind dit jaar komen er zeer waarschijnlijk (nog aanzienlijk) betere voor in de plaats. (Met Wilson Benesch Square Two momenteel als favoriet.)

Ik ben zelf ook tevreden met mijn speakers, ze draaien al weer heel wat jaartjes mee. Bij aanschaf heeft het maanden geduurt eerdat ik ze gevonden had, was toen tevreden en ben dat nog steeds. 1 frontspeaker kostte net zoveel als waar de ander zijn hele setje voor haalt. Met zo'n setje zal ik niemand gaan aanraden om voor de nieuwe geluidsformaten te gaan. Mijn opstelling kan het weergeven, maar ik zit er zelf niet op te wachten, en mocht ik er ooit toe moeten overgaan, dan blijft het bij een 5.1 opstelling. Nog even en ze proberen je een 9.1 aan te smeren.:wink:

Wij zijn er wel klaar voor, maar 90% is dat niet. En van de 10% die het wel goed weergeven kan, zit niet iedereen op hete kolen. Ik in ieder geval niet:wink:

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 12, 2008

DVDProfilersFilmgek;1289500 wrote: Wij zijn er wel klaar voor, maar 90% is dat niet. En van de 10% die het wel goed weergeven kan, zit niet iedereen op hete kolen. Ik in ieder geval niet:wink:

Ik vind het wat erg arrogant om te stellen dat 90% geen (voldoende) goede apparatuur zou hebben, en zeker om je eigen opvatting als norm te stellen voor anderen. Of jij er nu wel of geen interesse in hebt, feit blijft dat je via de SP/DIF uitgang niet maximaal gebruik kunt maken van nieuwe audioformaten als Dolby TrueHD of DTS-HD.

Net zoals " HD ready en Full HD zijn gewoon uitvindingen die vragen om een wat grotere schermmaat" zeg maar.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Jan 12, 2008

Rob van Hout;1289546 wrote:
Net zoals " HD ready en Full HD zijn gewoon uitvindingen die vragen om een wat grotere schermmaat" zeg maar.

Wat is hier arrogant aan, het is een feit!.

Door 1080p kun je nu eindelijk metersgroot kijken met meer detail dan een gem. 50" tv en begint het er zelfs echt als film uit te zien. ;)

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 12, 2008

Albert Kostwinder;1289571 wrote: Wat is hier arrogant aan, het is een feit!

Je leest niet goed, Albert ;).

Mijn punt is dat het arrogant is om te stellen dat 90% (van de bezitters van een BD or HDDVD speler) niet de apparatuur heeft om de extra resolutie van HD audioformaten weer te geven.

Filmgek geeft wel bij elke gelegenheid aan hoe belangrijk het wel niet is om een zo groot mogelijke TV te hebben, maar de meerwaarde van HD audio wordt zorgvuldig gedownplayed.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Jan 12, 2008

Rob van Hout;1289573 wrote: Je leest niet goed, Albert ;).

Mijn punt is dat het arrogant is om te stellen dat 90% (van de bezitters van een BD or HDDVD speler) niet de apparatuur heeft om de extra resolutie van HD audioformaten weer te geven.

Filmgek geeft wel bij elke gelegenheid aan hoe belangrijk het wel niet is om een zo groot mogelijke TV te hebben, maar de meerwaarde van HD audio wordt zorgvuldig gedownplayed.

Wat hij zegt is dat er per 1000 huishoudens er 900 nog geen >= hd ready tv heeft. Hmm, ken de cijfers niet maar er is nog wel een lange weg te gaan eer overal =>hdready tv's zullen staan en de cijfers omdraaien in voordeel van hd.

HD audio is net zo belangrijk als het beeld vind ik en ook daar zijn we er stappen op vooruit gegaan.... ;)

reply
0
PK
Pieter Kleine
Jan 12, 2008

Dat 90% van de huishouden in Nederland nog niet klaar is voor hd is denk ik geen arrogantie maar een statistisch meetbaar feit. Hoeveel hd ready en full hd tv's zijn er tot nu toe verkocht? De receivers voor de nieuwe geluidsformaten beginnen nu pas op de markt te komen.
Kijkend naar het normale vervangingspatroon ( de tv gaat pas de deur uit als hij kapot is) zal het nog wel even duren voor Nederland hd-ready is. Idem dito geldt dit voor audio. De stelling van dvdprofilergek vind ik daarom niet arrogant.
Ik verwacht daarom dat HD de eerstkomende jaren een niche markt blijft. Ook dvd had een aantal jaren nodig om door te breken, terwijl dvd niet de technische beperkingen heeft die hd wel heeft.

Wat betreft de beeldgroottes, zie ik bij 40 inch al een verschil. daar ben ik het dus niet eens met dvdprofilergek.

reply
0
AK
Albert Kostwinder
Jan 12, 2008

Rhodanos;1289591 wrote:
Wat betreft de beeldgroottes, zie ik bij 40 inch al een verschil. daar ben ik het dus niet eens met dvdprofilergek.

Daar ben ik het ook niet met profile eens hoor.

Mijn broer bv heeft een lg hd ready lcd van 42 inch met schotel en hd decoder. Nou, dat ziet er al prachtig uit hoor!!. zelfs mijn vrouw ziet duidelijk verschil en die is zo ahd als de pest... (6)

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 13, 2008

Albert Kostwinder;1289615 wrote: Daar ben ik het ook niet met profile eens hoor.

Mijn broer bv heeft een lg hd ready lcd van 42 inch met schotel en hd decoder. Nou, dat ziet er al prachtig uit hoor!!. zelfs mijn vrouw ziet duidelijk verschil en die is zo ahd als de pest... (6)

Ik vind 32 inch wat aan de kleine kant, ik heb volgens mijn geheugen nergens beweert dat ik 42inch niet mooi zou vinden, ik vind dat juist een mooi maatje. Het is de maat van de plasma liefhebber, de liefhebber van beeldkwaliteit en van .... mag het iets meer zijn:wink:

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 13, 2008

Rob van Hout;1289546 wrote: Ik vind het wat erg arrogant om te stellen dat 90% geen (voldoende) goede apparatuur zou hebben, en zeker om je eigen opvatting als norm te stellen voor anderen. Of jij er nu wel of geen interesse in hebt, feit blijft dat je via de SP/DIF uitgang niet maximaal gebruik kunt maken van nieuwe audioformaten als Dolby TrueHD of DTS-HD.

Met bovenstaande laat je blijken het niet te willen begrijpen.

Met onderstaande:

Quote:
Die 90% ging over HD audio, niet over hdready TV's. Toegegeven, door de goedkope all-in-one "Home Theater" setjes is de markt natuurlijk inderdaad behoorlijk verzadigd met low-end apparatuur, maar het lijkt me dat degenen die momenteel overstappen op HD toch de 'early adopters' / liefhebbers zijn, die gemiddeld wel een set hebben staan die zowel HD video als audio tot hun recht kan laten komen. In bredere context is die 90% wellicht wel een redelijke inschatting, maar in die groep zullen op dit moment ook nog veel minder 'overstappers' zitten.
End Quote

Kom je weer een beetje tot inzicht.

Met onderstaande:

Quote:

End Quote

Draai je weer een beetje te ver door.

Toch had je de kern heus wel begrepen, je weet wel dat ik niet die 90% bedoelde van de mensen met een BRD of HD DVD speler, maar gewoon de gehele bevolking in Nederland. Toen ik stelde dat 90% niet klaar is voor de nieuwe audio formaten doelde ik dus inderdaad op al die mensen met zo'n compleet setje, of dat nu een alles in 1 of een iets beter setje met gescheiden componenten betreft, dat maakt niet veel uit. Ook niet zoals in het geval van degene die hier bij dit onderwerp een mooi PC setje wil gebruiken voor zijn audio, helemaal niets mis mee, gebruik zelf ook een mooie PC set op de slaapkamer en ben daar zeer te spreken over. En dan zijn er nog zat die helemaal niets hebben, of de speaker haters die het liefst uit 3 minimale speakers vol surround hopen te krijgen.
Denk je echt, dat als je op een PC Speaker set een HD DVD speler aansluit die zelf beschikt over de interne decoders en deze via de analoge 5.1 ingang verbind met die set, dat diegene dan een wereld van verschil zal horen tussen de core en het zogenaamde nieuwe audio?
Denk je echt dat als je bij iedere Nederlander thuis een Blue Ray speler neer zou zetten zij hardhollend naar de winkel zullen gaan om ten volle kunnen gaan genieten van die nieuwe audioformaten?
Wat zal er zoal thuis staan bij de doorsnee Nederlander?
Bij de meeste bejaarden zul je geen home cinema sets aantreffen, deze groep zit denk ik helemaal niet te wachten op die nieuwe audio formaten.
Jongeren zullen het graag willen hebben, maar de centjes houden dat vaak wel tegen.
Het doorsnee gezin, een platte TV en een alles in 1 setje? dan houd het voor de meesten wel op schat ik zo.
Alleenstaanden en tweeverdieners, de groep die het zich kan veroorloven, zo tussen de 25 en 60 jaar is waarschijnlijk een potentiele klant, als zij houden van film met goed geluid.
Bij veel mensen staan sets met satellieten en een sub, niets mis mee, er zijn echt mooie systemen bij, maar zijn ze echt geschikt voor de nieuwe audio formaten? dacht het niet.

Dan kom je bij de echte liefhebbers, zij die een 5.1 full range speaker set hebben, pas bij deze sets denk ik dat de nieuwe audio formaten tot hun recht kunnen komen. Maar ook bij deze groep vliegt niet iedereen naar de winkel voor een nieuwe receiver of koopt een speler met ingebouwde decoders......
Laten we met de voetjes op de grond blijven en mensen geen dingen aanpraten die bergen geld kosten maar waar zij alleen van kunnen genieten als ook de rest van de installatie daarvoor geschikt is.
Voorbeeld van overdreven:
A BRD speler kopen en via scart aansluiten op een CRT.
B Nieuwe HDMI receiver kopen en daarop een magere satelliet speakerset op aansluiten en dan verwachten dat je volop kan genieten van de nieuwe audio formaten.
C BRD speler kopen en deze aansluiten op 28 inch(ik durf er geen 32 inch neer te zetten, begin je weer te muiten en te kniezen) LCD om zo van HD te kunnen genieten. (heb hier een 24inch scherm staan, geschikt om Full HD weer tegeven, maar vind dat geen kijken voor films, zit je een halve meter vandaan, maar op de PC voldoet hij wel aardig :wink: )
etc etc etc

Ik zou de meerwaarde van de nieuwe audio formaten zorgvuldig "downplayen" ......
nou... ik en de meesten met mij zitten niet te wachten op 7.1, en daar hoeven we niet moeilijk over te doen, het kan ook met 5.1

Dan zijn er in het verleden heel vaak van die testen geweest, MP3 zou maar waardeloos zijn en nog meer van die bullsh.t . Er werden originele CD's gedraaid en MP3's op 192Kb. In 90% van de gevallen kon geen onderscheid gemaakt worden. De MP3 is gemeengoed geworden en er wordt niet meer over gezeurd. Ook WMA ligt goed in de markt, Sony kon inpakken met z'n atrac, of hoe dat ook mag heten.

Nu de nieuwe HD audio formaten, veel meer Kbps en nog hogere streams, hier een artikeltje dat niet al diep op technische zaken ingaat, als wel op de achtergrond:

http://www.hd-tv.nl/artikel/334/

Met een beetje googlen kun je heel veel leuke artikelen vinden over de HD audio formaten.

TV kijken en film kijken, 2 aparte zaken, dat wordt hier wel vaker gezegd. Ik ben een film kijker, houd van een wat groter scherm om de doodeenvoudige reden dat een film in het 2.35:1 formaat al zijn impact verliest op een te kleine TV, en daar reken een 32inch TV ook toe. Ik bedoel dan wel voor normaal huiskamer gebruik, met een kijkafstand van rond de 3 meter, dat is in Nederland wel zo'n beetje doorsnee.

Film is niet alleen beeld, maar ook geluid. De meeste DVD's komen vaak niet verder dan redelijk en een heel klein percentage weet wat echt filmgeluid is, al licht het natuurlijk ook een beetje aan het soort film. Van DTS wordt vaak beweerd dat het de beste zou zijn, maar in de praktijk ben ik er niet van onder de indruk. De letters DTS worden op veel doosjes misbruikt om een idee van geluidskwaliteit te geven die er vaak in werkelijkheid niet is. Hier op het forum kun je vinden welke DVD's, of delen ervan, men zeer goed vond/vind klinken. Dat zijn er helaas echt geen bergen, met andere woorden, het kan heel goed, maar in de praktijk gebeurt het niet altijd even goed.

Om goed geluid te krijgen dien je natuurlijk wel over een goede installatie te beschikken, van een low end alles in 1 set ga ik echt niet verwachten dat ik daar van onder de indruk raak, en al helemaal niet van die setjes met een passive basspeaker die de fabrikant een sub durft te noemen. Ook de iets betere setjes zullen denk ik niet in staat zijn om maar enig verschil te kunnen laten horen met de nieuwe HD audio(als het er al op aangesloten zou kunnen worden) Dan heb je de instap setjes met een losse receiver, vaak zit daar een compact satellietspeakersysteem bij. Denk ook dat bij die set's de nieuwe HD audio formaten niet uit de verf zullen komen.
Waar het wel een verschil zou kunnen maken, bij de mensen die een wat betere speakerset hebben, een wat hoger gepositioneerde (dure/duurdere) satelliet set zou het kunnen doen, en mensen met full range speakers die niet bang zijn om wat detail ten gehore te brengen. Om het dan te kunnen laten horen heb je of een nieuwe versterker nodig, of een HD / BRD DVD speler met ingebouwde decoder en een analoge uitgang.

Hoeveel mensen hebben dat in Nederland?

Ik mag dan arogant in jouw ogen overkomen, maar ik noem het liever met beide benen op de grond staan, ik heb geen illusies, 90% heeft denk ik niet de speakers in huis die de nieuwe audio formaten uit de verf kunnen laten komen, dat is jammer, maar we weten heus wel op dit forum dat de gemiddelde koper zichzelf helaas vaak tekort doet door te besparen op de speakers.

Dan blijft er 10% over die wel de speakers heeft, maar nog weinigen zullen de apparatuur hebben om het ten gehore te kunnen brengen. Blijft er maar een kleine groep over, en dat is niet gek, want het staat nog een beetje in de kinderschoenen, de recievers zijn ook nog niet lang op de markt en ook de spelers niet, en Blue Ray had zijn zaakjes nog niet op orde. Zo is het allemaal nog vrij vers.

Ik zal de nieuwe audio formaten zeker niet afkraken, maar ook niet ophemelen, we zijn al vaker in de maling genomen door die schijfjes boeren, persoonlijk ben ik al tevreden als ze ook die core eens voor de volle 100% blijven benutten en ook werkelijk kwaliteit gaan en blijven leveren.

Heb zelf helemaal niet de ilusie dat ik een High end set heb, gewoon een nette set met allemaal full range speakers, een aardige receiver en een knappe sub, ik ben er heel erg tevreden mee. En daar wringt een beetje de schoen, ik denk dat veel mensen wel blij zijn met hun spullen en dat velen wel beseffen dat het beter kan, maar dat kost geld. Het zullen de echte liefhebbers zijn die de kar moeten trekken.

SA CD, ik kan het afspelen, en ben er niet van onder de indruk, zou super moeten zijn, maar van mij mogen ze het houden, de massa heeft het niet geaccepteerd.

Nu HD audio, de massa moet het nog leren kennen, en bij de MM al eens een knappe opstelling zien staan met Full HD scherm en een audio opstelling waar de boel draaide met HD audio?, een zeldzaamheid. De massa loopt echt niet snel naar binnen bij de echte specialist, zo kan het nog wel even duren:wink: Geluid is bij velen het stiefkind, het is dat de meeste platte TV's zo'n slecht geluid hebben, hierdoor verkopen de setjes wel aardig:mrgreen:

En zelf..... heb ik het ook, ik kan ook de nieuwe HD audio formaten weergeven en behoor daarmee tot dat kleine groepje, nu behoor ik toch al niet tot de massa, een projectie TV is hier niet erg geaccepteerd.

reply
0
F
FrankvdM
Jan 11, 2008

DVDProfilersFilmgek;1288952 wrote: IMHO is het voor de meesten al lichtelijk overdreven om een HD DVD of BRD DVD speler aan te sluiten op een HD Ready TV met een grootte van 32inch of kleiner, dit omdat ze vaak ook nog eens voor dat formaat geweldige kijkafstand moeten overbruggen:mrgreen:

Ik zit op twee meter afstand van m'n TV, ik denk dat het voor mij wel uitmaakt.

Rhodanos;1288944 wrote: Dan doet zich een andere vraag voor jou voor: heb je een receiver met hdmi-aansluitingen en welke type is dit.

Dat niet maar de BD-spelers die ik tot nu toe heb gezien hebben ook 'n optische uitgang. Die passen wel op mijn systeem (die ik overigens nog niet in huis heb) waar ook mijn 360 signaal via gaat. Ik ga er vooralsnog van uit dat die optische uitgangen ook 5.1 enzo doorsluizen.

reply
0
RB
Richard B.
Jan 11, 2008

DVDProfilersFilmgek;1288952 wrote: Het verschil enorm:confused: , dacht het niet, en al helemaal niet op een 32inch scherm:roll:

Een TV met een lagere resolutie dan 1280x720 is helemaal geen HD Ready systeem.

De minimale requirement voor het dragen van de naam "HD Ready" is dat er 720 horizontale lijnen moeten zijn. Daar voldoet 1280x720 dus gewoon aan.

En de verschillen zijn op een 32" wel degelijk te zien imo. Maar het is misschien wel waar dat 32" een soort "grens-formaat" is. Bij kleinere schermen word het lastiger.

reply
0
PK
Pieter Kleine
Jan 11, 2008

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Rhodanos [IMG]http://www.allesoverfilm.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif[/IMG]
Dan doet zich een andere vraag voor jou voor: heb je een receiver met hdmi-aansluitingen en welke type is dit.

Dat niet maar de BD-spelers die ik tot nu toe heb gezien hebben ook 'n optische uitgang. Die passen wel op mijn systeem (die ik overigens nog niet in huis heb) waar ook mijn 360 signaal via gaat. Ik ga er vooralsnog van uit dat die optische uitgangen ook 5.1 enzo doorsluizen.

Ik zit tot begin volgende week nog in een zelfde situatie. De nieuwe geluidsformaten zul je dan niet kunnen beluisteren. Wel krijg je dan wel beter geluid omdat je dan vaak een 'core' stroom krijgt. DT-H wordt dan bijvoorbeeld DTS 1507 kbps of zoiets. Als jouw receiver een analoge 7.1 of 5.1 ingang heeft dan zou je kunnen kiezen voor de BD-speler die een 5.1. of 7.1 analoge uitgang heeft (+interne decoder) zodat de nieuwe geluidsformaten via pcm worden uitgevoerd.

reply
0
F
FrankvdM
Jan 11, 2008

Rhodanos;1288981 wrote: Ik zit tot begin volgende week nog in een zelfde situatie. De nieuwe geluidsformaten zul je dan niet kunnen beluisteren. Wel krijg je dan wel beter geluid omdat je dan vaak een 'core' stroom krijgt. DT-H wordt dan bijvoorbeeld DTS 1507 kbps of zoiets. Als jouw receiver een analoge 7.1 of 5.1 ingang heeft dan zou je kunnen kiezen voor de BD-speler die een 5.1. of 7.1 analoge uitgang heeft (+interne decoder) zodat de nieuwe geluidsformaten via pcm worden uitgevoerd.

Ik krijg dit systeem binnenkort: http://www.teufel.de/de/Komplett-Systeme/Concept-E-Magnum-Digital.cfm

Die decoder die er bij zit heeft zeker een analoge ingang.

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 12, 2008

Die 90% ging over HD audio, niet over hdready TV's. Toegegeven, door de goedkope all-in-one "Home Theater" setjes is de markt natuurlijk inderdaad behoorlijk verzadigd met low-end apparatuur, maar het lijkt me dat degenen die momenteel overstappen op HD toch de 'early adopters' / liefhebbers zijn, die gemiddeld wel een set hebben staan die zowel HD video als audio tot hun recht kan laten komen. In bredere context is die 90% wellicht wel een redelijke inschatting, maar in die groep zullen op dit moment ook nog veel minder 'overstappers' zitten.

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 13, 2008

Ik ga je epistel even niet helemaal doornemen als je't niet erg vind ;).

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 13, 2008

Rob van Hout;1290045 wrote: Ik ga je epistel even niet helemaal doornemen als je't niet erg vind ;).

Hé, wat jammer nu, ik had toch echt mijn best gedaan om je daarin heel voorzichtig op de lange tenen te staan:wink: :mrgreen:

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 13, 2008

DVDProfilersFilmgek;1290053 wrote: Hé, wat jammer nu, ik had toch echt mijn best gedaan om je daarin heel voorzichtig op de lange tenen te staan:wink: :mrgreen:

Intrigerend .... ga'k nu de hond uitlaten, en lees ik er daarna wel even rustig doorheen ;).

reply
0
PK
Pieter Kleine
Jan 13, 2008

http://www.areadvd.de/hardware/2007/dts_dolby_hd.shtml :
Nicht verschweigen wollen wir, dass Dolby TrueHD und DTS-HD Master Audio erst in Verbindung mit einem hochwertigen Lautsprechersystem richtig Freude bereiten. Wer ein preisgünstiges Sub-/Sat-Set mit leistungsfähigem Subwoofer einsetzt, wird keinen Benefit der neuen HD-Tonformate serviert bekommen - im Gegenteil: Da die Lautsprecher Probleme haben, mit dem enormen Dynamikumfang klar zu kommen, wird die gesamte Akustik als inhomogen und kraftlos empfunden. Wir haben dies bereits in vielen Testreihen ausprobiert. Erst dann, wenn ein leistungsfähiges Boxen-Setup zum Einsatz kommt, das mit klarer, neutraler Hochtonwiedergabe und einem sanft anschließenden, fein strukturierten Mitteltonbereich aufwarten kann und ferner einen aktiven Subwoofer mit dem Vermögen, differenziert darstellen zu können, aufbietet, erschließt sich ein erweiterter klanglicher Horizont.

Samengevat: om van de nieuwe geluidsformaten echt te kunnen genieten moet je over hoogwaardige luidsprekers beschikken. De goedkopere luidsprekers kunnen de hogere dynamiek niet goed aan, vandaar dat het geluidsbeeld dan niet homogeen en 'zwak' overkomt. Ik zou maar niet naar de advies prijzen van de geadviseerde sets kijken.

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 13, 2008

Rhodanos;1290074 wrote: Samengevat: om van de nieuwe geluidsformaten echt te kunnen genieten moet je over hoogwaardige luidsprekers beschikken. De goedkopere luidsprekers kunnen de hogere dynamiek niet goed aan, vandaar dat het geluidsbeeld dan niet homogeen en 'zwak' overkomt. Ik zou maar niet naar de advies prijzen van de geadviseerde sets kijken.

Let wel dat AreaDVD.de (mijns inziens in ieder geval) vooral een verlengstuk is van Hifi-Regler en Teufel (ik vind hun reviews altijd erg sponsor-gekleurd). Hoewel mijn budget voor een nieuwe luidsprekerset nog wel wat hoger ligt, denk ik beslist niet dat aangegeven sets de ondergrens zijn om te profiteren van de hogere resolutie. Natuurlijk zal de meerwaarde gaandeweg wel beperkter worden.

reply
0
R
rveldhuizen
Feb 04, 2008

Rob van Hout;1290093 wrote: Let wel dat AreaDVD.de (mijns inziens in ieder geval) vooral een verlengstuk is van Hifi-Regler en Teufel (ik vind hun reviews altijd erg sponsor-gekleurd). Hoewel mijn budget voor een nieuwe luidsprekerset nog wel wat hoger ligt, denk ik beslist niet dat aangegeven sets de ondergrens zijn om te profiteren van de hogere resolutie. Natuurlijk zal de meerwaarde gaandeweg wel beperkter worden.

Het zou wel kunnen verklaren waarom ik niet direct laaiend enthousiast ben over het gebruiken van Linear PCM bij mijn PS3 en Onkyo 605 en Kef 2005.2 set in mijn thuisbioscoop. Ik denk niet dat de eitjes erg geschikt zijn voor deze ruimere dynamiek. Wellicht dat mijn woonkamer setup (Kef Q5, SVS, etc.; zie signature) er meer geschikt voor zou zijn, maar ja, die staan nu eenmaal daar en niet in de gastenverblijf/kantoor/thuisbioscoop ruimte :).

Ik blijf het wel een kans geven, maar echt, die eitjes zijn natuurlijk geen high-end spulletjes...

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 13, 2008

DVDProfilersFilmgek;1290043 wrote: Denk je echt dat als je bij iedere Nederlander thuis een Blue Ray speler neer zou zetten zij hardhollend naar de winkel zullen gaan om ten volle kunnen gaan genieten van die nieuwe audioformaten?
Wat zal er zoal thuis staan bij de doorsnee Nederlander?
Bij de meeste bejaarden zul je geen home cinema sets aantreffen, deze groep zit denk ik helemaal niet te wachten op die nieuwe audio formaten.

Maar diezelfde groep zit waarschijnlijk ook niet te wachten om een nieuwe TV aan te schaffen om de extra resolutie van BD weer te geven danwel zullen uberhaupt nog niet overtuigd zijn van het nut van BD/HDDVD boven DVD. Die groep is imo daarmee sowieso niet relevant voor de discussie.

Dan kom je bij de echte liefhebbers, zij die een 5.1 full range speaker set hebben, pas bij deze sets denk ik dat de nieuwe audio formaten tot hun recht kunnen komen. Maar ook bij deze groep vliegt niet iedereen naar de winkel voor een nieuwe receiver of koopt een speler met ingebouwde decoders......

Dat is maar hoe je't bekijkt. Ik vind het hebben van een goede ingebouwde decoder (mijn receiver heeft geen HDMI audio ondersteuning) wel degelijk een key point voor de keuze van een BD speler. Net zoals ik nu geen DVD speler meer zonder HDMI zou kiezen.

Laten we met de voetjes op de grond blijven en mensen geen dingen aanpraten die bergen geld kosten maar waar zij alleen van kunnen genieten als ook de rest van de installatie daarvoor geschikt is.

Let wel: ik praat niemand dingen aan. Ik heb alleen aangegeven dat SP/DIF niet voldoende is om de HD audioformaten ten volle te benutten. Het is niet alleen dat je bij DD en DTS alleen de core stream kunt gebruiken, bij multichannel LPCM wordt de audio zelfs gedownmixed naar 2.0 (stereo dus).

C BRD speler kopen en deze aansluiten op 28 inch(ik durf er geen 32 inch neer te zetten, begin je weer te muiten en te kniezen)

Ach.. heb je al vaker uitgelegd dat ik voor films een ander scherm heb, en mijn TV puur voor TV is (en zeer bewust niet groter dan 32" vanwege de esthetiek in het interieur). That said, zelfs op mijn 32" zie ik duidelijk verschil tussen SD en HDready ;).

Ik zou de meerwaarde van de nieuwe audio formaten zorgvuldig "downplayen" ......
nou... ik en de meesten met mij zitten niet te wachten op 7.1, en daar hoeven we niet moeilijk over te doen, het kan ook met 5.1

Het gaat niet alleen om 7.1 (daar zit ik zelf ook niet op te wachten), maar ook om de hogere resolutie; dus meer detail, betere plaatsing, gecontroleerder geluid.

Er werden originele CD's gedraaid en MP3's op 192Kb. In 90% van de gevallen kon geen onderscheid gemaakt worden.

Van DTS wordt vaak beweerd dat het de beste zou zijn, maar in de praktijk ben ik er niet van onder de indruk.

SA CD, ik kan het afspelen, en ben er niet van onder de indruk, zou super moeten zijn, maar van mij mogen ze het houden

Kan je hier het verschil wel laten horen hoor ;).

reply
0
D
DVDProfilersFilmgek
Jan 13, 2008

Rob van Hout;1290087 wrote: Maar diezelfde groep zit waarschijnlijk ook niet te wachten om een nieuwe TV aan te schaffen om de extra resolutie van BD weer te geven danwel zullen uberhaupt nog niet overtuigd zijn van het nut van BD/HDDVD boven DVD. Die groep is imo daarmee sowieso niet relevant voor de discussie.

Dat is maar hoe je't bekijkt. Ik vind het hebben van een goede ingebouwde decoder (mijn receiver heeft geen HDMI audio ondersteuning) wel degelijk een key point voor de keuze van een BD speler. Net zoals ik nu geen DVD speler meer zonder HDMI zou kiezen.

Ach.. heb je al vaker uitgelegd dat ik voor films een ander scherm heb, en mijn TV puur voor TV is (en zeer bewust niet groter dan 32" vanwege de esthetiek in het interieur). That said, zelfs op mijn 32" zie ik duidelijk verschil tussen SD en HDready ;).

Het gaat niet alleen om 7.1 (daar zit ik zelf ook niet op te wachten), maar ook om de hogere resolutie; dus meer detail, betere plaatsing, gecontroleerder geluid.

Kan je hier het verschil wel laten horen hoor ;).

Ik ben niet in de gelukkige omstandigheid (en ik denk velen met mij) dat ik een grote kamer over heb om daar een thuisbioscoop met projectiescherm in te richten. Je kent mijn voorliefde voor een iets groter scherm dan dat in de gemiddelde huiskamer te vinden is. Ondanks dat je wel eens fel tegen me reageert als ik weer eens verkondig dat ik een 32inch in het HD Ready en Full HD tijdperk wat aan de kleine kant vind, denk ik heus wel dat je begrijpt wat ik bedoel.

Dat de nieuwe geluidsformaten meer inhouden dan 7.1 had ik al begrepen, dat is er maar een onderdeeltje van, ik verwees daarom naar dat artikel. In mijn "epistel" gaat het er om dat ik denk dat 90% niet de speakers en de apparatuur heeft om van die nieuwe audio formaten te kunnen genieten, ik geef dan ook wat voorbeelden. Terzijde denk ik dat dat altijd wel zo zal blijven, mooie speakers kosten nu eenmaal een paar centjes, en dat hebben de meesten er niet voor over.

Ik heb nog geen receiver met decoders(HDMI ondersteuning) die de nieuwe audioformaten aankunnen, heb daarmee ook geen haast. Toch heb ik liever een receiver die dat wel heeft dan een speler die het heeft, je kan dan wat soepeler de randapparatuur aansluiten en de randapparatuur kan vaak ook voordeliger aangeschaft worden. Nu was ik 100 euro meer kwijt voor een speler die er zelf over beschikt. Alles heeft zijn voors en tegens, dat moet een ieder voor zich afwegen naar de omstandigheden waarin hij verkeert.

Je kan mij het verschil laten horen tussen de DTS, MP3 en SA CD, dat kan ik zelf ook, maar dat bedoelde ik niet echt. MP3 is perfect, en natuurlijk zijn er betere opnamen, maar er zijn ook heel matige opnamen, dan is MP3 op zich helemaal niet slecht.
DTS is vaker misbruikt dan gebruikt om werkelijk goed geluid op een DVD neer te zetten, je begrijpt wel wat ik bedoel en het verschil tussen DD5.1 en DTS is vaak maar minimaal, en persoonlijk kom ik vaker uit bij de DD5.1 track dan bij de DTS track, maar daarin ben ik niet de enige. SA CD heeft nooit een deuk in een pak boter weten te slaan, veel audio cd's zijn helaas van matige kwaliteit en op SA CD is er niet veel te krijgen, mag het goed klinken, er zijn ook CD's waar men wel zijn best op gedaan heeft, en dan is de noodzaak voor SA CD niet aanwezig, we weten dat het wel goed kan, maar de fabrikanten doen niet altijd even goed hun best. Ze gaan waarschijnlijk veel teveel uit van die 90% die het toch niet met de volle potentie kunnen weergeven, dat is jammer.

Denk niet dat mijn opmerking arrogant was, 90% is er op audiogebied naar mijn mening niet toe in staat om de nieuwe formaten hoorbaar beter weer te kunnen geven of er op een andere manier meer plezier van te beleven en dat zal in de toekomst ook wel zo blijven. En zo niet, dan gaan de speaker fabrikanten een gouden toekomst tegemoet:mrgreen: :bier:

Zo, nu de hond even uitlaten:D

reply
0
RH
Rob van Hout
Jan 13, 2008

DVDProfilersFilmgek;1290335 wrote: Ik ben niet in de gelukkige omstandigheid (en ik denk velen met mij) dat ik een grote kamer over heb om daar een thuisbioscoop met projectiescherm in te richten.

De grap is dat het helemaal niet zoveel ruimte inneemt. Het scherm is volledig oprolbaar, en dan blijft er slechts een bescheiden cassette over (zie hier mijn scherm in 'rust' stand, en hier 'in bedrijf'). Ondanks dat het gaat om bijna 4x het oppervlak van een 50" TV, is -mijns inziens althans- de impact op de woonkamer kleiner.

Ondanks dat je wel eens fel tegen me reageert als ik weer eens verkondig dat ik een 32inch in het HD Ready en Full HD tijdperk wat aan de kleine kant vind, denk ik heus wel dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je hebt je punt denk ik na een kleine 500 posts over het onderwerp wel gemaakt ;).

Ik heb nog geen receiver met decoders(HDMI ondersteuning) die de nieuwe audioformaten aankunnen, heb daarmee ook geen haast. Toch heb ik liever een receiver die dat wel heeft dan een speler die het heeft, je kan dan wat soepeler de randapparatuur aansluiten en de randapparatuur kan vaak ook voordeliger aangeschaft worden.

Ik zou ook graag zien dat mijn Arcam de nieuwe audioformaten zou ondersteunen via HDMI. Aangezien dat echter niet het geval is, ben ik aangewezen op plan B, namelijk gebruik maken van de multi-channel in. Ik troost me met de gedachten dat het geluid van de Arcam deze 'tekortkoming' qua connectiviteit echter meer dan goed maakt.

Je kan mij het verschil laten horen tussen de DTS, MP3 en SA CD, dat kan ik zelf ook, maar dat bedoelde ik niet echt. MP3 is perfect, en natuurlijk zijn er betere opnamen, maar er zijn ook heel matige opnamen, dan is MP3 op zich helemaal niet slecht.

Dat is natuurlijk een onzin-argument. Op die manier kun je bij wijze van spreken ook het verschil tussen een stereo en een wekkerradio wegredeneren.

DTS is vaker misbruikt dan gebruikt om werkelijk goed geluid op een DVD neer te zetten, je begrijpt wel wat ik bedoel en het verschil tussen DD5.1 en DTS is vaak maar minimaal, en persoonlijk kom ik vaker uit bij de DD5.1 track dan bij de DTS track, maar daarin ben ik niet de enige.

Zie boven. Een slechte implementatie zegt niets over de potentie. Ik ben het wel met je eens overigens dat zowel op CD als DVD niet altijd de potentie benut wordt. Meest schrijnend is op CD de 'loudness war'; een van de redenen dat ik muziek vanaf vinyl veelal een stuk beter vind klinken dan vanaf CD.

SA CD heeft nooit een deuk in een pak boter weten te slaan, veel audio cd's zijn helaas van matige kwaliteit en op SA CD is er niet veel te krijgen, mag het goed klinken, er zijn ook CD's waar men wel zijn best op gedaan heeft, en dan is de noodzaak voor SA CD niet aanwezig, we weten dat het wel goed kan, maar de fabrikanten doen niet altijd even goed hun best.

Daar ben ik het beslist wel met je eens. Als je hoort hoe goed audiofiele CD uitgaves kunnen klinken (bijv. Naim, Linn of MFSL label), dan is het schrijnend hoe erbarmelijk sommige producties zijn.

Denk niet dat mijn opmerking arrogant was, 90% is er op audiogebied naar mijn mening niet toe in staat om de nieuwe formaten hoorbaar beter weer te kunnen geven of er op een andere manier meer plezier van te beleven en dat zal in de toekomst ook wel zo blijven.

Okay, die geef ik je dan kado ;) .... Maar ik denk dat dit niet alleen geldt op het gebied van geluid, maar ook beeld. Hoe vaak lees je niet dat men 'weinig verschil ziet tussen upscaled DVD en HD'?

reply
0
R
rubo
Aanschaf blu-ray
Jan 17, 2008

[quote=Eric van Ballegoie;1219471]Wat voor HD speler heb jij, of ga je aanschaffen?
Ik heb zoluist en Sony BDP-S300 blu-ray aangeschaft in afwachting van een topspeler van Onkyo.
Overigens was dat het ongeduld, omdat ik ook een 50 inch full hd plasma scherm heb gekocht en vast de voordelen van blu-ray wilde zien.
Dit maakt mijn huidige professionele Intrega Research DV-1 speler overbodig en staat ook te koop.

reply
0
AD
Alexander D
Jan 18, 2008

rubo;1293116 wrote: [quote=Eric van Ballegoie;1219471]Wat voor HD speler heb jij, of ga je aanschaffen?
Ik heb zoluist en Sony BDP-S300 blu-ray aangeschaft in afwachting van een topspeler van Onkyo.
Overigens was dat het ongeduld, omdat ik ook een 50 inch full hd plasma scherm heb gekocht en vast de voordelen van blu-ray wilde zien.
Dit maakt mijn huidige professionele Intrega Research DV-1 speler overbodig en staat ook te koop.

Leuke set...8)

reply
0
S
Speedy
Feb 12, 2008

Beetje vreemde poll inderdaad.

Maar goed, mijn eerste gameconsole is een PS3 en daarmee is uiteraard ook bewust de keus gemaakt voor het formaat Blu Ray.

reply
0
AD
Alexander D
Feb 21, 2008

Haha, nou heb ik toch nog een HD DVD spelert gekocht..... :mrgreen:

reply
0
PH
Patrick van den Hul
Aug 09, 2008

Ik ben sinds deze week in het bezit van een PS3 :)

reply
0