Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
Franklin1975
Sep 19, 2007
Ik heb pasgeleden de pc van mijn zwagertje overgenomen en heb zodoende eindelijk een pc met een dvd-rom en een dvd-brander (pc is van Packerd Bell). Mijn eerste 2 dvd's waren kopietjes van 2 muziek-dvd's die eerst op de pc waren opgeslagen als o.m. vob-bestanden en vreemde onherkenbare namen hebben. Maar toen ik die 2 kopietjes wilde afspelen (Philipds DVD+R 16-speed) lukte het mij op geen van in huis aanwezige dvd-spelers. Ik kreeg hooguit het menu, maar navigeren was al lastig en ook het afspelen van de videoclips liep vanaf het begin al moeilijk en liep de dvd dus vast (zowel in de standalone dvd-speler's, dvd-speler van de harddisc-recorder (Philips en Sony, dus geen goedkope zooi), als in de pc van mijn vriendin en in de 'nieuwe' van mijzelf). Voor het branden van de dvd's heb ik Nero Vision die bij Nero 7 zit gebruikt. Ook heb ik met dit programma een eigen muziek-dvd gemaakt (mpg-bestanden) van de cult-house band The KLF (op hun muziek zit helemaal geen copyright meer). Voor de kenners: niet alleen de paar bekende singles, ook The Timelords en The JAMS, de Stadium House Trilogy, Pure Trance video's, Kylie Said to Jason, The Rites Of Mu video, The White Room-film (nooit afgemaakt), KLF ft. ENT etc. Ik heb een mooie KLF-achtergrond gemaakt en 6 video's per pagina als weergave (totaal 22 files on bijna 4 GB aan video). Ook speelt WTIL (Pure Trance) op de achtergrond mee. Van een dvd als deze heb ik jaren gedroomd om te maken, ook al is het niet geheel wat ik als ultieme droom heb om te maken. Er is met Nero Vision helaas maar 1 achtergrond mogelijk voor alle tabbladen. Je krijgt per video-clip een stukje daarvan te zien in het menu en zijn de gegevens van de video's (de titel van het orginele bestand) niet te lezen (veel te klein). Ik was blij toen ik deze dvd in de speler stopte en het resultaat zag en de eerst video afspeelde. Alleen automatisch de volgende video afspelen was er niet bij en ook de 2e videoclip stopte naar een paar seconde met afspelen en liep de dvd zo'n beetje vast. Ook een aantal van de volgende video's waren niet af te spelen (alle bestanden zijn toch echt mpg-files en de orginele bestanden waren avi's). Dus veel plezier heb ik nog niet van mijn zelfgemaakte (en tevens allerbeste muziek-dvd ooit!) DVD. De dvd-brander in de pc is trouwens een LITE-ON DVDRW SOHW-16335. Zou het daar aan kunnen liggen dat de dvd's niet lekker af te spelen zijn die ik nu gemaakt heb? En weet iemand een nóg beter programma dan Nero Vision om eigen dvd's te maken (verschillende soorten menu's, openingspagina met titel van dvd en afbeelding waarna je door kunt klikken naar een volgend menu met diverse keuzes (speel alles, selecteer titel e.d.) en waarbij je ipv een plaatje van de video alle titels van een video als tekst onder elkaar kunt zetten). Of is dit teveel gevraagd van wat er op de markt is? Bedankt voor het lezen en voor de hulp.