Beste leden,
Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.
Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.
Hopelijk tot snel!
Met vriendelijke groet,
Rogier
AllesOverFilm Forum
DVD Recensies
MH
Marcel den Haan
Marcel den Haan
Curse of the Golden Flower [DVD]
Sep 23, 2007
Curse of the Golden Flower Chow Yun-Fat en Gong Li in deze film van regisseur Zhang Yimou. Lees dit artikel
Sep 23, 2007
Curse of the Golden Flower Chow Yun-Fat en Gong Li in deze film van regisseur Zhang Yimou. Lees dit artikel
S
spiff
spiff
Sep 23, 2007
Het feit dat het beeld niet perfect is, zou dit aan RCV liggen ? Waarschijnlijk is dit zo bij alle releases wereldwijd of niet ? Is er een kwaliteitsverschil tussen de verschillende Regio-releases ? :confused:
Het feit dat het beeld niet perfect is, zou dit aan RCV liggen ? Waarschijnlijk is dit zo bij alle releases wereldwijd of niet ? Is er een kwaliteitsverschil tussen de verschillende Regio-releases ? :confused:
reply
0
TW
TJ Weissel
TJ Weissel
Sep 23, 2007
Tuurlijk, het is en blijft RCV ;)
spiff;1227659 wrote: Het feit dat het beeld niet perfect is, zou dit aan RCV liggen ?
Tuurlijk, het is en blijft RCV ;)
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Sep 23, 2007
Een wel erg bekrompen opmerking, vind je zelf ook niet? Daar doet een smiley niets aan af.
De film zelf ken ik nog niet, maar staat wel hoog op mijn lijstje. In de bioscoop heb ik 'm gemist.
TJ Weissel;1227675 wrote: Tuurlijk, het is en blijft RCV ;)
Een wel erg bekrompen opmerking, vind je zelf ook niet? Daar doet een smiley niets aan af.
De film zelf ken ik nog niet, maar staat wel hoog op mijn lijstje. In de bioscoop heb ik 'm gemist.
reply
0
TW
TJ Weissel
TJ Weissel
Sep 23, 2007
Ach dit is de zoveelste RCV release die niet waardig is ad. film ... bekrompen of niet ze maken het er zelf naar. :(
Ludo Keeris;1227808 wrote: Een wel erg bekrompen opmerking, vind je zelf ook niet? Daar doet een smiley niets aan af.
De film zelf ken ik nog niet, maar staat wel hoog op mijn lijstje. In de bioscoop heb ik 'm gemist.
Ach dit is de zoveelste RCV release die niet waardig is ad. film ... bekrompen of niet ze maken het er zelf naar. :(
reply
0
LK
Ludo Keeris
Ludo Keeris
Sep 23, 2007
RCV maakt er soms een potje van qua beeldformaten, maar de kwaliteit van het beeld zelf is bijna altijd erg goed (uitzonderingen altijd daargelaten). Maar het is zeker geen norm dat RCV baggerbeeldkwaliteit aflevert. Alleen dat formaat...tja.
TJ Weissel;1227823 wrote: Ach dit is de zoveelste RCV release die niet waardig is ad. film ... bekrompen of niet ze maken het er zelf naar. :(
RCV maakt er soms een potje van qua beeldformaten, maar de kwaliteit van het beeld zelf is bijna altijd erg goed (uitzonderingen altijd daargelaten). Maar het is zeker geen norm dat RCV baggerbeeldkwaliteit aflevert. Alleen dat formaat...tja.
reply
0
H
homernt
homernt
Sep 24, 2007
Ik heb deze uitgave ook gehad en ik heb meteen verkocht omdat de film mij erg tegen viel. Maar het viel mij ook op dat beeld niet al te best was. Of dat aan RCV ligt weet ik niet want House of Flying Daggers was wat dat betreft wel prima verzorgd.
Ik heb deze uitgave ook gehad en ik heb meteen verkocht omdat de film mij erg tegen viel. Maar het viel mij ook op dat beeld niet al te best was. Of dat aan RCV ligt weet ik niet want House of Flying Daggers was wat dat betreft wel prima verzorgd.
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Sep 24, 2007
Dat ze het verkeerde formaat uitbrengen verdient absoluut de kwalificatie bagger produkt, zou zelfs nog wat scherper gesteld mogen worden...
Ludo Keeris;1227960 wrote: RCV maakt er soms een potje van qua beeldformaten, maar de kwaliteit van het beeld zelf is bijna altijd erg goed (uitzonderingen altijd daargelaten). Maar het is zeker geen norm dat RCV baggerbeeldkwaliteit aflevert. Alleen dat formaat...tja.
Dat ze het verkeerde formaat uitbrengen verdient absoluut de kwalificatie bagger produkt, zou zelfs nog wat scherper gesteld mogen worden...
reply
0
R
Reinbo
Reinbo
Sep 23, 2007
Dit is er eentje die je op BR moet zien. Prachtige plaatjes en wonderschone kleuren.
Dit is er eentje die je op BR moet zien. Prachtige plaatjes en wonderschone kleuren.
reply
0
CP
Coen P.
Coen P.
Sep 24, 2007
Curse of the Golden Flower (Zhang Yimou, 2006)
De nieuwste film van de Chinese filmmaker is een beetje een vreemde eend in zijn oeuvre. Het eerste deel van de film doet denken aan zijn gevoelige familiedrama's terwijl het tweede deel meer weg heeft van zijn wuxia's als Hero en House of Flying Daggers. Het verhaal speelt zich af tijdens de Tang Dynasty en laat ons zien dat er keizer en zijn vrouw ruzie hebben. Ze staan lijnrecht tegenover elkaar en ook hun kinderen zijn verdeeld. Als het land zich opmaakt voor het Chrysanten Festival maken de keizer en zijn vrouw zich op voor iets anders. De keizeres en een van haar zonen hebben een coupe gepland, maar de keizer is ook niet dom. Curse of The Golden Flower is visueel gezien letterlijk een plaatje. Nagenoeg elk shot oogt fantastisch. Helaas vond ik het eerste deel van de film af en toe wat lang duren, maar qua tempo valt er in het tweede deel van de film niets te klagen. Soms is het wat complex om bij te houden wie nu bij wie hoort, dus ik vermoedt dat de mijn cijfer bij een tweede kijkbeurt (nog) hoger uitvalt. ****
Curse of the Golden Flower (Zhang Yimou, 2006)
De nieuwste film van de Chinese filmmaker is een beetje een vreemde eend in zijn oeuvre. Het eerste deel van de film doet denken aan zijn gevoelige familiedrama's terwijl het tweede deel meer weg heeft van zijn wuxia's als Hero en House of Flying Daggers. Het verhaal speelt zich af tijdens de Tang Dynasty en laat ons zien dat er keizer en zijn vrouw ruzie hebben. Ze staan lijnrecht tegenover elkaar en ook hun kinderen zijn verdeeld. Als het land zich opmaakt voor het Chrysanten Festival maken de keizer en zijn vrouw zich op voor iets anders. De keizeres en een van haar zonen hebben een coupe gepland, maar de keizer is ook niet dom. Curse of The Golden Flower is visueel gezien letterlijk een plaatje. Nagenoeg elk shot oogt fantastisch. Helaas vond ik het eerste deel van de film af en toe wat lang duren, maar qua tempo valt er in het tweede deel van de film niets te klagen. Soms is het wat complex om bij te houden wie nu bij wie hoort, dus ik vermoedt dat de mijn cijfer bij een tweede kijkbeurt (nog) hoger uitvalt. ****
reply
0
D
Daniel1974
Daniel1974
Sep 25, 2007
De Tang dynastie was van 618 t/m 907. De Verboden Stad is gebouwd tussen 1406 en 1421. Het lijkt me dus onmogelijk dat dit verhaal zich afspeelt in de Verboden Stad. Besides de hoofdstad van de Tang was in Xi-an, niet in Beijing.
Over de film. Laat ik het het pumped up breasts festival noemen. No way dat vrouwen er zo bij mochten lopen in deze periode. Ok, het mag dan oogstrelend zijn voor de man, en al die mooie Aziatische vrouwen, maar het draagt verder bij aan een realistisch beeld van die tijd. Jammer !!!
Of de beeldkwalititeit aan RCV ligt, retorische vraag ?
De Tang dynastie was van 618 t/m 907. De Verboden Stad is gebouwd tussen 1406 en 1421. Het lijkt me dus onmogelijk dat dit verhaal zich afspeelt in de Verboden Stad. Besides de hoofdstad van de Tang was in Xi-an, niet in Beijing.
Over de film. Laat ik het het pumped up breasts festival noemen. No way dat vrouwen er zo bij mochten lopen in deze periode. Ok, het mag dan oogstrelend zijn voor de man, en al die mooie Aziatische vrouwen, maar het draagt verder bij aan een realistisch beeld van die tijd. Jammer !!!
Of de beeldkwalititeit aan RCV ligt, retorische vraag ?
reply
0
RB
Richard B.
Richard B.
Dec 16, 2007
Ik denk niet dat realisme echt een uitgangspunt was bij deze film. Volgens mij is dit het Chinese antwoord op het fantasy-genre. En anders kun je het misschien "heightend reality" noemen net als bijv. de films van Baz Luhrman ofzo.
Ik heb de film net vanavond gezien en ik vond hem goed, maar toch wel wat anders dan z'n Yimou's vorige 2 films. Hero en House of Flying Daggers waren avonturenfilms met een bepaalde dosis drama, maar Curse of the Gold Flower is meer drama met avonturen-accenten. De film word nooit echt traag, maar het tempo is toch wel heel anders. Ik heb er verder wel erg van genoten.
Wat betreft de kleuren vroeg ik me af: kan het het zijn dat die zo bedoeld zijn door de regisseur? Ik vond het wel heel apart dat het beeld net iets valer is dan wat je zou verwachten, en ik vroeg me af of dat misschien gewoon "by design" was. Ik kan me namelijk niet herinneren dat RCV ooit bewust heeft lopen klungelen met kleuren.
Daniel1974;1228694 wrote: De Tang dynastie was van 618 t/m 907. De Verboden Stad is gebouwd tussen 1406 en 1421. Het lijkt me dus onmogelijk dat dit verhaal zich afspeelt in de Verboden Stad. Besides de hoofdstad van de Tang was in Xi-an, niet in Beijing.
Over de film. Laat ik het het pumped up breasts festival noemen. No way dat vrouwen er zo bij mochten lopen in deze periode. Ok, het mag dan oogstrelend zijn voor de man, en al die mooie Aziatische vrouwen, maar het draagt verder bij aan een realistisch beeld van die tijd. Jammer !!!
Ik denk niet dat realisme echt een uitgangspunt was bij deze film. Volgens mij is dit het Chinese antwoord op het fantasy-genre. En anders kun je het misschien "heightend reality" noemen net als bijv. de films van Baz Luhrman ofzo.
Ik heb de film net vanavond gezien en ik vond hem goed, maar toch wel wat anders dan z'n Yimou's vorige 2 films. Hero en House of Flying Daggers waren avonturenfilms met een bepaalde dosis drama, maar Curse of the Gold Flower is meer drama met avonturen-accenten. De film word nooit echt traag, maar het tempo is toch wel heel anders. Ik heb er verder wel erg van genoten.
Wat betreft de kleuren vroeg ik me af: kan het het zijn dat die zo bedoeld zijn door de regisseur? Ik vond het wel heel apart dat het beeld net iets valer is dan wat je zou verwachten, en ik vroeg me af of dat misschien gewoon "by design" was. Ik kan me namelijk niet herinneren dat RCV ooit bewust heeft lopen klungelen met kleuren.
reply
0
DV
Dennis Vansant
Dennis Vansant
Dec 16, 2007
Zucht. Als student Chinees en dus waarschijnlijk ook automatisch liefhebber van de Chinese film moet ik toch zeggen dat deze film met voorsprong de meest teleurstellende uit Zhang Yimou's oeuvre is, en naast Wu Ji (The Promise) meer dan waarschijnlijk ook bij de allerslechtste blockbusterfilms van de afgelopen jaren. De man is al niet bepaald vreselijk populair in eigen land (Chen Kaige doet het bijvoorbeeld veel beter), en zowel verhaal als casting lijken nergens naar.
Het verhaal speelt zich af tijdens de Tangdynastie in een overmelodramatische setting die alle acteerprestaties op B-filmniveau brengen. Jay Chou (beroemd zangidool hier in China) speelt allesbehalve overtuigend, en ook Chow Yun-Fat wil gewoon zo snel mogelijk uitbetaald worden. Deze film druipt van het begin tot einde van uiterst overbodige symboliek, en is dan ook in de verste verte niet zo interessant als de eerste film in Zhang's denkbeeldige "Chinese geschiedenistrilogie": Hero.
Mensen die deze film echt geweldig vonden enkel en alleen omdat het zo "vreemd" en "oosters" aanvoelt, raad ik aan om dringend wat meer Chinese films te bekijken, en dan zal de minderwaardige kwaliteit van deze film al snel aan de oppervlakte komen.
My two cents.
Zucht. Als student Chinees en dus waarschijnlijk ook automatisch liefhebber van de Chinese film moet ik toch zeggen dat deze film met voorsprong de meest teleurstellende uit Zhang Yimou's oeuvre is, en naast Wu Ji (The Promise) meer dan waarschijnlijk ook bij de allerslechtste blockbusterfilms van de afgelopen jaren. De man is al niet bepaald vreselijk populair in eigen land (Chen Kaige doet het bijvoorbeeld veel beter), en zowel verhaal als casting lijken nergens naar.
Het verhaal speelt zich af tijdens de Tangdynastie in een overmelodramatische setting die alle acteerprestaties op B-filmniveau brengen. Jay Chou (beroemd zangidool hier in China) speelt allesbehalve overtuigend, en ook Chow Yun-Fat wil gewoon zo snel mogelijk uitbetaald worden. Deze film druipt van het begin tot einde van uiterst overbodige symboliek, en is dan ook in de verste verte niet zo interessant als de eerste film in Zhang's denkbeeldige "Chinese geschiedenistrilogie": Hero.
Mensen die deze film echt geweldig vonden enkel en alleen omdat het zo "vreemd" en "oosters" aanvoelt, raad ik aan om dringend wat meer Chinese films te bekijken, en dan zal de minderwaardige kwaliteit van deze film al snel aan de oppervlakte komen.
My two cents.
reply
0