Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Regio 2
B
BrianB
A Nightmare On Elm Street - Special Edition
Oct 28, 2007

Ik was aan het rondkijken voor de beste uitgave van A Nightmare On Elm Street, en ik kwam ineens deze tegen: [IMG]http://i16.ebayimg.com/02/i/000/b6/65/85bc_1.JPG[/IMG] De specs van de R1:

• R1 America - (New Line - Infinifilm)
  • Extras: DISC ONE * The Film Commentaries: Audio commentary with director Wes Craven, actors Heather Langenkamp and John Saxon, and director of photography Jacques Haitkin. Audio commentary with director Wes Craven, producer Robert Shaye, co-producer Sara Risher, actors Robert Englund, Heather Langenkamp, Amanda Wyss, and Ronee Blakley, cinematographer Jacques Haitkin, associate producer John Burrows, composer charles Bernstein, editor Rick Shaine, Co-Editor Patrick McMahon, mechanical special effects Jim Doyle, special makeup effects David B. Miller, and film historian David Del Valle. Fact Track - text commentary Extras: "Infinifilm" - interactive video clips in the film Sneak Peeks: - "The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning", "Snakes On A Plane", "Final Destination 3" and "Running Scared" DVD-ROM/Online Features: - Script-To-Screen Module - Weblinks - Freddy Trivia Game DISC TWO Infinifilm Beyond The Movie Features: - "The House That Freddy Built: The Legacy Of New Line Horror" - documentary (22:47) - "Night Terrors: The Origins Of Wes Craven’s Nightmares" - featurette (15.55) Infinifilm All Access Pass Features: - Alternate Endings: (2:43 / 'Play All' option) * Scary Ending (0:53) * Happy Ending (0:47) * Freddy Ending (1:01) - Never Sleep Again: The Making Of A Nightmare On Elm Street: Documentary (49:52 / 'Play All' option) * Dreams Behind The Nightmare * The Nightmare Becomes A Reality * Nightmares On The Set * Unveiling A Nightmare * The Nightmare Magicians * Concluding A Nightmare * A Nightmare Is Unleashed - "Freddy’s Coming For You - Trivia Challenge" - interactive game - Theatrical Trailer (1:38) DVD-ROM/Online Features: - Script-To-Screen Module - Weblinks - Freddy Trivia Game
  • Subtitles: No
  • Aspect Ratio: 1.85:1
  • Picture Format: Anamorphic
  • TV System: NTSC
  • Soundtrack(s): English DTS-ES 6.1 Discrete English Dolby Digital 5.1 EX English Dolby Digital 2.0 Dual Mono (original soundtrack)
  • Case type: 2-Disc Amaray (Keep) Case
Deze SE geniet uiteraard de voorkeur vergeleken met de vorige uitgave, maar weet iemand of er verschillen zijn ten opzichte van de R1 en R2UK releases?

F
Frank
Oct 29, 2007

Als de specificaties op www.dvdvalley.nl kloppen dan is de Nederlandse release die woensdag verschijnt hetzelfde als de R1 en R2-UK.

reply
0
B
BrianB
Oct 29, 2007

Hopelijk wel. Wel vreemd dat ik op de site van RCV (of uit de persberichten) er niets over kon vinden.

reply
0
D
dunefan
Oct 29, 2007

liggen ze al in de winkel? deze nieuwe heruitgaves in steelbooks...?
Ben benieuwd hoe ze eruit zien, zo te zien beter dan de steelbook van sincity want zo'n blik komt er bij mij niet in.

reply
0
B
BrianB
Oct 29, 2007

dunefan;1248484 wrote: liggen ze al in de winkel? deze nieuwe heruitgaves in steelbooks...?
Ben benieuwd hoe ze eruit zien, zo te zien beter dan de steelbook van sincity want zo'n blik komt er bij mij niet in.

Aanstaande woensdag (31 oktober dus) pas. Met Halloween in de winkel, wel toepasselijk :D

reply
0
R
RobinB
Oct 29, 2007

Er was al ergens een topic over deze uitgaves en daarin stond dat deze versie hetzelfde is als de sin city tin. Hoopelij is het een steelbook want dat vind ik zelf ook mooier..:)

reply
0
T
ToastedQB
Oct 30, 2007

Beetje off-topic.... Maar ik dacht dat RCV morgen 2-DVD steelcases van de volgende films uitbrengt.

Texas Chainsaw Massacre
Final Destination 3
Finding Neverland
Jackie Brown
Kill Bill 1 en 2
Nightmare On Elmstreet
Sin City
Se7en
Boondock Saints
Fear & Loathing In Las Vegas

Van een aantal heb ik al US of UK import dus ik wacht even af of en hoe de extras verschillen.

reply
0
B
BrianB
Oct 30, 2007

ToastedQB;1249243 wrote: Beetje off-topic.... Maar ik dacht dat RCV morgen 2-DVD steelcases van de volgende films uitbrengt.

Texas Chainsaw Massacre
Final Destination 3
Finding Neverland
Jackie Brown
Kill Bill 1 en 2
Nightmare On Elmstreet
Sin City
Se7en
Boondock Saints

Van een aantal heb ik al US of UK import dus ik wacht even af of en hoe de extras verschillen.

Is dat de Ultimate Edition die ook al in Amerika uit is? Hoop het wel. Als de extra's en dergelijke kloppen, gaat het in ieder geval een beetje bergopwaarts met RCV :D.

reply
0
T
ToastedQB
Oct 30, 2007

BrianB;1249269 wrote: Is dat de Ultimate Edition die ook al in Amerika uit is? Hoop het wel. Als de extra's en dergelijke kloppen, gaat het in ieder geval een beetje bergopwaarts met RCV :D.

Ik denk dat ik je teleur moet stellen want het gaat om de 2003 versie en niet die uit 1974 :(

Ik weet trouwens sowieso niet of de nieuwe steelcases de extras van hun Engelse en Amerikaanse tegenpolen exact over nemen.

Weer een beetje off-topic:

Ik heb bijvoorbeeld de UK import van Jackie Brown maar ik geloof dat de nieuwe steelcase sommige extras (zoals bijvoorbeeld de triviatrack) mist. Dit was geloof ik ook al bij de NL uitgave van de SE van Pulp Fiction. Die had ook niet de triviatrack van de UK of US release. Zou wel mooi zijn als de nieuwe steelcases wel alle extras van de buitenlandse versies hebben overgenomen... als bijvoorbeeld Fear en Loathing dezelfde extras heeft als de Amerikaanse Criterion ga ik hem zeker wel halen.

reply
0
B
BrianB
Oct 30, 2007

ToastedQB;1249293 wrote: Ik denk dat ik je teleur moet stellen want het gaat om de 2003 versie en niet die uit 1974 :(

Ik weet trouwens sowieso niet of de nieuwe steelcases de extras van hun Engelse en Amerikaanse tegenpolen exact over nemen.

Das kut. En te mooi om waar te zijn :D. Maar wat doet Se7en in dat rijtje, die is toch van Universal?

reply
0
T
ToastedQB
Oct 30, 2007

BrianB;1249300 wrote: Das kut. En te mooi om waar te zijn :D. Maar wat doet Se7en in dat rijtje, die is toch van Universal?

I know. Als je kijkt op de site van dvd valley (die al eerder gelinkt werd in dit topic) zie je twee verschillende uitgaven (universal en rcv) met nagenoeg dezelfde extras. Het enige verschil wat ik zo kan zien is dus de steelcase verpakking.

Tim Wiselaar;1249304 wrote: Klopt, zag ze in het MM krantje staan, allemaal 8,88 ps!

Wow! Ik keek net even in de online folder van MM Utrecht en daar staan er een stuk of 8 van mijn lijstje voor 7,77 per stuk! Morgen eens even de extras gaan vergelijken dan :smile:

reply
0
B
BrianB
Oct 30, 2007

ToastedQB;1249305 wrote: I know. Als je kijkt op de site van dvd valley (die al eerder gelinkt werd in dit topic) zie je twee verschillende uitgaven (universal en rcv) met nagenoeg dezelfde extras. Het enige verschil wat ik zo kan zien is dus de steelcase verpakking.

Wow! Ik keek net even in de online folder van MM Utrecht en daar staan er een stuk of 8 van mijn lijstje voor 7,77 per stuk! Morgen eens even de extras gaan vergelijken dan :smile:

Stond Nightmare erbij? Ze staan jammer genoeg niet in het krantje van Rotterdam, dus ik kan het niet zelf checken. Wil niet zeggen dat ze ze daar niet voor die prijs hebben, natuurlijk.

reply
0
T
ToastedQB
Oct 30, 2007

BrianB;1249318 wrote: Stond Nightmare erbij? Ze staan jammer genoeg niet in het krantje van Rotterdam, dus ik kan het niet zelf checken. Wil niet zeggen dat ze ze daar niet voor die prijs hebben, natuurlijk.

Yes, Nightmare stond erbij. Ik zit eraan te denken om mn oude RCV uitgave van Nightmare in te ruilen, hoewel ik eigenlijk ook de boxset wil kopen.

Eerst maar eens kijken wat voor extras er op de steelcases staan.... en hoe de steelcases eruit zien want die Sin City steelcase die ik ooit heb gekocht is zo'n lomp, groot ding.... hij past niet eens in mn kast :x

reply
0
F
Frank
Oct 30, 2007

BrianB;1249300 wrote: Maar wat doet Se7en in dat rijtje, die is toch van Universal?

Seven is een film van New Line Cinema. En Universal heeft destijds de rechten gekocht om de film in Nederland/Benelux op DVD te mogen uitbrengen. De rechten zijn nu verlopen en kon RCV deze kopen, waardoor RCV de DVD nu de film opnieuw uitbrengt op DVD. RCV is trouwens de maatschappij die de meeste films van New Line Cinema in Nederland/Benelux uitbrengt.

reply
0
TW
Tim Wiselaar
Oct 30, 2007

ToastedQB;1249243 wrote: Beetje off-topic.... Maar ik dacht dat RCV morgen 2-DVD steelcases van de volgende films uitbrengt.

Texas Chainsaw Massacre
Final Destination 3
Finding Neverland
Jackie Brown
Kill Bill 1 en 2
Nightmare On Elmstreet
Sin City
Se7en
Boondock Saints

Klopt, zag ze in het MM krantje staan, allemaal 8,88 ps!

reply
0
R
RobinB
Oct 31, 2007

Heeft iemand ze al aangeschaft? Hier in Breda zijn ze nog nergens te krijgen:S

reply
0
B
BrianB
Oct 31, 2007

Robintjuh;1250021 wrote: Heeft iemand ze al aangeschaft? Hier in Breda zijn ze nog nergens te krijgen:S

Nope. Bij de FRS gaan vragen, en ze zeiden daar dat hij morgen uitkwam. Ga morgen nog een keer kijken.

reply
0
PV
Pieter V
Nov 01, 2007

Weet iemand al hoe die steelbooks er uit zien? Toch niet weer van die lompe Sin City steelbooks, mag ik hopen?

reply
0
DV
Daniël V.
Nov 01, 2007

Pieter V;1250483 wrote: Weet iemand al hoe die steelbooks er uit zien? Toch niet weer van die lompe Sin City steelbooks, mag ik hopen?

Dat is exact hoe ze eruit komen te zien. :-P

reply
0
B
BrianB
Nov 01, 2007

Pieter V;1250483 wrote: Weet iemand al hoe die steelbooks er uit zien? Toch niet weer van die lompe Sin City steelbooks, mag ik hopen?

Ze hadden hem vandaag bij de FRS, en ik heb hem gelijk meegenomen. Het is geen Sin City-steelbook, veel smaller en dunner. Mooier ook, overigens.
De uitgave is verder volledige identiek aan de Britse, dus we missen geen extra's of de DTS-track. De film zelf heb ik nog niet gekeken, ik weet niet hoe de transfer eruit ziet.

reply
0
PV
Pieter V
Nov 01, 2007

BrianB;1250525 wrote: Ze hadden hem vandaag bij de FRS, en ik heb hem gelijk meegenomen. Het is geen Sin City-steelbook, veel smaller en dunner. Mooier ook, overigens.
De uitgave is verder volledige identiek aan de Britse, dus we missen geen extra's of de DTS-track. De film zelf heb ik nog niet gekeken, ik weet niet hoe de transfer eruit ziet.

Oke, maar het is, dus niet een echte steelbook, zoals we die kennen? Kun je misschien wat foto's maken? Ben wel benieuwd.

reply
0
B
BrianB
Nov 01, 2007

Pieter V;1250531 wrote: Oke, maar het is, dus niet een echte steelbook, zoals we die kennen? Kun je misschien wat foto's maken? Ben wel benieuwd.

Oh, nee, het is gewoon een standaard steelbook. Maar aangezien Sin City ook in een blik zat (wat echter geen steelbook meer te noemen was) omschreef ik de verschillen.

reply
0
T
ToastedQB
Nov 01, 2007

BrianB;1250525 wrote:
De uitgave is verder volledige identiek aan de Britse, dus we missen geen extra's of de DTS-track.

Dadelijk eens even een lijstje maken met de specs van een aantal UK en US releases en dan naar de MM om te vergelijken.

Ik hoop dat Fear en Loathing dezelfde specs heeft als de R1 Criterion.... wishful thinking waarschijnlijk

reply
0
G
G.G.Ross
Nov 01, 2007

Komt deze nieuwe RCV steelbook serie bij de F.R.S. direkt met een "2e voor half geld" sticker ?
Is namelijk onvermijdelijk, en dan lust ik er wel 2. (Sin City en A Nightmare on Elm Street).

reply
0
B
BrianB
Nov 01, 2007

G.G.Ross;1250541 wrote: Komt deze nieuwe RCV steelbook serie bij de F.R.S. direkt met een "2e voor half geld" sticker ?
Is namelijk onvermijdelijk, en dan lust ik er wel 2. (Sin City en A Nightmare on Elm Street).

Nope, zat nog geen sticker op. Wel is hij al 10 euro, dus voor het geld hoef je het helemaal niet te laten :D. Ik denk ook dat het niet al te lang zal duren voor hij in de '2e voor de halve prijs' bakken terecht komt.

reply
0
G
G.G.Ross
Nov 01, 2007

BrianB;1250544 wrote: Nope, zat nog geen sticker op. Wel is hij al 10 euro, dus voor het geld hoef je het helemaal niet te laten :D. Ik denk ook dat het niet al te lang zal duren voor hij in de '2e voor de halve prijs' bakken terecht komt.

Dank je Brian, je hebt gelijk, 10 euro is absoluut een goede prijs, maar ik kan nog wel een paar weken wachten met deze aanschaf/double-dip.

Vooral erg fijn dat ik Sin City eindelijk kan aanschaffen, de eerste uitgave in die niet echt galante/malle telefoonboekdikke doos was hier namelijk in een mum van tijd uitverkocht toen hij in de '2e voor de halve prijs' actie terecht kwam, en kwam toen zelfs hoger uit dan nu het geval is.

Nog even dit, weet je zeker dat de specs van "A Nightmare on ..." overeenkomen met die van de R1 infinifilm versie ?

Ben trouwens erg nieuwsgierig wat die Boondock Saints aan extra's heeft gekregen...
Naar mijn weten bestond er nog geen 2-disc versie van deze fijne film, ik weet wel dat er een (1 disc) Director's Cut versie van bestaat met bonusmateriaal, uitgebracht door Fox in de US.

reply
0
DV
Daniël V.
Nov 01, 2007

Ah, dus toch iets anders dan die eerste Sin City S.E. Aan de plaatjes op DVDValley zag je duidelijk dat het zo'n blikken cases werden. Inhoudelijk blijft het voor veel van de uitgebrachte titels natuurlijk hetzelfde als voorheen. Deze actie laat ik aan me voorbij gaan. R2UK heeft betere alternatieven.

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=53848

reply
0
B
BrianB
Nov 01, 2007

G.G.Ross;1250553 wrote:
Nog even dit, weet je zeker dat de specs van "A Nightmare on ..." overeenkomen met die van de R1 infinifilm versie ?

Onze versie komt overeen met de R2UK versie. De triviatrack van de R1 is op beide versies vervallen. Ook het 'Inifinifilm' gebeuren (gewoon filmclips die door 'seamless branching' tijdesn de film worden afgespeeld) is er niet. De losse clips zijn wel apart te selecteren. Verder is disc 1 gelijk aan de engelse versies. Wat disc 2 betreft, die is hetzelfde.
Ik vergelijk nu alleen de hoes van de R2NL met de specs op DVDcompare, dus tenzij de hoes niet klopt, zit alles er gewoon op.

reply
0
SH
Sander Haarmans
Nov 01, 2007

Diegene die interesse hebben:

MM Zoetermeer verkoopt deze steelbook uitgaves voor €7,99 p/s (wellicht de ander MM filialen ook)

reply
0
G
G.G.Ross
Nov 01, 2007

BrianB;1250667 wrote: Onze versie komt overeen met de R2UK versie. De triviatrack van de R1 is op beide versies vervallen. Ook het 'Inifinifilm' gebeuren (gewoon filmclips die door 'seamless branching' tijdesn de film worden afgespeeld) is er niet. De losse clips zijn wel apart te selecteren. Verder is disc 1 gelijk aan de engelse versies. Wat disc 2 betreft, die is hetzelfde.
Ik vergelijk nu alleen de hoes van de R2NL met de specs op DVDcompare, dus tenzij de hoes niet klopt, zit alles er gewoon op.

Goed nieuws Brian, dank je voor de info.

reply
0
T
ToastedQB
Nov 01, 2007

Ik net met mn specs-vergelijkings-lijst naar de MediaMarkt....

Alle aanbiedingen uit de folder liggen uitgestald (Shrek, de Tarantino box) maar als ik naar de steelcases van RCV vraag krijg ik "Ja, vandaag of morgen en vandaag zijn ze niet gekomen dus ik denk morgen" bleeeeh :x

reply
0
F
Frank
Nov 01, 2007

In Eindhoven hadden ze de nieuwe releases ook nog niet liggen. Jammer, want ik was er speciaal voor naar Eindhoven gegaan (en voor de DVD-release van The Jungle Book).

Over de nieuwe releases bestond trouwens al een thread. Daar heb ik wat informatie geplaatst over Seven en Final Destination 3.

http://www.allesoverfilm.nl/forum/showthread.php?t=53848

reply
0
R
Ralfers
Nov 01, 2007

BrainB, zou je misschien foto's willen plaatsen in fotoverzoek topic? :) iedereen gebruikt tegenwoordig voor alle metalen uitgaves de term 'steelbook', terwijl dat gewoon een merk is.. ik ben echt benieuwd of deze uitgaves echte steelbooks zijn, of van die lelijke dingen zoals Sahara van Universal.. als je foto's zou willen plaatjes, zou erg mooi zijn :D en als je kan natuurlijk :p

reply
0
B
BrianB
Nov 01, 2007

Ralfers;1250848 wrote: BrainB, zou je misschien foto's willen plaatsen in fotoverzoek topic? :) iedereen gebruikt tegenwoordig voor alle metalen uitgaves de term 'steelbook', terwijl dat gewoon een merk is.. ik ben echt benieuwd of deze uitgaves echte steelbooks zijn, of van die lelijke dingen zoals Sahara van Universal.. als je foto's zou willen plaatjes, zou erg mooi zijn :D en als je kan natuurlijk :p

Ik maak straks wat foto's, goed?

reply
0
R
Ralfers
Nov 01, 2007

BrianB;1250931 wrote: Ik maak straks wat foto's, goed?

super, alvast bedankt! (y) :D

reply
0
B
BrianB
Nov 01, 2007

Ralfers;1250956 wrote: super, alvast bedankt! (y) :D

Ze staan nu in het topic :).
Overigens een klein stukje van de film bekeken. Het beeld ziet er wel goed uit (beter dan de vorige versie i.i.g.) maar het blijft een film uit de jaren 80, en dat is ook te zien. De DTS, Dolby Digital en de originele mono-sporen klinken erg goed. Alleen 1 advies, zet bij DTS je receiver zachter, want het volume is nogal aan de harde kant (zacht uitgedrukt).

reply
0
R
RobinB
Nov 01, 2007

Van Boondock saints was er geen versie maar heb zojuist ook enkele aangeschaft waaronder de versie nightmare on elm street. Dezelfde kwaliteit als de Sincity steelcase alleen dezelfde formaat als een steelbook.

reply
0
F
Frank
Nov 01, 2007

Staat er ook een mono-spoor op? :smile:

reply
0
B
BrianB
Nov 01, 2007

Frank;1250970 wrote: Staat er ook een mono-spoor op? :smile:

Het originele mono-spoor staat er ook op. Voor de puristen :D (en dat zijn wel hier allemaal, toch?).

reply
0
W
wimv
Nov 01, 2007

Bij een aantal vestigingen van de MediaMarkt zijn ze 7,77. Dat komt dus ook neer op ongeveer 15 euro, hetzelfde als de actie van de FRS van 2e voor de halve prijs.

reply
0
ME
maniac e
Nov 07, 2007

FRS is een beetje lame, geen nightmare on elmstreet... Dan hebben ze er net 2 of 3 binnen gehad en zijn ze direct uitverkocht.

reply
0
R
RobinB
Nov 07, 2007

& ze zijn limited..;) Niet my kind of movie,maar de versie waswel heel mooi geremasterd...

reply
0
ME
maniac e
Nov 07, 2007

volgens mij gewoon een special edition

reply
0
R
RobinB
Nov 07, 2007

Ja een 2 disc opgepoeste versie..;)