Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

DVD Regio 2
D
daks
Stanley Kubrick 2 disc S.E.
Nov 23, 2007

De 2 Disc S.E. van The Shining, Full Metal Jacket, 2001, Clockwork Orange en Eyes Wide Shut zijn al uit, ik wou weten als er nog films van Kubrick uitkomen van deze S.E. ??

A
Aloys
Nov 23, 2007

Geen denk ik. In Amerika zijn ook alleen maar deze titels uitgebracht.

reply
0
PD
Patrick Deckard
Nov 23, 2007

Ik hoop nog op "Barry Lyndon". De eerdere uitgave heeft een niet anamorf beeld.

reply
0
KP
Kasper P.
Nov 23, 2007

Wat een lelijke hoezen zeg :(.

reply
0
DV
Daniël V.
Nov 24, 2007

Ik vind ze mooi! :p Dat zwarte in combinatie met 1 specifiek herkenningsteken (masker voor Eyes Wide Shut, deur voor The Shining, etc.) geeft het juist een meer klasse uitstraling.

Zelf ben ik dan alleen geïnteresseerd in Full Metal Jacket, maar als je ze allemaal zou nemen heb je wel mooi eenheid van artwork. :-) Er zijn er natuurlijk genoeg die dat niet interesseert, maar ik vind het vanuit verzamelaarsoogpunt wel een mooie bijkomstigheid.

reply
0
B
bureaulamp
Nov 24, 2007

De extra's bij al deze dvd's alleen al maken de aanschaf de moeite waard. Die zijj heel uitgebreid en verschaffen erg veel inzicht.

reply
0
KP
Kasper P.
Nov 26, 2007

2 voor 22 euro bij V&D, geen geld!

reply
0
TB
Theo B
Nov 27, 2007

Kasper P.;1264546 wrote: 2 voor 22 euro bij V&D, geen geld!

?? Zeker weten? Niet in Nijmegen in elk geval.

Ik heb redelijk wat over Kubrick gelezen, maar nergens vind ik informatie over twee vragen die ik heb:

- welke aspect ratio had hij bij zijn films voor ogen (Warner zegt hier wel het een en ander over (tegenstrijdige info overigens), maar ik zou wel een uitspraak van Kubrick (of de camerman) willen horen/lezen.

- wat is zijn motivatie geweest om The Shining in te korten. Dat hij het einde, na de foto, weghaalde kan ik me nog voorstellen, maar de rest van zijn knipwerk vind ik minder geslaagd en lijkt een reactie op de recensies na de premiere.

reply
0
SD
steven van dijk
Nov 27, 2007

Theo B;1264871 wrote: ?? Zeker weten? Niet in Nijmegen in elk geval.

Ik heb redelijk wat over Kubrick gelezen, maar nergens vind ik informatie over twee vragen die ik heb:

- welke aspect ratio had hij bij zijn films voor ogen (Warner zegt hier wel het een en ander over (tegenstrijdige info overigens), maar ik zou wel een uitspraak van Kubrick (of de camerman) willen horen/lezen.

- wat is zijn motivatie geweest om The Shining in te korten. Dat hij het einde, na de foto, weghaalde kan ik me nog voorstellen, maar de rest van zijn knipwerk vind ik minder geslaagd en lijkt een reactie op de recensies na de premiere.

Staat in een boek over Kubrick, dat kostte ongeveer 150 euries en staat alles in en heel veel info etc. Is zeker de moeite waard dat boek. Overigens heb ik dat boek te koop staan ik vraag er 100 euro voor.

reply
0
KP
Kasper P.
Nov 27, 2007

In mijn handen gehad voor die prijs in het filiaal te Maastricht, kan natuurlijk ook een fout van het personeel zijn geweest.

reply
0
DV
Daniël V.
Nov 28, 2007

Kasper P.;1264879 wrote: In mijn handen gehad voor die prijs in het filiaal te Maastricht, kan natuurlijk ook een fout van het personeel zijn geweest.

Nope. :p Ik heb Full Metal Jacket en The Shining samen voor € 22,- meegenomen bij V&D Eindhoven. Het lijkt me sterk dat het een fout is. Dan hebben ze toch erg dom gecommuniceerd intern.

Hoe dan ook, voor iedere geïnteresseerde, ga kijken bij je filiaal en doe je voordeel! :bier:

reply
0
B
BrianB
Nov 27, 2007

Er staat in The Stanley Kubrick Archives in ieder geval 1 afbeelding over. Dat is een schets wat een shot moet worden van the Shining, die duidelijk met 1.85:1 wordt gemerkt. Ook had hij geen hekel aan breedbeeld, maar aan zwarte balken. Toen Kubrick nog leefde was er amper sprake van breedbeeldtelevisies.
Dus wilde hij ervoor zorgen dat zijn films 'normaal' (zonder zwarte balken, dus) op normale televisies gezien konden worden.
Als je alleen al naar de screenshots kijkt, zie je dat de compositie er bij de nieuwe special editions enorm op vooruit zijn gegaan. Het hoort eigenlijk gewoon zo.

reply
0
TB
Theo B
Nov 28, 2007

BrianB;1264924 wrote: Er staat in The Stanley Kubrick Archives in ieder geval 1 afbeelding over. Dat is een schets wat een shot moet worden van the Shining, die duidelijk met 1.85:1 wordt gemerkt. Ook had hij geen hekel aan breedbeeld, maar aan zwarte balken. Toen Kubrick nog leefde was er amper sprake van breedbeeldtelevisies.
Dus wilde hij ervoor zorgen dat zijn films 'normaal' (zonder zwarte balken, dus) op normale televisies gezien konden worden.
Als je alleen al naar de screenshots kijkt, zie je dat de compositie er bij de nieuwe special editions enorm op vooruit zijn gegaan. Het hoort eigenlijk gewoon zo.

Dank voor de antwoorden. Het boek is me toch nog iets te duur.

Bij The Shining is de compostie in breedbeeld inderdaad mooier, maar bij Full Metal Jacket heb ik mijn vraagtekens.

Ik dacht altijd dat het niet zozeer Kubrick was die een hekel had aan zwarte balken, maar de tv-zenders en die er dan maar voor kozen om de film 'passend' te maken door de zijkanten er af te knippen (2001 wordt dan 00). Dat hij de voorkeur aan open-matted gaf kan ik me voorstellen.

Zijn er geen storyboards?

reply
0
MT
Marc T.
Nov 28, 2007

Ik hoopte op de uncut version van The Shining :(

Nog NOOIT gezien :(

reply
0
DV
Daniël V.
Nov 28, 2007

Marc Trip;1265411 wrote: Ik hoopte op de uncut version van The Shining :(

Nog NOOIT gezien :(

De zogenaamde "uncut" of "US Theatrical Version" (146 minuten) is alleen uitgebracht als R1 DVD. In de rest van de wereld is de versie van 119 minuten uitgebracht. Zo ook de SE die nu hier is uitgebracht. De aanpassingen zijn echter wel door Kubrick zelf doorgevoerd, omdat hij de uiteindelijk geknipte scenes niet noodzakelijk vond. Ik denk dat de versie van 2 uur dus ook wel de Director's Cut mag worden genoemd.

Bron: http://www.imdb.com/title/tt0081505/alternateversions

reply
0
F
Filmgek
Nov 28, 2007

ga voor de volledigheid wederom toch die R1 van The Shining kopen. Vind die versie niet verkeerd.

reply
0
N
Nielsje
Nov 29, 2007

Kasper P.;1264546 wrote: 2 voor 22 euro bij V&D, geen geld!

Niet in Dordrecht :(.

reply
0
DV
Daniël V.
Nov 29, 2007

Dan denk ik dat het toch een foutje is geweest. Ik haalde ze in Eindhoven namelijk uit een rek waar meerdere Warner SE's stonden, maar wel voor € 13,- per stuk. 2 stuks samen voor € 22,- is dan geen ongebruikelijke verschijning.

De nieuwe Kubrick SE's kosten echter € 20,- per stuk. Hoe logisch is het dan dat je er 2 samen voor 22,- mee krijgt? :p Ik vond er in Eindhoven echter 2 met rode sticker, en fout of niet; voor die prijs krijg je ze dan wel mee. ;)

Heb ik ook een keer mazzel gehad. :-)

reply
0
F
Frank
Nov 30, 2007

Ik ben er zojuist achter gekomen dat er op de Europese releases een extra ontbreekt in vergelijking met de Amerikaanse release, namelijk een audio interview met Stanley Kubrick van zo'n 75 minuten.

reply
0
BL
Bruce Lee
Dec 03, 2007

Sorry ik snap er waarschijnlijk geen ruk van, maar A is er nu beter beeld op die nieuwe 2001 versie dan de vorige (die ik nog niet zo lang geleden heb gekocht)?

B Is alleen The Shining korter?

C Komt er hier in Nederland ook een nieuwe box van uit, want tot nu toe heb ik ze alleen nog maar los te koop zien liggen die nieuwe SE's en me handen jeuken elke keer dat ik ze daar zie liggen:razz:

reply
0
B
BrianB
Dec 03, 2007

Bruce Lee;1267876 wrote: Sorry ik snap er waarschijnlijk geen ruk van, maar A is er nu beter beeld op die nieuwe 2001 versie dan de vorige (die ik nog niet zo lang geleden heb gekocht)?

B Is alleen The Shining korter?

C Komt er hier in Nederland ook een nieuwe box van uit, want tot nu toe heb ik ze alleen nog maar los te koop zien liggen die nieuwe SE's en me handen jeuken elke keer dat ik ze daar zie liggen:razz:

A. Elke film heeft verbeterd beeld, niet alleen 2001
B. The Shining is korter dan de Amerikaanse versie, maar nog steeds even lang als onze vorige versie :).
C. Een box zou mooi zijn, maar niet noodzakelijk. Bij de vorige zat de docu A Life In Pictures er nog los bij, maar die film is nu de tweede disc van Full Metal Jacket geworden. Hoop dat dit je vragen beantwoord.

reply
0
BL
Bruce Lee
Dec 03, 2007

Thanx dan ga ik dus wel die vorige versie vervangen zeker van 2001, omdat ik die film geweldig vind. Full Metal Jacket waarschijnlijk ook maar benk nog niet zeker van, aangezien ik die in het begin geweldig vond maar na de hand werd die wat standaard vond ik.

reply
0
RB
Richard B.
Apr 22, 2008

Vandaag zag ik bij MM een nieuwe versie van Barry Lyndon in de schappen liggen met een vrijwel compleet zwarte hoes. De vormgeving had wel iets weg van de nieuwe serie van SE's maar extra's werden er niet vermeld. Het zal wel gewoon een reissue zijn van de oude versie zeker? Iemand die deze toevallig heeft gekocht?

reply
0
F
Filmgek
Apr 22, 2008

nergens iets gelezen hierover. weet wel dat ie in R1 ook opnieuw is uitgebracht, met nagenoeg hetzelfde hoesje en zonder het label "Stanley Kubrick Collection', zoals destijds de dvd's hadden uit die box.
nergens iets gelezen over een nieuwe transfer. dat ruikt naar een re-release van dezelfde versie. zeker weten doen we het, als iemand hem koopt....

reply
0
[
[NL]Patje_Lasek
Apr 23, 2008

Ik heb deze dvd aangeschaft en hij heeft dezelfde EAN als de oude uitvoering. Het is dus een reissue.
Hopelijk komt Lolita ook nog zo uit, staat mooier tussen de andere WB uitvoeringen.

reply
0
A'M
Antonio 'Tony' Montana
Apr 23, 2008

Wel spijtig dat deze films geen 2-Disc SE release krijgen. :-(

reply
0
RB
Richard B.
Apr 23, 2008

Antonio 'Tony' Montana;1356831 wrote: Wel spijtig dat deze films geen 2-Disc SE release krijgen. :-(

Yep. En vooral van Barry Lyndon zou ik nog graag een versie in HD zien.

reply
0