Beste leden,

Sinds donderdag 1 mei is het zover: de nieuwe website van allesoverfilm.nl is live!
De URL is ongewijzigd gebleven en je kunt nog steeds alle eerder geplaatste recensies en artikelen teruglezen.

Op deze speciale pagina kun je de actuele status van het forum bekijken.
In het najaar wordt het weer mogelijk om te reageren en nieuwe berichten te plaatsen.
Houd deze pagina dus goed in de gaten voor de laatste updates over het forum.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groet,
Rogier

AllesOverFilm Forum

Audio en Luidsprekers
K
Kintero
Opstelling speakers
Jan 27, 2008

Een tijd terug heb ik een leuke set aangeschaft, maar de opstelling is nooit ideaal geweest, daar komt nu verandering in. Ik wil mijn kamer gaan veranderen (slaapkamer, woon nog thuis ;). De kamer is 3,80 meter breed 3 meter lang. Nu heb ik hem zo ingedeeld dat de tv precies voor mijn fauteuil staat. Ik zit alleen nog een beetje met de speakers in mijn maag. Eerst even een plattegrondje, heel simpel zodat jullie een idee hebben: [URL=http://img402.imageshack.us/my.php?image=plattegrondsimpelvz8.jpg][IMG]http://img402.imageshack.us/img402/748/plattegrondsimpelvz8.th.jpg[/IMG][/URL] Nu zit het zo, ik zet de subwoofer rechts van het tv-meubel. De frontspeakers (satellieten) zet ik links, rechts en onder de tv (of is erboven beter?). Achter zit echter het probleem en daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Wat is het best om ze op te hangen, want als ik ze direct achter de fauteuil hang, kan er eigenlijk maar 1 persoon kijken terwijl het best voor kan komen dat er iemand op bed meekijkt of eventueel een stoel ernaast. Wat is dus de beste oplossing om het beste geluid te krijgen? Is het aan te raden front en rears tegenover elkaar te hangen of maakt dat niet zoveel uit, en wat is de beste hoogte? Alvast bedankt voor jullie hulp.

W
wietse
Jan 27, 2008

Ik zou de vier speakers onngeveer op luisterhoogte aan de muur hangen.

reply
0
SE
Simon Elzinga
Jan 28, 2008

Is er geen mogelijkheid, om kastjes omhoog te stapelen, zodat
je meer ruimte krijgt om evt. lsp op de grond neer te zetten.
Je kunt ook de lsp ergens inbouwen of bovenop zetten.
Het ideaalste, kan ik niet zien op die plattegrond, zou
eigenlijk een foto moeten bij staan, omdat men het dan beter
zou kunnen bekijken of 4 satelieten nemen en aan de wanden hangen
maar dan wel op luisterhoogte, niet hoger dan 2 meter ivm geluid.

In ieder geval succes ermee, ik hoor het nog wel, ben benieuwd.

reply
0
K
Kintero
Jan 28, 2008

Hmmz, ik ga over een week of 6 a 8 verbouwen dus dat duurt nog even, maar ik wilde gewoon even wat informatie alvast verzamelen. Het gaat er mij dus om wat het beste geluid oplevert met als doelstelling dat ik een zo groot mogelijke ruimte creeer waarin mensen kunnen zitten om mee te kijken en dat ook zij een goede luisterervaring hebben ;). Maar is het nodig dat de Front L en R recht tegenover de Rear L en R hangen?

reply
0
SE
Simon Elzinga
Feb 26, 2008

Kintero;1299858 wrote: Hmmz, ik ga over een week of 6 a 8 verbouwen dus dat duurt nog even, maar ik wilde gewoon even wat informatie alvast verzamelen. Het gaat er mij dus om wat het beste geluid oplevert met als doelstelling dat ik een zo groot mogelijke ruimte creeer waarin mensen kunnen zitten om mee te kijken en dat ook zij een goede luisterervaring hebben ;). Maar is het nodig dat de Front L en R recht tegenover de Rear L en R hangen?

Het is niet perse nodig, maar het creeert wel een beter suuround geluid imho.
Ik heb ze zelf anders staan, nl. van links naar rechts of van rechts naar links aan 1 kant van de muur, maar geeft dan niet het gewenste surround effect, als je het ook van achter je wilt horen, dan is wat jij eerder zei, nog beter.

reply
0
GS
Gerco Stuivenberg
Feb 03, 2008

De "surround" luidsprekers breder plaatsen dan "front" is vaak geen probleem bij 5.1. Vaak wordt de weergave hierdoor verbeterd omdat de luidsprekers dan minder dicht bij het gehoor zijn geplaatst. ;)

reply
0